AJATUKSESTA YRITYKSEEN 11

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
sade81
Jee, hyvä kuulla Angsteri että simpoissa ei vikaa (vaikka kun olet jo kerran hedelmöittynyt niillä niin ei ainakaan kauhean pahaa vikaa voinutkaan olla). Mikä tuo viskositeetti on??
 
pimmu
ONNEA ERICA!!!!!!!!!!!!! Nyt on meidän ketjun kirous hävinnyt!! Vihdoin joku plussaa!! Mullakin tuli oikein vilunväreet.. Wau!

Mä oon muten miettinyt ihan samaa, et haittaako seksi oviksen jälkeen.. Siis kun me sekstaillaan keskimäärin jtp koko kuukaus. Hmm. Mut enpä oikein usko, että se haittais.

Siis mun ukkeli sai lääkäriajan tälle aamulle, mutta ei se vielä käynyt purkilla. Sovittiin, et hän menee sitten kun mä olen suomessa, ni ei tarvi pihtailla ennen sitä. Ja kaiken maailman erikokeisiin se joutuu.. Käy sääliks, koska hän ei oo mikään neulojen suuri ystävä. Mutta mitäpä sitä ei vauvan eteen tekis.
Eilen hän myönsi, et nyt jos joskus pelottaa, et vika on hänessä.. Koitin sitten selittää, et mikään ei välttämättä tarkota mitään lopullista, aina on keinoja. No turha sitä on vielä miettiä.

Kuka on jännäilemässä?

Mulla pitäis alkaa menkat joskus 24.-27.9. Nyt on kp 27.. Kai. Onpas mulla taas pitkä kierto. Nyt tarvii kyl tarkastaa yourdaysin kalenterista, koska mun edellset menkat alko..
 
sade81
Pimmu, täällä menossa kp24 eli jännäillään suht samoihin aikoihin =) tosin välillä pelkään että mulla menkat on tulossa kun vatsaan sattuu ja toi ihme vuoto, mutta uskon kyllä viimeiseen asti että on ovisvuotoa eikä mitään aloittelua.

Joo, en mäkään järjellä ajateltuna usko että se haittais, kai siitä olisi jo varoitettu jos haittais..ja saahan sitä raskaana ollessakin rakastella, jopa niiden ekojen 3kk aikanakin niin ei siitä voi olla mitään haittaa oikeasti.Kyllä mä silti viikon päästä rupean taas varmaan pihtariksi ;)
 
sade81
jos menkat nyt pysyisivät poissa niin su 30.9 testaisin, mutta en nyt vielä rupea tuollaisia ajattelemaan niin ei sitten tipu jos alkavatkin. Nyt on kyllä vielä yllättävän hyvä ja rento olo, siis ainoastaan toi vuoto vähän stressaa mutta muuten tosi hyvä ja positiivinen olo =)
 
Ballerina
Mitämitämitä!? Erica on plussannut! ONNEA!! Onko ollut oireita ja tunsitko plussanneesi? Kerrothan kaiken heti kun ehdit, malttamattomina odotamme raporttia... Ihania uutisia!

Nyt sitten loikkimaan plussajunaan koko porukka, putki on avattu! :)
 
Anna...
Olen ollut nettipimennossa koko päivän ja mitä ihania uutisia täällä onkaan, vau, tätä onkin jo odotettu! Ericalle ja miehelle superonnittelut, ihan oikeaan osoitteeseen meni kyllä haamut! :)) Tosi hieno uutinen!
 
Minni80
Halitus kans kaikille joilla on sama tilanne kun mulla oli viimeiset 8 pvää... eli tulee, ei tule, tulee, ei tule tädin kanssa. Ja tuli se sit lopulta... Mutta ärsyttää että tässä loppujen lopuks vuotaa enemmän tai vähemmän 2 viikkoa kun tää on ollu tällästä on-of... mutta nyt siis valitettavasti "on".

Äh, hirvee kiire töissä, ja meen suoraan töistä mökille vkonlopuks. Hyvää viikonloppua kaikille ja plussatuulia!
 
angsteri
Erica, kertoilehan kaikki kuulumisesi, kun vaan ehdit! Miten olette juhlistaneet? Ja muuten, tikuttelitko ovista vai mikä oli systeeminne? En saa mieleeni.

Mulla menkat on selvästi alkamassa. Laitetaanko uutta jännäyslistaa kehiin?
Jos seuraavasta kierrosta tärppää, niin saadaan juhannusvauva. LA olisi 21.6!

