AJATUKSESTA YRITYKSEEN 13

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
sade81
Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+36 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Pimmu 22+24 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Mi-iu 22+26 Y08/07
Maijuliini81 26+26 poika 08/06, TJOT 08/07
Saana

Plussanneet
Erica 31+34 Y3/07 +09/07
 
sade81
Maijuliini81 1.-5.10 (pikku2:sta ootellessa ;))
Saana 4.10. (toivorikkaana, jospa kuitenkin)
iipi 9.-13.10. (synttärilahjaa odotellen ;-)
Minni 14-15.10 (juhannusvauva haaveissa)
 
sade81
voi kääk..unohdin muuttaa ton numeron 14 =( no kai te tajuatte että tämä on uusi kun vähemmän sivuja *luottaa tiedän viisauteen*

Pimmulle rutistukset, täällä alkaa ilmeisesti huomenna (olisi ihan aikataulussa) kun vuoto/tuhru on nyt vähän runsastunut. Menen siis perjantaina työpaikkalääkärille niin mietin pitäisikö pyytää lähete ultraan samantien, vaikka en uskokaan että tuo vuoto enää ensi kierrossa toistuu. Mutta saisi nyt sitten jonkun syyn tuohon ultraan kun ei enää muuten saada ultraa työpaikan laskuun :(

Ballerina, ihan uskomatonta ja peukkuja! ei kai niitä viivoja tule testiin jos ei ole raskaana. Mäkin olen unohtanut että missä vaiheessa sun kierto on? onko jotain oireita?

Nämä pitkät kierrot on kyllä ihan naurettavia, siis nyt jos alkaa menkat niin seuraavat (jos ei raskaudu) on marraskuun alussa..hyppään siis koko lokakuun ohi kun kierto niin pitkä..eli tämän vuoden puolella enää 2 kiertoa..
 
sivullinen ystävyydellä
Sade, jos sulla on pitkät kierrot niin tuollaiset jatkuvat vuotamiset voivat kieliä hormonien epätasapainosta. Pieni vuoto joskus ovulaation aikaan voi olla normaalia ja joillain saattaa tulla hieman tiputtelua juuri ennen menkkoja, vaikka ei sekään ihan täysin normaalia aina ole, niin jatkuvampi vuoto on silti syytä tutkia. Jos hormoniarvot ovat pielessä, voi elimistöä hieman auttaa esim. keltarauhasvalmisteella. Tosin en tiedä historiaasi niin tarkaan, että onko sulla esim. jotain jo käytössä. Mutta ilman muuta kannattaa asia selvittää, kun se vaivaa.
 
Ballerina
Jäitä hattuun kuitenkin... Eilen tein testin iltapäivästä, Vilja-testillä jonka pitäisi olla herkkä ja reagoida 25 IU/l raskaushormonia. Aamuinen testi Predictor, joka reagoi 50 IU/l:aan. Toivotaan, toivotaan ihmettä tapahtuvaksi...

Sade, minulla on epäsäännöllinen kierto ja ovulaatio tapahtuu harvoin. Olen puoli vuotta syönyt keltarauhashormonia (Terolut) kierron säännöllistämiseksi ja ensi kierrossa sitten estrogeenia avittamaan ovulaatiota. Gyne oli kaksi viikkoa sitten, jolloin hän epäili minun ovuloineen. Nyt menossa kp 33 /?.

Kiitos tsempistä, pidän teidät ajan tasalla kun saan jotakin uutta tietoa... Oireet on aika samoja kuin yleensäkin ennen menkkoja (rinnat aristavat, itkuisuus, väsymys) mutta vatsaa ei yleensä tällä tavalla nippaile. Joo, sitähän helposti kuvittelee vaikka mitä, olen varmaan nähnyt harhoja niiden viivojenkin kanssa!
 
Ballerinalle
Moi Ballerina,
olen lukenut paljon huonoja kokemuksia tuosta Predictorista eli ei ole näyttänyt plussaa vaikka samaan määrään reagoiva Clear Blue oli näyttänyt jo lähes viikon plussaa. Suosittelen siis esim. apteekin raskaustestiä tai tuota Clear blueta. Varovasti uskaltaisin onnitella ;)
 
sade81
kyllä me kaikki nyt liputetaan Ballerinan puolesta!! ei se viiva voi sinne ilman syytä ilmestyä, joten kipaisepa hakemassa apteekin oma testi tai käy huomenna otattamassa verikoe...olisi ihan mahtavaa jos saataisiin nyt heti toinenkin plussa tänne! (hmm..toivotaan että ajatuksissa-ketjulaiset ja muutkin saavat miehensä käännytettyä pian että meiltä ei lopu täysin kirjoittelijat täältä..tosin olen itse ajatellut hieman vähentää, jos yrittäisi ottaa vielä rennommin ensi kierrossa)

