AJATUKSESTA YRITYKSEEN 13

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
minisun..
Tänne vois kans laittaa eston;)Harvoin on ihan tällaisia päiviä että ei saa mitään aikaseks..Mulla loppuu/lähden töistä onneks jo vartin päästä.Kiva kun on joustava työaika:)
 
Amilda79
Mulla on varmaan ens viikolla sit superpuhdistunut olo, kun jää pillerit ja tupakka samaan rahaan... ;) Kuinkahan hyvin sitä ihminen voi sit oikein voidakaan? Sitä odotellessa.
 
sade81
Siis ei mulla mitään faktatietoa ole, mutta päättelin kun antibiootithan heikentää pillereiden tehoa ja mun yksi kaveri tuli silleen raskaaksi niin tuskin niistä kauheaa haittaa on jos ihmiset niitä tuolleen vahingossakin syövät. Mutta eiköhän se lääkäri osaa vastata siihenkin ihan faktatiedollisesti :)
 
Maijuliini81
Onnea Ballerina hirmuisesti!!!!

Saa nähdä tosiaan, hypätäänkö täältä kyytiin :) Ei menkkatuntemuksia kyllä ole, mut ei mulla yleensä kauheesti ne ole oireilleet.. Pää kipeenä ollu nyt muutaman päivän ja aamulla aina juon kahvin tyhjään vatsaan, niin nyt se on tuonut pahan olon. En siis tiedä mitä tämä tarkoittaa, mut todennäköistä on et menkat kuitenkin alkaa. MUT EIHÄN SITÄ TIEDÄ!! KYllä tässä jännittää kuitenkin, olen sanonut miehelle et olis sellainen tunne että vauvaa ootetaan, mut ei sitä usko kyllä vielä. Täytyy oottaa ensi viikkoon ja sitten alkaa jännäileen jos ei menkkoja kuulu, todennäköisesti ne kuitenkin tulee (pakko ajatella negatiivisesti, et ei pety sitten)!!!!! NYT PLUSSIA KAIKILLEEEEEE!!!!!!!!+++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Neilikka..
Voih, toivottavasti Maijuliinikin saisi plussan tähän saman sössöön. Hienolta putkelta kyllä vaikuttaa. Nyt vaan kaikki sinne rytinällä, eikös joo.
Täällä kierto oli nyt ennätyslyhyt, vain 18 päivää. Eli en ehtinyt edes yhtään jännäilemään, kun täti yllätti. Eli todellakaan asiat ei ole ok, mutta silti olen erittäin iloisella mielellä, sillä nyt menkat on ekan kerran pillereitten jälkeen järkevän suuruiset. Eli vuodan ihan oikeasti. Ei nyt mitään tulvimista, mutta silti olen tyytyväinen tähän tasoon. Tähän asti olen suurin piirtein pikkuhousunsuojalla pärjännyt, ja on ollut sellaista arvuuttelemista että onko tämä vain jotain välivuotoa vai menkat vai mitä. Jospa nyt alkaisi hormonitaso olemaan kohdallaan. Katkera paikka kuitenkin, että näistä laskien tulevan oviksen aikaan mies on koko viikon työreissussa. Miksi kohtalo on näin ilkeä??? No tietenkin ovis voi tulla myöhässä, tai simpat voi sitkeästi elää kp 12:Sta ovikseen, mutta silti masentaa huono aikataulutus.
Lähden nyt taas akupunktioon, ja sieltä sitten viikonlopun viettoon. Nauttikaa syksyn kauneudesta ja oman kullan lämmöstä!
 
Minni80
Ja mun mies ja sen 3,5 vuotias veljenpoika laittaa yhdessä ruokaa keittiössä. Hehe, hauskaa leikkiä perhettä :) Vielä kun saadaan illalla lapset nukkumaan niin yritetään tehdä omaa... :)
 
Erica.
ONNEA BALLERINA :) Aivan mielettömän ihanaa!! Hitsi, nyt taisi se plussa juna vihdoinkin pysähtyä kunnolla meidän ketjuun!! Onnea onnea miljoonasti vielä :)
Oletko jo katsonut la:n? ;)

Maijuliinille kans kovat peukutukset bd bd!! :)

Onnea tuoreelle Rosa-rouvalle!! Teidän häät kuulosti aivan ihanilta! Ihanaa häämatkaa teille, nauttikaa toisitanne ja tästä hetkestä!! <3

Aah mikä ihana kuva tosta namusta oli muutama sivu sitten, se on niiiiiiiiiiiiiin hyvännäköinen! Megaslurps!

