Ajattelin kysästä teiltä, tiedättekö naisia, äitejä jotka ovat piilojuoppoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja frankie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

frankie

Vieras
Naiset yrittävät viimeiseen asti pitää juomistaan salassa. Tiedän monia naisia, äitejä jotka ovat piilojuoppoja ja kun olen tullut vanhemmaksi, niin näitä on paljastunut lisää kun muiden äitit ovat olleet piilojuoppoja.

Tiedän itseni. Tai olin. Jossain vaiheessa havahduin siihen, että "lasillinen" oli joka iltainen rentoutuskeino, joka saattoi venyä pulloksi. Siis viiniä. Enkä todellakaan ole juopot oloinen tai näköinen, eipä sitä kukaan olisi kai uskonutkaan. Mutta väsyisit siihen väsymykseen ja siitä aiheutuvaan masennuksen tunteeseen. Iltakupposet myös lisäsi merkittävästi iltamässäämistä, joten kiloja tuli sekä alkoholista että mässyistä.

Katselkaa ihmiset peileihin...tohon on helppo tuudittautua ja itsensä palkita rentouttavalla lasillisella lasten mentyä nukkumaan.

Ilmeisesti ei uskalleta kertoa. Mä veikkaan et se on yllättävänkin yleistä että salaa juopotellaan. Kun noita tapauksia on lähipiiristäkin niin paljon paljastunu.

Salailu ja juotujen määrien vähättely kuuluu taudinkuvaan. Sitäpaitti moni tuttu juo paljon enemmän ja ovat ihan normaaleja. Ja juomiseen on aina hyvä syy ja voihan sitä vähän ottaa ilman erityistä syytäkään. Koska voin lopettaa milloin tahdon, mutta kun en tahdo.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
En tiedä ketään, paitsi itselläni meinasi joskus lähteä lapasesta yksin tissuttelu ja olenkin nykyään antitissuttelija.

Yhden tapauksen tiedän, jossa isä joi vuosia salaa, eikä vaimo tiennyt/tajunnut mitään.
Eräänä päivänä miehen sydän pysähtyi (oli vasta nelissäkymmenissä tuolloin) ja vasta kuoleman jälkeen asianlaita selvisi vaimolle ja lapsille.
Tuo mies oli kaikenlisäksi uskovainen absolutisti, eli ehkä senkään takia kenellekään ei tullut edes mieleen epäillä häntä alkoholismista, kun hänen ei "pitänyt" alkoa käyttää laisinkaan.

Kyllä ne ovat ottaneet ihan muiden nähden.

Salailu ja juotujen määrien vähättely kuuluu taudinkuvaan. Sitäpaitti moni tuttu juo paljon enemmän ja ovat ihan normaaleja. Ja juomiseen on aina hyvä syy ja voihan sitä vähän ottaa ilman erityistä syytäkään. Koska voin lopettaa milloin tahdon, mutta kun en tahdo.

Tuttua turinaa.
Nimenomaan; aina löytyy syy ottaa, ja jos ei löydy, niin se syy saadaan aikaan hyvinkin nopeasti.

T. alkkisperheen lapsi

No taitaa olla, niin että aika moni äijä kiskoo ihan näkyvillä, naiset salailevat enemmän. Kaverin äiti juuri paljastui piilojuopoksi, hän kertoi siitä mulle. Oli jemmannu viinapulloja pitkin kämppää ja aina pienes jurris, joskus ihan ympäripäissään.

Yhteistyössä