AJATUKSESTA YRITYKSEEN 10

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
iipi..
No joo, toiveet alkaa hiipua pikkuhiljaa :< Ihan vain irvaillakseen nyt alkoi ilmestyä ruskeaa menkkamaista vuotoa, grrr... Mutta tää öklöolo jatkuu vaan, tosi ikävän tuntuista. Vedin tuossa äsken yhden munkin ensimasennukseen ;-)

Meillähän alkaa kohta olla katettuna melkein koko Suomi, nyt kun satskuliini Lapista liittyi joukkoon :-D
 
satskuliini
Mulla haluttas kans muuttaa rivitaloon, ja jos vauvaa pukkaa jossain vaiheessa tulemaan
niin pakko muuttaa isompaan ja rauhallisempaan :D. Tässä pikku laatikossa kun on vajaat 40 neliötä. Muka kaksio :D, keittokomero ja tuntuu ko tuonne keittokomeroon menee, niin että pitää perruuttamalla tulla pois. Eihän siellä voi ees ruokaa kunnolla tehä. Niin vähän pöytä tilaakin että potuttaa kun ei leipomaankaan innostu tilanpuutteen vuoksi. En nyt tiijä, onko tämä niin erämäistä korpea tämä Rovaniemi :D Kaupunki, mutta suht pieni.. Niin, no mulla pelottaa vähän vaikka ja missä!
Kait tää on joku ihmeen pelkotila juttu. Koska saatan alkaa pelkäämään kaverinki luona jos jään yksin hänen asuntoonsa. Se on muuten totta, että rivitalossa / omakotitalossa mua ei pelota. Asuuttiin nuorempana sillon peruskoulu aikoina keskellä korpea omakotitalossa. Ja lähin naapuri 3km päässä. Kaupat ja koulut vajavat 60 km matkaa. Kun talvella oli pimeää ja sähköt katkes, olin vaan kynttilänvalossa ja nautin pimeydestä. - Vielä yksin isossa talossa.
Ei mulla siellä korvessa pelottanu, ko tiesin ettei sinne kukaan tuu.
Mitä nyt pari poroa kävi kesäsin ja syksysin potut syömässä maasta ja äidin kukka penkit :D Karhuki tallusteli viereisellä pellolla yks kesä yö, ja sitä sitten vakoiltiin rantasaunan pikku ikkunasta serkkupoikien kanssa :D Oli jänniä aikoja nuo lapsuus vuodet. Miksi sitten pelkään kerrostalossa? Hyvä kysymys. Mulla on ahtaanpaikan kammo! Tämä eteinen tässä meidän asunnossa ahistaa, en pysty sekuntiakaan pitempään olemaan tuossa ahtaassa välissä. :D Joku ihmeen vamma mulla kyllä varmaan on! :D.. Kylymä ilima ulukona.. Vettä tulee ja ruska aika näyttää kirivän luontoon.
 
satskuliini
Jäin koukkuun tuohon palapelin tekoon :D
Pitänee keittää toinen pannu kahvia ja häärätä palojen kimppuun.
Oon muuten karkki lakossa. Paitsi jos ei lasketa äsken syötyä pandan crisp - suklaa levyä :D ei puhuta tästä muille!!!!...
Käyn taas välistä täällä pööpöilemässä.
 
satskuliini
Seikkailin googlettamalla netissä, ja etin jotain kivaa ruoka ohjetta.
Löysin sitten tällasen jonku blogin! Tosi herkullisia juttuja. Kannattaa kokeilla ja lueskella ihan vaikka huvin vuoksi! Tossa osote. http://lintu75-2.vuodatus.net/
 
Saana...
Huaah! Kuolettavan tylsä kokous takana! Ja toinen kokous, tosin paljon mielenkiintoisempi edessä. Palstavieroitusoireet iskee heti!

Tervetuloa satskuliini!

