Hae Anna.fi-sivustolta

Aivopesua tai sen yrittämistä?

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä simmut auki, 03.12.2018.

1. simmut auki Vierailija

Oletteko huomanneet, että meitä yritetään aivopestä tällä palstalla? Tänne lähetellään tuutin täydeltä eurooppalais-suomalais- länsimaalaisvihamielistä propagandaa, samaan aikaan kun saamme islaminuskoa ylistävää propagandaa. Nämä tekstit ovat kuin suoraan kiihko-islamilaisten oppikirjoista; länsimaissa on kaikki pahaa ja negatiivistä, muslimimaissa on kaikki hyvin.

Tässä olemme ihan omin silmin saaneet nähdä, miten jotkut ehkä radikaisoidaan/ on radikaisoitu ajattelemaan musta-valkoisesti. Suoltamalla päivät päästään tietynlaista propagandaa, jotkut voi menettää kykynsä ajatella itse ja he alkavat oppia toistamisen kautta. Kun samaa mantraa on tarpeeksi kauan toistettu, emme enää osaa kyseenalaistaa sitä, vaan alamme pitää sitä totuutena. Me saamme täällä päivittäin ketjukaupalla omalla kielellämme ääri-islamilaista propagandaa! Onko joku itse aivopesty ja yrittää nyt sitä samaa täällä, meidän kanssa, vai mistä tässä on kysymys? Ajatella ettei edes täällä, suomalaisten keskustelupalstalla, voi välttyä islaminuskoisten aivopesuyrityksiltä?

2. kansainvälinen Vierailija

Useimmat tämän palstan lukijoista eivät varmaan ole koskaan jutelleet ääri-islamia edustavan kanssa, eivät he ymmärrä mitä propagandaa heille täällä tarjotaan. Minä olen tavannut paljon muslimeja, myös ääri-islamisteja ja kyllä heidän mielipiteensä ovat samanlaisia kuin tuon tänne paljon kirjoittelevan muslimin.

3. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    Palstalla on "aivopesua" Ruotsia vastaan koko ajan, joka päivä.

4. vierailija Vierailija

Taidat olla ihan oikeesti uskoon hurahtanut, ukkosi aivopesemä. Ei ole enää normaalia tuo tapasi tuoda tänne pelkästään eurooppavihamielistä tekstiä. puhut jo kuin ääri-islamistit.

5. vierailija Vierailija

Tästä palstasta näyttää tosiaan tulleen radikalisoituneen islamistin propagandafoorumi. Voitte oppia jotain tästä ryhmästä ja siihen kuuluvien tavasta ajatella lukemalla tämän uskoon hurahtaneen kirjoituksia.

6. Kompiainen. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onpa taas sellainen väite, joka ei pidä paikkaansa, sillä palstalla kerrotaan useimmiten asiat siten kuin Ruotsin mediassa kirjoitetaan. Sen sijaan nimimerkki Amanda vääristelee ruotsalaisia uutisia kertoen esimerkiksi, että demarien nuorisojärjestön valtaajat olivat suvaitsevaisia, vaikka kyseisen liikeen väki on jakaantunut kahteen osaan, jos Expresseniä on uskominen. Miksi siis valehtelet Ahmadiyaan arvoista?

7. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    Ruotsin media ei kirjoita heistä Ahmadiyyana, se olet sinä joka kirjoittelet niin.
    Mediat kirjoittaa heistä sanalla, falang, kuten muistakin.
    Se taisin olla minä joka sanoin että he he on Ahmadiyyamuslimeja, mutta ei mitään uskovaisia sellaisia.
    Ruotsin media tietää että ne on yhtä vähän uskovaisia kuin muutkin maallistuneet ihmiset.
    Kuvittelet siis että uskovaiset nuoret miehei riitelisi ja kirkuisi siellä muille, kuten itse olet asian ilmaissut täällä
    Itse et tiedä asiasta muuta mitä expressenin journalistit innoissaan on ilmaisut asian omalla mielipiteellään höystäen.
    Kaikkeen mitä expressenissä lukee, ei voi sataprosenttisesti luottaa, kuten ei muihinkaan lehtiin.
    Etkö tiedä sitä että lehdet haluaa itselleen lukijoita ja lehdet tietää että mitä suuremmin lehdet ja hehkuvammin journalistit ilmaisee eräitä asioita, sitä enemmän lehti saa lukijoita.
    Luulisin että päivälehdistä esim. DN on ainoa joka pysyy jotenkin neutraalina kirjoituksissaa ja muös Omni aika hyvin krjoittaa, eivät liioittele liikoja.
    Lehdet tekee mielellään eräistä jutuista sensaatio uutisia jotta sinä ja eräät muut saisitte pyöritellä silmiänne ja silmät loistaen lutte ja levitätte uutista eteenpäin :)
    Lehdet täällä koko ajan taistelee lukojoistaan. Sen takia expressen esim. on kaivanut kaikenlaista sdtä esille ja hehkuttivat aika tavalla asian vierestä myös, sanon minä vaikka en sdtä pidäkkään.
    Ruotsin lehdet kirjoittaa räiskyvämmin ja suuresti asioista, jos vertaa suomalaisiin lehtiin. Teillä lehdissä journalisteilla taitaa olla viel' etikka ja moraali jäljellä kun kirjoittavat, hyvä noin. Ei ehkä siis mikään ihme että ruotsalaisia lehtuä luet vain kun monet uutiset tehdään suuriksi sensaatiouutisiksi joihin esim. ulmailla asuvat retkahtavat heti mukaan. Se on lehtien tarkoituskin että heihin sokeasti uskottaisiin kaikessa :)

PSSSST,
    Ahnadiyyalla on on paremmat arvot kuin sinulla, siis uskonnolla ja uskovaisilla ihmisillä. Ahmadiyya ei kritisoi ketään, ei ateisteja ja ei kristittyjä eikä muitakaan.
    Mutta tavalliset ihmiset kritisoi ihan mitä tahansa sillä he ei elä uskonnon mukaisesti. Koskahan sinä tämän oppisit? Koska opit erottamaan maallistuneen ihmisen uskovaisesta???

Last edited: 03.12.2018
  8. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    OT:
    Sinulla on vahvat ennakkoluulot minusta :)
    Vai olen radikailusoitunut muslimi mielikuvituksissasi?
    Tiedätkö mitä, jos Suomessa asuisin, tekisin sinusta ilmoituksen, kai ylläpito tarvittaessa näkee ip adressin. On sikamaista haukkua minua radikalisoituneeksi, sehän on paha syytös ja kaiken lisäksi mielikuvituksesi tuotetta.
    Mikäs olet itse kun musliminaista alat haukkua radikalisoituneeksi kun musliminainen ottaa foorumissa esille ajankohtaisia asioista? Mielenvikaista se tuollainen syyttely on.

Last edited: 03.12.2018
  9. Kompiainen. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Älä taas houri, sillä Expressen kertoo toisin. Lue tuo alla oleva juttu, äläkä levittele joutavuuksia. SSU:n valtaus alkoi todella väkivaltaisesti, kun yksi parikymppinen mies hakattiin sellaiseen kuntoon, ettei voinut syödä muuta kuin juoksevaa ruokaa pitkiin aikoihin. Ja on siellä kerrottu Ahmadiyaasta, sillä enhän voi luottaa kirjoituksiisi, koska et laita linkkiä jostakin muusta lähteestä sanojesi vakuudeksi.

https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/hemligt-dokument-sa-utnyttjade-s-extrem-falang/

(Ahmadiyaa on eriytynyt vanhoillisiin ja vähemmän sellaisiin, mutta juuri ääripää on saanut vallan SSU:ssa. Kerrot, etteivät ole uskovaisia, vaikka Malmön moskeija on heidän omansa ja siellä saarnataan karkein lausein homot sioiksi.)

Last edited: 04.12.2018
  10. vierailija Vierailija

Sinun mielipiteesi ovat kuin radikalisoituneen, yhtä eurooppa- ja länsimaalaisvastaisia. Puhut kuin kiihomuslimit, ihan samat mielipteet, vaikka luulet olevasi suvaitseva.

