AJATUKSESTA YRITYKSEEN 11

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
Saana...
Jee, Pimmulla ollut ovis :D bd

Ja satskuliinilla kipeät rinnat, hyvähyvä! :)

Mitä olette muuten mieltä? Siis jos lasta ei ala kuulumaan kun on yrittänyt melkein sen vuoden. Ja jos on mennyt tjottailulinjalla sitä ennen. Milloin menisitte hoitoihin? Siis, ottaisitteko pari kuukautta niistä tjottailukuukausista yrityskuukausiksi?

Ja tuo parisuhdejuttu. Periaatteessa mikään ei ole muuttunut. Paisti se, että nyt ollaan entistä sitoutuneempia toiseen. Aikaisemmin saatoin miettiä puolitosissaan miehen vaihtamista kun parisuhde meni päin takamusta. Ja jotenkin olo tuntuu hmm.. luvallisemmalta. Kai mä olen kuitenkin jossain alitajuntani perukoilla vähän vanhanaikainen. Mutta papin aamenen jälkeen jotenkin yhdessä olo ja tuntuu enemmän hmm... hyväksyttävämmältä. Ja jotenkin on sellainen olo, että tärppi ei nyt enää olisi vahinko, mitä se olisi ollut puoli vuotta sitten.
No joo, älkää taaskaan ottako mua kovin vakavasti :D Laitetaan tämä myöhäisen ajankohdan ja kuherruskuukauden jälkimaininkien piikkiin :)
Hih, huomiselle voisi keksiä jotain hauskaa. 2kk hääpäivä ;D Thih, ehtisinköhän hankkimaan uudet pitsit ;D
 
sade81
samaa mieltä kuin Saanakin. Eihän avioliitto tavallaan muuta mitään, mutta kyllä sitä tosiaan huomaa että välillä kun ottaa toinen ihan kunnolla päähän niin ei sitä vaihtamista silleen edes ajattele. Ja minä myös jotenkin vanhanaikainen, tuntuu vaan jotenkin niin paljon paremmalta olla naimisissa; meillä on rakasteluunkin tullut uutta potkua, siis tuntuu jotenkin paremmalta. MUTTA siis ei se suhde sinällään muutu, eli ihan samat kinastelut on nyt kun oli avoliitossakin, eikä olla ehditty vielä ollenkaan tanssia ruusuilla ;)

Mieskin on todennut että kyllä oli hyvä päätös mennä naimisiin,joten kai se miehestäkin tuntuu hyvältä. Antaa sellaista tiettyä turvaa, vaikka ei mitään turvattomuutta kokenut ennenkään..sitä on vaikea selittää, mutta kyllä se tuo suhteeseen sellaisen tietyn lisätunteen. Suosittelen =) meillä kohta jo 3kk hääpäivä..hui kun aika menee äkkiä.

 
pimmu
Viime viikon tiistaina vissiin alettiin jtp meininki, eli siis toivon mukaan ollaan saatu hyödynnettyä. Ja gyne vielä mainitsi, et kannattaa vielä pari päivää sekstailla. Ovista en tikuttanut, mutta oli kyllä kummallisia polttoja alavatsassa ja tajusin sitten, että mulla myös ilmenee huonoa oloa oviksen aikaa. Muistatteko kun kysyin siitä aamupalan syönnistä ja huonosta olosta? Tajusin, et se tulee mulla tosi kausittain ja ilmeisesti enteilee ovista..

Ukkeli kävi lääkärissä, mutta sai ajan huomis aamuks. Mä miettisin, et jos hän joutuu jossain pienessä huoneessa runkkaa, ni eihän siitä tuu mitään. Luulis, et hirveet suorituspaineet puskee päälle. Ja hän aika harvoin runkkaa, yleensä se on mä joka hoitaa hommat. Voinkohan mä mennä sinne avuks.. hmm..

Tosta yritys ajasta. Mä sanoin suoraan gynelle, et ilman ehkäsyä ollaan oltu vuos ja 3kk, ja oikeeta oviksen vahtaamista ynnä muuta 4kk. Mä en sinänsä laski tjottailua yritykseksi, koska sillon seksin harrastamista ei ajoiteta suuntaan tai toiseen, eikä mietitä kuin usein voidaan sekstailla, et simpat on priimakunnossa.
 
angsteri
Me mennään hoitoihin keväällä, jos ei ala kuulumaan. Tullaan takaisin Suomeen maalis/huhtikuussa ja sit ois tarkoitus hakeutua hoitoihin, jos ei ole sitä ennen tärpännyt. Sitten olisi vuosi siitä, kun viimeksi tärppäsi... Toivottavasti ei tarvitse noin pitkään sitkutella.

