AJATUKSESTA YRITYKSEEN 11

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
sade81
Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+36 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Erica 31+34 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Pimmu 22+24 Y05/07
Mi-iu 22+26 Y08/07
Maijuliini81 26+26 poika 08/06, TJOT 08/07
 
sade81
missäs Erica on?!? kiinnostuneena odottelen onko mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen...vai lähtivätköhän Neilikan kanssa jonnekin eivätkä ottaneet meitä mukaan..

Täällä tänään tullut siis aamusta asti pyyhkiessä ihan lievää rusehtavaa vuotoa, ei kuitenkaan pöksyihin asti joten tuskin vakavaa. En tiedä liittyykö siis ovikseen kun ei mulla ole ennen tällaista ollut.

Tänään tosiaan tuntuu että raskaana olevia/vauvoja on ollut joka puolella *nim. ei kannata mennä kauppakeskukseen keskellä päivää*

Angsteri, suosittelen että ostat ihan normaalin Fazerin sinisen kanssa viikonloppuna jos täti tulee (mutta täti EI saa tulla, vaan nyt plussaat, jookosta?!), se lontoon raekin on ihan hyvää mutta ei siitä samanlaista tyydytystä saa kun perus-sinisestä. Tosin tolla raeversiolla saa paljon nopeammin pahan olon ;)

Iipille rutistus, miehet osaa olla välillä aika tunteettomia, mutta ei tarkoita etteikö sun miestä kiinnostaisi, ehkä se on vaan hänen tapansa käsitellä pettymystä.

Pimmulle tsemppiä lääkäriin. En tiennytkään että olette menneet tjot meiningillä jo niin pitkään, luulisin että sekin lasketaan, mutta en tiedä. Luulisi siis että jos haluaisitte tutkimuksiin niin tuon perusteella varmaan helposti pääsisitte..
 
Minni80
Voi iipi, *iso rutistus* vielä. Usein miehille on helpompi "surra" tolla tavalla, tyyliin vaan juosta asioiden pohtimisen sijaan. Tai jos se ei vaan tienny mitä sanoa, ja ajatteli että on parempi olla sanomatta mitään tyhmää. Ota noista miehistä aina selvää.

Joo kiva, tässä on Rosa, Erica ja Angsteri jännäysputkessa samaan aikaan. Niin ja satskuliini kans. Kyllä tässä on jonkun pakko plussata. Eiks se pitäis kaiken tilastojen mukaan kans tapahtua nyt tässä kierrossa, jos terveellä nuorella naisella on kierrossa 20 % todennäköisyys hedelmöittyä kun yritetään..?

Hmm... ehkä se oli ovis, Sade. Eikun mies sänkyyn varmuuden vuoks! *hätistää sänkyyn*
 
Saana...
Huh, olipa taas tullut paljon kirjoituksia illan aikana!

Juu, rooibos ei sisällä kofeiinia. Oliko kahvi ja teerajoituksille muuta syytä kuin kofeiini?
Heh, arvatkaa vaan mitkä vieroitusoireet tuli kahvin lopettamisesta. Varsinkin sen aamukahvin lopettaminen oli yhtä tuskaa! Päänsärky ja yleinen vitutus olivat aivan kauheat! Ja se yletön väsymys! Ei enää kahvia!
 
Neilikka..
:-D Voi teitä – ihanaa kun olette kaivanneet! Toi on ihan huippukeksintö, että minä olisin lähtenyt yllättäen BB-taloon (osasitte siis päätellä että olen valmis tekemään mitä tahansa plussan eteen, ja kun siellä on kerran jo moinen ihme tapahtunut, niin miksei toisenkin…) Mutta kyllä alkoi taas tämä aamu riemukkailla sisäisillä nauruilla teidän mielikuvituksen ansiosta! *halaus kaikille*

Olen ollut täysin hautautuneena töihin. Meillä on ollut aivan kaoottinen viikko, mm. tiistaina tulin aamulla puoli seitsemään ja lähdin illalla varttia vaille yhdeksän! Siinä välissä oli kahden tunnin tauko kun kävin akupunktiossa. En siis ole läheskään kärryillä mitä täällä on tapahtunut, pitää myöhemmin kahlata kirjoituksen läpi. Sen verran olen vainunnut, että on aika nostaa peukut Saanan suunnalle ja onnitella tjottailun aloituksesta. Vihdoin: onnea matkaan! Lisäksi Iipille sympatiaa ja taistelutahtoa seuraavalle kuulle. Ja ilmeisesti myös Minnille jännittävien ja pulssia nostattavien vaiheiden jälkeen? Nyt lähdetään tekemään suurin piirtein juhannusvauvoja koko porukalla! Hienoa että Ballerinalla on ollut ovis.

