AJATUKSESTA YRITYKSEEN 12

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
iipi...
Aplodeja angsterin miehen erinomaisille simpoille ;-) Sen puolesta olosuhteiden pitäisi siis olla enemmän kuin kunnossa. Eli näillä eväin siis seuraavaa ovista kohti!

Kiitos peukutuksista :) Ei auta kuin katsoa miksi tämä alkaa muodostua. Mitään ongelmaa odottelun kanssa ei ole, kun en juo alkoholia ja muutenkin ruokailutottumukset on tuunattu jo valmiiksi perheenlisäystä silmällä pitäen, ja liikuntaa aion jatkaa ihan normaalisti. Eli jos haikara epäilyistäni huolimatta päättää suunnata tännepäin niin se on todellakin positiivinen ja tervetullut yllätys! Seuraillaan tilannetta... Mutta viime viikon supermasennuspäivä itkemisineen olisi sitten kyllä melkoisen noloa (ainakin omasta mielestä), ehhehee *punastuu*

Ai te ootte päässeet jo nimikinaan asti :) Jos ei muu auta niin teidän on pakko vetää arvalla hatusta. On vaan otettava se riski, että lapsen nimeksi muodostuu Anna Elmeri tai Eero Katariina... ;-)
 
Minni80
Voi ihanaa kuulla Erican kuulumisia, mä olen niiiiiin kateudesta vihreä mutta samalla tietenkin kauhean iloinen sun puolesta! Täällä on menkat vieläkin päällä, pe ja la oli tosi kovat kivutkin ja vuosin pitkästä aikaa tosi paljon, hmmm, mietinkö oisko tolla greippimehulla yhteyttä vuodon määrään.

tuun pian takas...
 
angsteri
Aplodit otettu kumarrellen vastaan, heh! Kiitos ja kumarrus!

Minni, mä uskon, että toi greippimehu vaikuttaa. Mulla ainakin tuli viime kierrossa limaa ihan älyttömästi menkkojen yhteydessä, vaikka yleensä ei tule (toivottavasti kukaan ei syö lukiessaan, eh). Viime kierrossa join greippimehua ohjeitten mukaisesti. Nyt olen vähentänyt sitä, kun ei se ainakaan viimeksi tehonnut.
 
sade81
Angsterille täältäkin aplodit =)! jotenkin arvasinkin ton jos heti ekalla yrittämällä silloin viimeksi raskauduit..nyt vaan peukut pystyyn niin etteköhän te juhannusvauvan vielä saa :)

Mulla on se vuotoni vihdoinkin lakannut, enää ei siis pyyhkiessä tule mitään. Täytyy nyt niin toivoa että oli ovisvuotoa, vaikka eihän sekään mitään takaa jos oviksen bongaa.

Jännä nähdä miten Iipi sun tilanne nyt kehittyy, outoa kuitenkin joka tapauksessa!
 
sade81
Oon kauhee ihminen, tiedän, joten ei tarvitse kenenkään (varsinkaan ulkopuolisten) moralisoida yhtään..

sain juuri äsken mailin, että yksi ulkomailla asuva kaverini saa tammikuussa vauvan! siis ihan kuin maailmankaikkeus oikein irvailisi mulle kun nyt kaikki muut ovat raskaana/vauvallisia paitsi 2 ystävääni..ja luultavasti hekin kohta ilmoittavat vaikka sinkkuja ovatkin.

