äitiystoppapuku käyttöön 1v:lle talvella vaiko uusi puku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusiko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusiko?

Vieras
kannattaako 1v:lle ottaa käyttöön talveksi äitiyspakkauksen toppapuku. vai tarviiko sen ikäinen jo parempilaatuisen?

onko nuo äitiyspakkauksen toppapuvut hyviä käytössä. alkuvuodesta vauva oli vain vaunussa makaamassa.

Ei niillä kovin kylmällä ilmalla tarkene! meillä ainakin piti olla hyvinki villavaatteet alla,vaikkei ollut montaakaan astetta pakkasta!! ne menee siinä vaiheessa kun alkaa kylmenemään ilmat,mutta ei oo vielä kunnon pakkasia. Itse ostin 1v viime talveksi uuden toppapuvun,kun sillä ei tarennut ja se kastui heti kun lumessa istui!

Meidän äp puku oli ainakin kokoa 68, ja vaikka reilua kokoa onkin, niin en minä sitä ehkä yksivuotiaalle enää. Oma poika on lähemmäs 1,5v. talvella, mutta siskon vanhan puvun pitäisi onneksi sopia. En tosiaan käyttäisi pukua ulkotouhuihin, vaikka mahtuisikin, ei mahda suojata tuulelta ja kosteudelta niinkuin taaperoiden puvut.

[QUOTE="vieras";24470957]Mahtuuko sun lapsi 1-vuotiaana siihen pukuun?
Mulla on kesälapset, mutta muistan varmaksi, että 1-v kesänään ne käytti 80-86 cm vaatetta.[/QUOTE]
en usko että mahtuu, aapee varmaan huijaa, ja lapsethan ei oo erikokoisia... daa...

no en ole ihan täysin varma, muistaakseni puku on 80cm, 2010 mallistossa. lapsi täyttää marraskuussa 1v siis. ja luulisin että nyt olisi viimein sopiva, viime talvena oli liian iso.

puku on nyt varastossa joten en ole testaillut onko pieni.

[QUOTE="vempula";24470973]en usko että mahtuu, aapee varmaan huijaa, ja lapsethan ei oo erikokoisia... daa...[/QUOTE]

Elokuusta talveen on 5kk, lapsethan ei sinä aikana kasva kuin rikkaruohot???? njet,njet!

Sillä puvulla en ole koskaan palelluttanut lapsiani. Hyrr... Osta kunnon vaatteet lapselle, jotta tarkenee. Herranjestas...Käyttääkö joku muka oikeasti sitä pukua lapsellaan ulkona pakkasella?????!!!!!

[QUOTE="mimmu";24471042]Sillä puvulla en ole koskaan palelluttanut lapsiani. Hyrr... Osta kunnon vaatteet lapselle, jotta tarkenee. Herranjestas...Käyttääkö joku muka oikeasti sitä pukua lapsellaan ulkona pakkasella?????!!!!![/QUOTE]

samanlainen se on ku muutki... mitäs varten se olis jos ei käyttöä...

mut ite kysymykseen et meillä poika rymys jo sen verran et tarttittiin enemmän semmosta lujempaa kangasta oleva haalari joka vähän piti kosteuttaki tarv. paremmin...
ostettiin lassien haalari ja tosi hyvä oli :)

[QUOTE="mimmu";24471042]Sillä puvulla en ole koskaan palelluttanut lapsiani. Hyrr... Osta kunnon vaatteet lapselle, jotta tarkenee. Herranjestas...Käyttääkö joku muka oikeasti sitä pukua lapsellaan ulkona pakkasella?????!!!!![/QUOTE]

Mie käyttäisin sekä tuota pakkauksen pukua että hommaisin toisen. Pakkauksen puku on hyvä rattaissa nukkumiseen tms ja sit napakampaa kangasta oleva puku muuhun touhuiluun.

Joo ottaisin sen käyttöön, jos ei muuta niin ns. rymyvaatteeks!Villaa vaan alle jos meinaa vilu tulla ja menoks! :) Musta se äp:n haalari oli ihan hanurista käyttää just sillon kun vauva oli pienempi kun on niin liukasta materiaalia et muksu valu vaunuissa ja oli vaikea kantaa jne. nyt kun poika kävelee,mielellää sitä käyttäiskin jos mahtuis vaan.

Meinaatko tuota harmaa/vaaleaa Reiman toppista? Koko tais olla muistaakseni 74 vai olikohan 74/80. Laskeskelin sen mahtuvan ainakin meidän tammikuussa syntyneelle tytölle ainakin alkutalven... Ajattelin kyllä ostaa rinnalle toisen toppiksen, vähän isomman.

