AJATUKSESTA YRITYKSEEN 12

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
sade81
Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+36 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Pimmu 22+24 Y05/07
Mi-iu 22+26 Y08/07
Maijuliini81 26+26 poika 08/06, TJOT 08/07

Plussanneet
Erica 31+34 Y3/07 +09/07
 
sade81
Saanalle taas pahoittelut..kopsaan aina tuon saman listan enkä huomaa että sua ei ole sillä.

Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+36 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Pimmu 22+24 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Mi-iu 22+26 Y08/07
Maijuliini81 26+26 poika 08/06, TJOT 08/07
Saana

Plussanneet
Erica 31+34 Y3/07 +09/07
 
sade81
oletteko huomanneet että sperman koostumus olisi erilaista riippuen siitä rakasteleeko aamulla vai illalla? meillä on yleensä aika iltapainotteista, mutta välillä kun on aamulla tehnyt niin tuntuu että ei valu ulos yhtä helpolla kun iltaisin..onko vaan kuvitelmaa vai voiko olla näin? aamuisin saa siis liikkua housut kuivina, mutta iltaisin on ihan märät

Hmm..toivottavasti kukaan ei ole juuri kahvitauolla lukemassa tätä, voisi mennä välipalahalu..
 
mi-iu
heh, kiitos saana kun sait tämänkin hymyilemään :))
Mieskin jopa sai tämän hyvälle tuulelle eilen iltamyöhään, vähän juteltiin vauvajuttuja ja sit se hiero mun niskoja ku mä hieroin sen.. ja kaikkea muutakin kyl.. mutta ei siitä sen enempää :D
Pääasia että parempi mieli...

Ja todellakin Ericalla on oikeus nauttia raskaudestaan, ei kannata liikaa miettiä toisia siinä vaiheessa.. vaikka varmasti ystävälläsi on kurjaa mutta sinun täytyy nyt miettiä itseäsi ja tulevaa vauvaa ja iloita siitä.. muuten sitä huomaa kuinka mietti ja vatvo toisia niin paljon että se raskaudesta nauttiminen jäikin tosi vähälle...

 
Lumikukka''
Huomenia täältäkin nurkalta! Tsemppiä mi-iulle...

Voisin puolustaa avoliittoa vähän... Ajattelen sillä tavalla, että pysymme/emme pysy mieheni kanssa yhdessä riippumatta siitä mikä on suhteemme virallisuusaste. Yhteinen asumus ja lapsi ovat mielestäni paljon enemmän toisiimme sitovia tekijöitä kuin mitä avioliitto olisi. En usko, että avioliitto toisi mitään lisäarvoa tähän enää. Mutta kukin vakaumuksensa mukaan eikä se avioliitto liene meilläkään poissuljettu vaihtoehto :)
 
sade81
Angsteri, tota mun pitikin sulta kysyä että liittyykö keliakia jotenkin raskautumisjuttuihin, vai muuten vaan testautit? Mutta loistavaa että sulla ei sitä ole =) ja millon nyt muutatte ulkomaille? tuleeko paljon aikaeroa meihin, eli kirjoitteletko silloin kun me muut nukutaan?

Kiva että Mi-iulla jo parempi olo! (on niistä miehistä joskus jotain hyötyäkin ;)

Ulkona on nyt kyllä niiiin syksyinen ilma, ihan harmaata ja tuulee. Ja mulla hormonit myllertää, naamassa pari niin isoa finniä että ei meinaa kehtaa ulos mennä, siis oikeasti pahempia kuin teini-iässä. Ja mä kun jostain olen lukenut että oviksen aikaan nainen olisi kauneimmillaan..no ei ainakaan tämä..
 
iipi..
Angsterille vastauksena, että olen jo henkisesti poistanut itseni jännäyslistalta. Menkat kesti tosiaan yhden päivän, mikä on enkka tähän mennessä. Sen jälkeen parina päivänä ihan pikkupikkuvuotoa eli oikeastaan ei edes nimeksi. Gynen mukaan vuodon määrällä ei pitäis olla merkitystä, mutta jotenkin on vaikea uskoa... Eli en sitten varannut aikaa labraan verikoetta varten, kun nyt näyttää plussa suhahtaneen ohi jälleen.