*lähtee luudan kanssa hätyyttelemään tätiä*
 
Minni80
satskuliini, toi jännäyslista toimii sillai et laitat siihen ne päivät milloin "jännätään", eli milloin menkat ois alkamassa/myöhässä... mutta sulla taitaa olla ne päivät jo nyt!
 
iipi..
Tää on jotain huonoa huumoria jo. Ensin annetaan ymmärtää että nyt olis tärpännyt, nostetaan toiveita monta päivää ja sitten täti tulee rytinällä! Kivut aivan älyttömät eikä vuotoa nimeksikään... Tuntuu että kohta lähtee taju eikä mulla ole mitään särkylääkettä mukana *aauuuuh*

Sori tää vuodatus :-/ Yritän pysytellä täällä työhuoneessa piilossa ja käytävällä hipsin naama pokerilla nopeasti veskiin ja takaisin. Pitäsköhän lähtee kotiin potemaan - vaikka suklaalevyn kanssa...
 
Saana...
Ulkonäkögalluppiin. Meillä lapsen ulkonäöstä tulee ihan arpapeliä. Miehellä on tumma tukka ja ruskeat silmät, joissa aivan häivähdys vihreää. Ja mulla, noh, kauniisti sanottuna maantienväriset hiukset ja harmaat silmät, joissa häivähdys keltaista.
 
satskuliini
Joo mie taisin tajutaki sen aiemmin, että miten toi jännäyslista toimii..
Nooh..eipä oo menkat alkanu vieläkää..
Joten laitan siihen päivän jollon olis pitäny alkaa! :D

jännäyslista

Iipi 8.-10.9.
Rosa 13.9.
Erica 14.9
Angsteri 15.9
Sade 26.9
Satskuliini 7.-8.9 - olisi pitänyt alkaa!

Päivittäkää!
 
satskuliini
Tulipas tässä mieleen, vaikka masentavaa kylläkin puhua menkoista kun oikein
odotetaan raskaaksi tuloa. Mutta todellisuus on kohdattava jos menkat iskee.. Ja jos oikein ymmärsin olette nimenneet ne "tädiksi" :D

Niin asiaan, että kellä teistä on niin kivuliaat menkat, että kippura asennossa pitää kävellä, jos pystyy ees kävelemään. Ja on maha kuralla?
Mulla ei auta mikään lääke. Söin Ibumaxia ( n.2€ per paketti apteekissa) , pari vuotta joka kuukausi menkkakipuihin ja vaikutus tais lakata. Tulin kait immuuniksi aineelle?
Lääkärissä valitin kipuja, mutta lekuri sano "ota buranaa ja lepää"
Mulla auttaa hetkeksi yleensä istuminen suihkun lattialla, ja tulikuuma suihkun vesi valuu mahalle. Sittekö sieltä lähtee niin jo ovella alakaa uuestaan mahanvääntö!
Odotan kyllä kauhulla, jos nyt sattuu taaas jälleen niin ikävästi että en olisikaan raskaanaa. Hemmetti!
 
satskuliini
Oon muuten rukoillu jumalaa antamaan mun olla raskaana.
Aina ku teen testiä ja oottelen tulosta ristin kädet ja suljen silmä" Anna rakas jumala minun olla raskaan" ... Ja pentele se vaikuta IKINÄ!
Just ton takia, minäki menetin uskoni jumalaan pienenä. Kun se ei koskaan auttanu.
Enkä varmasti oo ainoa. :) Enkä halua loukata ketään tällä tekstillä! Kerroin vain mielipiteeni.
 
Maijuliini81
Voi Iipi! Haleja sinne! Mullakin jotenkin kivuliaat menkat oli ja sitten se kesto!! Hyi.. Mulla alkoi menkat 4kk (muistaakseni) synnytyksen jälkeen. Imetin poikaa vuoteen asti. Ehin jo tottua menkattomuuteen, kun 1 vuotta ja 3kk ilman! Aivan ihanaa aikaa ;)

Poika nukkuu ulkona, taistelun kanssa. Itkeskeli ruoan ajan ja sitten itsellä meinasi kiehahtaa. Äkkiä vaatteet vain päälle ja ulos nukkuun.