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä (siis kai te sen olette kuulleet että viikonloppuna alkoi menkat) (voi ei – en kait ollut kertonut edes sitä, eli te olette joutuneet jännäilemään – nöyrin anteeksipyyntöni, kts selitys yltä…) Nyt siis uutta päin – kiinalaisen tädin toiveesta olen alkanut mittaamaan aamulämmöt, joka aamu vaan mittari suuhun reippaasti! Voin taas kertoa lisää jossain vaiheessa akupunktiohoidon tapahtumista (mitä uskomattomampia temppuja kokeillaan – kuten nyt mun pitää ehdottomasti kävellä sisällä kengät jalassa, voin perustella tän myöhemmin, mutta kuten sanottu, olen valmis yrittämään lähes kaikkea, ja erityisesti tällaista halpaa ja hauskaa!) Mutta viimeksi sain sellaisen vinkin jonka haluan ehdottomasti kertoa teille kaikille. Tätä kuulemma kaikki kiinalaiset lisääntymishaluiset naiset käyttää. Tiedättekö retikan, sen valkoisen juurespötkön? Sitä pitää syödä oviksesta menkkohin välillä arkipäivisin, ja viikonloppuina pitää taukoa. Tai sama kait se on mitkä ne viikonpäivät on, mutta 5 päivää syöntiä ja 2 taukoa. Se vaikuttaa suotuisasti kohtuun. Mutta se pitää keittää – raakan vaikutus on sama kuin jos kiinankaalia vetäisitte, eli ei mikään. Eli kasvin paksuudesta riippuen päiväannos on noin 5-8 cm. Kuori juures, ja suikaloi (ranskanperunan näköisiksi, mutta ohuemmiksi. Ei siis viipaleiksi, tämäkin oli oleellista) Laita kiehuvaan veteen ja nosta pois minuutin kuluttua. Voi keittää jääkaappiin valmiiksi parin päivän annoksen. Tajusitteko? Nyt siis alkukierron kaikki vetää greippiä ja loppukierron retikkaa ;)

Mukavaa päivää kaikille!
 
Anna..
Kiva, kun palailit Neilikka.. Harmitukset sullekin tädistä.. Blääh.. Mut hei, olis ihan tosi hienoa, jos jaksaisit kertoa lisää noista kaikista ohjeista, mitä akupunktiossa saat ja ilmeisesti kaikkiin kuuluu sitten vielä selitys! Olisin tosi kiinnostunut! :) Pian sulta tulee jotain, että seiso joka päivä aamukahvin aikana töissä päälläsi 5 minuuttia = auttaa hedelmällisyyteen.. Hihihi, no ei vaiskaan.. Onhan tuo retiisikin aika hauska, mitäköhän siinä sitten on sellaista, mitä tarvitaan?

Mäkin ostin jo greippimehupurkin, eilen tuli (kp28) sellaista ruskeaa limaa eli lauantaina varmaan räjähtää taas pankki.. Eli ostelin jo seuraavaan kiertoa varten greippimehua! Taas valmistaudutaan uuteen taistoon, vaiks täti ei nyt kunnolla ole vielä tullutkaan..
 
sade81
siis en tajua!!!nyt tulee ihan vähän enemmän tuota vaaleanpunaista kirkasta limaa?? voiko tällainen nyt enää kuulua ovikseen?! vai onko mulla menkat alkamassa (menossa kp24 ja kierrot olleet nyt jo 7kk 38pv, joten lyhyempi olisi kyllä shokki)
 
Saana...
Neilikkaaaa! *hyppää kaulaan ja rutistaa kovaa* Ei tuolla tavalla saa kadota! ;)

Hmm. Retikkaa... Harmi etten tiennyt tuota keväällä, olisin voinut itse kasvattaa. Täällä korvessa kun kyseistä eksoottista kasvista ei myydä... Heh, appelsiini on suunnilleen eksoottisin juttu kaupassa :)
 
sade81
Pahoittelut Saana!! ei taas muisti toiminut että muilla sivuilla oli päivitetty lista missä sinäkin olit..annatko anteeksi =(?!?! mutta toivotaan että olisi hyvä enne ja siirtyisit mamma-puolelle...

mä olen oikeasti ihan ulalla kroppani kanssa..nyt onkin vasta kp23, mutta jos nyt on menkat niin en ole ovuloinut tässä kuussa koska olen limoja seurannut ja nyt ne täsmäisivät ovikseen. Mietin jo että voiko tällainen valuminen johtua siitä kun kävin gynellä ja sen jälkeen tuli kanssa ihan vähän samantyylistä..niin jos ronkki jotain?! en ole yhtään valmistautunut siihen jos nyt jo täti pukkaa..
 
Anna...
Sade, googletin netistä:
"Välivuodot voivat esiintyä normaalien kuukautisten välissä, esimerkiksi kuukautiskierron puolivälissä. Tällöin kyseessä on ns. ovulaatiovuoto, joka on niukka, päivän pari kestävä vuoto. Se on vaaraton eikä vaadi hoitoa." Mullakin taisi joskus tulla muutama tippa verta puolessa välissä kiertoa ennen kuin se vakiintui tähän 30 päivään. Voit itekin googlettaa, tosin tieto voi joskus luoda tuskaa, nim. itsekin ihan liikaa googlettanut.. ;))
 
sade81
öö..mikä on retikka?? miltä se maistuu?