Sade, se viskositeetti tarkoittaa kai ”juoksuvuutta”, siis kuinka kiinteää sperma on… täytyy tiedustella gyneltä lisää maanantaina.

Jännäyslista (lisätkäähän itsenne)

Iipi 8.-10.9.
Rosa 13.9.
Erica 14.9
Angsteri 12.10
Sade 28.9

Hyvää viikonloppua ja Rosalle onnentoivotukset! Nauti päivästäsi!

 
Rosa78
JEE!!!! Onnea Erica, ihanaa! Miten voikin olla näin iloinen toisen puolesta, vaikkei edes oikeasti tunne! Ihan kyynel tuli silmään. ONNEA!!!

Mut hei! Älkää vielä vilkuttako mua häämatkalle!Häät vasta viikon päästä. Mies haettiin just polttareihin, tai siis ovat juuri lähdössä tästä meiltä.

Oliko se Saana kun kyseli? Eli sympatia on myötätuntoa (esim. vaikkei välttämättä osaa kuvitella miltä toisesta tuntuu, on silti surullinen tämän puolesta ) ja empatia myötäelämistä eli kykyä samaistua toisen kokemuksiin/tunteisiin.

Angsteri, mekin saatiin spermatestitulokset. Kaikki ok, mutta todella vaikealukuinen ja prosentit outoja... Palaan heti kun tää tilanne täällä rauhoittuu....
 
Erica.
Heippa taas!

ISO kiitos kaikille onnitteluista!! Voih, olette ihania, ihan tippa tuli silmään teidän onnitteluista!!

Ihanaa kun työpäivä on ohi, voi rauhassa miettiä tätä jymy-juttua... Ei sitä oikein ymmärrä vieläkään. Tein vielä kotiin tultuani kolmannen testin ja haamua sekin näytti. Mutta kaipa se siitä vahvistuu, huomennahan niiden menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Mua pelottaa tosi paljon että tämä menee kesken. Nytkin tuntuu ihan siltä että menkat alkaisi, vihloo ja särkee välillä vietävästi. Mutta kaipa se on normaalia :) Toivotaan että kaverilla on paaaaaljon hyviä ja tehokkaita tarrasukkia matkassa!

Mies meni ihan hämilleen, hymyili puoltuntia leveämmin kuin mitä naama antaa periksi. Nyt se käy tuossa koko ajan pusuttelemassa ja kyselee ihan hassuja asioita.
Heh, meillä oli eilen jätti riita, joka itseasiassa jatkui myös tälle päivälle. Ja kun tulin kotiin, keskusteltiin eilisestä ja riita alkoi uudestaan...en saanut tilaisuutta kertoa ihanaa uutista. Mies lähti kauppaan (on sen vuoro tehdä tänään illallinen) ja kun tuli kotiin, pahoitteli käyttäytymistään ja sovittiin riita. En sitten voinut enää pidätellä uutista ja sanoin että arvaa mitä? Se oli ihan että mitä mitä. Ja lopuksi varovasti kuiskasi että onko meitä kohta lisää? Nyökkäsin hiljaa. Siitä se hymy sitten lähti ja jatkuu edelleen ;)
Äsken sanoi ohimennen, että tuntuu aika hyvältä :)

Me ei tässä kierrossa tikutettu mitään, en edes laskenut päiviä. Mutta tunsin ovulaation selkeästi, joten pupuilimme silloin ahkerasti. Sen jälkeen tuli tämä työkuvio-juttu ja aloin melkein toivomaan että ei olisi tärpännyt. Eli en miettinyt ja sterssanut koko raskaus asiaa ollenkaan. Tällä viikolla sitten alkoi ajatus tulla mieleen kun rinnat tuntuivat kummallisilta aina välillä ja kiinnittymisen aikoihin tunsin selkeitä vihlaisuja. Silloin ekan kerran ajattelin että mitä jos....

On aika hassua että tärppi tulee kuukausien jälkeen, just siinä kierrossa jossa on vähän niin kuin antanut periksi ja on miettimättä koko asiaa. Ja kun melkein toivoo ettei olisi tärpännyt... Huu. Mutta ihanaa ihanaa että tärppäsi. Kyllä ne työhommat sitten sutviutuu jos nikseen on. Ehkä saan toisen mahdollisuuden siihen paikkaan sitten parin vuoden päästä, ei sitä ikinä tiedä!