Nyt kun on tuo yksi todistuskappale niin ulkonäöstä. Me miehen kans olemme ristiverisiä. Mulla ruskeat silmät ja miehellä vähän sinne päin. Eli on vihreää ja harmaata ja ruskeaa. Pojalla on ihan ruskeat silmät. Vauva kun oli, niin ihan kuulemma isänsä näköinen, mut nyt on sanottu minun näköiseksi. Raskaana kun olin niin ajattelin et perisipä poika minulta silmät ja hiukset, muut voisi olla isältä. Vaikka on perinyt minuakin niin komea poika meillä on ;)
 
Minni80
iso halitus iipille!!!

Meillä tulee varmaan joku perus sinisilmäinen ja vaaleanleanruskeat hiukset, kun miehellä on siniset ja mulla harmaanvihertävät silmät, mutta eihän sitä tiedä niistä piilevistä geeneistä...

No Rosalle hirveesti tsemppiä loppuviikosta!
 
satskuliini
Heips taas.. Kahveet keiteltynä, ( 3 pannullinen ) :) Hirvee juomaan kahvia.. *hihittää*
Palapeliä ei pysty eikä kykene enempää kokoamaan! Alko silmissä jo vilkkumaan palojen kuvat. Niin, muuten jos on raskaana tiedättekö? Kuuluuko siihen sellane limavuoto joka on vähä niinkö valkovuotoa. Mutta yhtä löysää kuin menkka-veri? :D Olipa epäselevästi kirjotettua.. Kuhan mietiskelin tässä. Olin ihan varma ko istuin juomassa kahvia, että "nyt alako menkat, voi prkl.." Manasin itteni alimpaan maan rakoon. Menin vessaan jo sidepakettia aukasemassa. Huomasin sitten pöntöllä, että jaahas.. Eipäs alkanutkaan. *huokaa* Eipä alkaiskaan. * Silmissä vilkkuu vauva haaveet* Eilen muuten rintojen turovotus ja kipu hellitti hetkeksi,samoin tänä aamuna ne oli normaalit. Ja nyt taas niin arat ettei pysty pitään rintaliivejä. :D Onneksi ei tarvi käydä missään! .. Mites muilla täällä menee?
 
pimmu
Suurtakin suurempi hali Iipille!!

Mulla on tosi vaalean siniharmaat silmät ja ukkelilla kellertävän ruskeat. Toivon, että tulevasuudessa meijän lapset perii isänsä hiukset, tumman ruskeat ja hiukan kiharat. Mulla on hiukan vaan lainehtivat ja vaalean ruskeet.

Tänne ei mitään uutta. Luulen, että mulla oli ovis viikon lopun aikana, tai sanotaan su-ti ajalla. Oli vaan sellanen olo. Huonoa oloa ja alavatsassa poltteli, siis tuolta muniksien kohdalta. Mutta sekin selviää huomenna, ku mulla on se gyne. Jännittää sikana.. Eniten pelottaa, että se sanoo, et jotain on pahasti vialla. Vaikkakin usein on oireita, mut onhan niitä oireettomiakin vikoja.. Ja viel kun on sen verran aikaa ku olen viimeks käynyt, ni senkin takia jännittää. Ja sitten vielä, ku en voi suomeksi asiaani esittää.. *huokaus*

Hei mä en kestä.. Mun mieheke sanoi toissa päivänä et hän niin kovin haluaa vauvan. Ja et joka kerta ku mu menkat on edes päivän myöhässä, ni hän alkaa jo kuvittelemaan kaikkea ihanaa.. Mulle tuli siitä jotenkn niin paha mieli. Ihanaahan se on, että hän noin ajattelee, mutta tuli vaan sellanen kiukku, et miks en mä prkl tuu raskaaks!!! Noh aika näyttää..

Tervetuloa satsukuliinimunkin puolesta!
 

Yhteistyössä