Äitiyspakkauksen toppalakki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jeeka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jeeka

Jäsen
15.10.2006
562
0
16
Käytitkö äitiyspakkauksen toppalakkia lapsellasi? Silloin kun haalari oli sopiva, lakki oli meidän tytölle älyttömän iso. Nyt kun neiti on 1,6-vuotias, lakki olisi sopiva, mut haalari ei taida enää mahtua, eikä se muutenkaan enää olisi kovin kätevä liikkuvan lapsen kanssa, koska ei pidä yhtään vettä. Meillä jää varmaan pakkauksen lakki käyttämättä. Korkeintaan sen voisi säästää varalakiksi ensi talveksi. Miksi ihmeessä lakki on niin iso? Haalarista voi kääriä hihoja ja lahkeita, mut iso lakki jää monella käyttämättä. Vai jääkö?

Meillä ainakin jäi!! Äitiyspakkaus oli vm. -04 ja jätkä syntyi lokakuun alussa. Ensin oli lakki julmetun iso ja sitten seuraavan kerran kun kokeiltiin niin liian pieni...joten sitä lakkia ei kertaakaan sitten käytetty!! Saas nähdä käykö nyt samoin kun vauva syntyy joulukuussa... :wave:

Meillä oli viime talvena elovauvalle sekä haalari että lakki tosi isot, mutta kovimmilla pakkasilla kyllä käytössä, jotta mahtui tarpeeksi vaatetta alle. Iso koko ei haitannut kun vauva oli makuupussissa ja pehmeässä kantokopassa. Nyt toppapuku + lakki olisivat sopivat, mutta vähän epäkäytänölliset vuosikkaalle...

meillä ainakin taitaa jäädä sekä haalari että hattu käyttämättä.
tyttö syntyi heinäkuussa 05, pakkauksen puku oli koko viime talven niin iso etten halunnut sitä käyttää kun tuntui ettei edes päätä näy kun hukkuu siihen! hatusta nyt puhumattakaan! nyt sitten tyttö 1v3kk ja nippa nappa menee haalari päälle. muutaman kerran ehkä kerkeen käyttää ja pieneksi jää. nyt syntyi sitten poika joka 1kk. sille en myöskään aio edes kokeilla pukua kun tiedän sen olevan valtava! mulla 68 senttinen puku ja se ollut molemmilla eka talven, ja sekin aika iso ainakin aluksi....
miksi siis pakkauksen toppavaatteet on niin isoja! entä jos joku saa keskos vauvan...??? sehän on vauvalle startti pakkaus ja kenen vauva käyttää syntyissään 80 senttistä toppa pukua! :laugh: muut vaatteet ei niinkään haittaa jos on isompia onpahan pidemmäksi aikaa, mutta toppapukua kun ei kesällä tarvitse on se eka talvena iso ja toisena pieni... aika huono! :kieh:
tai sit se puku vois olla sellanen pussi malli. kaupassa olen nähnyt sellasen puvun jonka vetskarilla saa joko lahkeelliseksi tai pussi malliksi. se olis kätevä! lahkeita tarvitaan vaan turvaistuimessa ja sitten kun osaa kävellä.<br><br>

Meillä poika 1,3 vuotta (83cm ja 11kg), ja puku on nyt tosi hyvä. Kun lämpötila on nollan kahtapuolen, on puku just sopivan paksu. Tarvittaessa mahtuu vielä 86cm Rukan kurahousujen alle. Sälli viihtyy itsekin hyvin puvussa, juoksee ja nousee pystyynkin tosi rivakasti. Itsekin luulin koko haalaria melko turhaksi, kun en sitä viime talvena käyttänyt kuin kerran tai kaksi, mutta nyt on ollut tosi hyvä. Hattu on jonnekin kadonnut, siitä en osaa sanoa mitään.

Meillä jäi lakki myös tosi vähälle käytölle ja niin jäi myös toppahaalari ja se toinenkin haalari, kun ei oikein miellyttäny ja ohuempi haalari oli vaikea pukea, kun vetokerju ei ollut alas asti. Nykyisessä pakkaukseeshan se on alas asti, lakin kokoa en uudessa tiedä.

