äitiysneuvolalääkäri käynnin korvaaminen yksityisellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Onko kukaan korvannut raskausajan lääkärikäyntejä yksityisellä? Miten siihen on suhtauduttu? Minkä hintainen olisi käynti yksityisellä? Tämä tietysti riippuu paljon myös paikkakunnasta...

Harkitsin käyväni kaikki neuvolakäynnit yksityisellä, kun kokemukset ensimmäisen raskauden osalta neuvolasta olivat surkeat. Kotikaupungissani on yksityinen neuvola jossa koko raskaudenaikainen seuranta olisi maksanut noin 500 euroa. Käyntikertoja vähintään yhtä monta kuin julkisella puolella, ultraus joka kerta ja lisäksi julkisen puolen ultrat halutessa. Päädyin kuitenkin kunnalliseen neuvolaan. Eri neuvola kuin ensimmäisellä kerralla, erittäin pätevä terveydenhoitaja ja ylipäätään asiallinen suhtautuminen heti ensikäynnistä lähtien saivat jäämään. Toisaalta kaverilla kokemus tämän yksityisen neuvolan kätilöstä, että on hieman hössö ja esim. rakenneultrassa jäi jotain erittäin olennaista näkemättä. Eli eipä se aina mene niin että yksityinen olisi yksiselitteisesti parempi.

[QUOTE="Vieras";24303998]Pitäisi olla myös mahdollisuus synnyttää yksityisesti, oma huone jne.[/QUOTE]

sanoisin, että niitä yksityispuolella synnyttäviä olis sen verran vähän ihan hinnasta riippuen, että ei taitais oikein kätilöllä pysyä ammattitaito kohdallaan. Jos jaettais ne kätilöt kolmeen vuoroon päivystämään sinne yksityissairaalaan 24/7, niin olis kätilöitä, jotka ei hoitais synnytystä edes joka vuosi. Aika pelottavaa. Potilasturvallisuus vaarantuisi selvästi. Kannattaa miettiä mitä toivoo!

Mä oon korvannut neuvolalääkärit yksityisellä, koska täällä Vantaalla ei ole yksinkertaisesti päässyt neuvolan omalle lääkärille! :O Mulle sanottiin viime raskaudessa aina, että onko mun mahdollista käydä yksityisellä, kun neuvolan lääkärille ei pääse. Sama juttu tässä raskaudessa. On kuulemma niin hirveet jonot ja mä oon "kuitenkin uudelleen synnyttäjä". Että näin meillä. :(

Yhteistyössä