AJATUKSESTA YRITYKSEEN 10

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
iipi..
Alkaa tosiaan pikkuhiljaa tuntua siltä. Pitäs kai kehitellä joku tädinkarkotusloitsu *huokaus* Löytyisköhän sellainen googlettamalla..? *hakee keltaiset sivut avuksi...noidat...loitsut...kiroukset...hmm...*

Nyt ei taas oikein jaksa innostua mistään. Tuijottelen vaan kelloa että milloin olisi soveliasta lähteä kotiin... Vatsakipu oli niin kokonaisvaltainen, että pystyin syömään vasta äsken. Laitoin masentuneen nyyhkytysviestin siipalle, mutta se &¤#%!# ei oo vastannu mitään. Sitten kyllä masennun vielä enemmän, jos se ei mitenkään reagoi tähän kotona. Perhana!

Noh, onpahan nyt sitten käyttöä taas niille ovistikuille.
 
Ballerina
Kurjuus! Pahoittelut Iipille...

Toivoisin, että meidän lapsesta tulisi vaalea kiharapää sinisillä silmillä kuten mieheni on. Minulla on ruskeat silmät ja tummanruskea tukka. Todennäköistä on että lapsesta tulee pitkäkoipinen! :)

Terveisiä gyneltä. Oikein onnistunut käynti, todennäköisesti olen ovuloinen oikealta puolelta ja nyt sitten odotellaan menkkoja saapuviksi. Teroluteilla jatketaan, niistä ei ole haittaa vaikka raskaana olisikin -päinvastoin lääkettä käytetään tukemaan raskauden alkua. Seuraavassa kierrossa aloitan sitten Clomifen-kuurin, jonka pitäisi vahvistaa ovulaatiota. Ainakin nyt on selkeät ohjeet milloin pitäisi puuhailla! ;) Angsteriko se sai lääkäriltä Clomit tulevaisuuden varalle? Puhuiko seurantaultrasta? Ai niin, jos ei meillä puolessa vuodessa tärppää, saamme lähetteen jatkotutkimuksiin. Ihanaa, nyt on kunnon sotasuunnitelma!

Missähän Neilikka oikein on?!
 
Saana...
Voi että harmittaa ihan vietävästi sun puolesta iipi!

Pah. Kokouskahvit pitäisi kieltää lailla. Tai miksei niissä voisi tarjota jotain terveellistä?!? Taas pasteijoita, täytepullia jne. Mun linjani kärsivät noista! Ja kun itsekuri ja nälkä eivät anna myöten olla ottamatta kun kerran tarjotaan ihanan tuoksuisia leivonnaisia... Pah.

Satskuliini, mä kärsin kovista menkkakivuista. Mä pyysin lääkäriltä vahvemmat särkylääkkeet.
Oletko vähentämässä kahvin juontia? Kannattaa vähentää rajusti, mutta pikkuhiljaa. Olethan tietoinen, että sallittu määrä raskaana ollessa on vain 3 kuppia päivässä? Ja ne kupit ovat niitä pieniä mummonkuppeja. Kahvi on kuin huume, siitä on todella vaikeaa päästä eroon. Itse lopetin sen juomisen alkukesästä. Se oli tuskaa!
 
Ballerina
Kahvin kanssa minäkin kamppailen, kolme kuppia max päivässä. Tee sopii onneksi syksyn tuuleen ja tuiskuun, joten koetan tyytyä kahteen kahvikuppiin päivässä ja juoda enemmän teetä.

Vielä lisäys gynekäyntiin. Mies sai lähetteen simppatutkimuksiin. Minulla ei kuulemma ole PCO, vaan rakkulat ovat "normaaleja". Mitä ihmettä?! Miksei lääkäri voinut viimeksi selittää asiaa kunnolla?
 