Mä oon kanssa aatellut että kun nyt näitä vilposampia kelejä (just muutama aste nollan puolen jos toiseen) alkaa olla niin kurahousujen alla menee puku ihan hyvin vieläkin tuolle pienelle neidille (1v5kk, 80cm ja 11kg).

Lakkia ei kanssa meillä ihan kauheasti käytetty viime talvena, eikä varmaan tänäkään talvena käytetä kun olen jo ostanut uuden, muistamatta koko äp:n lakkia...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 15:58 Aleksin 2v äiti kirjoitti:
Meillä ainakin jäi!! Äitiyspakkaus oli vm. -04 ja jätkä syntyi lokakuun alussa. Ensin oli lakki julmetun iso ja sitten seuraavan kerran kun kokeiltiin niin liian pieni...joten sitä lakkia ei kertaakaan sitten käytetty!! Saas nähdä käykö nyt samoin kun vauva syntyy joulukuussa... :wave:

Näin meilläkin! Erotuksella, että poika syntyi marraskuun lopussa! Itsekin ihmettelin milloin sitä lakkia olisi tarkoitus käyttää- vaikka se menisikin myöhemmin päähän, niin eihän kukaan ala sitä käyttämään ilman samaista haalaria- itse en ainakaan!

meillä käytettiin lakkia ahkerastikkin. elokuun vauvasta on kyse. keväällä oli kovinkin käytössä ja seuraavana talvena pukukin oli aivan loistava autoillessa. oli sopivan ohut istuimeen. takki ei meillä ollut toimiva ratkaisu kun aina nousi selästä ylös. tammikuussa on toinen vauva tulossa ja ajattelin että seuraavana talvena menisi alle vuosikkaalle tuo toppis vaunuissa. sen näyttää aika tuleeko käytettyä.

Meillä tyttö tuli syyskuussa vuoden (10.520g/76.5cm/päänymp 47.8cm) ja kokeilin viime vuoden pakkauksen toppatamineita ja kaikki hyviä.Haalari mahtuu koko talven,töppöset ja hanskat hyvät ja myös se lakki sopivan kokoinen.Nättikin oli päällä,on se vaaleanvihreä jossa ruskeaa kirjavaa kangasta haalarin yläosassa ja puntin sekä hihan käänteissä.Ja tietysti lakissakin sitä ruskeankirjavaa kangasta.Nyt on ollut vielä käytössä hieman kevyempi toppahaalari,kovimmille pakkasille sitten pakkauksen setti.

syntyi syyskuussa ja ekana kevät talvena lakkia oli kyllä aina käytössä. Ja nyt kun poika 1v2kk niin harmillista, mutta lakki ei enää mahdu. Puku kuitenkin sopiva ja käytössä nyt myös toisena talvena! Nätti puku muuten onkin tuo vaaleanvihreä/ruskea.

Minusta äp:n haalarilla ei tee enää mitään liikkuvan lapsen kanssa, koska se ei pidä vettä yhtään. Toki se käy rattaissa tai vaikka kauppareissulla, mutta varsinaiseen ulkoiluun se on huono. Täällä etelässä kun on talvella yleensä tosi märkää ja loskaista. Eipä silti ei se puku enää varmaan mahtuisikaan meidän 1,6-vuotiaalle. Hän käyttä haalaria alle vuoden ikäisenä, mut lakki oli silloin tosi suuri. Nyt kun olen ostanut haalarin talveksi, niin samalla ostin samaa väriä olevan toppalakin, vaikka pakkauksen lakki nyt ehkä vihdoin olisi sopiva.

Lakki on jäänyt samaisesta syystä käyttämättä neidillä,koska oli kerta kaikkiaan liian iso ensin ja sitten pieni.Nyt pikkumiehellä on sen verran isompi pää,että se sopii pakkauksen kanssa.
Mun lapset on syntyneet helmikuussa ja olen sen ekan talven käyttänyt sitä äp:n pukua vaunuissa,kun se ei haittaa vaikka on iso ja tässä toisena talvena on ollut ihan normaalissa käytössä.

Yhteistyössä