Sivulliselle, kiitos :) Täytyy tosiaan perjantaina ainakin kysäistä lääkäriltä mitä mieltä on..oman gyneni mielestä 37pv kierto on vielä ihan ok varsinkin kun on säännöllinen, toivotaan että se alkukuinen gynellä käynti vaan sekoitti elimistöä ja siksi tuli nyt tuota vuotoa.
 
sade81
niin ja sitä vielä että kyllä meidän täytyy olla kiitollisia siitä että on menkat =) siis kun tosi monella tulee niin paljon ongelmia pillereiden jälkeen. Mietin tota ovulaatiota, siis kun jostain luin että jos sitä ei tapahdu niin elimistö odottaa kunnes limakalvo kohdussa niin paksu että työntää sen pois..mutta jos menkat on säännölliset niin voiko silti olla ovuloimatta joka kuukausi? ja jos, niin mikä tuon säännöllisyyden sitten aiheuttaa?

toivon että olisi joku vipu jolla menkat saisi käynnistettyä, siis kun nyt vähän valuu niin ei millään jaksaisi odottaa että alkaisivat ihan kunnolla.

Ai niin Pimmu, kuinka pitkä sun kierto nyt sitten oli?
 
iipi..
Täällä minäkin varovasti jo hihkun Ballerinan plussalle *vaimennettu hurraa-huuto* :-D Olis se vaan ihana uutinen...

Muistatteko kun mainostin täällä suureen ääneen sitä Elos-valohoitoa kasvoille? Ekasta tutustumishoidosta innostuneena mulla oli tänään toinen hoitokerta. Nyt se hoito kesti vähän kauemmin, kun käytiin kasvot läpi tarkemmin ja kahteen kertaan. Kassalle päästyäni hämmästyin melkolailla, kun hinta on puolen tunnin hoidosta 140 euroa! Jaiks! Omaa hölmöyttä tietenkin kun en kysynyt sitä etukäteen... mutta kuitenkin melkoinen raha... Se tutustumishoito kun maksoi sen 40 euroa ja tuntui tehoavan, niin uskalsin sitä täällä teillekin mainostaa. Sorry jos joku on nyt siitä rohkaistuneena pistänyt roponsa likoon *nolostuu*
 
Minni80
Olipas kallis hoito iipillä. Heh, mulla on näköjään TV-shopin Proactiv-pakkaus tullu postiin, täytyy kokeilla sitä sen pari kuukautta ja kerron sit tehooko mun finneihin. Eipä sekään halpa ollu mutta kokeilen nyt kuitenkin kun oon tällänen mainostuksen uhri.

En mä vois uskoa että se Ballerinan testi näyttäis plussaa jossei siellä mitään olis. Voi kun saatais nyt oikein plussa-aalto tänne ketjuun!

Aloitin tänään oviksen tikuttelun, vaikka ihan liian ajoissa, nyt kp 14 ja yleensä ovis kp 18-20 tienoilla. Jotenkin vaan nippaili päivällä kun olin töissä, mut tietty negaahan se näytti. Hitsi, pitäis todellakin aloittaa se jtp pian, mutta mies on vieläkin kuumeessa ja ei siitä oo varmaan mihinkään. Hmph.
 
Erica.
Iiiiiiiiih, ONNEA Ballerina!! Juu, ei se testi reagoi ellei hcg:tä ole pissassa, tämän takia myös haamut ovat plussia (kaikissa testeissä lukee niin!!)!! (Itse sain haamun todella aikaisessa vaiheessa aconin herkällä, joka on herkimpiä mitä löytyy)
Kivaa kivaa, nyt kaikki vaan plussaamaan, niin saan seuraa tuonne toiselle puolelle!!

Iipille onnittelut ovis plussasta, nyt eikun ahkeraa pupuilua ;) !

Voihan kääks, mä olen tällä viikolla hukkunut töihin. En ole kerennyt palstailla ollenkaan, hmph! Mutta onnkesi huomenna on jo torstai. Olen työreissussa ja nettipimennossa koko päivän, mutta perjantaina taas maisemissa.

Mä en oikeesti todellakaan tajunnut että rinnat voi olla NÄIN arat ja kipeät... Jo pieni rivakampi kävely sattuu...Nyt on kokoakin tullut lisää ja mies harmittelee kun ei voi koskea -> aivan liian arat siihen hommaan.. ;)
Rakastellessakin saa käyttää mielikuvitusta etteivät osu mihinkään tai jää puristuksiin, muuten lähtee taju!
Joku pyyteli että laitan raskausviikot näkyviin. Tässä tulee :)

Erica rv 5+4

Niin ja tervetuloa uusille minunkin puolesta!!

 
sade81
Iipi, onpa tosiaan kallis hoito mutta jos tepsii niin ei se sitten tunnu ihan niin kalliilta...

Jännää että ne rinnat ihan oikeasti kasvaa/paisuu jo noinkin aikaisessa vaiheessa..musta tuntuu että mulla kutistui pillereiden jälkeen niin paljon että kaipaisin jo vähän täytettä lisää ;) Onko olo nyt raskaana paljon halukkaampi kun välillä lehdistä lukee että toiset eivät malttaisi irrottaa miehestään hetkeksikään ja toisia taas ei seksi huvita yhtään...

Mua pelottaa että jos menkat ei nyt alakaan ajallaan..Joo-o, onhan tässä vielä lauantaihin asti aikaa mutta kun nyt pikarakasteltiin niin yleensä tässä vaiheessa näkyy jo vähän verta mutta nyt tuli vaan tuota samaa rusehtavaa tuhrua..mistä sitä riittääkin aina vaan, luulisi että jossain vaiheessa olisi pakko loppua..

Oon kyllä niin onnellinen Ballerinan puolesta (kunhan se plussa nyt vielä varmistuu)! miehellekin jo hihkuin että nyt plussasi jo toinen ja juuri ennen kun piti ruveta noita hormoneja popsimaan..ehkä tuossakin taas tepsi se, että olit jollain tasolla jo "antautunut" noille hormoneille ja siksi tärppäsi!

Mulle on nyt tässä kierrossa tullut muutaman kerran epäilyksiä että miten sitä pärjäisi lapsen kanssa, entä jos tulisikin 2 tms. Huomaa ihan uusia tunteita itsestään kun aina ennen on ollut ihan varma eikä ole tullut mieleenkään miettiä tällaisia mutta sen jälkeen kun jätti ehkäisyn pois niin on alkanut miettimään kaikenlaista..mutta kai se kuuluu asiaan!??
 
Saana....
Huiii! Ihanaa Ballerina! :D Testaa jollain muulla testillä, kyllä se toinen viiva vahvistuu :D
Onneksi täällä ei ole vielä muita töissä, hymyilen yksinäni kuin joku vähä-älyinen :)

Lumikukka, siinä oli haastateltu jotain 30v töissä ollutta gyneä. Oli varmaan koko juttu tarkoitettu nuorille pelotteeksi, mutta sen voisi kääntää myös toisinpäin...

Pimmulle halitus menkoista!

Minni, eihän se miehen kuume mitään haittaa, hoida sä vaan ne työt ;)

Huh, mun on pakko käydä hakemassa kaupasta ananansta, ei muuten housut mahdu huomenna millään päälle.
Millaisen paidan laittaisitte tumman puvun kanssa? Sellainen tönkkövirallinen tilaisuus... Heh, mulla on huomenaamulla tunti aikaa etsiä kaupoista joku. Minäkö aina myöhässä...

Lahjoitetaan taas unia. Heh, viimeyönä naapurin tytöllä oli suurensuuri maha. Eikä ollut vielä käynyt edes ultrassa. Oli kyllä menossa, jotta saisi tietää montako sieltä oli tulossa X)
 
iipi..
Hohhoijaa... Tänään on näköjään taas sellainen päivä että parempi vaan ottaa rauhallisesti... Näin minäkin unta viime yönä, juu. Näin todella ahdistavaa unta, ei varsinaisesti painajainen muttei paljon puuttunut (mm. olin jossain mainosalan seminaarissa, exä mukana jne.). Tuntui että heräsin kelloradioon suoraan unesta ja olo on ollut epätodellinen koko aamun. Tiedätte varmaan tunteen. Jatkoin siitä sujuvasti aamupalalle eikä mikään tuntunut pysyvän käsissä. Muistin sentään ottaa pääni mukaan töihin lähtiessä... *kokeilee varmuuden vuoksi* Noh, työmatkan varrella on monesti pellolla lehmiä. Yksi oli jäänyt muiden joukosta ja jökötti keskellä peltoa yksinään. No minä siinä sitten harmittelemaan sen puolesta (mielessäni siis) ja miettimään että onko se vaikka kipeä tai jotain... *pyörittelee silmiä*

Jospa hakisin vaikka kupillisen kahvia...
 
Saana...
Voi mikä aamu on ollut iipillä...
Mä unohdin avaimet aamulla... Onneksi työkaveri tuli samaan aikaan töihin niin pääsin sisään.

