Ajankohtaista kyselyä: Moniko on antanut luvan tai aikoo rokotuttaa lapsensa..

28.05.2004
912
0
16
Kanta-Häme
tuota "possuflunssaa" vastaan? Ja onko jo rokotetuille tullut siitä mitään ikäviä juttuja,tai mitä on tullut?
Minua vähän hirvitti lukea siitä hermovaurioista,että voiko siitä rokotteesta tosiaan semmoista tulla?
Itse olen viellä kahdenvaiheilla annako rokottaa,ehkä se pitää,jos se tauti tuleekin kovempana,jos nyt kerkee sitä rokotetta saamaan,kun vasta loppukuusta rokotetaan täällä meillä. :|

Otan rokotteen lapsille. Ollaan otettu kaikille myös kausi-influenssa rokotteet muutamana vuonna. Tämä siksi, että vähenisi riski meidän sairaalla lapsella saada tauti.Nämä rokotteethan on tehty samallalailla. Toinen aalto on minusta hyvin pelottava ja uskon rokotteen antavan myös siihen suojaa. Meillä on lapset saaneet myös kaikki normaali rokotteet. Kukahan voi täysin taata niiden turvallisuuden?

Näillä näkymin kallistun rokotteen puolelle.Meidän perheeseen ei nyt sikainfluenssan sairastaminen sopisi.Mies parhaillaan sairaalassa.Epämääräisten yskä ja hengenahdistusoireiden vuoksi(joita ollut jo pitkään), joten siihen päälle siksinfluenssa ei ole mukava eli lapset ja itseni todennäköisesti rokotan...pari päivää vielä aikaa asiaa pohtia.

Itse olen jo saanut työni puolesta (kuulun kyllä myös riskiryhmään) ja lapselle otan, jos/kun sen saa terveet yli 3 vuotiaat. Viime vuonna otettiin myös kausi-influessarokotteet ja tänä vuonna harkinnassa myös sen ottaminen.

Mä myös olen miettynyt asiaa paljon.Ei auta että saa ristiriitaista tietoa ja mutu-juttuja.
Musta se että esim Sveitsi on vetänyt pois rokotteen kaikilta raskaana olevilta ja alle 18 vuotiailta kertoo myös paljon.
Sekä se ettei lääketehdas kanna vastuuta rokotteiden haittavaikutuksista.ENkä puhu nyt kivusta ja kuumotuksesta tms vaan pitkäaikaisista vaikutuksista.

En myöskään toivo jälkitauteja,mahdollista sydänvikaa,kuuroutta tms lapsilleni.
Mutta peruterveitä ovat,eikä pitäisi olla syytä huoleen.

Eli kallistun enemmän,ei oteta puoleen.

En tiedä vielä... pari viikkoa aikaa päättää. Mies saisi jo nyt kohta, mutta ei kuulemma varmaan ota (kuuluu riskiryhmään koska häneltä on poistettu perna). Itseni kohdalta ei tarvitse päättää vielä pitkään aikaan, koska olen perusterve 30v. Voihan olla ettei perusterveitä yli 24v edes rokoteta.

Alkuperäinen kirjoittaja BlaaBlaaBlaa:
Mä myös olen miettynyt asiaa paljon.Ei auta että saa ristiriitaista tietoa ja mutu-juttuja.
Musta se että esim Sveitsi on vetänyt pois rokotteen kaikilta raskaana olevilta ja alle 18 vuotiailta kertoo myös paljon.

Paitsi sveitsiläisen rokotteen saa antaa, vaikka siinäkin on adjuvantti poikineen. Sveitsin päätös oli pelkkää kauppapolitiikkaa, sen perusteella ei kannata mitään päättää. Meillä vielä asia harkinnassa.

Yhteistyössä