äitini yrittää saada lastani kutsumaan minua etunimelläni, eikä äidiksi :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Sori pakko purkaa kun ei ole oikeen muutakaan paikkaa..
Kaikki alkoi siitä, kun lapsi sanoi ekan kerran nimeäni muistuttavan sanan (lyhyt nimi mulla niin monet sanat voi helposti kuulostaa mun nimeltä)..
Äitini oli kylässä meillä ja touhusi lapseni kanssa ja kuulin hänen toistelevan nimeäni lapselle -Missä "Miia" on? Sanoin äidilleni siitä, että en halua, että hän opettaa lastani kutsumaan minua etunimellä, koska olen hänelle äiti.
Luulin jo tehneeni asian selväksi, mutta eilen lapsi oli mummonsa kanssa puhelimessa ja laitoin sitten kaiuttimen päälle kuullakseni mitä mummo lapselleni juttelee.. Lähinnä asian ydin oli taas -Missä "Miia" on?
Ja toisteli koko ajan "Sano Miia, MIIA!"
Hemmetti että ottaa päähän.. Kiitos kun sain avautua..

minä taas koetan opettaa lasta kutsumaan mua etunimellä... mutta kun kaikki vaan hokee aina "missä se äiti on" viepä se äidille" "ottaako se äiti sinut syliin"

No anteeksi vaan jos joitakin häiritsi tämä aloitus mutta saan kait minä purkaa omia tuntemuksiani tänne kun siltä tuntuu.. ja miten niin taasko tämä? onko joku muukin ärsyyntynyt samasta asiasta?

siis mä olisin sun tilantees nakannu äitini niskaperseotteella pihalle ja sanonu että kiitos käynnistä ei tarvi tulla uudelleen. tai jos olitte sen luona nii ottanu ja lähteny... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
siis mä olisin sun tilantees nakannu äitini niskaperseotteella pihalle ja sanonu että kiitos käynnistä ei tarvi tulla uudelleen. tai jos olitte sen luona nii ottanu ja lähteny... :kieh:

Älähän huoli..nakkasin mä sen miehineen pellolle samana päivänä, eri syistä tosin, mutta kuitenkin :D kyllä nyt tuokin asia vaikutti lopulliseen suuttumukseeni..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jospa sinäkin kutsuisit äitiäs sen etunimellä?????Mitähän sanois????

No ei varmasti tykkäis. Pitääpä ottaa kokeiluun ja opettaa vielä lapselle mummon etunimi niin oppii miltä tuntuu.. prkl! :D

jos haluat olla oikein vmäinen niin liitä nimen eteen joku ärsyttävä adjektiivi joka kuvaa äitiäsi :laugh: (sori oon vähä väsyny....)

No ei varmasti tykkäis. Pitääpä ottaa kokeiluun ja opettaa vielä lapselle mummon etunimi niin oppii miltä tuntuu.. prkl! :D

jos haluat olla oikein vmäinen niin liitä nimen eteen joku ärsyttävä adjektiivi joka kuvaa äitiäsi :laugh: (sori oon vähä väsyny....)

Haha :D Tykkäis varmasti hyvää <3

kannattaa kokeilla.Toiset ihmiset ei ymmärrä asioita enneku ovat kokeneet ne omalle kohdalle.tarkoitan tota nimellä kutsumista.

kannattaa kokeilla.Toiset ihmiset ei ymmärrä asioita enneku ovat kokeneet ne omalle kohdalle.tarkoitan tota nimellä kutsumista.

Luulen kans et äitini kuuluu tähän edellä mainitsemaasi porukkaan :> Kiitos tuesta ja ymmärryksestä :)

Luulen kans et äitini kuuluu tähän edellä mainitsemaasi porukkaan :> Kiitos tuesta ja ymmärryksestä :)

ole hyvä vaan :hug:

mun äiti kutsui minua pojalleni "tissiksi" .arvatkaa nousiko niskakarvat pystyyn... kato joo siinä se tissi menee... menetkö tissin syliin...
Olisiko kateellinen kun ei itse "pystynyt " imettämään ja minä imetin vuoden kaikkia..
Minä olen aina kutsunut äitiäni etunimeltä, samoin lapseni xxxxx-mummuksi, hänen toiveestaan

No anteeksi vaan jos joitakin häiritsi tämä aloitus mutta saan kait minä purkaa omia tuntemuksiani tänne kun siltä tuntuu.. ja miten niin taasko tämä? onko joku muukin ärsyyntynyt samasta asiasta?

Mua on ärsyttänyt anopin taholta päinvastainen asia. Meillä keskusteltiin melko rankasti muutama vuosi sitten siitä, kun anoppini mielestä me ei oltaisi saatu enää kutsua mieheni kanssa toisiamme nimellä MISSÄÄN vaan aina olisi pitänyt puhua äidistä tai isistä!!

Kyllä sen lapsen on hyvä oppia se nimikin. Lapsen 5-vuotias kerhokaveri ei tiennyt isänsä nimeä, se on vaan isä... Ja kyseinen isä asuu ihan siinä perheessä, mistään etäisästä ei ollut kyse.

Yhteistyössä