AJATUKSESTA YRITYKSEEN 11

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
Minni80
Kiva kun tulit takaisin, Neilikka! Hehe, kuulostaa aika huvittavalta että kengät jalassa käveleminen sisällä vaikuttaisi hedelmällisyyteen:) hihi

Täällä on siis viimeinen viikko ollu yhtä on-offia menkkojen ja vuodon suhteen, en oo jaksanu joka kerta ilmotella kun vuoto loppu, mut tyyliin eilen ei yhtäkkiä tullu mitään. Mut lasken nyt sit tän päivän vasta kp 1 kun nyt ei näköjään oo mitään tiputtelua, eli tuli sieltä tulee nyt sit ilmeisesti enemmän tänään, ja menkkaoireet alko nyt aamulla. Kierron pituudeks tuli sit 31 viime kerralla, eli periaatteessa ihan normaali vielä mulle.
 
sade81
tsemppihalit Angsterille ihan vaan noiden piikitysten vuoksi! kuulostaa ihan mielettömältä toi että 9kk ajan joka päivä piikitetään.. mitä siis voi tapahtua jos ei piikitä? ja varsinkin siis ennen raskautta? eli jos unohdat vaikka piikittää ennen menkkoja niin mitä voi käydä?

En usko että olisi mitään kiinnittymisvuotoa..siis viikko sitten aloitettiin jtp, mutta ovis olisi voinut olla silloin vaan jos kierto olisi lyhentynyt 28pv enkä vaan usko että olisi. Ja nyt olen paljon himokkaammalla tuulella kun yleensä niin jotenkin vaan uskon että tuon täytyy olla jotain ovikseen liittyvää vuotoa. Ilmoittelen kyllä ihan murtuneena jos täti hyppää puun takaa kylään.
 
angsteri
Raskautta yrittäessä käytetään noita piikkejä, ettei ole haittaa sikiölle. esim. marevan pillereistä on. Jos ei piikitä, niin voi tulla km missä vaiheessa raskautta vain eli istukkaan voi tulla veritulppa. Kiitos tsemppauksista! Voin vakuuttaa ettei ole mukava pistellä!
 
BB-Neilikka
Itsekin olen tutustunut retikkaan vasta muutama vuosi sitten. Sitä oli yliopiston ruokalassa raasteena, ja ihmettelin aina mitä se on, kun väri on täysin valkoinen (lanttu ja nauris on selkeästi keltaisia) ja maku on aavistuksen karvas, mutta ei läheskään niin voimakas kuin retiisin. Tykkään siitä kyllä raakana, mutta kohdulle suotuisat vaikutukset tulee vasta keittämisen jälkeen, ja sitä en ole vielä kokeillut. Kukahan meistä pääsee nyt ekana ovis-aikaan, ja retikan tehoa kokeilemaan? Se muuten on läheistä sukua retiisille, niin että jos joku ei löydä retikkaa kaupasta (meillä on kyllä ihan Prisman ja Cittarin tyylisissä kaupoissa, ja tietenkin esim Stockalla) niin korvikkeena voi varmaan käyttää retiisiä. Ulkonäöltään retikka on suora pötkö.
Ja sit tästä mun kenkien pitämisestä sisällä… Mulla on kuulemma tosi voimakkaasti taakse päin kallistunut kohtu (tän on kyllä todennut jopa terkkarilääkäri), ja se saataa hankaloittaa raskaaksi tulemista. Eli siis oviksen aikoihin miehen pitää ehdottomasti tulla päältä, ja sit se tyyny sinne pepun alle, niin simpoilla on paremmat mahkut löytää perille. Kun pidän kenkiä (joissa on edes vähän kantaa) sisälläkin, niin lantion asento muuttuu niin, että kohtu on paremmassa suunnassa. Mulle istumatyö ei tee hyvää, mutta lupasin yrittää kävellä mahdollisimman paljon päivän aikana ja oikoa itseäni. Lisäksi kantapäässä on akupiste, joka vaikuttaa kohtuun, eli kenkä tavallaan stimuloi sitä pistettä. Onko teillä jollain muulla taakse päin suuntautunut kohtu? Muistaakseni silloin raskaus alkaa näkymään vasta myöhäisessä vaiheessa. Ihan sama – kun nyt edes alkaisi!
Yritän pinnistää muistiani onko muita kiinalaisia vinkkejä joita te kaikki voisitte kokeilla.
 