Olen siis kyllä onnellinen kaikkien puolesta, mutta ärsyttää kun itse tekee vaikka mitä eikö tulosta vaan tule..ja mies ei ymmärrä...Nyt pitäisi olla kaapissa lohtusuklaata mutta kun ei ole =(
 
iipi..
Joskus tosiaan tuntuu, että kun sataa niin sataa sitten oikein kaatamalla :-I Tiedän aika tarkalleen mitä tarkoitat, Sade. Oikein kun ahdistaa niin vauvauutisten kuuleminen ja odottavien näkeminen voi olla aika tuskallista. Mullakin näiden viimeaikaisten "julkkisvauvauutisten" kohdalla on käynyt mielessä, että "ai noillakin muttei mulla"... Mutta kuten täälläkin on todettu, toisen onni ei ole multa pois. Ainakin yritän opetella ajattelemaan niin :-s

Noista limoista ja greippimehusta. Kokeilin sitä parin kierron ajan ja mulla ei tuntunut olevan kovin suurta vaikutusta. Ainakin sillä perusteella, että viime menkat (jos sitä yhden päivän vuotoa voi siksi kutsua) oli hyvinkin limaiset vaikka sitä varsinaista menkkavuotoa ei sitten oikeestaan tullutkaan. Oikein ihmettelin sitä "valkovuodon" määrää... (Ah miten ihana puheenaihe ;-)
 
mi-iu
sade: täältä lähtee isot halitukset!! ymmärrän miltä susta tuntuu, mulla on kans ollu viime päivät alakuloisia just sen takia että kaikki muut raskautuu ja syyllistän itteäni siitä et mus on jotain vikaa jne.. Tänään kyllä hiukan parempi päivä, pystyin jopa kuuntelemaan ja hieman puhumaankin kaverin kanssa siitä tuoreimmasta raskautuneesta henkilöstä.. Eihän se multa tietenkään ole pois, mut jotenki tuli eilen illal ihan riittämätön ja kelvoton olo.. Täytyy vaan muistaa että mä kelpaan just tämmösenä.. Ja niin kelpaat sinäkin Sade!! (ja tottakai kaikki muutkin)
ihan kaikkine "pahoine" ajatuksinesi... sen mäkin yritän aina muistaa... kyllä se siitä vielä!! :)

Mies hymyili tänään kun kerroin autossa että nyt ku on tää auto niin tekis mieli miettiä vaunuja ihan urakalla, mutta kun vielä ei oo järkeä miettiä liikaa niitä... se oli ihana hymy siltä :))
 
mi-iu
Niin ja hei, kannattaa siirtyä greippimehusta beroccaan.. saa foolihapon lisäksi muitakin vitamiineja ;) joka aamu kun juo yhden berocan niin siitä tulee kaikenlisäksi tapa, ja sehän taas helpottaa sitä että muistaa saada joka päivä foolihappoa tarpeeksi :))
tajuskohan kukaan?! :D
 
Minni..
No hyvä et mä en oo ihan luuloharhainen tuon mun greippimehun juonnin kanssa, koska mun mielestä se jotenkin siis runsauttaa menkkoja.

Plääh, nää kierrot menee jotenkin niiiiiin hitaasti. Menkat ei oo vieläkään loppu, ja tässä saa taas vahdata viikkotolkulla ennen kun ois ees ovis tulossa. Jospa nyt sit vaikka kuudennessa yrityskierrossa tärppäis, niin sais sen juhannusvauvan:)

Mulla menee hermot muuten tän aknen kanssa, ajattelin tilata TV-shopista sitä Proaktivea, vaikka on kallista. Plääh, kaikki muut keinot, teepuuöljyt ja apteekin omat litkut on jo kokeiltu ja tää lärvä on vaan ihan kamalan näkönen. Hmph.
 
iipi..
Heh, jotta tämäkin päivä alkaisi saman linjan mukaan, osui MTV3:n sivuilta heti aamusta juttu otsikolla "Vauva saapuu kotiin": http://www.mtv3.fi/koti2006/sisustaminen2006/salat.shtml?562221

Äitiyspakkauslaatikko vauvan ekana sänkynä?? Minkä kokoinen se laatikko oikein on ja onko se oikein suunniteltukin sitä varten?? Mutta hei, sehän ratkaisee meidän tulevan tilaongelman ;-)

Minni: Eikö noi sun menkat ole kestäneet jo monta päivää? Keskiarvo meillä on ainakin sitten kohdallaan, kun mulla kerran kesti päivän...