Ja kiva taas kuulla sustakin Neilikka ja pahoittelut tädistä! On vähän oma napa-olo kun mietin mitä ihmettä tuo värilima on..

Annalle vielä peukkuja jos saisit tädin pois..meidän täytyy kohta ihan oikeasti kehittää joku tädinkarkotusloru, olikos se Pimmu vai Minni joka oli niitä lorukortteja töihin väsänny niin etkös voisi keksiä jonkun lorun meillekin ;)?!
 
sade81
Kiitos Anna, yleensä googletankin ja etsin paljon (liikaakin) tietoa mutta nyt jotenkin hätäännyin ja unohdin koko googlet. Nyt voin olla siis rauhassa =) Miehellekin jo ehdin avautua, tykkäsi tosi paljon kun söi aamupalaa ja mä istun viereen höpisemään limoistani..mutta täytyy sen olla valmis jakamaan kaikki nyt kun yhdessä vauvaa halutaan ;) Ja kyllä se kuuntelikin vaikka ensin vähän mumisi..ja yritti sitten taas lohduttaa että ei se täti nyt vielä voi tulla ja kyllä meille vauva tulee jne..*on se vaan ihana mies*
 
sade81
siis plaah..nyt Jani sievinen ja se sen ruotsalaismissi saavat vauvan!! tuntuuko vaan musta vai onko nyt meneillään joku himoraskausbuumi kun tuntuu että kaikki paikat ovat täynnä raskausuutisia, sekä julkkiksissa että lähipiirissä?
 
Saana...
Juu, okei, toivottavasti se on enne noin päin :D

Heh, ollaankohan me väsäämässä uutta suurta ikäluokkaa? ;) Tuntuu ihan oikeasti kyllä sille, että on joku buumi menossa. Eikös se Kiinteistömaailmakin ottanut mainoksiinsa Lisääntymistalkoot syksyllä 2007?
 
angsteri
Jes, Neilikka is back! Olin ihan varma, että olet joku bb-tytsy ;) !

Sade, ihme juttu toi sun välivuoto. Se voi tosiaan hyvin kuulua ovikseenkin. Ja jos ne on menkat, niin sehän olisi hyvä juttu, jos kierto vähän lyhenisi. Tosin toi kp 23 on kai liian lyhyt. Täällä alkoi kp 26 ja jotenkin on sellainen menkkamainen olo. Eiköhän ne sieltä tupsahda. Pirun vaikea olla ottamatta niitä Clomeja.... Haluaa juhannusvauvan, jos ei tästä ole tärpännyt...

Soitin apteekit läpi ja kyselin sen verenohennus lääkkeen hintoja. Huh, kolmen kk:n satsi maksaa yli 300 euroa ja siitä on jo kelakorvaus nipistetty pois... tulee vauvanteko kalliiksi...
 
sade81
ehkä sievinen haluaa olla parempi kuin isänsä joka vaihtoi vaimoa vasta 50v..tällä vauhdilla sievinen ehtii tekaista lapset vielä kolmannenkin naisen kanssa, jos jaksaa tota missiä katsella vaikka 15v ensin ;)

hmm..onpa surkeeta huumoria mulla..

jaiks, onpa niillä sun lääkkeillä hintaa =( ja siis joudut pistämään niitä joka kuukausi jos ilman ehkäisyä menette? Hirveästi nyt vielä peukkuja, kai sitä voi olla menkkamainen olo vaikka olisi raskaanakin?? Mites Angsteri se teidän simppatesti, millon saatte tulokset (vai saitteko jo?? vai oliko se Rosa joka sai ne jo ja kaikki oli kunnossa? sori kun nyt sekoilen mutta ei nyt muista kun niin moni on käynyt gynellä melkein yhtä aikaa ja ottanut noita testejäkin..)
 
angsteri
Sade olen täysin samaa mieltä sun kanssa sievisten touhuista...

Mä joudun pistään itseäni heti ovulaatiosta menkkoihin asti. Sit 2 vk taukoa ja sit taas ovulaatiosta menkkoihin. Ja sit, jos tärppää niin pistän joka päivä koko raskauden ajan eli 9kk. Pistämistä täytyy jatkaa vielä joitakin viikkoja synnytyksen jälkeenkin. Eli kallista on. Simppatestin tulokset saadaan ensi viikolla. Toivottavasti kaikki on hyvin! Multakin meni ohi, siis saiko Rosa jo tulokset? Rosa, ilmoittelehan!

Muuten Sade, ei toi voisi olla kiinnittymisvuotoa? Oletko varma, ettei sulla ole jo ollut ovista?!?
 

Yhteistyössä