Äitiyspäivärahasta. Kyseessä toinen lapsi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli jos muksut tekee sillä 3vuoden ikäerolla niin sähän saat saman äippärahan kuin ekasta, eikö vaan?

No mut mitäs mä saan tosta esikoisesta sitten? Kun sekin jää sitten mun kanssa kotiin kun vauva syntyy?

tiätty tulee kaks lapsilisää.
äitiyspäiväraha mut mitä esikosta?

Alkuperäinen kirjoittaja :O:
et minusta mitään, koska äitiyspäivärahaa ja kodinhoitotukea ei voi käsittääkseni nostaa yhtäaikaa.

siis kuinka voi olla niin typerästi et toisesta lapsesta ei saa mitään??

Mitäs lapsiperheiden avustamista tämä nyt sitten on??

entäs sitten kun jään kotihoidontuelle?? saako sitäkin VAAN TOISESTA???

mä käsitin et alle 3v voi saada hoitolisää mutta ainakin sen 90e/kk vai? ja sitten kun on yli 3v niin 60e/kk korjatkaa jos oon väärässä mä vast täytän näitä hienoja lappusia kelalle eli päätöksiä ei oo tullu :kieh:

Kahta tukea ei voi saada yhtäaikaa. Ja jos saa niin se vähennetään kyllä sitten äitiysrahasta. Hoitotuen lisäosaa voi saada, joka perustuu tuloihin.
Mut sitä mä en ymmärrä, et miksi pitäis isommasta jotain saada? Ei yhteiskunnan sinun lapsia tarvitse maksaa. Mä ainakin olen tyytyväinen, että edes äitiysrahaa saa. Monissa muissa maissa ei saa mitään.

Mulla on kolme lasta ja vanhin on 4,5 ja keskimmäinen 1,9 ja nuorin 2kk. Saan pelkästään äitiyspäivärahan. En saa mitään sisaruskorotuksia saatikka hoitotuen lisäosaa.

Kun saat vanhempainrahaa sinä aikana ei saa sisaruksista sen enempää kuin lapsilisän ja kun jää kotihoidontuelle saa sen nuorimman mukaan sen noin 300e ja vanhemmasta lapsesta sen saisarrahan eli 90-60e iästäriippuen sekä tulojen mukaan laskettavan hoitolisän ja tietenkin lapsilisät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äippäraha ei välttis ole sama ku ekan lapsen kaa, vaik olis vuoden välein kakrut tehny. Spraitti on oikeassa eli pientä korotusta saa toisesta pienestä lapsesta.

Miksei olis? Sehän riittää kun tokan la on ennen kuin eka täyttää 3 vuotta.
Mulla siis tuo tilanne tällä hetkellä päällä. Äippäraha muuten sama, mutta siihen on tehty joku indeksikorotus tjsp.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äippäraha ei välttis ole sama ku ekan lapsen kaa, vaik olis vuoden välein kakrut tehny. Spraitti on oikeassa eli pientä korotusta saa toisesta pienestä lapsesta.

Miksei olis? Sehän riittää kun tokan la on ennen kuin eka täyttää 3 vuotta.
Mulla siis tuo tilanne tällä hetkellä päällä. Äippäraha muuten sama, mutta siihen on tehty joku indeksikorotus tjsp.

Ei se silloin ole sama. Jos siinä on euronkin ero per päivä, niin mitä se tekee kuukaudessa? Mulla tuli nyt pari euroa vähemmän kun viimeks. Se riippuu ihan tuosta indeksikorotus prosentista ja sillä hetkellä se oli niin vähän etten saanut mitään korotuksia.

Yhteistyössä