Aikaisemmin ne puvut oli isompia, joskus kun olin päiväkodissa töissä niin joka toisella 1v ikäisellä oli ne äippäpakkauksen puvut talvella. Nyt on vaan tullut joku ihme muoti että täytyy olla POP tai Reimatec tai Ticket että on kunnon äiti.

Minun lapsi täyttää vuoden lokakuussa ja kyllä minä meinasin tuota äitiyspakkauksen toppapukua hänellä käyttää. (Jos vain sopii vielä päälle.) Nätti puku ja meneehän se automatkoilla ja vaunuissa jos ei rymyämiseen sovikaan. Hankitaan sitten toinen jos tuo ei ole hyvä.

mä käytin molemmilla lapsilla sitä toppapukua, oli mulla sitten toinenkin puku joka oli liukkaampaa kangasta, lämpöisyydessä niissä ei eroa ollut, kuitenkin pakkasilla aina laitoin fleeceasun sinne alle, kyllä meillä 1v. nukkui vielä rattaissa silloin talvella, joten se oli hyvä siihen tarkoitukseen..eikä tuon ikäinen ihan hirveästi rymynnyt maassa, kulki taapersi vaan paikasta toiseen..

Esikoisella käytin sitä äp puku kun oli 1v mut se konttas sen parissa päivässä puhki polvista. Toisille oon sitte ostanu laadukkaat ulkopuvut kun ovat olleet tuon ikäisiä. Lisäksi se äp puku ei oo kovin lämmin kun sehän on tehty vaunuissa makuupussin sisällä nukkuvaa vauvaa ajatellen, ei maassa konttaavalle/kävelevälle. MÄ ostaisin siis jonkun toisen haalarin ja käyttäisin äp haalaria vaikka päiväunihaalarina jos vauva nukkuu ulkona ja mahtuu vielä siihen. Mut ei 1v tarvii mitään 300euron megahaalaria, joku remu, lassietec tms riittää.

[QUOTE="vieras";24471805]Aikaisemmin ne puvut oli isompia, joskus kun olin päiväkodissa töissä niin joka toisella 1v ikäisellä oli ne äippäpakkauksen puvut talvella. Nyt on vaan tullut joku ihme muoti että täytyy olla POP tai Reimatec tai Ticket että on kunnon äiti.[/QUOTE]

No en usko että se tuosta muodista johtuu ettei äp haalareita käytetä isommilla enää. Aiempina aikoina ne äp haalarit oli paljon parempilaatuisia, kangas kestävämpää, ja olivat isompia kooltaan. Nää nykyhaalarit on nii heppoisia että hyvä kun kestävät vaunuissa makaavalla vauvalla. Meillä ainakin hajosi hyvin äkkiä kun käytettiin 1vuotiaalla joka jo teki muutakin kuin makasi vaunuissa.EHkä moni muu on tehny saman havainnon.

Joo ottaisin sen käyttöön, jos ei muuta niin ns. rymyvaatteeks!Villaa vaan alle jos meinaa vilu tulla ja menoks! :) Musta se äp:n haalari oli ihan hanurista käyttää just sillon kun vauva oli pienempi kun on niin liukasta materiaalia et muksu valu vaunuissa ja oli vaikea kantaa jne. nyt kun poika kävelee,mielellää sitä käyttäiskin jos mahtuis vaan.

Näin me ollaan erilaisia kaikki. :D Mä nimenomaan tykkään tosta vaunuhaalarina ja siksi ostin uuden vielä tälle toiselle tulevalle talvelle. :D Käytin siis oman pakkauksen haalarin esikoisella (ja ois se vielä ollu käyttökelponen, mutta ehkä tyttömäinen... :snotty: ).

Kyllä meinaisin käyttää.Meillä poika täyttää vuoden marraskuussa.Käyttöön tulee jos mahtuu päälle.
En vielä tuon ikäiselle rupea mitään ihmeempi pukuja ostamaan jos ei kävele. Meillä ei ole kukaan lapsista kävellyt 1v täyttäessään,ja samaa tahtia kehittynyt tuo pieninkin,kuin isommat sisarukset.
Sitten ,kun lähtee kävelemään,niin ostan paremman puvun.

Äp puku 2010 on lahkeet ja hihat avonaisina vain ihan vähän pienempi kuin Reimatec babymallin 74 ja Reimatec normaalimalli sekä Lassie vyötärömalli koko 80. Tiedän, koska meillä on nuo kaikki kaapissa ja olen verrannut :)

Yhteistyössä