Täällä nyt sitten kai menossa kp 5 ja kierto jotain 26 ja 30 välillä. Eli viikon päästä pääsis vasta kaivamaan ovistikut esille.
 
Anna..
Kyllä iipi äitiyspakkauslaatikkoa yleensä käytetään ensimmäisenä vauvan sänkynä ja se on käsittääkseni oikein suunniteltu siihen. Vauva tykkää, että se on aluksi aika pienessä tilassa, koska niinhän se on kohdussakin ollut. Eli siellä sillä on turvallista olla. Sen laatikon voi laittaa kyllä vaikka pinnasänkyynkin.

Mä voin lämpimästi suositella kaikille niukkamenkkaisille ja pitkäkiertolaisille vyöhyketerapeuttia parantamaan kiertoa. Sitä helpompihan se kai on tulla raskaaksi, mitä normaalimpi kierto on. Mullahan vyöhyketerapeutti sai just muistaakseni pernapistettä painelemalla ja tietty kaikkia muitakin jossain suhteessa aikaan normaalit menkat ja jopa menkkaoireita, sitä ennen mulla oli ollut kierto 40 päivää ja verta tuli ihan minimaalisesti yhtenä päivänä ja ei tuntunut mitään PMS-oireita. Nyt oon aina iloinen menkkaoireista, kun mun mielestä ne kertoo, että kroppa toimii. Täällä menossa kp 3 ja tosiaan pari viikkoa olis taas ovikseen, blääh..

Ihanaa, kun Erica on jaksanut jakaa meidän kanssa raskautensa, ihana kuulla ja toivottavasti kuulemme jatkossa lisääkin. Mitä tulee tuohon ystävääsi, niin joku oikein kauniisti sanoikin, en muista kuka, että älä silti jätä ystävääsi asian ulkopuolelle täysin, sillä se jos mikä ajaa teidät erilleen. Sitten kun hän ottaa sinuun yhteyttä, on varmaan hyvä, että keskustelette, että miten hän toivoo, että kerrot raskauden eri vaiheista.
 
sade81
huomenta ja kiitos rutistuksista. Nyt on taas parempi olo =) Tosin näyttää siltä että mun omituinen rusehtava vuoto jatkuu aina vaan, kun aamuisin pyyhkiessä tulee ihan vähän paperiin. Jotenkin tuntuu että olisi maailman 7. ihme jos tässä kierrossa raskautuisi kun tälleen vuotaa koko ajan =( mulla vielä 1,5vkoa odotettava niin tietää taas jotain.

Iipi, olen kuullut että tuota äitiyspakkausta tosiaan voi käyttää sänkynä, en tosin tiedä ketään joka olisi käyttänyt. Nykyään kun saa vuokrata sairaalasta sellaista pientä pyörillä olevaa sänkyä (olikohan 40e/3kk tai jotain sinne päin).

Minni, täällä kohtalotoveri, sekä kiertojen että finnien suhteen. Mulla ne keskittyvät onneksi vain yhteen kohtaan naamassa, mutta se on sitten sitäkin pahempi. Jännää kun pillerien lopetuksen jälkeen alkoi tulla finnejä selkään ja rintaan mutta nyt ne ovat täysin kadonneet ja tilalle on tullut finnit kasoihin. Mutta näissäkin tuntuu että tulevat kierron mukaan, eli siis keskellä kiertoa pahempi kuin muulloin.

