Ajatelkaa pph:n ylityökorvauksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noppa

Vieras

Minä teen 11 ½ tuntisia päiviä, ja joka viikko ylitöitä kertyy reilu 14 tuntia!
Ja näistä tunneista saan ainoastaan tuntipalkan ilman korotuksia.
Palkka on muutenkin pieni, ja ylityöistä ei edes makseta kunnon palkkaa!
Minun tuntipalkka on reilu 6?, joten ei taida kukaan olla minulle kateellinen...

Tätä oon itekki kauhulla seurannu tai siis ylipäätänsä koko perhepäivähoitajien palkkahommia.Käsittämättömän huono palkka ja tosiaan vaikka ylitöitä kertyy HIRMUISESTI välillä niin eipä tuo tiliä kasvata vaikka töitä painais kieli vyön alla.Tsemppiä ja jaksamisia vastuulliseen työhön!!

Pistän paremmaksi. Mies ajaa taksia. Aloitti eilen vuoronsa klo 15 ja lopetti tänä aamuna klo 6.30. Keskituntipalkka n. 4euroa. SUOMESSA! Mikään laki ei tätä kiellä.. Eikä taksikuskeja suojele puhtaalta hyväksikäytöltä. MITÄÄN muita töitä ei ole.

Tuo on huutava vääryys, mutta eiköhän ongelma ole kuitenkin ennemmin siinä että pph:t joutuvat tekemään jatkuvasti ylipitkiä päiviä. Pph:t vain ovat useimmiten joko alalla jo pitkään olleita lähes kuusikymppisiä naisia, jotka eivät enää jaksa alkaa taistella oikeuksistaan, tai niitä nuorempia, jotka ottavat hoitolapsia muutamaksi vuodeksi, kunnes omat ovat koulussa. Eikä heitäkään kiinnosta muutaman vuoden takia alkaa kiukutella työnantajalle, tai ei uskalleta, koska pestit ovat usein määräaikaisia elokuusta toukokuun loppuun.

Uskon että jahka suuret ikäluokat siirtyvät eläkkeelle, perhepäivähoidosta tulee kuoleva ala, ja siirrytään ryhmiksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Tuo on huutava vääryys, mutta eiköhän ongelma ole kuitenkin ennemmin siinä että pph:t joutuvat tekemään jatkuvasti ylipitkiä päiviä. Pph:t vain ovat useimmiten joko alalla jo pitkään olleita lähes kuusikymppisiä naisia, jotka eivät enää jaksa alkaa taistella oikeuksistaan, tai niitä nuorempia, jotka ottavat hoitolapsia muutamaksi vuodeksi, kunnes omat ovat koulussa. Eikä heitäkään kiinnosta muutaman vuoden takia alkaa kiukutella työnantajalle, tai ei uskalleta, koska pestit ovat usein määräaikaisia elokuusta toukokuun loppuun.

Uskon että jahka suuret ikäluokat siirtyvät eläkkeelle, perhepäivähoidosta tulee kuoleva ala, ja siirrytään ryhmiksiin.

Ei tule kuoleva ala! Nyt on selvästi suuntaus, että perhepäivähoitoa suositaan, koska se on kodinomaista ja turvallista ja ennenkaikkea rauhallista. Pp-hoitajia koulutetaan ja ne vanhatkin joutuvat vaihtamaan periaatteitaan, kun uudet tuulet puhaltavat :) Itse ainakin olen innokas ja aion jatkaa tätä työtä vielä kun kuopus lähtee kouluun ja eskariin lähivuosina. palkkaus ei ole hyvä, mutta on tässä paljonkin hyviä puolia: omille lapsille kavereita ja selkeä päivärytmi, ei tule työmatkakuluja, saa siivottua kotiakin ja tehdä pieniä kotiaskareita, mulla on mahtavat työkaverit joille kelle tahansa soisin oman lapseni hoitoon, ei tarvitse juurikaan huolehtia työvaatteista jne.

Eli ei tässä vielä ole pp-hoito loppumassa, vaikka osa suorastaan tuntuisi sitä toivovan. Silloinhan jäljelle jäisi vain nämä ylisuuret, ylitäytetyt päiväkodit vajaalla resurssilla!

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Eli ei tässä vielä ole pp-hoito loppumassa, vaikka osa suorastaan tuntuisi sitä toivovan. Silloinhan jäljelle jäisi vain nämä ylisuuret, ylitäytetyt päiväkodit vajaalla resurssilla!

Täällä on päiväkoteihin tunkua ja perhepäivähoitajille "joudutaan". Eli ei todellakaan ole kysyntää.

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Höh, mä oon luullut, että pph:t saavat normi ylityölisät. Entäs saako pph:t lauantai- ja sunnuntailisiä?

minä olen pph ja hoidan lapsia lasten omassa kodissa ja en saa/saisi noita lisiä! enkä saa ylitöistä vaan ne pitää jossain vaiheessa vähentää tulevista työpäivistä..

Täällä on päiväkoteihin tunkua ja perhepäivähoitajille "joudutaan". Eli ei todellakaan ole kysyntää.

Kyllä täällä kasvukeskuksissa osataan vaatia jo yksilöllisempää hoitoa eli pph:lle on suorastaan jonoa! Ja varsinkin kun hoitoontulijoiden ikä on monesti alle 1v :/ Tähän ollaan tultu.

Kyllä mä hattua nostan perhepäivähoitajille! Oman lapseni hoitaja on kultakimpale. Ulkoilevat säässä kuin säässä ja aina on hoidosta haettu iloinen ja reipas tyttö :) Jaksaa askarrella myös lasten kanssa ja oma lapseni on saanut ihanan kansanperinnön kun hoitotäti lueskelee heille tosi paljon satuja ja vanhoja loruja. On unelma ja lapseni rakastaa häntä :)

Kyllä täällä kasvukeskuksissa osataan vaatia jo yksilöllisempää hoitoa eli pph:lle on suorastaan jonoa! Ja varsinkin kun hoitoontulijoiden ikä on monesti alle 1v :/ Tähän ollaan tultu.

En minäkään missään peräkylässä asu, ja uskon ihmisten haluavan ammattimaisempaa ja ennen kaikkea turvallisempaa (valvonta kunnossa) hoitoa lapsilleen. Ja vakituisia hoitajia, joiltakin pph:ilta joutuu varahoitoon vähän väliä, pahimmassa tapauksessa joka kerta outoon paikkaan.

En minäkään missään peräkylässä asu, ja uskon ihmisten haluavan ammattimaisempaa ja ennen kaikkea turvallisempaa (valvonta kunnossa) hoitoa lapsilleen. Ja vakituisia hoitajia, joiltakin pph:ilta joutuu varahoitoon vähän väliä, pahimmassa tapauksessa joka kerta outoon paikkaan.

Meillä lapset menevät varahoitoon aina samaan päiväkotiin. Kyllä mielellään palaavat taas takaisin tuttuun ja turvalliseen paikkaan :) Valvonta kunnossa täälläkin :)

Yhteistyössä