Äitiyspäiväraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko ymm. väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko ymm. väärin

Vieras
Minulle on myönnetty äitiyspäiväraha vuonna 2008 loppuvuodesta ja nyt olen raksaana. lapsi syntyi 01/2009. Nyt olen raksaana,niin saanko saman äitiyspäivärahan kun aijemminkin? Vai katsotaanko nekin tulojen mukaan? Miltä verotusvuodelta äippäraha lasketaan jos äitiysloma alkaa loppuvuodesta 2010, mutta la on 2011?

äitiyspäiväraha lasketaan varmaan vuoden 2009 verotettavan tulon mukaan, koska se verotus on jo vahvistettu loppuvuodesta.
Ja kun nyt seuraava lapsi syntyy ennen kun edellinen täyttää 3v, niin äitiyspäivärahan perusteena voivat olla myös ed. päivärahan perusteenna olleet tulot. Ne vielä korotetaan indeksilla,.

Saako silti saman rahan, vaikka ei olisi enää samassa työssä tai työssä ylipäänsä, eli olisi työttömänä vanhempainvapaalle jäädessä, jos lapset syntyvät kolmen vuoden sisäään?

Alkuperäinen kirjoittaja Minulle vielä epäselvää:
Saako silti saman rahan, vaikka ei olisi enää samassa työssä tai työssä ylipäänsä, eli olisi työttömänä vanhempainvapaalle jäädessä, jos lapset syntyvät kolmen vuoden sisäään?

Kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minulle vielä epäselvää:

Juu

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
äitiyspäiväraha lasketaan varmaan vuoden 2009 verotettavan tulon mukaan, koska se verotus on jo vahvistettu loppuvuodesta.

Vuonna 2010 päivärahat lasketaan koko vuoden, myös loppu vuonna alkavat päivärahakaudet, vuoden 2008 tuloista.

Yhteistyössä