Mi-iu, suositellaanko tuota foolihapon saamista jo vauvaa yrittäessä? mä kun luulin että vasta jos raskautuu..enpä tosin ole aiheeseen yhtään perehtynytkään..pitäisi varmaan kokeilla tuota beroccaa (eihän siinä vaan ole mitään raskautumista haittaavia juttuja?)
 
satskuliini ( en taaskaan jaksanu kirjautua)
Tänä aamuna heräsin juuri äsken vauvahaaveet mielessäin. Koska olin nähnyt unta, että työnnän vauvan vaunuja merenrannalla.
Menin vessaan, ja pöksyt veressä... Menkat alkoivat 10- päivää myöhässä. Mitenkä niin IHANAA!!! :D Aaawrgs.. Oon saanu suruni jo hieman tyydytettyä Fazerin Marianne suklaalevyn puolikkaalla, joka jäi eilen syömättä leffa illan jälkeen..
*huoh*.. Nooh, nyt sitte pitää kattoo ja laskeskella tarkkoja ovispäiviä..
JA alakaa litkimää sitä saatanan pahan makuista greippimehua..
Niin eikö sitä pitäny juua menkoista ovikseen vai mitä? Mitä muille kuuluu??
*ryhmähali kaikille*
 
satskuliini...
Mejän äiti on käyttäny pikkusiskoilla, minulla ja muutkin tutut ja sukulaiset on käyttäny sitä sänkynä hetkellisesti, ennen kuin on ostaneet sen sängyn. Vauva kuulemma rauhottuu siinä pienessä pahvilootassa helpommin koska se on pienempi, varmaan tulee sillä mieleen jotenkin vatsassa olo ajat kun siellä oli niin ahdasta?? :)
 
aurora81
Mäki vielä näin taustailijana kommentoin..

Me ollaan kaikki (minä ja veljeni) nukuttu pienenä äitiyspakkauksessa (kuulostaapa hassulta :) ). Siis silleen et se laatikko oli alkuaikoina pinnasängyssä. Vauva siis tuntee olonsa turvalliseksi pienemmässä tilassa. En kyllä tiiä kuinka moni nykypäivänä sitä käyttää, mutta näytti olevan Citybabyssä kuitenkin ihan siihen tarkotettuja pehmusteitakin. Eli laatikko ei jää pehmusteiden/kankaan alta yhtään näkyviin. Voisin ainakin ite käyttää jos meillekin joskus se pikkuinen saapuu..
 
iipi..
Oliskohan mullekin apua vyöhyketerapiasta? Kävin hoidoissa muutaman kerran viime vuonna, mutta silloin hain apua toiseen ongelmaan. Mutta jokaisella hoitokerralla käytiin läpi kaikki alueet, eli ei keskitytty johonkin tiettyyn. Voisin tietysti tällä kertaa kertoa mihin haen apua...

En pitänyt outona nukkumista äitiyspakkauksessa vaan lähinnä hämmästelin sitä etten ole aikaisemmin tuollaisesta kuullutkaan. Edes siskoni ei maininnut mitään. Jotenkin se kuulostaa kamalan herttaiselle =) En ole vielä uskaltanut tutkia tarkemmin äitiyspakkauksen sisältöä saati sitten pinnasänkyjä...

Sade: mulla on ollut samanlaista "pyyhkiessä näkyvää" rusehtavaa vuotoa nyt monena päivänä sen ns. menkkapäivän jälkeen. En ole viitsinyt sitä edes rekisteröidä mitenkään, koska se tosiaan on niin vähäistä että just ja just pystyy sanomaan. Omituisia menkkoja on siis liikkeellä yhdellä ja toisella.
 
Maijuliini81
Hei. Kyllä meillä poika nukkui alku viikot äitiyspakkaus-laatikossa. Siinä on patjakin mukana. Helpotti paljon sekin, et sain itse touhuilla kun vauva oli vaikka olohuoneen pöydän päällä tai keittiössä. Kuuli pikkuisen äänet ja äiti oli koko ajan lähellä.

Kävimme juuri kerhossa ja siellä ihana 3 viikon ikäinen vauva! Mullahan oli ovulaatio eilen ja en saanut miestä puuhaileen.. Jos vielä tänään ehtisi, kun kipuilee tuota alavatsaakin.