Pahoittelut niille joille täti on tullut vierilulle :( Tuntuu nyt tyhjältä sanoa näin kun itse on just plussannut. Mutta pidän kovasti peukkuja että saan täältä pian seuraa tuonne odottajiin!! Taika on murrettu!! :)

Ostin tänään itselleni alkoholittoman siiderin ja -oluen sekä pienen skumppa pullon. Pikkasen skumppaa uskallan ottaa juhlistamaan tätä ihanaa asiaa!

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!!!

Erica 3+6 :)
 
Rosa78
Erica: Iso halaus ja olutlasin kohotus!

Avasin juuri oluen (miehen kaverit toi tullessaan) ja juon tämän ihan teille kolmelle! Teistä tulee perhe. Ihanaa. Kaksi on ihan eri kuin kolme. Siistiä. Onko LA sitten toukokuun lopussa vai kesäkuun alussa? Siis nettilaskureiden mukaan, neuvolastahan saat sitten varmemmin tietää. Mietin vaan mihin ryhmään menet tuolla Odotus-puolella.
 
Erica.
Kiitos Rosa :)! Nautiskelin äsken ekan alkoholittoman saunaolueni :)

Niin, perhe. Sitä tässä ollaan nyt kahdestaan ihmetelty. Ihan uskomatonta ja jotenkin epätodellista!

LA on 24.5 laskureiden mukaan :) Eli toukomammoihin kerkiän just ja just!

Nautinnollista iltaa sinne oluen merkeissä! Mulla tasi tulla pidempi tauko nyt siihen nautintoon :)
 
Rosa78
Niin, vaikka se on maailman luonnollisin asia niin on se mysteeri. Sä ja sun mies (kaikki me parit siis) olette joskus sattumalta kohdanneet, rakastuneet ja sitten maailmaan tulee uusi ihminen jossa on puolet kummastakin. Hassua, lapsessa voi olla äidin silmät ja isän huulet jne. Klisee, ihana klisee: Rakkauden hedelmä. Ah, miten pateettista...

Ja se vastuu. Ihana vastuu. Yhdessä uudesta ihmisestä. Määääääääki haluuuun. Mutta uskon että munkin vuoro tulee vielä. Nauti nyt Erica ja toivotaan että tyyppi pysyy messissä.
 
sade81
Meinaa vieläkin tulla tippa linssiin kun ajattelen tuota Erican onnellista tapahtumaa. Hirveästi vielä kerran onnea ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin. kai siihen raskauteen kuuluu tuollaiset vihlonnat yms, joten ei niitä kai liikaa kannata murehtia.

Tämäkin on kyllä niin klisee, mutta taas näytti toimivan se, että kun tavallaan lopettaa yrittämisen niin heti tärppää..siis kun ajattelit että ei ole maailmanloppu jos ei nyt tärppää kun on se työhomma ja kaikkea niin tottakai juuri silloin tärppäsi. Hmm..mitähän vastaavaa sitä itse keksisi ;)

Meillä mies on pienen flunssan kourissa ja huomenna saattaa olla tärkein päivä..aion siis kellistää miehen ja sanoinkin että ei hommaa mitään 40 asteen kuumetta huomiseksi (on taas päivän töissä) koska huomenna on tärkeä päivä. En tosin tiedä voiko flunssa vaikuttaa huonosti simppohinkin..Saattaa tosin olla että ovis oli jo, nyt on ainakin ihan normaali olo eikä enää haluta yhtä paljoa kun eilen..no tiedä häntä..

Minnille rutistus! hyvä että nyt oikeasti alkoivat, mutta ärsyttävää kyllä tuollainen vuotaminen..
 
Maijuliini81
Täältä kanssa vielä onnittelut Ericalle ja miehelle. Meillähän kävi tuon esikoisen kanssa juuri tuollain, että minä annoin periksi. En mittaillut lämpöä enkä mitään. 6kk yritystä ja aina nega. Se vei silloin uskon. Heti seuraavasta kierrosta poika sai alun.. On se niin hieno asia elämässä, tuo lapsen alkuun saanti. Ja ennen kaikkea se, kun sitä on 40 viikkoa kantanut sisällä, tuntenut liikkeet ja elänyt siinä "kuplassa", niin saa sen pienen olennon syliin.. Sitä toivon teille kaikille hirmuisesti! Se on niin uskomaton asia elämässä, välillä on vaikeaa ja välillä helppoa. Niinhän se elämässä menee.

