AJATUKSESTA YRITYKSEEN 12

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
iipi..
Oioi Minni, ekasta esittelystä se sitten lähtee... "Käydään vaan katsomassa millainen se on"... ja siitä innostuneena katsomaan kaikki mitkä vähänkin vaikuttaa sopivalta, hih. Näin ainakin mulla ;-)

Voi vitsi olen kateellinen Rosalle (ja oikeestaan myös Minnille) *vihertyy naamasta* Mua oikeesti hieman ahdistaa se pienempään asuntoon muuttaminen, mutta olen yrittänyt selättää sen ahdistuksen ajattelemalla käytännöllisesti. Inventoin koko omaisuutta mielessäni ja yritän päättää mikä jää, mikä lähtee ja mikä laitetaan väliaikaissäilytykseen "jonnekin"...
 
angsteri
Huomenta! Taitaa tänään olla viimeinen päivä ennenkuin jään vähänksi aikaa nettipimentoon :(. Täytyy pikaisesti kirjoittaa ja ekaksi Neilikalle, että mulla ovistikku näytti + viime kierrossa kp 12 (vahvaplussa). Ovulaation ajankohta voi kuulemma vaihdella kierrottain eli se aina ole kp 14. Mäkin yllätyin tosta, että mulla se oli kp 12. En sitten tiedä, että onko se liian aikaista kuitenkin pupuilla, kun ei onnistuttu viime kierrosta...jos kerran kaikki on hyvin ja ovista tikutetaan, niin eikö sen jo kohta pitäisi tärpätä!?!? Turhauttavaa.

Muuten täällä on kaikki ok. Ovista odotellaan nyt kun menkat vetelevät viimeisiään.

Pirteää päivää kaikille!
 
Anna..
Neilikka, lämpötiloista, mä mittailin kanssa muutamassa kierrossa ja mulla se meni aina niin, että ensin oli tasaista, sitten se teki tuollaisen pienen nousun kuin sulla ja sitten se teki seuraavana päivänä sellaisen laskun ja se oli se ovispäivä ja sitten vasta tuli kunnon iso piikki/nousu lämpötilaan. Eli uskon, että sulla on vielä tulossa ovis ja tikku näyttää tänään tai huomenna vasta ovista.. Ja sit sun kysymykseen vastaus, niin kyllä mulla on silti oviksen jälkeenkin on tikku näyttänyt vielä hailakkaa. Eli en usko, että olette lainkaan myöhässä. :)

Ja kiitos Rosa linkistä, pitää tsekata tuo asunto! :) Mulle on kyseinen lehti joskus tullutkin, mutta ei enää vähään aikaan.
 
sade81
nyt se flunssa iski sitten muhunkin, kurkku kipeä, olo ihan kauhea, mittasin äsken kuumeenkin, mutta en tiedä missä vika kun näytti vaan +36..onhan mulla normaalistikin 36,5..no ehkä mittasin vaan jotenkin huolimattomasti.

Rosa, kuulostaa ihanalta..täytyykin käydä katsomassa mailit, jos olet sinne jo laittanut linkkiä.

Angsterille ihanaa vikaa ketjuilupäivää =) ja ilmeisesti vikoja päiviä suomessakin?!?

Palaan myöhemmin kun olo vähän parempi, kommentoin silloin sitten loputkin jutuista.
 
Neilikka..
Ihanaa!!! Kiitos Anna kannustuksesta ja tiedoista ja sun kokemuksista!
Angsterille tsemppiä muuttoon, toivottavasti pääset pian takaisin linjoille! Varmasti haikeaa jättää taas kaikki tuttu ja turvallinen taakse, mutta seikkailumielellä uuteen elämänvaiheeseen taas, eiköstä niin! Koska tulette ekan kerran vierailulle Suomeen?
 
Erica.
Huomenta!

En tiennytkään että moiset toimet ovat kiellettyjä ekalla kolmanneksella!
Hitsi, pitääkin soittaa sinne hammaslääkäriin että mites nyt tehdään??!! En kai mä tän jättikraaterin kanssa voi kulkea kovin pitkään! Mätänee pian koko alaleuka :/ Hmmm. kai se sitten jollain lääkepaikoilla pidetään kurissa, tai jotain?

Hih, joo niitä kellokanervia tosiaan on nyt joka paikassa :)

Ihanaa Rosa tuo teidän asunto homma! Pitää täälläkin etsiä lehti käsiin! Onnea!!