Nyt laittaan poikaa ulko-kuntoon. Hauskaa päivän jatkoa ja tsemppiä yrityksiin :)
 
sade81
Iipi, mullakin on aiemmin ollut joskus menkkojen jälkeen pyyhkiessä vielä tuhrua, mutta ei koskaan ennen puolivälissä kiertoa. Alkoi siis viime ke ja nyt tosiaan tulee enää jos vähääkään joutuu ponnistamaan vessassa, mutta normaali käynnillä ei mitään. On silti tosi outoa kun ei mulla ole ollut mitään välivuotoja edes pillereiden aikana. No, kaipa se sitten selviää...
 
Anna..
Iipi, ehdottomasti voisi olla apua. Kyllähän se vyöhyketerapeutti käy kaikki alueet läpi, mutta korostaa niitä kohtia, mihin haet apua. Suosittelen kyllä lämpimästi.
 
aurora81
Sade, kiitos tervetulotoivotuksista.:) Mielellänihän mä välillä kirjottelisinkin ku täällä kuitenkin pyörin. Siis oikeestihan mun pitäis tehä ihan jotain muuta..

Meillä siis vielä ehkäsy päällä, joten täysin en tähän teiän joukkoon vielä valitettavasti kuulu. Lueskelen kuitenkin mielelläni teiän tunteita ja kuulumisia kun ite pyörittelen mielessä tätä vauva-asiaa. Hirveä vauvakuume on ollu päällä jo keväästä, mutta jotenki en vaa oo "uskaltanut" ryhtyä tosi toimiin. :)
 
aurora81
Tossa aiemmin teillä olikin puhetta avioliitosta.

Me varmastikin alettaan yrittämään lasta vaikka ei avioliitossa ollakaan. Osa syy häiden siirtämiseen on oikeesti ihan taloudellinen, ku haluisin kuitenkin sitten kutsua koko suvun ja se nyt vaan ei tällä hetkellä ole taloudellisesti mahdollista.

Ois kuitenki kiva että lapsella ois sama sukunimi kuin itellä joten eiköhän mekin ne häät jossain vaiheessa järjestetä.
 
satskuliini
Mutta tuo raha politiikka on vähän niin ja näin..

Ja sittekun kihlattuni vanhemmat inhoavat, suorastaan vihaavat minua!
Ovat sen itsekin sanoneet.. Hänen äitinsä joskus lähettelee ilkeitä viestejä, jossa hän haukkuu minut alimpaan maan rakoon :/.. Tosin oon kyllä jo hälle tehnyt selväksi, ettei kutsua häihin ole tippumassa, jos kerran pitää käyttäytyä kuin pikkulapsi.
En oo mitään hänelle tehnyt. Mutta kihlattuni, eli tämän ns "noita-akan" poika kertoi eilen illalla kun syötiin iltapalaa, että hänen äitinsä on aina ollut hänenkin mielestään liian ankara ja ilkeä. Kuulemma hänelle merkkaa eniten pärstäkerroin, ja suvun/perheen varallisuus. Ukkoni siskolla oli tässä taannoin sika rikas poikakaveri, jonka perhe omisti jonkun kumi tehtaan ja auto kaupan yms..
Kyllä oli tämä anoppi niin onnellinen ja esitti parasta kaveria tuolle ukolle, kunnes tuli ero. Hän soitteli perään ja haukkui alimpaan rakoon.. Ihme porukkaa tässäki maailmassa oikeasti!!!!! Näistä häistä vielä, että alettiin suunnittelee ilman kosintaa :D niitä joskus tammi-helmikuussa 2007, mutta se sitte hiipui rahoituksen vuoksi. Ja nyt taas ollaan eksytty häälehtien yms juttujen pariin. Tarkotus olis pitää häät ens syksynä tai sitten tammikuussa 2009.. Ihan perheen kesken, ei todellakaan koko sukua ole kutsuttu.
 
satskuliini
lisäys äskeiseen, siksemme kutsu koko sukujamme, sillä vieraita olisisi sitten lähemmäs 200 henkeä, ehkä enempikin (Ukon suku on uskovaisia, ja heillähän on tunnetusti paljon lapsia) :)..
 

Yhteistyössä