Pimmu, hienoa, että saitte tutkimuksia! Se on aina askel eteenpäin. Siitä siittiötutkimuksesta sen verran, että siellä "miestenhuoneessa" on kuulemma hyviä lehtiä ja jopa videot, joissa ei tarvi painaa kuin "play"-nappia...
Miten Rosa, koska sulla on se aukiolo-tutkimus?

 
angsteri
Huomasin just liman seassa vähän punaista, joten eiköhän ne menkat tule.. paska sentäs. No, jotenkin olin varautunut tähän. Ei tunnu yhtä pahalta kuin viime kierrossa- kai tähän pikku hiljaa turtuu.
 
pimmu
Älä angsteri vielä heitä pyyhettä kehään!!!

Mäkin luulen, että pettymykset ei enää ole niin suuria kuin ihan alussa. Ja se vois perjaatteessa tarkottaa sitä "heti kun lopetin stressaamisen, tulin raskaaks..". Sillon kun on jo yritystä takana enemmän ku pari kuukautta, osaa ehkä ottaa rennommin ja ajatella, että kyllä meitäkin onnistaa kun on onnistaakseen. Niihin kuukautisiin osa jo varautua, vaikkakin jokainen meistä toivoo, että raskautuis, mut kuitenkin piilee pelko, ettei tästä mitään tule.. Ja joka yritys kuukaus lisää tuo enemmän "varmuutta", et tuskin tälläkään kertaa on onnistunut. Koitetaan kipeasti hakea oireita viikko oviksen jälkeen ja kun niitä ei vaan ole eikä tule, niin aletaan miettii, et eipä tainnu onni lykästää. Näin mennään pari kuukautta (tai enemmän..) ja jotenkin siihen vaan tottuu, että aina se täti pahanen tulee käymään. Ja loppujen lopuks sitä jo odottikin.. Niinhän se aina menee. Joskus se tulee myöhään, jolloin tippuu korkeelta ja kovaa, mutta useimmiten sen kuitenki jo tiesi. Totta kai se pistää vituttaa/itkettää/masentaa, mut omasta puolestani voin sanoa, et mua vitutti alussa paljon enemmän, ku nyt. Siihen vaan tottuu. Siis epäonneen. Ja toisaalta koitan nauttia ajasta, ku meitä on vaan me kaks. Koska jos, toivottavasti, me saadaan vauva meitä on 3 (tai enemmän) seuraavat 17 vuotta.. Ja öistä ku voin nukkua. Ja aamuista ku ei tarvii herätä.
Mä en halua yleistää, tää on mun ajattelu tapa. En haluu kenenkään mieltä pahoittaa. Ja ymmärrän tosiaan sen surullisen tunteen, samaa se mulla on ollut. Kun jotain niiiiiin kovin toivoo.. Mut nyt vaan oon puutunut siihen odotukseen ja pettymiseen. Mut samalla tavalla mäkin toivon, enemmän ku mitään muuta, mut kun ne menkat tulee, ni ajattelen "kyllä mä sen jo tiesinkin jo.."

Mulla katkes ajatus. Toivottavasti kukaan ei käsitä väärin. Mä en väheksy kenenkään tuntemuksia. Tässä vaan mun näkökantaa.
Nyt lähen kotiin nukkumaan. Hyvää yötä kaikille. Ja plussa tuulia jännäilijöille!
 
Rosa78
Iltaa! Juu menkat tuli taas.

Siitä hyvä ettei niitä tartte ikinä enempää jännäillä, kun on niin säännölliset. Vaikka arvelinkin etten ole raskaana, niin vidudus on suuri, vaikkei kovin suretakaan. Kiva että meillä huomenna gyne. Ei tietenkään voi sisätutkimusta tehdä, mutta haluan varata sen aukiolotutkimuksen, luulen sen olevan ongelmani. Ja saadaan kuulla miehen simpoista... Se tulos kertoo jo paljon.

Mies alkoi jo tänään juttelemaan että jos simpoissa vikaa, niin mentäis suoraan hoitojonoon. Mutta eipä mennä asioiden edelle. Meillä on vaan tapana jutella kaikki vaihtoehdot auki, niin tiedetään mitä tehdä tuli mikä vaan tulos. Mut sopivasti huomenna gyne, koska nyt olen hyvässä fiiliksessä pistämään lääkärin koville ja vaatimaan tutkimuksia, varsinkin jos simpat priimaa.

Pimmu, aika outoa jos miehesi sai tänään ajan ja menee jo huomenna antamaan näytteen. Ai niin: tietty jos edellisestä laukeamisesta on aikaa. (Koska kaikkialla suositellaan vähintään 2vrk "laukeamispaastoa". Meillä (TYKS) ohjeissa luki että edel.laukeamisesta täytyy olla 3-7 vrk.)
 
sade81
Rooosaaaa??? Eeeericaaa????? käykääs nyt kertomassa miten on käynyt...*peukuttelee kovasti*

Pimmu, kyllä mä ainakin ymmärrän ton mitä yritit sanoa, kai siihen tätiin on pakko tottua tai satuttaa itseään ihan hirveästi jos aina toivoo eikä edes ajattele että voisi tulla menkatkin. Mulla alkaa nyt taas ne kuuluisat odotusviikot, täytyy nyt vaan yrittää ottaa rennosti ja keksiä paljon muutakin tekemistä.

Rakasteletteko te muuten oviksen ja menkkojen välillä? mietin (joo, tiedän että mitein ihan liikaa) että voiko rakastelusta olla haittaa tuolla välillä? en nyt tarkkaan tiedä mitä, mutta voiko jotenkin häiritä kiinnittymistä tms?
 
angsteri
Syksyistä aamua! Jouduin ensimmäistä kertaa raappaamaan auton ennen töihin lähtöä.

Inhottava juttu Rosa! Onneksi teillä on jo tänään gyne-aika; on aika käydä sotaan tätiä vastaan ;) !

Mekin saatiin simppojen tutkimus aika heti seuraavalle päivälle, silloin kun sitä kyseltiin- mulla on sama fiilis kuin Sateella eli ei seksiä oviksen ja menkkojen välissä tai jos on niin hyvin hellävaraisesti. Tää on mun päähänpinttymä, vaikka näinhän tuskin todellisuudessa on. Ainakin lekurit varmasti sanoo, että ei ole haittaa, mutta mä jäärää uskon, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Meillä oli seksiä neljä päivää ennen sitä tutkimusta, joten tutkimuksiin menoa ei tarvinut siirtää.

Pimmun kanssa olen aivan samaa mieltä, mutta mulla asiaa vaan haittaa se, että mä en oikeasti pysty nauttimaan pitkään nukutuista aamuista ja miettimään mitä on pois sitten, kun vauva tulee, siis en saa käännettyä aivojani nauttimaan tämän hetkisestä tilasta. Tosin mä oikeasti uskon, että tätä vahvistaa se km...jälleen kerran...
 
Saana...
JIIIIHAAA! Perjantai! :D

Rosalle rutistus menkoista!

Huaah, tappava kuumepiikki jo nyt. Taas. *hengittää nenän kautta sisään ja suun kautta ulos oooikein rauhallisesti* Pakko yrittää kanavoida tuo kuume johonkin. Aargh.
 
Saana...
Piti juoda aamu"kahvit" ensin ennen linjoille tuloa :)

Oviksen pitäisi olla torstaina, jos kierto on samanlainen kuin viimeeksi. Eli oikeastaan ei ole mitään havaintoa milloin ovis on ;) Mutta kai sitä silti voi jo nyt viikonloppuna hyödyntää ;D
 
Saana...
Hihi, pääsen huomenna Helsikiin shoppailemaan. Pitäisiköhän käydä hamstraamassa sitä retikkaa :) Thih, voin kuvitella miehen ilmeen jos mä tule laatikollinen retikkaa sylissä onnellisen näköisenä vastaan ;D

Huhhuh, olisi ehkä syytä siirtyä taas maustamattomaan joghurttiin...
 
Ballerina
Lohtuhaleja tädin löytämille, onneksi on sentään perjantai! :)

Mitäs Saana meinaat shopata?

Yleensä vauvauutiset saavat minut hyvälle mielellä (iiihanaa, että Halle Berry 41v. odottaa!) mutta tämä Sievisten vauvauutinen mykisti. Uskomatonta porukkaa! Rikotaan yksi perhe ja perustetaan toinen... vaikka eihän asia minulle kuulu ja en tiedä taustoja, joten parempi vain vältellä lehtijuttuja aiheesta.

Voi kun menkat alkaisivat täällä, että pääsisin uuteen yritykseen. Vaikka voihan sitä pikkuisen toivoa, että olisi tärpännyt jos oviskin oli. Ei yhtään tunnu siltä, enkä jännäyspäivääkään osaa arvioida. Joten lähettäkää täti tänne, että pääsen aloittamaan nuo hormoonit ja kokemaan kuumia aaltoja. Jaiks.

Nyt aamulenkille ja sitten töihin!
 