11. vierailija Vierailija

Ruotsin media ei tee eroa eri muslimiryhmien välille. Vain sinun päässäsi on omalla ryhmälläsi kaikki ihmisyyden parhaat ominaisuudet, kun taas kaikki muut muslimit ovat pahiksia. Samaa voisi sanoa myös sinun linkeistäsi, niissä on myös media suurennellut sensaatio mielessä, ei niihinkään kannata uskoa.

12. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    Expressen kirjoitti ensimmäisessä artikkelisssaa, Ahmadiyya.
    Sinä et mainunnut alulsi Ahmadiyyasta yhtään mitään. Minä kerroin sinulle että he on Ahmadiyyaa mukana.
    Expressen on sen jälkeen koko ajan sanonut vain, falang.
    Nyt taas jolu journalisti hehkuttaa asiaa painokkaasti ja ottaa mukaan Ahmadiyyaa, ja yrittää saada nuo nuoret uskovaisiksi ja Ahmadittaa edustaviksi uskovaisiksi nuoriksi.
    Et siis lue kaikkea mitä Ruotsin mediassa kirjoitetaan samasta asiasta?

Sinulle on kaikki muslimit uskovaisia.
    Suomen kirkkoo kuuluvista ent montaakaan kristityiksi kutsu. Suomessahan sentään lähes 80% kuulutte vielä kirkkoon vaikka moni teistä ei ole uskovaien, tapakristitittyjä siis.
    Etkö tiedä ett meistä muslimeista on sama asia. Monet kuuluu tavan mukaan jo johonkin seurakuntaan jo syntymästä lähtien kun vanahemmat on rekisteröineet meidät, mutta se ei siis useinkaan edellytä on uskovainen sanan uskovainen merkityksen mukaisesti.

Onhan tapakristittyjenkin kirkot tapakristittyjen kirkkoja mutta silti monet tapakristityt tekee murhia, varastaa ja muuta rikollisuutta, silti ei lehtenne kaiuta kuikna kristitty murhasi.
    Jos on kirkossa mukana voi sitä ihmistä kutsua sillon kristityksi aivan samalla tavalla kuin sinä ja eräät journalistit yritätte nyt tehdä noista Ahmadiyya pojista uskontonsa edustajia ja uskovaisia :)

Jo pelkästään ihmisen käytös näyttää kuinka on uskovainen, onko ollenkaan tai vain vähän ja niin edelleen.

Luulet siis että Ahmadiyya uskovaiset jäsenet olisi niin alhaisesti sivistyneitä/kehittyneitä että he huutaa ja kirkuu ja puhuu rumiaan julkisesti :)

Monta kuukautta sitten eräs musliminuorukainen joutui eroamaan eräästä poliittisesta puolueesta sen takia kun hän osannut pitää uskontoaan erossa politiikasta, sunnimuslimi, mutta hän käyttäytyi hyvin, ei riidellyt ja kirkunut :)

On siis eroa "uskovaisella# ja uskovaisella.

Mutta valitettavasti monelle länsimaiselle on kaikki muslimitaustaiset aina uskovaisia muslimeja. Tuo on juuri sitä tiedon puutetta jos noin luulee.
    Se on sitä ennakkoluuloa muslimeista :)

13. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    Mitä tulee mediaan, niin olen sanonut että melkein kaikki mediat Ruotsissa suurentelee asioista, myös niissä linkeissä joita itse annan mukaan. Lehdet haluaa lukijoita ja juuri sen takia se onkin tärkeää että yrittää lukea monien lehtien artikkeleja samasta uutisesta, jotta saisi selville asian neutraalimmin, ilman media sensaatiomaista hehkuttamista ja lukijoittem perään jahtaaamista.
    DN sanotaan olevan kaikkein luotettavin.

14. Kompiainen. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nimimerkki Amandan sanat ovat joka tapauksessa lonkalta vedettyjä, sillä hän kuvitteli, ettei Ruotsissa edes käytetä muslimijärjestöistä muuta sanaa kuin falang. Expressen on luotettava kertoessaan juuri aiheista, jotka ovat tärkeitä. Jollei juttu ole totta, voi vaatia vähintään oikaisua, mutta eipä taida olla sellaiseen tarvetta.

15. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    No mutta sittenpä se on aivan sama asia mitä negatiivistä Suomesta ja suomalaisista kirjoitetaan lehdistössä, nekin on siis aina prikulleen juuri niin kuin journalistit ilmaisee juttunsa. OK.
    Tällä palstalla maristaan juuri nyt koko ajan että kirjoittelen vain negatiivistä Suomesta ja suomalaisista ja Euroopasta ja että vihaan Suomea ja että olen radikaali muslimi ja että olen äärimuslimi ja niin edelleen :)
    Entäs sinä? Sinun negatiivisistä uutitista ruotsista ei anonyymiset sano mitään :)
    Sinnun negatiiviset uutiset suvaitaan ja hyväksytään sillä ne ei kohdistu Suomeen ja suomalaisiin :)
    Mutta minun negatiiviset kirjoitukset jotka kohdistuu Eurooppaan, rasismiin, islamofobiaan ja joskus Suomeen ja niin edelleen, niitä ei suvaita :)
    Kertoo paljon palstan tilasta, tasosta :)
    Mutta se on ihan ok. minulle, ymmärrän yskän.

Mitä tulee journalistien ja lehtien luotettavuuteen Ruotsissa, DN on kaikkein luotettavin, muut lehdet isontelee ja hehkuttaa uutisiaan usein saadakseen enemmän lukijoita.
    Lehtiä tulee lukea ajattelemalla. En toki alenna journalisteja, mutta tiedän että kirjoituksella ja kirjoituksella on eroja jos vain näkee erot, siitähän se on kiinni.
    Hehkutus ja lukijoitten takaa-ajo tekee sen että usein journalistit ei pysy neutraaleina.

Et mainunnut sanallakaan siihen kun samaistin kristityt ja muslimit ja että näitä kahta falangia käsittelet eri tavalla. Mielestäsi kaikki muslimitaustaiset on uskovaisia. Mielestäsi kristillistaustaiset ei ole uskovaisia.

PSSSt
    Ettei unohdu. puhuit niistä falangeista SSU, ääripäinä???? siis äärimuslimeina??? Kuvittelet edelleenkin että kaikki muslimit on uskovaisia ja kun muslimi rellastaan niin hän onkin sinun mielestäsi ääripään muslimi ja uskovainen.

16. Kompiainen. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    [QUOTE="amanda, post: 12129122, member: 24002

Et mainunnut sanallakaan siihen kun samaistin kristityt ja muslimit ja että näitä kahta falangia käsittelet eri tavalla. Mielestäsi kaikki muslimitaustaiset on uskovaisia. Mielestäsi kristillistaustaiset ei ole uskovaisia.[/QUOTE]

Voisit osoittaa kohdan, mitä tarkoitat, sillä en tunnista ajatuksiasi omakseni. Missä jutussa olen ollut sitä mieltä, etteivät kristityt ole uskovaisia? Osoita kohta, äläkä taas kirjoita sanoja suuhuni.

17. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    Kompiaiselle

Väitös että kaikki muslimitaustaiset olisi uskovaisia muslimeja ja ääripäitä, siis äärimuslimeita, on hyvin vakava syytös kaikkia muslimeja kohtaan.

Se että heitin vastakohdaksi kristillistaustaiset, se jäi vain mieleesi.
    Et sanallakaan sanonut mitään mielipiteestäsi kun sanoit SSU flangeja ääripäiksi, siis äärimuslimeiksi, joka tarkoittaa että oletat heidän olevan uskovaisia, puhuithan myös heidän moskeijasta :)

Joten vastakohtani kristillistaustaisista osui kuin naulankantaan :)

18. Kompiainen. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Taas syljet sanoja suuhuni, sillä kerroin, että Ahmadiyyat ovat jakautuneet kahteen leiriin, joista toinen on ollut ääriuskovaisten kanssa hyvää pataa. Expressenin jutussa oli tieto siitä, että tämä falangi käyttää Malmön moskeijaa. Siellä puhuja on haukkunut homoja sioiksi, eikä sellainen ole sopivaa. Lisäksi kielsivät osallistumasta sateenkaaren väristen pride-kulkueeseen, joten voi todeta, ettei anneta edes nuorisojärjestön väen toimia vapaasti.

19. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    Tähän uudelleen,
    en ole koskaan sanonut SSUta suvaitsevaiseksi, en ruotsalaisia siellä enkä ulkomaalaistaustaisia.
    Väki on jakaantunut kahteen osaan ainakin lehtien sensaatiomaisen utisten mukaan.
    Ne nuoret jotka kuuluu Ahmadiyya ei ole oma aloitteisesti mukana Ahmadiyya, heidän vanhemmat on mukana ja lapset automaattisesti menee vanhiempiensa mukaisesti, kuten on ruotsalaisten ja suomalaistenkin lasten laita joiden vanhemmat kuuluu kirkkoon.
    Ahmadiyya-arvot on paljon korkreimpia mitä sinun ja minun arvot, luulisin.
    Ahmadiyya on nykyaikainen muslimihaarautuma, saanut alkunsa , mm mmmm oliso se Intiasta tai Pakistanista, en muista ja en ehdi googlaamaan juuri nyt.
    Ahmadiyya on tietääkseni nuorimmasta päästä oleva aIslamin haarautuma, Ahmadiyya ei esim. usko haditheihinn ollenkaan ja jättävät ne kokonaan pois uskostaan.
    Muut muslimit ei edes pidä Ahmadiyya Islamina, kuten eivät useinkaan pidä sufismia Islamina :)
    Sopisi sinunkin tutkia Ahmadiyya eikä arvostaa heitä aivan alas, Ahmadiyyassa on yksi huono puoli kuten on kaikisa uskonnoissa ja niitten haarautumissa, että homoseksuaalisuutta ei suvaita, siis aktia, mutta homoseksuaalisia ajatuksia saa toki olla, se on se akti jota uskonnot ja monet ei-uskovaisetkin ei halua suvaita.
    Minä ole suufi, mutta suvaitsen homoseksuaalisuuden, sillä olen ollut nuoruudessani paljon homojen kanssa tekemisissä ja tiedän että he ihmisiä siinä missä muutkin, hyviä ihmisiä ja sitä paitsi Ruotsissa on homoseksuaalisuus pitkälti luonnollista jo melkein kaikissa piireissä ja homoilla on lapsia ja niin edelleen. Homot saa avioitua kirkossa täällä, ovat saaneet tehdä sen jo ajat sitten.

20. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    Minä en usko tuollaisiin juttuihin, sillä journalistit ei voi tietää tuollaista juttua, kunhan puhuvat ja isontavat juttuaan, kuten tavallista. Jos nuo nuoret joskus käy moskeijassa, ei se tarkoita että he olisi äärimuslimeja. Eihän kaikki sumalaisetkaan kirkkoon kuuluvat käydessään kirkossa joskus ole sen takia äärikristittyjä.
    Se on tietenkin valitettavaa jos on puhujana joku ulkolaianen joka ei tiedä ruotsalaisten tapoja ja näin ollen laskee sammakoita suustaan..

21. Kompiainen. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Vaikea tietää lopullista totuutta missään asiassa, mutta jo se, että parikymppinen mies hakattiin niin pahoin, ettei hän voinut syödä enää normaalisti pitkään aikaan, kertoo jotain kyseisistä toimijoista SSU:ssa. Eikä kaiketi tuollaista asiaa voi narria mediassa, joten itse kukin saa uskoa siten kuin haluaa.

22. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    Alla oeva om oma kirjoitukseni, ei siis lainaus:

Kuka tai ketkä on sinun olettamuksesi mukaan ääriuskovaisia mitä' tulee ahmadiyya muslimeihin? Millä tavalla erotat äärimuslimin muslimista?
    Se että on uskovainen, ei ole ääriuskovaisuutta, eikä sekään jos sanoo että avioliitto on vain naiselle ja miehelle, sehän kuuluu kaikkiin uskontojen teeseihin, valitettavasti.
    Minäkin sanon että uskoni mukaan avioliitto on naisen ja miehen välinen asia, mutta yhteiskunnassa suvaitsen homouden sillä se on laillista yhteiskunnassamme ja katson että myös homot on ihmisiä ja heillä pitää olla aivan samat edut kaikessa kuin heteroillakin ja Ruotsissa he on täysin tasa-arvoisia heteroitten kanssa.
    Uskonto on uskonto, mutta uskovaisen tulee osata elää yhteisklunnassa ja totella maan lakeja ja olla ystävällinen kaikille, myös homoille :)
    Kaikki ei tieyenkään toimi näin, on monia uskovaisia kaikissa uskonnoissa ja ei-uskovaisia kaikissa valtioissa jotka ei suvaitse homoille samoja oikeuksia kuin heteroille.
    Ahmadiyya muslimin tulee suvaita homoja ainakin länsimaissa ja myös muitten muslimien, sillä uskonto sanoo että on toteltama sen maan lakeja missä asuu, tuo on siis uskovaisille ja se lukee Koraanissa.
    Ja jos ei suvaitse, silloin ei ole mikään todellinen uskovainen, silloin voi alkaa puhua äärimuslista, jos hän onlisi uskovainen ja sanoisi noin.
    Ahmadiyya moskeijan imaami ei ole homofobinen, hän on ihastuttava ihminen, hyvin hieno sanoissaan ja hän ei koskaan solvaisi homoja eikä ketään muutakaan.

Nuoret muslimit ei aina tiedä esim. ketkä saarnaajat, puhujat on äärimuslimeja, kiuten yksi niistä SSU musliminaisista sanoi, minkä takia hän kutsui erään puhujaksi, joka sattui olemaan äärimuslimi, mutta ei ahmadiyya. Tietenkään se ei ole sopivaa että puhuja haukkuu homoja, kukaan ei ole väittänyt sitä sopivaksi.
    Tästä ei ole montaakaan vuotta kun ruotsalainen pappi haukkui homoja, en tiedä onko enää virassaan. Kirkko on yhteinen systeemi, Islamissa ei ole samaa pappisysteemiä.

Tuo meneekö Prideen tai ei, se jokaisen henkilökohtainen asia. Ketään ei voi pakoittaa, se on vapaata mennä tai ei mennä.
    Monet ei-uskovaiset ruotsalaiset ei halua eḿennä Prideen, sanovat sen olevan kuin cirkus. Kukaan ei vaadi heitä menemään. Miksi muslimie pitä'isi mennä toisten painostuksesta prideen?
    Marsitko sinä joka vuosi pridessä? Minä teen sen :) teen sen vaikka muslimi olenkin.
    En usko että Suomessakaan kaikki kristittyinä itseään pitävät menee prideen.

23. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    Oma kirjoitukseni, ei lainaus:
    Tuo jo todistaa että ne nuoret ei ole uskovaisia, ovat kaukana uskovaisista :) ja silti media lauloi aluksi kovaa että ovat ahmadiyya. Entäs silloin kun länsimaalainen riehuu, niin kukaan ei huuda että katso mitä kristitty teki :)
    Kuten huomaat, minä en koko aikana ole puolustanut touhuja, olen vain painostanut että he ei ole uskovaisia, kuten media ja sinä maalaat heidät uskovaisiksi :)
    Uskovainen ei riehu ja pahoinpitele ketään.

24. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    266
    -----------------------
    Meni väärin, poistin :)

25. vierailija Vierailija

Sinulla on ihan oma määritelmä uskovaisista, joka takaa sen että voit pitää heitä esimerkillisinä ihmisinä. Eli jos joku muslimi tekee rikoksen tai riehuu ja pahoinpitelee, niin hän ei sinun mielestäsi ole muslimi. Kyllä ne ovat, kaikki jotka pitävät itseään muslimeina, huutavat allahin nimeä, rukoilevat allahia jne. ovat muslimeja. Tässäkin ryhmässä on kaikenlaisia, lainkuuliaisia ja niitä muita.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri