AJATUKSESTA YRITYKSEEN 12

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
Neilikka..
Aiheeseen kaikenmaailman jumppatunteja sitä on tullutkin kokeiltua:
Muistatteko 90-luvulla sen lajin, jossa kenkien päälle laitettiin muovipussit, ja sit liu'uttiin edestakaisin sellaisella muoviläpyskällä, jossa oli stopparit molemmissä reunoissa :-D
 
iipi..
Heh, sitä on tullut tehtyä paljonkin! Mutta se oli osana meidän ringettetreeniä jäähallilla, siis silloin kun ei oltu kaukalossa ja treenattiin juoksemalla, hyppimällä aitojen yli yms. On muuten tehokasta!

Oi mutta tänään on ehdottomasti sitten mentävä sinne BB-tunnille! Kuulostaa just mulle sopivalta, ja tiedän että ohjaajakin on paras mahdollinen (olen käynyt hänen step-tunneillaan).
 
Saana...
Heh, mä muistan nähneeni kyseisen jutun jossain tv-shopissa. Heh, meillä ei ollut silloin mahdollista harrastaa kuin perinteistä aerobickkiä ja käydä kuntosalilla ;) Siis kaupungissa olisi varmaan ollut jotain, mutta ei sinne kukaan silloin ehtinyt kyyditsemään... ;)

Onko kukaan nähnyt mun työmotivaatiota? On päässyt taas karkuun...

Munkaan flunssa ei ole vielä hellittänyt. Mutta kun ei enää ole kuumetta niin on ihan turha istua kotona. Ihmeellistä niivitystä, kuumeen jälkeenkin on vielä nuha ja kurkku h***'tin kipeä. Vaikka jo alkuviikosta äänikin oli maassa ja yleensä se tarkoittaa, että kurkku on melkein parantunut. Hmph.
No, oli noita sairaslomapäivistä omat etunsa :D Toimivuus testataan parin viikon päästä ;)
 
Lumikukka''
Se sun työmotivaatiosi taisi tulla tänne Saana. Mutta kun mulla on vielä muutama kuukausi osa-aikatyötä ennenkuin taas alan kokoaikaiseksi, joten en oikein tarvitse sitä motivaatiota. Alkuviikon olin töissä ja pääsin tosi hyvään vauhtiin, mutta nyt kirjoittelenkin kotoa ;)
 
Saana...
Potkaisepa Lumikukka karkulainen tänne! Ikävä sitä :)

Tuli muuten yksi ilta mieleen nimistä. Voisikohan jonkun erikoisen, esim just Lumikukan laittaa lapsen nimeksi? Kun onhan Suomessa Meri-Kukkia, Meri-Tuulia jne. Missä menee sen erikoisuuden raja? Voiko jo nimpparikalenterissa olevia nimiä yhdistää vapaasti? Vai pitääkö yhdysnimet aina olla väliviivan kanssa?

Mä tosiaan kaipaan sitä työmotivaatiota.
 
iipi..
Täytyy tunnustaa että oviksen tunnistaminen on vielä hakusessa *nolostuu* Kipuilusta en osaa mitään päätellä, eli lähinnä limojen määrästä pystyn jotain arvioimaan (jos kunnolla siitäkään). Muistelisin että yhdessä kierrossa olin tunnistavinani oviksen menkkakipuja muistuttavista juilimisista... Mutta kun katselee kalenteria, johon olen laittanut ylös menkat sun muut, se on nykyään täynnä pisteitä, pilkkuja, miinuksia, plussia - kaikki iloisena sekamelskana. Joten parempi jos alan hyvissä ajoin vaan tikuttamaan, kun niitä nyt kerran kotoa löytyy. Tässä kierrossa en aio sitä missata!!
 
Lumikukka''
Niistä nimiasioista voi käsittääkseni tarvittaessa kysyä väestörekisterikeskuksesta tai jostain... Mä en tykkää noista yhdysviivalla yhdistetyistä nimistä. Mutta taidan olla vähän hippi, kun sellaiset nimet kuin Meri ja Sade ja Lumi ym ym on ihania.
 
sade81
täällä tuli äsken vettä ihan saavista kaataen, oli kyllä ihana maata peittojen alla ja kuunnella kun sade ropisi kattoon..se onkin kipeenä ollessa ainoa huvi. Mulla ei ole kuumetta ollut ollenkaan, on vaan ihan kuollut muuten :(

oviskivusta..mäkin olen ollut joskus tuntevinani kipua, mutta aina oikealla puolella, en vielä koskaan vasemmalla. Tosin enpä ole varma onko edes ollut oviskipua. Mullakin alkaa kalenteri olla aika täynnä kun kirjoittelen sinne muistiin kaikki tuntemuksia että voi sitten myöhemmin tutkailla osuiko mikään tuntemus oikeaan.

Meillä ei saikkupäivistä ole ollut mitään iloa kun hädin tuskin jaksan nousta sängystä niin ei hirveästi ajattele että pitäisi vielä tehdäkin jotain. onneksi meillä tosin ovisaika jo ohi ja nyt vaan odotellaan tulosta. En tosin tiedä voiko näin kipeänä mikään edes pysyä hengissä tuolla sisällä jos olis tärpännyt.

Nyt kun oon saikulla niin en tarvitse työmotivaatiotani, niin laitan sen tulemaan teille kaikille tasapuolisesti *puhkuu ja puhaltaa*..saatte pitää sen huomisenkin, mutta maanantaina taas tarvitsisin ;)
 
Neilikka...
Kylläpä monella jyllää syysflunssa! Kovasti paranemisia Sateelle ja Saanalle, ja muillekin, jos vaivoja on! Toisaalta lepääminen tekee tosi hyvää, ja kuuma mehu ja kynttilöiden polttelu sadesäällä tekee hyvää myös sielulle...
Mulla kans ovisbongailu on verrattavissa lottoarvontaan... Ja fakta kun taitaa olla että suurimmaksi osaksi ei mitään ovista edes ole. Kyllä mulla tällainen limakausi aina iskee, mutta kierron pituus huomioon ottaen ihmeellisen aikaisin (aina). Olen pohtinut, että jos ovis "yrittää" tulla, joten limaa on, mutta sit jos munarakkula ei puhkeakaan, ei muodostu keltarauhashormonia ja siksi kierto venyy. *Kotilääkäri taas miettii* Ja ovistesti oli tänään eilistä haaleampi viiva. Sinällään ok, jos se kerta näyttää vahvan viivan pari päivää ennen ovista, niin se olisi voinu olla tiistaina, ja missasin sen. Ei oikein tule mieleen yli 30 päivän kierroilla aloittaa tikuttamista kp 10 lähtien... Mutta ensi kierrossa vahingosta viisastuneena ehkä... Katsotaan nyt miltä tuo koko kuukauden lämpökäyrä tulee näyttämään, metodina tuntuu minulle sopivalta. Jos sitä oppisi tulkitsemaan...
 
Saana...
Puuh, ehtikö kukaan nähdä sen katujyrän rekisterinumeroa, joka ajoi äsken mun yli?
Hemmetin flunssa. Tulisi nyt kunnon kuumeen kanssa päälle tai lähtisi jo pois. Perhana.

Huhhuh. Äsken jo mietin tosissani, että uskallanko laittaa huonekasville torjunta-ainepuikkoja paljain käsin. Että imeytyykö niistä heti jotain ihon läpi, JOS vaikka.... Voi ***. *hakkaa taas päätä seinään*

*ja metsästää haavin kanssa työmotivaatiota*
 
Saana...
Hihi, mun ois kannattanut jäädä vielä kotiin. Tuli mieleen kun mietin yksi päivä miehelle synttäri ja joululahjoja. Mites olis sellainen t-paita, johon olis painettu mun pienen ja siron jalkani kuva ja teksti tossun alla? *hekottelee yksinään omituisille ajatuksilleen*

Voinko mä kuristaa työkaverin, joka jättää aina mun selkäni takana olevan oven auki vaikka sen oven pitäisi olla lukossa koko ajan? Inhottavaa istua selkä auki olevaa ovea kohti.
 
Erica.
Heips!

Pikaisesti tulin piipahtamaan. Olen ollut koko päivän messuilla ja taas lähden tien päälle hoitmaan työasioita. Tulen kommentoimaan noita orkidea ym. juttuja illalla :)

 
Ballerina
Väsymystä täälläkin! :( Ei tosin ainakaan vielä flunssa oireita, joten taitaa mennä laiskuuden piikkiin. Beroccaa hain eilen apteekista, syysväsymystä vastaan kaikki aseet käyttöön!

Minulla ovisoireet ovat aika selkeät, silloin kun niitä on ollut. Limat menevät vaiheittain tuohon kananmunavalkuaista muistuttavaan ja kipuilujakin löytyy. Ongelmana onkin oviksen puuttuminen ja kierron epäsäännöllisyys. Menkkoja odottelen hartaasti, sitten starttaa ensimmäinen Clomi-kierto.

Anna kyseli tuosta miesten esitietolomakkeesta. Perusjuttuja, mutta mieheni on ollut kiveksiin/nivusiin kohdistuvassa leikkauksessa, lisäksi hän on satunnainen nuuskankäyttäjä (*kirosanoja*) ja sairastaa kroonista sairautta ja syö aika montaa lääkettä... Hoitsukin oli kommentoinut, että kannattaa tosiaan tutkituttaa simpat, kun on näitä riskitekijöitä. Argh!

Bodyjam kuuluu myös Les Mills konseptiin, ihan suosikkituntejani. Tunneilla yhdistyvät milloin salsa ja hiphop, milloin afro ja modernitanssi. Kivaa vaihtelua perustreeniin, suosittelen. Body Balancesta ja Pilateksesta en välitä, kärsivällisyyteni ei tahdo riittää... Ja juuri kehohuoltoon pitäisi panostaa. Sitten jos ja kun olen raskaana, treenaamistani on pakko muuttaa hieman pehmeämpään suuntaan.
 
Saana...
Löysin muuten vanhan b-vitamiinipurkin. Siinäkin on foolihappo mukana. Siis jotain ihan muuta kuin beroccaa. Miksi Sade berocca ei sovi sulle?

Argh! Mä haluan pois töistä nyt heti paikalla!
 
sade81
Täällä on Addison

Saana, mulla oli muutama vuosi sitten virtsatiekiviä ja Beroccan ohjeissa sanotaan että ei saa käyttää jos on ollut noita. Tutkin eilen netistä niin johtuu ilmeisesti siitä, että jos on noita kiviä joskus ollut niin suuri annos C-vitamiinia voi aiheuttaa noita kiviä. Enkä nyt halua ottaa riskiä koska se kipu oli jotain ihan järkyttävää =(
 
Saana...
Huh, miten ne vitamiinit noin voi vaikuttaa...?

Siis c vai b-vitamiini?

Nyt älä hermostu, vaikka vertaan sua kadonneeseen kissaani ;) Sillä kun tuli kiteitä ja tulehduksia, niin eläinlääkäri kehotti antamaan hurjasti c-vitamiinia. Tosin tulehduksen takia. Mutta jotenkin luulisi, että ihminen ja kissa toimii tuossa asiassa kuitenkin aika samalla lailla. Kisuli söikin sitten erikoisruokaa, jonka magnesiumpitoisuus oli pieni.
 
sivustaseuraajatar
hei!
olen aika ahkerasti lukenut kirjoituksianne. ovat kivoja ja tämä on ketju joka toimii ahkerasti...
mulla on jo yksi 3v poika, toista haaveilen, siksi näillä palstoilla roikun.
tuli vaan mieleen tuosta syysflunssa-aallosta...
kun tulin raskaaksi (suunnittelematta, eli en seurannut tuntojani kovin tarkkaan), olin armottomassa flunssassa. oli tammikuu ja mulla oli ollutjo ainakin viikon flunssa. kun kuume nousi ja tuli aika miettiä kuumelääkettä, tuli mieleen, että kuukautiset on myöhässä. no tein testin ja selvä plussa tuli!
nytkin kuukautiskierron lopussa tulee ihan selvä "flunssaolo", joten ainakin minä reagoin niin hormoneihin...

 
Rosa78
Mäkin olen lukenut että raskauden ensioireena on usein tukkoinen nenä, eli flunssainen olo. Nyt sitten vaan toivomaan että kaikki on pamahtaneet raskaiksi!!! Mullakin on flunssa siis. Mutta ovis vasta ensi viikolla.

Neilikka, tää häärumba on vienyt musta mehut ja ylimääräset rahat, joten suunnitelmana on että aloitan akupunktiossa kunnon hoitokuurin kun palataan Italiasta.

Taas pitää juosta... Palataan.
 
Saana...
Hih, toivotaan, että Sadella on muuta kuin flunssaa :)

Mulla on kyllä ihan rehellinen flunssa. Tai sitten mun siskoilla ja äidillä on kohta uutisia kerrottavana :) Ei mutta oikeasti, olisi se kyllä aika järkytys, jos joko sisko 17v tai äitini ilmoittaisivat perheenlisäysksestä... Huh...

Mä meinasin ihan unohtaa! *pahvipää* Näin hauskaa unta viimeyönä. Meillä oli treffit. Siis ihan koko joukolla Minniä myöten. Jossain ravintolassa tai kahvilassa. Ja mun mielestä jossain Helsingissä. Tai sitten Turussa :) Mutta, meillä kaikilla oli suunnilleen samanikäiset pienet mukana. Sellaiset puolen vuoden ikäiset :) Hihi, oli hauska tavata ;) Enneuniin uskoen... :)
 
iipi..
Täällä toinen Addison (nimim. koskaan en ole katsonut yhtään jaksoa kokonaan).

Eli mitä tuosta voisi päätellä? Kuvaus ainakin sattui kuin nenä naamaan :-D Jospa olenkin löytänyt nyt sen Kestävän Onnen...

Olen ihan valmis tältä päivältä kotiin, huoh. Kenellekään ei ole terveellistä pyöritellä lukuja ja numeroita koko päivää... Pää menee sekaisin >:O
 
mi-iu
Mä olin Meredith, vai miten kirjotetaankaan... :)

Mä näin toissayönä hauskan unen :D tuli noista unista mieleen... Me oltiin miehen kanssa ostamassa ihania rattaita ja testattiin sitten että ne myös mahtuvat autoon.. hyvin sopi :) oli niin ihanaa olla raskaana siinä unessa, vaikka mulla vähä heikko happi aina välillä olikin.. :D

Tykkään uudesta työpaikastani, lapset ja aikuiset ovat ihania :) eli ihan hyvin pyyhkii, tosin hieman väsynyttä on ollut, johtuen ihan tästä ekasta viikosta siellä ja stressaamisesta jne.. Mutta ollaan kuin ollaankin hommailtu joka toinen päivä ;) viime kierrossa se joka päivä ja ehkä pari kertaa päivässäki ei toiminu... niin nyt sitten on panostettu laatuun ei määrään ;) heh!

Kävin tossa vyöhykkeessäkin eilen, toivotaan että se auttaa.. tämä alkava nuha,yskä on ainakin häviämässä kokonaan :)) toivotaan että häipyykin :D

Mutta nyt tämä lähtee serkun synttäreille käväsemään...
Palaillaan!!
 

Yhteistyössä