Samaa mieltä Lumikukan kanssa tuosta avioliiton sitovuudesta. Oli sormus sormessa tai ei, yhtä helposti toinen voi lähteä lätkimään. Aika karkeasti sanottu, mutta puolustan mielipidettäni menneisyyteni valossa. Kyllä yhteinen lapsi sitoo aivan toisella tavalla yhteen, varsinkin jos se on ollut molempien tahto. Eikä se avioliitto meilläkään ole poissuljettu vaihtoehto ;-)

*huokaus* Minä olen nyt sitten itseoikeutetusti tämän porukan vanhus, kun Ericakin siirtyy tuonne odottajien puolelle *toinen huokaus*
 
angsteri
Mutta, IIpi oletko vielä testannut uudelleen?!? Jos noin vähän vuoti niin miksi et voisi olla raskaana?

Sade, keliakia aiheuttaa keskenmenoja ja se on usein piilevänä. Siksi halusin, että se tutkitaan. Saapahan yhden jutun suljettua pois.

Suht samaan aikaan pystyn teidän kanssa kirjoittelemaan. Naapurimaahan mennään joten ei olla kovinkaan kaukana. Tosin voi olla, että en pääse sitten heti Internettiin, plääh.
 
Rosa78
Huomenta...

Kamala krapula, polttareista pääsin vasta eilen illalla, niin kuin mieskin ja käytiin sitten vieä miehen kera yhdessä siiderillä. Mutta kivaa oli. Ja ihan ok etten raskautunut viime kierrosta, kun olis noi polttaritkin olleet aika erilaiset jos oisin plussannut, ja että kaikki olis saaneet heti tietää. Ja häät ja matka, niin olen ihan tyytyväinen ettei juuri nyt natsannut. Mutta se siitä kevätvauvasta... Olen aina kuvitellut saavani kevätvauvan, toivottavasti en joudu ens kevääseen odottaa.

Mä en jotenkin ota itseeni muiden raskautumisuutisia. Tai siis että ei se multa ole pois jos muut tulee raskaaksi. Sen sijaan vitutan vain itseäni. Siis kun en onnistu vauvaa alulle panemaan niin syytän siitä ihan itseäni vaan.

Tulin jopa iloiseksi kun PMMP:n Paulakin on raskaana viimein. Hehän yrittivät yhtä aikaa vauvaa eikä Paulalla natsanut heti.
 
sade81
Iipi, testaa nyt ihmeessä vielä kerran, kuulostaa niin oudoilta noi sun menkat! Mulla ainakin gyne aina kysyy kauanko vuodan koska ei kai vaan yhden päivän vuoto ole ihan normaalia (paitsi jos aina tulisi vaan niin vähän)?! nyt vaan rohkeasti testaamaan!
 
sade81
Kai toi Paulakin on jo 3kk raskaana kun kertoivat siitä? eli saavat siis kevätvauvan. Ja tuo on kyllä totta että jotenkin on helpompi olla onnellinen muiden puolesta jos ovat yrittäneet pidempään, kuin niiden puolesta joilla heti natsaa. Tai siis on sitä onnellinen mutta mullakin kun lähipiirissä on melkein ainoastaan noita heti natsanneita niin itsellä parinkin kuukauden yritys tuntuu pahalta =(

Nyt tosin taitaa olla eka kierto kun ollaan hommailtu riittävän myöhään, että jotain voisi ehkä tapahtuakin, mutta tiedä häntä. Kyllä mä vielä uskon vakaasti siihen että sitten kun on tarkoitettu niin tulen raskaaksi.
 
angsteri
Rosa, kiva kuulla, että polttarit meni mukavasti! Eikös teilläkin ollut se lapsettomuuslääkäri tänään siis se joka analysoi ne spermatulokset? Muistankohan oikein. Mä faksasin aamulla gynelle meidän tulokset. Tänään sen pitäisi sitten soitella. Kiva saada tietoa!