Rosa78
Sorry vaan Iipi, mut mä en vieläkään luovuta sun puolesta! Niin moni sanonut, että alkuraskaudessa tuntuu koko ajan siltä kuin menkat olis just alkamassa. Ja tiedän että olet testannut negan, mut en silti menetä toivoa vielä. Sitten vasta kun kunnolla tulee vuotoa. Ilmota jos kunnon vuoto alkaa! (Sit ostat itselles jotain kivaa, ja suklaata tietty, ja pidät ansaitun itsesääli-illan. Mutta sitten taas kuivataan kyyneleet, nostetaan lippu korkeelle, ja usko seuraavaan kauteen!)

Satskuliini, mukavaa kun kertoilet itsestäsi. Tuo murteesi on tosi sympaattinen! Rovaniemi on kiva kaupunki, olin siellä pari vuotta sitten juhlimassa uutta vuotta. Mun henkilökohtanen mielipide on, ettei kannata jumalia tähän raskautumiseen sotkea. Jokainen tavallaan, tietty, mut mulle tää on fysiologiaa, kliinistä sekä vaihtoehoista lääketiedettä, logiikkaa, tuuria, limoja ja parisuhdetta. Toisaalta itte Jeesushan hedelmöittyi neitseellisesti ihan ilman siittiöitä saati oviksen pongailuja, joten siltä kannalta mäkin voisin lukea iltarukouksen tänään...

Mulla ei mitään menkkakipuja vielä, mutta mulla ne alkaakin aina samalla kun menkat, eli huomenna kuudelta. Olen siis ihan varma ettei ole natsannut, vaikka ovis käytettiin huolella. Tilattiin kyllä niin namit samppanjat ja viinit häihin, että tämä on ainoa kierto jossa ei haittaa, kun en raskautunut.

Huhuu, Neilikka...?
 
Rosa78
Ballerina, vituttaa sun puolesta! Ei ne lääkärit jumalia ole, niin vois käyttäytyä hieman inhimillisemmin. Muistan kuinka rikki olit ja varmaan sulla meni tunteja/päiviä, kun otit selvää PCO:sta. Tosi ärsyttävää, mutta parempi näin!!! Eli onnea normeista munarakkuloista!!!!
 
angsteri
Ballerina, hyvä kuulla, että myös sulla on kaikki kunnossa! Juu, taisi se olla Clomifenia mitä mäkin sain. En pääse nyt varmistamaan. Saitko sitä useammalle kuukaudelle vai vain 1kk:n paketin (missä on kolme tablettia). Mä sain sellaisen kolmen paketin.

Iipi, olen todella pahoillani, mutta jos vuoto ei ole vielä alkanut, niin aina on toivoa! Mäkin kuulostelen jatkuvasti tuntemuksiani ja jotenkin tuntuu, että menkat lähestyvät. Toivottavasti olen väärässä.

Muuten, Neilikka on siellä BB-talossa ;) .
 
Saana...
Huolestuttavaa kun Neilikka on noin kadonnut! Muistatteko, puhuiko mitään työmatkoista? Kun mun muistin mukaan ei puhunut.

Hmm. Onnea Ballerina normaaleista rakkuloista!
Muista Ballerina, että teekin sisältää kofeiinia ;)
 
Minni80
Joo kofeiiniriippuvaisuus on hirveetä. Oon vetäny 2 puolen litran laittikokista tänään, ja tekis mieli piipahtaa tuolla kahvimasiinan luona... Oon lukenu jostain että kofeiini saattais vaikuttaa negatiivisesti hedelmällisyyteen... hmmph. Oon yrittäny vähentää energiajuomien juontia, kun kerran on tätä hiivaakin. Eli juon sokeritonta energiajuomaa joitain tölkkejä viikossa... pitäis päästä siitä eroon...
 
Minni80
Hehe, voi Neilikkaa, heti kun on poissa niin kuittaillaan. Mutta eiks se iipi ollu meistä se jolla oli julkkiskavereita? Eiks se pitäis sit olla iipi joka olis siellä "piireissä", hihi?
 
angsteri
Juu, gyne määräsi mullekin Clomifenia, 50mg. Tässä linkki myös muille asiasta kiinnostuneille. Rosa, sähän ainakin kyselit asiasta.
http://www.felicitas.fi/suomi/tietopankki/Potilasohjeet/Clomifenhoito.aspx

Mua vaan harmittaa, et se antoin vain yhden kk:n kuurin...
 