Kyllä se aika koittaa, kun ne plussajunat pysähtyy kohdallenne, ei sitä meinaa jaksaa odottaa, mutta kyllä se pysähtyy. Toisilla vie kauemmin ja toisilla vain vähän aikaa, mutta varmasti jossakin vaiheessa. Meillä se juna pysähtyy toivottavasti toisen kerran jossain vaiheessa. Hyvää yötä leidit!
 
angsteri
Huomenta täältä menkkojen kourista. Jos jotain hyvää hakee, niin nää todella on ensimmäiset normaalin tuntuiset menkat sitten km:n. Ennen tunnistin oviksenkin selvästi. Jospa sekin palautuisi. Juhannusvauva tavoitteena!

Ericalle vielä kovasti onnea! Nyt vaan rentoudut ja nautit raskaudesta! :) Kiitos myös meidän muiden tsemppaamisesta!

Rosa, mäkin mietin noita prosenttilukuja. Tuntuu, että vaikka kaikki on kunnossa, niin niitä epänormaaleja/viallisia siittiöitä on suhteessa enemmän. Lisäksi mua mietityttää toi epänormaali viskositeetti. Koitin googlettaa ja jotain löytyikin, mutta haluan saada joitain vinkkejä vielä gyneltä. Esim. jos mieheni sperma on kovin juoksevaa, niin onko silloin parempi puuhailla illalla ennen nukkumaanmenoa, yms.
 
Rosa78
Angsteri, me ollaan koko eilinen päivä tutkittu ja vertailtu noita lukuja. Se mitä yksi gyne luvuista sanoo, on niin subjektiivista. Joku rivigyne näkee tuloksen ihan eri tavalla kuin lapsettomuuteen erikoistunut. Se mun gyne on aivan ihana (ja sain siis ajan aukiolotutkimukseen), mutta ei kyllä ole perehtynyt lapsettomuuteen ja sen huomaa. Kun kyselin jostain yksityiskohdista, hän googletti ja vastaili netin perusteella. Eli soitin sairaalaan naistentaudeille ja saatiin soittoaika lapsettomuuslääkäriltä ens viikoksi, joka tulkitsee meille noi prossat. Siinä lapussa kun ei ollut lainkaan sitä lausuntoa. Tietenkin siinä oli viitearvot, mutta kiinnostaisi mikä on keskiarvo suomalaisessa spermassa. Mutta diagnoosina Normospermia, eli sillai ok, mutta halutaan kysellä yksityiskohtia.

Epänormaalin muotoisia on aina suurin osa! Sitä pitää verrata liikkuvuuteen (a+b pitää olla yli 50) ja määrään per ml myös. Meillä miehellä normaalin muotoisia vain 10 % (eli epänormaaleja 90%) mutta se on ok, koska a+b= 56, siittiöiden tiheys 94 milj/ml, siittiöiden kokonaismäärä 216.2 milj (viitearvo >40 milj.), eteenpäin liikkuvat siittiöt yhteensä 52.6 milj/ml.

Tylsää täällä viedä tilaa palstalta, kun eihän näitä ymmärrä ennen kuin käy testaamassa. Mutta puhutaanhan täällä niin laidasta laitaan, että voi aina hypätä yli...
 
Rosa78
Selvennän vielä: Siis 10% normaalin muotoisia siittiöitä on ihan alarajoilla (hyvä tulos olisi yli 20%), mutta kun tiheys, kokonaismäärä ja eteenpäin liik. siittiöitä on niin paljon yli viitearvon, se kompensoi hurjasti. Siis pelkästään eteenpäin liikkuvia siittiöitä on jopa 52,6 milj/ml, kun pelkästään siittiöiden kokonaismäärän viitearvon alaraja on 40 milj.

Mut palataan asiaan. Nyt mullakin alkoi polttarit. Hihj, mies sanoi eilen omiin polttareihin lähtiessään, että tosi hyvä fiilis lähteä kun on saatu sertifikaatti, että olo kun olis päässyt yläasteelta hyvällä todistuksella, niin saa lähteä juhlimaan hyvin mielin.

Mukavaa lauantaita kaikille!!!
 
sade81
Angsteri, halitukset menkoista. Toivotaan että sun kroppa olisi nyt täysin palautunut kmstä ja ensi kierrossa tuntisit taas paremmin kaikki. Oliko tämä kierto edelleenkin ihan normipituinen?

Mua ei ainakaan haittaa vaikka pohditte noita simppatuloksia..ihan mukava tietää vaikka tietty toivonkin että tärppäisi ennen kun noihin testeihin mennään.

Siivosin juuri ja nyt odottelen miestä töistä kotiin, saa nähdä onko flunssa pahentunut ja pystytäänkö tänään pupuilemaan. Tänään kuitenkin olisi niin tärkeää että jos ei ole aivan sairas ja voimaton niin aion kyllä houkutella sänkyyn. Inhottaa kyllä tällainen, siis että toinen joutuu kipeänäkin puuhaamaan, mutta ei voi mitään. Haluan nyt edes yhden kierron saada niin että ollaan tarpeeksi kauan jaksettu touhuta, että näkee hyödyttääkö se yhtään.

hauskaa viikonloppua kaikille!
 
mi-iu
mä luin tänään vasta ton vauvalehden kunnolla (siis näytenumeron) ja olis maailman parasta olla jo raskaana.. mä mietin jo rattaita et millaset tahtoisin ja mitkä olis hyvät ja sit ku oltiin tänään sukukokoukses et kuinka ihana olis "jättää syömättä" ku ei jaksais tai et "pitää juoda paljon vettä" et jaksaa ja vauva jaksaa.. ääh,Mä tahdon vauvan!!

Ja mieskin oli eilen illalla ihana kun puhuttiin uudesta vuodesta, että josko mä olisin sillon sitten kuskin roolissa, sanoin että en ole jos en oo raskaana niin tämä sanoi että niin mutta jos olisit raskaana niin olis hyvä syy olla kuskina.. ja että olis tosi ihanaa jos olisit kuskina.. :DD hi!

Just äsken mietin muutaman sekunnin et no ei täst tuu mitään et en raskaudu pitkään aikaan, mut sit samal et pakko se on panna parasta kuitenki :DD toi epätoivo hävis kyl sen sileän tien, mut eiks se niin oo ku "luovuttaa" eikä enää yritä niin raskautuu..?!
Pystyisköhän sitä huijaamaa ittensä siihen että ei enää yritä?! :D
 
sade81
Mi-iu, oon miettinyt tota samaa, mutta ainakaan vielä en ole tarpeeksi hyvä huijari vaan elimistö heti arvaa että yritän vaan huiputtaa..

nyt on olo taas tosi maassa kun en ymmärrä tätä mun vuotoani..välivuotoa ollut nyt jo 4 päivää, ei siis oikeasti vuoda mihinkään, ainoastaan kun käy vessassa niin sen huomaa. Mutta voiko ovulaatioon liittyvä vuoto kestää näin pitkään? pelkään että nyt kierto sitten epäsäännöllistyi ja onkin lyhyempi ja menkat alkavat jo alkuviikosta vaikka pitäisi alkaa vasta 2 viikon päästä..Jatketaan nyt silti jtp vielä ainakin pari kertaa, nyt ei vaan yhtään huvittaisi kun mietin jos on ihan turhaa =(
 
angsteri
Huomenta kaikille krapulaisille ja ei-krapulaisille!

Toivottavasti viikonloppunne meni mukavissa merkeissä! Täällä alkaa kohta siivousoperaatio "sukulaiset tulee vierailulle".

Rosa, eihän me nyt niin paljon tilaa viedä- kai tänne nyt parit sperma-jutut mahtuu :) . Meillä siittiöiden kokonaismäärä oli 140 milj, tiheys 28.0 milj/ml, eteenpäin liikkuvia oli 16,8 milj/ml. Normaalin muotoisia oli 18 %. Mä haluaisin just tietää, että mikä merkitys näillä on eli kannattaako mahd.pitkään odottaa tarkkaa oviksen hetkeä ja esim. sekstailla illalla, kun mieheni sperma on juoksevahkoa, vai mitä hemmettiä. No, toivottaavasti ollaan viisaampia huomenna.

Sade, juu, kierto on ollut täysin normaalinpituinen. Tosin yleensä se on ollut 28pv ja nykyään 27pv. Jännä toi sun vuoto! Oikeasti tulee ihan mieleen, ettet olisi ovuloinut jo aikaisemmin ja tämä olisi kiinnittymisvuotoa. Muuten kuulostaisi hurjalta, että menkat alkaisivat 2vk ennen tai että ovulaatio noin voimakkaasti vaikuttaisi, jos ei ole aikaisemmin tullut vuotojasen yhteydessä. Onnistuiko pupuilut flunssasta huolimatta?

Mikä Erican tilanne? Tulehan antamaan taas tilanneraportti! Onko jo raskaustunteuksia :) ?
 

Yhteistyössä