sade81
neilikka, mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu. Mulla gyne tosin on alusta asti sanonut että siitä ei ole mitään haittaa raskautumisen yms suhteen, ainoastaan toi että näkyy vähemmän/myöhemmin ja saattaa painaa enemmän rakkoa loppuvaiheessa kun eteenpäin kallistuneet.

Joten älä nyt pelottele mua..teen istumatyötä enkä ole (enkä aiokaan) miettinyt rakastellessa että miten päin pitää olla. Ollaan oltu välillä mies päällä, välillä minä enkä ole myöskään jalat katossa makoillut että varmasti menisivät perille. Edelleenkin vetoan siihen että kyllä sitä ihmiset raskautuu ilman noitakin konsteja, niin miksen minäkin. Rupean noihin konsteihin vasta sitten jos näyttää siltä että mitään tulosta ei ilman niitä synny.

Mullahan nyt varmaan ovis menossa, eli pitäisiköhän sitä rynnätä ostamaan äkkiä retikkaa..hmm..taidan kyllä kokeilla sitä vasta ensi kierrossa jos tarvetta..
 
sade81
niin ja tuli mieleen kun mulle gyne sanoi silloin joskus että tuo kohtu ei ole sen kummempi kuin vasenkätisyys eli ihan normaali tila eikä aiheuta mitään ongelmia. En sitten tiedä jos sulla on jotenkin yli-kallistunut ja se aiheuttaisi sitten jotain mutta normaalisti taaksepäin kallistunut kohtu ei kyllä aiheuta mitään. Tätä joskus googletinkin ja siellä ihmiset kertoivat tulleensa raskaaksi ihan nopeasti ja helposti joten älä ainakaan liikaa stressaa siitä =)
 
Neilikka..
Joo, Sade sulla on ihan oikea asenne, enkä minäkään asioista liiemmälti stressaa, mutta fakta on että me on yritetty 9 kk ja mitään ei tapahdu. Tuskin se kohdun asento syynä on, mutta voi olla yhtenä osatekinjänä. Mieluummin otan siis tässä vaiheessa "pehmeitä keinoja" käyttöön, enkä odota vaan hirveää hormonitulvaa lääkäriltä, joka olisi edessä sen vuoden yrityksen jälkeen. Mielestäni ei ole iso vaiva, että oviksen aikaan mies tulee päältä (kyllähän ennen laukeamista saadaan olla ihan niin päin kun tykätään, ja muuhun aikaan kuukaudesta)
 
Saana....
JES!
Hihih, mulla on työreissu meidän kotikaupunkiin keskiviikkona. Ja jos kierto on samanlainen kuin viimeeksi, ovis osuu torstaille :D *viheltelyä* Voi miesparkaa, taitaa tarvita sitä ceridalia XD

Hmph. Miehen veli on tulossa kylään viikonloppuna. Saa luvan lähteä vaikka lenkille ;D

Miten teillä on tuo kohtujuttu huomattu? Gyne vaan kopeloinut ja todennut tuon?

