aivan pienten pulloruokkijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olisin kaivannut hyviä vinkkejä pulloiluun. Esim. reissussa puhtaanapito. Oetteko säilyttänyt lämmittämätöntä maitoa pullossa niin, että ei tarvi kuin lämmittää kun reissussa? Onko pullonlämmittimen ostaminen hyvä satsaus? ym kaikki hyvät vinkit tervetulleita....kyse aivan pienestä pulloilijasta

Itse aikoinaan pidin useampaa pulloa mukana varsinkin näin kesällä.Purkki maitoa en laittanut valmiiksi pulloon.Hirmu monissa huoltamoissa on mikro ihan asiakkaiden käytössä ja samallahan jo käytetyn pullon sai pestyä.
Siitä pullon lämmitin jutusta ei ole kokemusta,mutta tein kylmä version pullolle ettei maito mene pilalle kun lähettiin biitsille. ;)

Maito lämpiää aika nopeasti ihan kuumavesihauteessa tai pieni määrä ihan juoksevan kuuman veden allakin(joo, tiedän että on vedentuhlausta). Jos käytössä on korvike niin mä joko ostaisin niitä parin desin tetroja ja heittäisin loput mitä vauva ei syö, pois jos ei ole mahdollisuutta säilyttää kylmässä sitä avattua maitoa tai sitten käyttäisin jauhekorviketta koska sen voi tehdä valmiiksi maidoksi sitten kun o ntarvis eikä tartte säilytellä valmista maitoa.

Minä käytin jauhetta, se oli ihan kätevää. Keitetty vesi vaan mitattuna pulloon valmiiksi ja mitattu jauhe valmiiksi pieneen purkkiin. Eipä tartte kun ravistaa sit kun vauva ruokaa vaatii. Avattu purkkihan ei huoneenlämmössä pitkään säily, jauhe taas ei mene miksikään. Kotona ollessa keitin veden ja kaadoin tuttipulloihin jäähtymään ja mittasin jauheet purkkeihin viereen. Ei tarvinnut yölläkään kuin lämmittää vettä vähän ja kaataa jauheet sekaan ja ravistaa.

En ole ihan pientä pullottanut, mutta mun mielestä kannattaa kuljettaa pullot tyhjinä ja kuivina ja korvike tölkissä. Melkein missä vaan saa lämmitettyä sen sitten kun on tarvis. Meiän kun alkoivat juoda nannia, tosin vasta yli 6kk, niin annoin huoneenlämpöistä aina.

Ei sitä maitoa pullossa kannata säilyttää! Meillä on pärjätty ilman mitään pullonlämmitintä, esim vesihanan alla lämpenee tosi nopeasti siinä pakkauksessa se maito, kun avaa ne kulmat ja laittaa kuuman veden alle... aina sen on jotenki saanu lämmitettyä..vaikka voihan se lämmitinkin olla hyvä.
Tarpeeksi monta pulloa kun on mukana niin ei tarvi psuista heti huolehtia...

Riittävästi pulloja, joka syötölle puhdas. Mukaan tetroissa korviketta (kotona voi käyttää jauhetta, tulee halvemmaksi...) ja siitä vaan pulloon (pienellekin VOI antaa sitä "huoneen"lämpöistä, se ei kassissa kovinkaan kylmää ole) ja syömään.

Yhteistyössä