Aivan varmasti olen ainoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höpö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höpö

Vieras
jota ärsyttää sellainen asia, että lasten kaverit ovat passauttamassa itseään minulla.

Kun itse mieluummin tulen passatuksi (mies hieroo jalkoja ja hakee astiaa kaapista kun pyytää jne) kuin passaan muita, niin olen omat lapset opettanut pienenä omatoimiseksi. Pukemaan itse, tekemään itse jne.

No hoidan lapseni kotona, juuri koska olen kasvattanut "helpoiksi". Lapsilla on päivähoidossa olevia kavereita, jotka usein pyytävät tekemään jotain, jota en edes omilleni viitsi tehdä. Kun päivät hoitaa lapsia, ei jaksaisi enää toisia passata, ja silti huomaan,e ttä tulevat pyytämään minulta, eivätkä omalta äidiltään, jotain pientä palvelusta. Samoin huomaan, että nuo lasteni kaverit passauttavat myös lapsillani, että tee sinä, kun minä en osaa. Vaikka siis ovat samanikäisiä tai vanhempia kuin omani.

Joskus tekisi mieli sanoa, että hei, et ole nyt hoidossa... vaan kotona, ja kotona sinulla on oma äiti. Kehtaisitko?

No mikset kehtaa. Paivakodissa ei kylla hirveasti passata kun ei siella ehdita joten minun lapseni oppivat siella omatoimisemmiksi kuin jos olisivat olleet kotosalla mun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
No mikset kehtaa. Paivakodissa ei kylla hirveasti passata kun ei siella ehdita joten minun lapseni oppivat siella omatoimisemmiksi kuin jos olisivat olleet kotosalla mun kanssa.

Niin minäkin luulin. Mutta kuulen jatkuvasti, kun samanikäiset kaverit sanovat, että tee sinä, kun minä en osaa.

Osaksi saattaa olla laiskuutta näillä kavereilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

Niin minäkin luulin. Mutta kuulen jatkuvasti, kun samanikäiset kaverit sanovat, että tee sinä, kun minä en osaa.

Osaksi saattaa olla laiskuutta näillä kavereilla.

siis juuri päiväkodissa nämä passauttavat lapset ovat.

Päiväkodissa kun eivät ehdi kattoa jokaisen perään, niin aina on ne pari hoidokkia jotka tekee muillekin kun toinen ei osaa :/ Eikä päikkärin tätit edes huomaa, vaan luulee että kaikki osanneet itse. Sit tulee näitä tapauksia, ja näitä on paljon.

Yhteistyössä