Ja Neilikka, ovis ajankohta tosiaan voi vaihdella hurjastikin, joten nou hätä! Simppoja kehiin vaan! :)

Me asutaan omakotitalossa, ostettiin tämä viime kesänä ja ollaan sitä nyt vuoden verran rempattu.

Angesterille myös täältä ihanaa vikaa ketjuilupäivää! Tulehan pian takaisin!! :)

Kivaa päivää kaikille!! Nyt takaisin töiden pariin, blah!

Erica.
 
sade81
Jee, Neilikalle peukutuksia!!

Mä täällä pähkäilen kun eilen illalla tuli sellainen limaklöntti (oli tosin rusehtava) mutta juuri sellainen ovisliman tyylinen..nyt kuitenkin jo kp28/37 joten tuskin nyt enää on mitään ovista. Lisäksi olen älyttömän himokas, mutta ehkä se on jäänyt päälle kun on tottunut jtp saamaan ;) nyt olen siis niin puolitiedottomassa tilassa, että en kestä olla ylhäällä kun max 15minsaa. Mulla kun menee näin että kun flunssa iskee niin se sitten iskee =(

eli takasin nukkumaan. Ai niin Neilikka, oletko yleensä tunnistanut oviksen yhtä hyvin??
 
Saana...
Heh, onpa täällä taas jutut :D

Ehdin taas ihan pikaisesti vaan käväisemään. PAH! Vieroitusoireet pahenevat koko ajan!

Hmm. Ovis on ilmeisesti täälläkin tulossa, limailujen perusteella siis. Ja sen, että mies on pidetty harvinaisen tyytyväisenä ;D

Aijuu. Mieheltä onnittelut Ericalle!
Thih, tulin eilen palstalle kun mies oli lähdössä kouluun. Mies kun tuli takaisin, niin pakkohan se oli käydä taas kiinni. Pakko oli paukauttaa suu korvasta korvaan, että nyt ketjussa tuli viimein plussa. Että, terveisiä ;)
 
Saana...
Voi äly, onneksi mun ei tarvitse kirjoittaa mitään työjuttuja tänään. Miten paukautetaan suu korvasta korvaan? Kuulostaa kivuliaalta.

Hmph. Neljän tunnin seminaari. Senkin ajan voisi käyttää paremmin ;)
 
Ballerina
Angsterille tsemppiä muuttotouhuihin, toivottavasti pääset taas pian palstailemaan! Neilikalle peukutuksia oviksen metsästykseen, kuulostaa lupaavalle!

Mies kävi tänään purkittamassa näytteen ja kokemus oli kuulemma ahdistava -henkilökunta tökeröä ja paikka nuhjuinen. En voi käsittää miksi, kallista touhua ja yksityisen kautta! Esitietolomakkeeseen tuli monta "kyllä" vastausta, ja hieman alkoi jännittämään mikä tuomio tulee olemaan. Parempi kai ne huonotkin uutiset on saada nyt, jos niitä on tullakseen...

Pidetäänhän taistelumielialaa yllä!
 
Anna..
Ballerina, harmitukset miehellesi inhottavasta kokemuksesta! ;( Mitä nuo esitietolomakkeen kysymykset olivat? En tunne lomaketta.

Erica, mua kiinnostais tietää, jos haluat kertoa, et miks kerroit jo nyt pomollesi? Onko teillä niin hyvät välit siellä vai miksi? Mä en varmaan kerro ennen kuin on pakko, jos ja kun se tilanne joskus tulee. Joko olet sisäistänyt olevasi raskaana vai vielä on epätodellinen olo? Voi että, kun jo pian saisi kokea tuon ihanuuden, mikä sulla on tällä hetkellä.. :)
 
Minni80
Hehe, täällähän on "limaista" porukkaa, hyvähyvähyvä -lapsiahan sitä ollaan vähän niinkun tehtailemassakin.

Joo kannattaa jutella, Erica, niiden hammaslääkäreiden kanssa, kun mun mielestä joitain puudutuksia ei kai ainakaan voida tehdä alkuraskauden aikana. Mutta kai ne tietää parhaiten!

Joo orkideaneuvoja kaivataan täälläkin! Mun neljästä orkideasta yks kukoistaa vielä, mut kolmesta on kaikki lehdet tippunu -mitä sille pitäis tehdä. Odottaa vaan että tulee uusia? Toivottavasti ei tartte kesään asti odottaa :)

Hrrrr... täällä Tanskassa rupee kans vähän ilmat viilenemään ja oon ottanu talvitakin käyttöön, hmph. Ei olla vielä laitettu lämpöä päälle, mutta rupee tässä iltaisin olemaan vilposta sohvalla.