Rosa78
Heh, hauska ajaus et Neilikka ois se BB:n uus typy, mut Neilikkaa puolustaakseni pakko sanoa, että Neilikka vaikuttaa LIEVÄSTI fiksummalta. Enkä usko että hänen intresseissä BB-taloon pääsy oo kovin korkeella...
 
Lumikukka''
Noh noh, eihän se miltään tyhmältä vaikuta tämä BB:n uusi asukkikaan. Päinvastoin kuin se Satu siellä (huh kun on alkanut ärsyttämään).

Voihan väsymys. Onneksi huomenna saa nukkua pitkään.
 
iipi..
Olen nyt viettänyt surkutteluiltaa yhdessä suklaalevyn kanssa. Silmät on ihan punaiset itkemisestä, ja sitä varmaan siippakin lähti karkuun :-/ - urheilemaan. Ja hitto vie, ei sanonut mitään. Ei puolta lohdutuksen sanaa. Hitto! Miehet! Jos ei osaa sanoa mitään niin pelkkä halauskin auttais...

Ihana kuulla että Ballerinalla oli hyvä gynevisiitti. Sait varmasti taas voimia näihin vauvahaaveisiin, eikö vaan? Onko kilometrejä kertynyt kovasti Tukholman jälkeen?

En se minä ollut joka on "piireissä"... Taisi olla pimmu...

Voi Rosa... ihanaa sinnikkyyttä :) Tästä vuodosta osaa mitään sanoa... todella vähän sitä on ja sellaista epämääräsen ruskeeta. Mutta ne kivut! Jos ne ei ollu menkat niin mikähän sitten...
 
angsteri
IIpi, voi että! Toivottavasti suklaa helpottaa! Mä taidan olla saman edessä viikonloppuna. Jos näin on, niin vannon ostavani sen uuden Fazerin sinisen, johon on sekoitettu Lontoon rakeita.... Mutta IIpi, jos sulla ei ole vielä kunnolla vuodot alkaneet, niin älä toki vielä luovuta, oikeesti. Ja se nyt vaan on niin ettei miehet oikeasti ymmärrä näitä vauvajuttuja (paitsi oliko se Minnin mies, joka jo pussaili mahaa ;) ). Se tulee heille konkreettiseksi vasta, kun ne näkee tulokkaan ultrassa. Näin monet miehet ovat sanoneet. Siis en nyt tarkoita ettei miehet jännittäisi ja toivoisi vauvaa, mutta se on meillä ihan eri, kun tunnetaan kaikki oireet kropassamme ja kuulostellaan niitä joka helvetin sekuntti...
 
iipi..
Joka helvetin sekunti... just niin. Mutta ehkä olet ihan oikeessa. Siis tuon miehen ajatusmaailman suhteen. Senhän jo tiedän, että oma mies on just niitä "jöröjä suomalaisia" tyypillisimmillään, mutta edelleen tuntuu että tämä on vain mun projekti (jos sitä nyt projektiksi voi kutsua).

Suklaasta tuli vaan ällö olo *yhhh* Toimii ensimmäisen ja toisen rivin kohdalla, mutta kolmas menee jo ihan kapinallisuuden piikkiin ;-) Mutta nyt on katottu pari Kuudes ketju -jaksoa ja maanantainen Sydänjää. Joten sen suhteen ollaan taas "kartalla", heh.
 
Ballerina
Saana, ei kaikki tee sisällä kofeiinia. Rooibos-teetä suosin, ei kai se vain ole missään mustalla listalla?!

Kiitos kannustuksesta! Ei kai ne rakkulat priimatavaraa sentään ole, kun kuitenkin on niitä rakkuloita enemmän. Mutta "normaali" sanaa se gyne käytti. :D Joka tapauksessa hormoonitoimintani tarvitsee tukea, onneksi on apukeinoja.