Hmph. Vuorokausi ilman miestä ja mä kuolen ikävään! Onneksi on jo torstai!
 
sade81
Neilikka, joo ymmärrän ja noi kuulostaa suht järkeenkäyviltä noi ohjeet mitä olet saanut. Mulla tietty nyt vielä suht toiveikas olo kun vasta 3.yrityskierto menossa (vaikka kuukausia onkin jo kohta 4 takana), kyllä mäkin varmaan ensi vuoden alussa jos mitään ei ole tapahtunut niin alan seisomaan päälläni rakastelun jälkeen ym mukavaa ;)

Saana, kuulostaa hyvältä. Pakkaat vaan riittävästi ceridalia mukaan ja tosiaan laitat miehesi veljen piiitkälle lenkille niin eiköhän se siitä tärppää ;)

Mulla ei eka gyne jolla kävin sanonut mitään, mutta vaihdoin vuoden päästä toiseen (jolla käyn edelleen, eli 7v jo käynyt) niin hän sanoi heti ekalla kerralla että mulla on toi taaksepäin kääntynyt ja selitti sitten noi jutut, että ei oo mikään vaarallinen jne. Huomasi sen siksi kun on tavallaan pitempi matka sinne, eli joutuu kopeloimaan syvemmältä.

Ennen tuota ihmettelinkin kun en saanut tamponia niiden ohjeiden mukaan koskaan paikalleen..johtuikin siitä kun on syvemmällä mitä eteenpäin kääntynyt niin joutuu myös tamponin laittamaan syvemmälle että ei tunnu.

Olen huomannut että mulla on ruvennut hiukset rasvoittumaan paljon enemmän kun pillereiden aikana..ja välillä on hilsettäkin :( onneksi nyt sentään finnit on vähentyneet, selässäkään ei ole enää kun pari ihan pientä..mutta onko vinkkejä mitä tehdä näille hiuksille? En nyt jaksaisi koko aikaa olla pesemässäkään..

Neilikka, oliko teillä jo tutkittu miehen simpat?
 
Saana...
Hihih, joo. Heti kun veli saapuu, isken käteen avaimet, korvatulppia ja proteiinipatukan. Pärjää sitten viikonlopun XD

Shampoo ja muita vinkkejä mäkin kaipaisin. Tukka on aivan hirveä koko ajan. Ja kun en voisi oikein mitään head and shouldersia käyttää... Paras mietitty vaihtoehto tuntuu olevan kääntyminen muslimiksi.
 
sade81
Saana, koeta olla puhumatta nyt miehellesi tuosta ja kun näette niin rakastelkaa ja nauttikaa äläkä mainitse ovulaatio ollenkaan. Jos mies siis silti haluaa laittaa kumin niin et voi mitään, mutta jos et puhu vauvajutuista niin ehkä ei muista vaan nauttii vaan ihanasta vaimostaan ;)
 
Saana...
Huuh. Juu, pitää olla hiljaa. En mä usko, että mies enää haluaa kumiin koskea, mutta keskeyttää voi... Paha vaan, että mies kyllä näkee heti, milloin ovis on tulossa. Kun harvemmin muuten käyn kiinni... Hmph.
 
pimmu
Mulla oli tosiaan se gyne tänään.. Se teki sisättkimuksen ja sanoi, että kaikki näyttää hyvältä. Ja että mulla on ollut ovulaatio pari pvää sitten!!!!!!!!!! Mä oon siitä niin onnellinen! Mä ovuloin sittenkin!!! Ja koska mun kierto on mitä on, ni on todella epätodennäköistä, et ovuloin joka kuukaus. Alustavasti hän sanoi, että munanjohtimet näyttää olevan kunnossa/auki, mutta sitä tutkitaan vasta myöhemmin lisää jos siihen on tarvetta.

Mun ukkeli lähti samantien tekemään simppa testiä. Sitä se lääkärikin sanoi, et se on se ensimmäinen askel. Kyl nyt täytyy sanoa, et olo on paljon parempi, ku tiedän et kaikki on kunnossa. Ja mikä parasta, et oon ovuloinut tässä kuussa. Vajaan parin viikon päästä menkat pitäis alkaa jos on alkaakseen db.
Mainitsin mun ovistiutteluista, ni siihen tää gyne sanoi, et hän ei sitä koskaan suosittele, koska se saattaa luoda niin paljon turhaa stressiä (ihan tosi..?) eikä ne takaa raskautta. Eihän sekään takaa raskautta, et hän kertoi mun ovuloineen, mutta ainakin tiedän, et mun munasarjat toimii.
Tipahti se järkyttävä kivi sydämeltä..