Hmm... mulla on kans vauvakuumeen lisäks pieni asuntokuume. Tai siis periaatteessa mä inhoon muuttamista -siin on aina hirvee riesa, mut ois se ihana ostaa oma, ja remppailla sitä. Mennään siis kattomaan yhtä kolmiota sunnuntaina, mut se on tässä puolen kilometrin päässä. Siellä ois ihanat yhteistilat (keinut ja leikkimökki tms) ja muutenkin hyvä sijainti. Mutta täytyy nyt kattoa... hmmm...

Menkat loppu vihdoin! Tuli tossa jopa 13 päivää enemmän tai vähemmän vuodettua. Aika extreme, ei oo kyllä ennen ollu tollasta tiputtelua.
 
iipi..
Onko Minni sun orkideoista tippuneet kukinnon terälehdet vai ne isot vihreät lehdet? Kuulostaa omituiselle jos tarkoitat niitä isoja... Mun orkideatietämyksen mukaan sen kukkavanan täytyy antaa kukinnan jälkeen kuivua kokonaan ennen kuin sen voi leikata pois. Nyt esim. omassa orkideassa on töröttänyt juuri tällainen kukaton varsi pitkän aikaa. Eikä se edes kuivu. Yleensä se on alkanut edellisen varren kukittua aina puskemaan uutta alkua, mutta nyt ei mitään. Tosin, olen harkinnut vaihtavani siitä kasvualustan nyt kun siinä ei ole kukintaa. Ettei raukkaparka ihan häiriinny :)

Hui, 13 päivää on tosiaan aika extreme... Mutta jos sun kroppa nyt vaan varautui pidempään menkattomaan jaksoon ;-)
 
Lumikukka''
Mun orkideasta lähti heti kuivumaan se varsi, mutta kun ne vihreät lehdetkin ovat alkaneet kellastumaan... aapuuuva. On pitänyt muuten kerätä kaikki kasvit yhteen huoneeseen, kun kissat ovat niitä raadelleet ja tiputelleet. Jatketaanko sen kastelua normaalisti? Pitäisikö lannoittaa? Pitäisi hankkia lisää, on se niin mahtava kasvi (kunhan ei nyt kuolisi).

Ja ei siinä vielä mitään, että kasvit menevät huonompaan suuntaan... Akvasta oli kuollut iso marmorilehtikala :(
 
Minni80
Joo siis kukat tippu, ei ne vihreät lehdet. Hehe, mä en ole oikein viherpeukalo. Mut siis se varsi on pystyssä kukattomana, kai sitä voi odottaa jospa sieltä kasvais uutta. Hmmm... tosin lähikaupassa on tarjouksessa orkideat tällä viikolla 40 kr (5,50 eur) eli ehkä ois vaan helpompi ostaa uusia. Tai ostaa lisää :)

Joo toivotaan että mun kroppa ois varautunu pidempään menkattomaan jaksoon, ei haittais yhtään :)
 
iipi..
Mulla ne vihreät lehdet alkaa kellastua siinä vaiheessa, kun kukka alkaa kasvattaa ilmajuurta sen lehden päälle. Ja kastelua kannattaa vähentää sitä mukaa kun valo syksyllä vähenee. Mutta jos on riittävästi keinovaloa, niin kastelu samanlaisena läpi vuoden. Ja muistattehan kastella kasvualustaa joka puolelta, ettei vaan yhdestä kohdasta. Kukinnon aikana lannoittamista pitäis myös vähän vähentää. Tällaisia ohjeita mulla on.

Voi kun täälläkin saisi orkideoja tuohon hintaan... Yleensä jos on jossain tarjouksessa, ne on aika raaskun näköisiä :-/
 
Saana...
Huomenta!

Missä kaikki taas on?

Voi apua. Plantagenissa oli viherkasveja eurolla. Meidän koti alkaa muistuttaa epäilyttävästi gardeniaa. Jaiks. Jostain syystä mies ei oikein tykkää?!?

Orkideasta. Mun orkidea on ottanut tavaksi kukkia kerran vuodessa. Jouluksi tekee aina sen kukkavanan. Mä en ole leikannut ollenkaan niitä kukkavanoja poikki, se kun kasvattaa uuden vanan siihen vanhaan. On kuulemma nopeampaa sen vanan kasvaminen, jos se saa kasvaa siihen vanhaan. Hmm. Mulla ei ole kyllä vielä ne vihreät lehdet kuivuneet... Vaikka sen kastelu muistuttaakin kaktuksen kastelua.... Pitäisi varmaan alkaa hoitamalla hoitamaan sitä, josko se sitten kukkisi useamman kerran vuodessa.

