Äitiyspolin lääkäri flunssassa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Eli kävin tänään äippäpolilla ja huomasin, että lääkäri, jonka vastaanotolla kävin, niiskutti todella paljon. Siis sillai miten niiskutetaan kun nenä vuotaa. Tuli vain mieleen, että voiko todella tommosessa paikassa lääkäri tulla töihin sairaana?? Polilla kävijät kuitenkin varmaan suurin osa viimesillään kuten minäkin. Ja muutenkin tuntuis oudolta, että raskaana olevien parissa kipeänä työskennellään.

Toki voi olla kyse siitepölyallergiasta mutta väkisin tuli mieleen, että toivottavasti ei nyt tarttunu mitään lenssua matkaan. Muutenkin olo jo tukala ja laskettuun aikaan hyvin vähän aikaa.

Ja juu, myönnetään, ehkä turhin alotus ikinä. :D Kenenkään ei nyt tartte vetää mitää palkoo nenäänsä. Kunhan ihmettelen ja mietin et jos ois jollain vaik sattumalta tietoo millaset ohjeistukset lekureilla on sairauspoissaoloja koskien.

Niin kyseessähän saattoi olla allerginen nuha. Olen asiakaspalvelu työssä ja ikävä kyllä joudun allergisen nuhan takia tähän vuoden aikaan jonkun verran niiskuttelemaan. Onneksi tuo koivu alkaa jo pikkuhiljaa hellittämään.

Mutta joo olen kyllä kerran tavannut lääkärin päivystyksessä joka oikein niisti ja pärski vastaanotolla, tunnustikin että on ihan kauhea flunssa päällä. Onneksi pesi kätensä ja käytti käsidesiä mutta tuli vähän sellainen olo että sainkohan mä jonkun taudin lisää mukaani.

Synnärin lastenhoitaja oli kovassa yskässä, totesi vain vauvoilla olevan hyvä vastustuskyky. Sen verran hoitaja haisi tupakalle, että kyseessä saattoi olla myös tupakan aiheuttama röhinä.

Selvästi tästä nyt jotkut veti sen herneen nenukkiin. :D Vaik oli ihan harmitonta pohdiskelua eikä mitään tulikiven katkuista raivoomista, mitä täällä monesti näkee.
Ihan sen takia toivon, ettei mikään tauti tarttunut, että tää olo on jo tarpeeks hankala ilman lenssujakaan, varsinkin kun hoidettavana on vilkas taapero. Eikä synnyttäminenkään flunssan kourissa houkuttele.
Ja mitä tohon ajan siirtymiseen parilla viikolla tulee, niin toivottavasti ja luultavasti sillon ei enää yhtenä kappaleena olla. :)

Mä olen ollut töissä sekä synnärissä että ätipolilla ja ohjeistus sairaspoissaoloon flunssan vuoksi on ollut selvä: Flunssan vuoksi on syytä olla pois, jos oma vointi on niin huono, ettei ole työkykyinen. Syy tähän ohjeistukseen on selvä: flunssa tartuttaa siinä vaiheessa kun se on vasta tulollaan päälle, eli kun paikkoja särkee ja pärskityttää (mahd. kurkku on kipeä), mutta ei ole vielä räkäisyyttä ja yskää. Tämän jälkeen tartuttavuus alenee liki olemattomaksi. Eli nuhainen ja yskivä lääkäri ei flunssaisenakaan olisi ollut riski saada flunssa. Paljon suuremmalla todennäköisyydellä saisit taudin, jos esim. kaupassa törmäisit ihmiseen, joka pohtii että onkohan tulossa flunssa, vai miksi pärskityttää. Tästä syystähän flunssavirukset leviävät niin hanakasti. Kuka on poissa töistä siinä vaiheessa, kun pohtii onkohan flunssa tulossa... Eli ko. lääkäri oli töissä, koska oli arvioinut itsensä työkuntoiseksi.

Yhteistyössä