Ballerina
pakko korjata: pääsiSIMME uuteen yritykseen... enhän tätä yksin tee! ;) Miestä taitaa tutkimuksiin meno jännittää, sillä totesi eilen haluavansa että minä olisin meidän lapsemme äiti, vaikkei hänestä voisi tulla isää. Siinä meinasi itku tulla!
 
Saana...
Ainakin kissanruokaa ja muuta mukavaa Kollille ja maalaisserkuille. Muuta en vielä tiedä. Mutta eihän se olekaan reissun itse tarkoitus, vaan se, että pääsen ihmisten ilmoille ;)
Heh. Voin ihan hyvin olla yksin mökillä, mutta joskus on päästävä kaupunkiin :)
 
angsteri
Ballerina, sulla tuntuu olevan todella symppismies!

Täällä tullut edelleen rusehtavaa limaa. Katseet suunnattu jo ensi vk:n, jolloin saadaan simppatestien tulokset ja jos on jotain vikaa, niin soitan gynelle ja rukoilen, että saadaan virallinen lupa aloittaa clomit jo nyt.
 
sade81
Mua meinasi alkaa eilen itkettämään kun katsottiin miehen kanssa Sinkkuelämää ja siinä se punapaa synnytti sen vauvan..yritin sitten jotain jutella ja katsoin miestä niin oli niiiin keskittynyt katsomaan sitä vauvaa ja miehen ilme oli niin hellä ja ihmettelevä (siis kun miehestä näkee nykyään että hänkin haluaisi niin kovasti pikku nyytin meille..toivotaan että nyt olis sitten tärpännyt..)

me kyllä varmaan rakastellaan oviksen jälkeenkin kun ei ole tarkkaa tietoa siitä milloin ovis on..mutta korkeintaan enää viikon verran ja sitten kyllä jättäydyn kuivalle kaudelle ja toivon että ovis on jo ollut. En uskalla muutenkaan elää ihan normaalisti ennen menkkoja, siis ei mitään rajua liikuntaa tms kun ajattelen kanssa että kyllä kaikki vaikuttaa kaikkeen vaikka ehkä ei vaikutakaan.

Ansgterille nyt haleja, toivotaan että täti nyt löytää kunnolla sut jos on tullakseen..niin ja Ballerinalle kanssa täti kylään..

Onko kellään tietoa Ericasta?? jospa se olikin Erica joka meni taloon (vai onko Erica ollut täällä tuon taloon menon jälkeen?)
 
Lumikukka''
Erica taitaa käydä aika harvakseltaan muutenkin.

Lohtuhaleja pettyneille!

Täällä on pitkästä aikaa aurinkoinen aamu. Varmaankin ollut pakkasyö. Mitenkähän mahtaa käydä uusien orientaalililjojeni... Istutin keväällä ja ovat paljon kasvattaneet vartta ja valtavia nuppuja monta varteensa, mutta ei vieläkään kuki.
 
iipi..
Olin päivän pois linjoilta ja täällä keskustelu on käynyt kuumana.

Aloitan sujuvasti limajutuilla ;-) Ota näistä menkoista nyt sitten selvää...*huokaus* Jos kerran ruskea vuoto ei ole "oikeaa" menkkavuotoa niin siinä tapauksessa menkat alkoi vasta eilen - ja loppui eilen. Eli tuli 30 pv:n kierto. Mutta: vuoto oli erittäin limaista ja hailakan punaista. Ovista merkkaava vuoto se ei voi olla koska tuli niin myöhäisessä vaiheessa, mutta menkkojen aikatauluun kyllä sopii... Eilen illalla tuli yhtäkkiä kamalan huono ja oksettava olo, ja tänä aamuna sama mutta vähän lievempänä. Onko se sitten jotain hormoonimyrskyä..? Voin nyt helposti kuvitella miltä aamupahoinvointi tuntuu :-( Tavallaan hormoni-epätasapaino kyllä sopisi kuvaan kun pillereiden jättämisestä on nyt kulunut 7 kk. Ja kompensoiko kamalat kivut vähäistä vuotoa?

Niin paljon kysymyksiä, mutta niin vähän vastauksia... *huokaus*

Sympatiat siis Minnille ja angsterille, jotka ilmeisesti ovat samassa tilanteessa.

Ymmärrän täysin pimmu mitä tarkoitit. Tuntuu että minullakin perusoletus on nykyään että menkat alkaa kuitenkin kuin että ne eivät alkais. Pettymyksiin tottuu. Kai se on jonkinlainen puolustusmekanismi. Mutta vaikka kuinka teillekin vakuuttelin vielä viime viikolla, että otan rennosti ja tulee mitä tulee, silti pettymys oli hurja *niisk*
 

Yhteistyössä