Tulkaapa linjoille!
 
sade81
täällä edelleenkin poden ihan hirveetä syysflunssaa. Enkä millään jaksaisi olla kipeänä, makaan vaan sängyssä kun ei jaksa pahemmin edes lukea mitään =(

Mä käsitin/muistelin niin että Erica kertoi koska heillä on kai irtisanottu ihmisiä viime aikoina, niin on nyt turvassa kun on kertonut olevansa raskaana. Hmm, meniköhän yhtään sinnepäinkään??

13 päivää tiputtelua, kuulostaa todellakin kauhealta..ootko juonut sitä greippimehua, voisiko se siis aiheuttaa tuollaista?

multa jää taas teidän jutut kommentoimatta kun pää kohta halkeaa. Orkideoista sen verran, meilläkin on yksi, kukat tippuneet mutta lehdet suht terhakkaina pystyssä..täälläkin siis otettaisiin neuvoja kiitollisena vastaan.
 
iipi..
Hiljaista pitelee juu...

Meillä olis kotona varmaan enemmän kasveja, mutta kun yhdistää tilanpuutteen ja kasveja nakertelevan katin, niin tietää mitkä on oikeesti mahdollisuudet hankkia huonekasveja :) Jopa anopinkielestä pari lehteä on järsitty reunoista... vaikka senhän pitäis olla myrkyllinen eikä kissojen pitäis siitä edes tykätä. Ja kaikki vähänkin heinää muistuttavat kasvit saavat tuta maistelun!

Huomasin just vaki-kuntokeskuksen ohjelmasta, että tänään olis illalla tarjolla BodyBalancea. En ole koskaan vielä käynyt vaikka mieli on tehnyt, eli saiskohan tänään aikaiseksi... Pilateksesta olen tykännyt ja tällä BB-tunnillakin kuulemma löytää aina uusia lihaksia, joten sehän olis just passeli! Lähinnä pitäis löytää sellainen liikuntamuoto, jolla saisin tuon juoksusta(?) ärtyneen lonkan vähän parempaan kuntoon... Onko kellään kokemuksia?
 
Neilikka..
Mulla on myös kova kukkainnostus - ennen muinoin meillä ei ollut ainoatakaan kasvia, mutta nyt on (tosin vaihtelevin elonmerkein...) Pitäisi jakaa anopinhammas useampaan osaan, ettei pursuisi niin yli... Virallisesti tällaiset asiat pitäisi kait tehdä keväällä, mutta aion uhmata sääntöä ja tehdä sen heti kun saan hommattua ruukut ja innostuksen.
Mulla on töissä nykyään liian kiire. Aion ruveta aktiivisesti siirtämään tehtäviä muille meidän ryhmäläisille, ja pitää huolen siitä että en tee ylitöitä enää säännöllisesti. Nyt olen tosi usein vähintään puoli tuntia päivässä ylimääräistä. Ei ole enää kivaa. Nyt lopetan loputtoman venymisen ja joustamisen.
Lopuksi vielä Minnille hatunnosto lähes kahden viikon menkoista! Hienosti kestetty! onko Minni sulla nykyään kiire töissä, kun pyörit täällä entistä vähemmän?

Jep, töiden vähentämislinjaan kuuluu myös, että tulen tänne ahkerammin. Viime aikoina on mennyt paljn kivoja aiheita kommentoimatta ohi. Niin että tavataan taas pian!
 
Neilikka..
Iipi, minä olen käynyt joskus body balancessa. En hirveästi tykännyt, mutta kannattaa kokeilla. Riippuu tietenkin ohjaajastakin, mutta minä olisin kaivannut vähän tehokkaampia venyttelyjä ja lihasjuttuja, aika suuri osa tunnista oli sellaista taiji-tyyppistä (?) haahuilua... No toki siellä oli tehokkaitakin joogaliikkeitä ja muuta... Ja tunti on varmaan kiva rentoutus ja katkos kiireen keskelle - tuo mun tunti oli sunnuntai-illlalla, kun oli muutenkin tarpeeksi levännyt. Kerropa sitten mielipiteesi!
HEi millaista se bodyjam on? Joku (Ballerina?) mainitsi siitä. Meillä ei sitä kyllä vielä ole, mutta yleissivistyken vuoksi haluaisin tietää...
 

Yhteistyössä