Voi tuota Iipin miestä! Onneksi suklaa on keksitty... Lohtuhalit ja tsemppiä kipujen kanssa! Kilometrejä on tullut kohtuudella, kiitos kysymästä. Tukholman jälkeen oli totaalinen reilun kuukauden tauko, sitten pikkuhiljaa palautui halu liikkua. Juoksulenkkejä teen viikottain 1-2 ja lisäksi bodypumpia, stepiä ja muita Les Millsin tunteja. Bodyjam on kivaa, oletteko kokeilleet?

Rosalla voisikin tärpätä nyt, kun ei ole paineita vaan ajatukset hääpäivässä!
 
Ballerina
Angsteri, sain clomeja puoleksi vuodeksi. Ehdottomasti pitää kuitenkin seurata ultralla, ehkäpä lääkärisi ei siksi määrännyt lääkkeitä enempää? Onko sinulla ollut ovulaation kanssa ongelmia?
 
angsteri
Ei ole ollut ongelmia, ainakaan tietääkseni. Hän antoi ne sen takia jo nyt, koska me lähdetään Suomesta pois. Luomusti yritetään kuitenkin vielä marraskuuhun asti. Ultrasta se ei puhunut mitään, mutta sanoi, että tämä on aika kevyt satsi. Katsoin reseptistä, että ne on 50 mg.
 
pimmu
Se taisi olla Sade, jolla on julkkis kavereita..

Täällä on tänään joku "ollaan raskaana ja lähdetään ulos" päivä.. Masuja joka puolella!!! Hmph.

Mä toivon kovasti, et mulle määrättäis huomenna ne clomit, et saisin mun ovikseen/kiertoon jotain tolkkua. Okei, ensinnäkin toivon, et mulla on kaikki kondiksessa ja että olisin ovuloinut tässä kuussa (mikä tarkottais, et ehkä kumminkin osaan tunnistaa oviksen oireita!!!) Ja tähän tarvii lisätä, että siitä kuumemittarista ei mulle ollut mitään hyötyä. Mun lämmöt vaihteli aika paljon päivittäin. Eikä siis sillain, että aina hiukan enemmän ovulaatiota enteillen vaan ne tosiaan oli miten sattu. Yhtenä iltana oli 35,5, seuraavana, 36,1, ja taas 35,8, 36,1 jne.. Eli ei mitään selvää nousua ja laskua.

Voi kun mua alko nyt jännittää huominen gyne.. Mitä jos se löytää jotain kamalaa.. Tai jos se vaan sanoo kylmän rauhallisesti, että yrittäkää vielä vuos. Ilman ehkäsyä me ollaan menty vuos ja 3kk, mutta oikea sanallinen yritys on alkanut 4kk sitten. En tiiä onko sillä mitään väliä, onko yritys sanallinen vai mennäänkö tjot meiningillä. Kamalaa jos on, koska siinä tapauksessa meillä on takana vuos ja 3kk ilman tulosta. No joo.. Eipä se faktaa muuta, että tulosta ei joka tapauksessa ole tullut. No ehkä huominen tuo jotain vastauksia.. db.

Plussa tuulia jännäilijöille!!!!+++++++++++++++++++
Tää flikka lähtee nyt kotio jännittämään.. Iik..
 
mi-iu
hehe.. vai julkkispiireissä... hih! tämänkin suvussa muutamia julkimoita... mut ei siitä sen enempää!! :)

Satskuliini kyseli kovista menkkakivuista.. täällä on!! tosin ei joka kerta, about kolme kertaa vuodessa.. sillon menee pari tuntia kippurassa maatessa...
Lääkäri määräs semmosia lääkkeitä mitä pystyy ottaa ku suunnittelee raskautta :D

nyt ei ehdi enempää... huomenna vika työpäivä aamusta iltaan, ensi viikolla päiväkotiin <3
 

Yhteistyössä