Hmph. Naapurikaupungin lehdessä oli sellainen gallup eilen. "Onko teillä vauvakuume?" Ja 62% oli vastannut kyllä... Hmm...
 
Saana..
Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+36 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Pimmu 22+24 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Mi-iu 22+26 Y08/07
Maijuliini81 26+26 poika 08/06, TJOT 08/07
Saana 24+28

Plussanneet
Erica 31+34 Y3/07 +09/07


Pientä listan täyttöä.
 
Amilda79
Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+36 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Pimmu 22+24 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Mi-iu 22+26 Y08/07
Maijuliini81 26+26 poika 08/06, TJOT 08/07
Saana 24+28
Amilda79 28+25, 12/07 (mitä luultavammin?)

Plussanneet
Erica 31+34 Y3/07 +09/07


Mä lisäsin kanssa itseni listaanne, jos sopii? (Varovasti kyselee...)
 
minisun..
Hei!
Mahtuisko tänne mukaan?Mä olen hetkisen aikaa kirjoitellut tuolla haaveissa vauva ja ajatuksissa-ketjuissa,kun yrittäminen ei vielä ollut ajankohtaista mutta nyt se on:)Eli meillä oli ensimmäinen yrityskierto mutta siitä ei tulosta syntynyt,menkat alkoi viime yönä.Alkuviikosta harmitti kovasti kun tiesin että ne tulee mutta nyt ei enää niin kauheesti harmita,olin vaan tyytyväinen että ne alkoi ja voi alkaa ajattelemaan uutta kiertoa..
Pitkään olen teidän keskusteluja lueskellut ja oikein mukavalta ketjulta vaikuttaa tämä..
 
Minni80
Juu teretulemast tänne, minisun :)

Siis laitatko sinä tumman puvun, Saana, vai miehesi..? En nyt ihan tajunnut...

Mulla näytti siis eilen ovistesti negaa, mutta olin jotenkin vakuuttunut että ovuloin. Päivällä nippaili ja illalla kans vähän, ja limat oli just sellasia (tai voi olla et vaan teki mieli kun tiesi ettei saanu!) ja miehellä oli ihan kamala olo ettei se suostunu. No, "pakotin" sen nyt tässä aamulla hommiin kun sen kuume oli laskenu 37 asteeseen... Mä oon kamala, mutta haluaa se itsekin vauvaa niin ei siinä mikään auta!
 
Minni80
Tuli sellanen olo aamulla kun painostin miestä et oon tyyliin kauhee justiina jolla on kaulin toisessa kädessä ja miehen vehje toisessa! *hekottelee* Ei siinä muu auta kun meidän perheessä akalla on hirvee vauvakuume :)
 
sade81
niin sitä pitää minni ;) *nim. itsekin tässä kierrossa miehen puoliväkisin sänkyyn kiskonut*

Minisun, tervetuloa! kerro lisää itsestäsi :)

Mä ajattelin kokeilla seuraavan kierron lämpöjen mittaamista, täytyy vaan jaksaa ajatella positiivisesti että oppiipa ainakin tuntemaan oman kehonsa tässä raskautumista odotellessa. Menkkojen pitäisi alkaa huomenna tai viimeistään lauantaina. Edelleen tuhruttaa mutta mitään muita tuntemuksia ei ole, vaikka kovasti siis toivon että menkat jo alkaisivat..
 
Saana...
*hillitöntä hekotusta* Mä voin kuvitella kuinka Minni vetää siippaansa vehkeestä kaulin kädessä kohti sänkyä vaikka siippa kuinka vastustelee XD
Eikös niillä miehillä sitä varten ole kahva, että niitä voi ohjailla, jos pelkkä kaulin ja paistinpannu ei riitä? ;)

Tänään on mun perjantai, koittakaa kestää!

Siis mä laitan tumman puvun. Ja kun tilaisuus on tosiaan rentousasteeltaan hautajaisista seuraava, niin millaisen paidan laittaisitte?
 
Minni80
Täällä on siis näitä lisääntymishaluisia justiinoita useampia :) Uh, ajattele jos me joskus tavattais ja mentäis baariin, niin me oltais vihoviimeinen joukkio joita sinkkumiehet haluais liehitellä :) Siis eihän me nyt tuntemattomien kanssa haluta lisääntyä, mutta varmaan nää meidän jutut säikyttäis monia, ollaan nuorten parikymppisten miesten painajaisia :)

Saana, laittaisin varmaan jonkun paitapuseron tai siistin neuleen... Tollaset tilaisuudet on niin tylsiä...
 

Yhteistyössä