Juu, Lumikukka, varmasti tulee vieroitusoireita! Toivottavasti saadaan pian netti sielläkin kotiin. Voi siinä viikko vierähtää... Jospa siinä lähellä olisi kirjasto...
 
Rosa78
Angsteri, soitin sairaalaan äskön. Se lääkäri joka on testin tehnyt, on loppukuun poissa, joten hoitaja pyytää jotakuta toista lääkäriä tekemään sen lausunnon ja he lähettää sen postissa. Puhelinajan olis saanut, mut se olis ens viikolla kun ollaan matkoilla. Olisin halunnut JUTELLA jonkun kanssa, että olis voinut kysyä. Mutta odotetaan nyt et se lausunto tulee kotiin ja voihan sitä sitten näyttää jollekin...

Argh, miljoona asiaa hoitamatta ja kahvikin loppu. Pitää lähetä huitelemaan kaupungille, inha ilma, vielä ei sada mutta varmasti alkaa satamaan pian.
 
angsteri
Harmi juttu, mutta hyvä, että joku kuitenkin tekee sen lausunnon. Ihme, ettei ne olleet laittaneet mitään jo siihen, minkä teille antoivat/lähettivät.
Mulla on se vika, että haluan aina tiedon ja heti. Mä olen varmaan oikein lääkärin painajainen kaikkine tutkimushaluineni, heh. Mutta, mutta perhana, yksi km riittää (ja nyt täytyy koputtaa puuta) ja toisen estämiseksi teen kaikkeni eli sen mitä voin= tutkituttaa itseni.
 
sade81
Rosa, en muista oletko jo kertonut minne päin lähdette häiden jälkeen?

Tällaisilla ilmoilla sitä kieltämättä alkaa haaveilla jostain eksoottisesta ja lämpimästä paikasta, mutta ei nyt ainakaan ennen ensi kesää olla lähdössä minnekään. Ja toisaalta nyt kun niin monessa lentokoneessa on ollut ongelmia niin en varmaan uskaltaisikaan..
 
mi-iu
Alkuperäinen kirjoittaja Rosa78:
Mä en jotenkin ota itseeni muiden raskautumisuutisia. Tai siis että ei se multa ole pois jos muut tulee raskaaksi. Sen sijaan vitutan vain itseäni. Siis kun en onnistu vauvaa alulle panemaan niin syytän siitä ihan itseäni vaan.
mä otan sen just tollein itteeni että kaikki muut kyl pystyy raskautumaan, mut mä en.. mikä mus on vikana ja kauhulla oon aatellu jo että entä jos ei koskaan saatais lapsia...
huh! mut kyllä mä uskon että saadaan sit ku sen aika on, mut ku ei vaan jaksais enää odottaa sinne asti.. ja se on ihan hirvee miettiä et itessä on jotain vialla kun ei raskaudu, ja sitten syyttää vaan koko ajan itteä.. en tykkää!!
Mutta tosiaan, tänään jo parempi olo, vaikka vieläkin kaihertaa hieman mieltä..

 
iipi..
Voi teitä angsteri ja sade kun jaksatte pitää toivoa vielä yllä... minä en vaikka kuinka haluaisin. Testasin perjantaina kolmannen kerran ja edelleen näytti negaa. Tällä kertaa se oli mammaksin testi. Silloin oli siis menossa kp 32/26-30. Ei mulla ole mitään raskaustuntemuksiakaan, jos siitä nyt voi mitään päätellä. Nuo omituiset menkat kyllä askarruttavat, mutta tuntisin itseni hieman ylihysteeriseksi jos varaisin uuden gyneajan ja valittaisin niistä :-/

Heh, toi mi-iun kirjoitus vois olla ihan hyvin mun kirjoittama. Mä olen mestari syyllistämään itseäni, vaikka olis kyseessä miltei millainen asia tahansa. Ihan kuin raskautumisen viivästymiseen voisi olla joku itse aiheutettu syy... En ole miestäkään vielä "uhkaillut" simppatesteillä, kun ei mun mielestä ole vielä sen aika. Mutta jos ensi helmikuuhun mennessä ei ole mitään tapahtunut, on vuosi vierähtänyt ja sitten pitää alkaa toimenpiteisiin!
 