Täällä harmaa sateinen ilma, mut mun olo on mitä iloisin..

Ja neilikka, tervetuloa palstailemaan!
 
BB-Neilikka
Jee! Hyvä Pimmu että saatiin sultakin oviskuulumisia. Uskon kyllä että totisesti helpottaa tuo tieto, että edes toisinaan ovuloi! Paljon tärppionnea sinne etelään!
Ja joku kyseli että onko miehen simpat testattu. Ei ole vielä, katsotaan nyt hakeudutaanko julkiselle puolelle hoitoihin vuoden alussa, niin siellä saisi sitten edullisemmin. Mutta kyllä vika on minussa, äärimmäisen todennäköistä (todisteena mm epäsäännölliset ja niukat menkat). Akupunktiotäti on todennut, että mulla on yleisesti liian alhainen hormonitaso, ja sitä nyt yritetään nostaa. Tiesittekö muuten, että Kiinassa alle 35 vuotiaiden lapsettomuuteen ei koskaan käytetä hormonihoitoja, vaan kaikki vaan akupunktioon. Se on ihanan kannustava, oikea henkinen valmentaja ja tsemppaaja tässä projektissa. Vakuutteli että ihan hyvin voisi tämän vuoden puolella tapahtua jo jotain. *huokaisee ja vaipuu haaveisiin*
 
sade81
Pimmulle peukkuja että täti olisi nyt pysyvästi eksynyt :) Tikuttelitko tässä kierrossa/huomasitko tuota ovista/hyödynsittekö nimenomaan tuota ovisaikaa?

Neilikka, toi sun vyöhyketerapisti/akupunktionisti kuulostaa kyllä niin uskomattomalta!ja kyllä mä uskon että ihan hyvin tollanen "pehmeämpi" lähestyminen asiaan auttaa =)

Ai niin Pimmu, sanoiko mitään siitä kun olette tjot meiningillä menneet jo niin pitkään? ja mites miehen testailut oli menneet? osuiko helpolla purkkiin ;)?
 
satskuliini
Huh huh..Olipas lukemista, että pysyy kärryllä.. :D Mitäs immeiset muuta tälle päivälle?
Ite jäin taas jumittamaan tuon palapelin äärelle. Alko yhtäkkiä tuntuu että kaikki menee loistavasti! Johtuen varmaan siitä, kun kokosin tuota palapeliä, niin 4 palasta sain heti eka yrittämällä oikeaan kohtaan! :D Normaaliti vääntelen ja kääntelen ja hyörin ja pyörin niiden palojen kanssa. Ja kirvaan kun ne ei mee mihinkään.. :D Hemmetti näitä rintoja..
Kipu on vieläki, sillo ko niihin koskee tai vastaavaa.. Mutta on se nyt potuttavaa kun rinnat on arat.. *murrmurr* ... Muutes, tuolla ylyhäälä oli sellane josa oli kirjottelijoiten nimiä, niin niistä sellane lista ja jotaki päiviä.. Ja sitten oli myöskin Y _ kirjain edessä... Nii että mitäköhän tuo " Y " meinaa?? :D Pakko kiitää tekemään jotaki sapuskaa.. Ukkoki kotiutuu töistä 4 jäläkeen. Mutta palataan taas..
Ja voimia kaikille!
 
Lumikukka*
Y niinkuin yritys.

Minua kiinnostaa teidän parisuhteenne... Te jotka olette jo avioliitossa: onko liitto tuonut elämäänne/suhteeseen muutosta? Mietin paljon suhdejuttuja. Ihan liikaakin.
 

Yhteistyössä