Ballerina
Rosa, kerrohan lisää polttareista! :)

Minustakin oli ihana kuulla PMMP:n Paulan odotuksesta. Uskon ajatukseen "antaa hyvän kiertää" eli kadehtimalla ja vertailemalla ei elämästä tule mitään. Epätoivoa nyt ei aina kykene välttämään, mutta peruspositiivisuudella pääsee pitkälle. Masispäiviin on meillä kaikilla tietenkin oikeus, mutta pidetään toivoa yllä! Siitäkin syystä nämä palstat ovat hyvä keksintö, että täällä voi purkaa ajatuksia joita ei välttämättä kehtaa sanoa ääneen.

Mies menee antamaan simppatestin keskiviikkona. Eilen sain kyllä tsempata raukkaa -krapulassa kieltämättä tekisi niin mieli... Onneksi selibaattia jäljellä enää 1,5 päivää!

Tsemppiä Ericalle pahoinvointiin, ainakin tiedät että jotakin tapahtuu! Kiva, jos pysyttelet täällä ilonamme!
 
Erica.
Iltapäiviä, joo yllättävän moni julkkis odottaa nyt vauvaa. "Paras" niistä oli tämä uimari Janin ja sen Marin vauva uutinen... Jääköön mainitsematta mitä mieltä siitä olen ... ;)

Kiva Rosa että oli kivat polttarit!! :) Ensi viikolla ko ne häät oli? Jänskää!! Kovasti tsemiä viimoiseen viikkoon! :)
Harmi ettet päässyt ihan henk.koht keskustelemaan lääkärin kanssa. Tuo on aina niin ärsyttävää, kun haluais kysellä asioista tarkemmin niin ei se sitten niin helposti onnistukaan, hmph. Mutta hyvä että saatte kuitenkin tietoa asiasta, se on pääasia!

Mites angsteri, joko lääkräri soitteli, Mitä sanoi?

Balleriinalle ja miehelle tsemiä "purkitukseen" :)

Eka yksityinen UÄ/lääkärissä käynti on nyt varattu. Olen silloin 7 viikolla ja varasin kanssa ekan neuvola käynnin. Se on sitten viikolla 10. Toivottavasti pieni pysyy matkassa! Jotenkin itkettää jo valmiiksi se kun pääsee (toivottavasti kuuluu jo silloin) kuulemaan sydänäänet ensimmäistä kertaa <3

Mutta nyt alan laittaa putiikkia kiinni tältä päivältä, body pump kutsuu :)
 
iipi..
Kävinpä lueskelemassa tuolla toisaalla ketjua verikokeen luotettavuudesta... Tulipa taas esimerkki siitä, miten plussaamiseen saattaa mennä pitkäkin aika. Laskin, että omasta (oletetusta) oviksesta olisi nyt n. 19 päivää. En siis tikuttanut tässä (viime) kierrossa, joten ovis perustuu ihan arvioon. Noh, tämä itsekseen arvuuttelu ei tietenkään vie asiaa suuntaan tai toiseen, joten nyt on vaan parempi odotella. Jos alkaa ilmetä raskausoireita, niin sitten ehdottomasti pyydän verikokeen!
 
sade81
kiva että Ballerinankin mies pääsee testiin :) Täällähän on sitten kohta jo melkein kaikkien miehet uhrautuneet ja käyneet testissä..

Tuntuu vieläkin niin uskomattomalta että vihdoinkin meidän ketjussa plussa, ja tosiaan ihanaa Erica kun jaat kokemusta meidän kanssa :)

Iipi, en halunnut turhaan pitää sun toiveita yllä tolla aiemmalla jutullani, jos itse olisin samassa tilanteessa niin kai sitä olisi jo turtunut siihen ja kun testit näyttää negaa niin tuskin edes ajattelisi että voisi ollakin raskaana. Tälleen ulkopuolisena sitä vaan niin kovasti toivoo muille tärppiä! itsekin olen noita muita ketjuja lueskellut ja aika uskomatonta kyllä että toisilla kestää niin kauan ennenkuin missään näkyy mitään. Odota nyt vielä vaikka viikko ja tee testi ja jos edelleen nega niin soita vaikka lääkäriin ja kysy kuulostaako normaalilta. Oliko se sun 1 vuotopäivä ihan kunnon vuotoa kuitenkin?

Tosta simppatestistä vielä..mietin kun olette kertoneet että täytyy olla selibaatissa se 2-7pv, niin mihin se perustuu? kun mietin että yleensä kuitenkin vauvaa halutessa rakastelee suht usein, niin eikö pitäisi testata ne simpat ns. oikeassa tilanteessa eikä niin että ovat superlevänneitä? tälleen mitään lääketieteestä ymmärtämättömänä (huh mikä sana..ulkomaalaiset tykkäisivät..heh) vaan ajattelen.
 
sade81
Erica, uskallatko treenata ihan normaalisti? itseäni mietityttää oviksen jälkeen aina että voiko jumpata vai onko esim hypyistä jotain haittaa..ja taas tullaan samaan tulokseen että ei voi olla mitään haittaa tai ei olisi vauvoja, mutta sitä vaan miettii kaikkea
 
iipi..
Sade: Se yhden päivän vuoto oli vähäistä, mutta kuitenkin juuri ja juuri menkkavuodoksi tunnistettavaa. Mutta mikä eniten puhuu normaalien (no huh!) menkkojen puolesta, on se kamala vatsakipu ja ällötys. Mulla ei muistaakseni ikinä (painotan sanaa ikinä) ole ollut niin kamalia menkkakipuja. Ja tässä on kuitenkin ikää yli 30... Jos nyt kuitenkin alkaa olo tuntua raskautuneelta, niin voisinpa vaikka soittaakin työterkkarille ja kysyä asiasta. Lupaan *nostaa käden valan merkiksi*

Olipa ihana tulla tänään töistä kotiin, kun mies oli töiden jälkeen laittanut hirvipadan uuniin :-D Ei tarvinnut alkaa miettiä ruuanlaittoa ja jo rappukäytävässä tuli vastaan hyvät tuoksut :-D

Voi Erica, pystyn hyvin kuvittelemaan miten herkkä hetki on kuulla ne sydänäänet ekaa kertaa, voihhh... Olen mielessäni suunnitellut, että jos meillä käy yhtä hyvä onni myötä, kerron vanhemmille vaikka niin että isänpäivä/äitienpäivä/synttärikorttiin on liimattu uuden lapsenlapsen eka "potretti"... Voi kun pääsisin joku päivä sen toteuttamaankin *huokaus*
 
angsteri
No, nyt on simpat saaneet oikein asiantuntijan kommentit. Sai arvosanan "erinomaiset"!! Ei voisi kuulemma paremmat olla ja se viskositeetti tarkoittaa, että mun mies on juonut paljon (niin varmaan, kun on urheilija, heh!) ja se tekee sperman juoksevaksi eli ei sen vakavempaa. Hän juo ihan älyttömästi vettä. Tulipahan sekin selvitettyä. Ei muuta kuin juhannuslasta tekemään ensi viikolla ;) !

Iipi, älä nyt teilaa mua, mut voihan toi ällötys ja kipuilu johtua alkiostakin... No, täällä pidetään vielä peukkuja sulle!!

Ps. meillä kinaa lasten nimistä. Ei päästä yhteisymmärrykseen...

 

Yhteistyössä