Ihanaa viikonloppua kaikille!!
 
sade81
Maijuliinille peukutuksia!! olisi hienoa jos tulisi ihan ryminällä noita plussia.

Täällä ei menkat vieläkään alkaneet..edes rakastelu ei tuottanut mitään tulosta vaikka yleensä se saa tädin paikalle..täytyy nyt sitten vaan jaksaa odottaa.

Neilikka, tuo on positiivista että tulee ihan kunnon menkat, ja eihän sitä vielä tiedä jos ovis myöhästyy tms ja pystyttekin hoitamaan sen. Onko mies kaukanakin työmatkalla?! Mulla ollut menkat kanssa suht niukat, tulee tosin yleensä sen 1-1,5päivää ihan kunnon vuotoa ja sitten tyssää, oli tosin pillereidenkin aikana tuollainen niin kai ihan normaalia.

Nyt nukkumaan että jaksaa huomenna ottaa koko päivästä ilon irti kun mies on viikonlopun kotona!

Hauskaa viikonloppua kaikille ja jännäilijät tulkaahan kertomaan heti jos tulee jotain muutoksia/tuntemuksia!
 
Ballerina
Huomenia, olemme vanhempieni luona viikonlopun vietossa ja sain ensimmäisen kerran koko viikossa nukuttua hyvin. :) Kahlailin ketjua taaksepäin ja tuo "Scofield" on minunkin suosikkini... oma mies ei tosin muistuta enkelikiharoineen Scofieldiä lainkaan!

Ihanalta kuulostaa Rosan häämatka ja ostokset! Kirjoitathan palatessasi kunnon raportin häistäkin!

Sivullisen kommentista pahoitin mieleni. Juu, taidan todellakin olla raskaana ylireagoinnista päätellen! ;) Totean vain, että olen kamppaillut hormoonitoimintani kanssa koko ikäni -ja olen nytkin vain toiminut lääkärin ohjeiden mukaan. Kukapa meistä odottelisi vuosia, jos erikoislääkäriltä saa ohjeet, ettei kannata aikailla hoitoon hakeutumisen kanssa. Tietenkin juuri näiden ongelmien takia pelottaa, meneekö kaikki hyvin. Kerroimme eilen vanhemmilleni juuri sen takia, että jos jokin menee pieleen, tarvitsemme läheisiämme tukemaan. Suvussamme on keskenmenojakin ollut. Joka tapauksessa oli ihanaa kertoa asiasta!!!

Nyt ulkoilemaan syysmetsään, nautinnollista viikonloppua!
 
Lumikukka''
Mietin tuossa aamulla heräillessäni (heh) noita sivullisen kommentteja. Ehkä tosiaan kannattaa ennemmin kuunnella omaa gyneä kuin jotain sivullista jollain netin keskustelupalstalla :D
 
sade81
huomenta, tänään ne menkat sitten vihdoinkin alkoivat (ei nyt vielä ihan kunnolla vuoda mutta eiköhän iltaan mennessä ala ihan kunnollakin). Toisaalta ihan hyvä ja pirteä olo kun jo pelkäsin että joutuu odottamaan pitkäänkin,mutta toisaalta ehti taas jo ihan vähän ajatella "entä jos".no nytpä ei ainakaan tarvitse jossitella vaan voi taas seuraavat 3 viikkoa olla stressaamatta ja sitten taas touhuamaan ;)
 
sade81
poistaisin tuon aiemman juttuni jos niitä voisi poistella..eli menkkoja ei näy eikä kuulu ja tuskin alkavat. Olo tosi maassa, katsoin vanhoja kalentereita ajalta jolloin en pillereitä syönyt niin kierto on vaihdellut 27-55pv, joten kai sitä täytyy nyt käydä pyytämässä jotain tasauspillereitä vaikka nyt on suht hyvin pysynyt tässä 36-40pv.

Yritän nyt pitää taukoa tästä palstailusta, ja unohtaa koko vauvajutut..ainakin siksi aikaa kunnes se täti oikeasti tulee. isot tsemppipeukutukset kaikille että saataisiin lisää plussia!
 
iipi..
Nyt uskallan onnitella Ballerinaa sitten ihan oikeasti, eli ONNEA :D :D Kerroin tuossa äsken siipallekin, että taas meidän poppoosta yksi onnellinen plussasi :) Jostain syystä sitä ei kauheesti tuntunut kiinnostavan, mutta ei anneta sen häiritä, eikös vaan?

Mutta samaan syssyyn on sitten myös halattava Sadea... 27-55 päivää on melkoisen pitkä vaihtelu... Pidä pieni tauko, käy lääkärin pakeilla ja palaile tänne takaisin kun tuntuu siltä, jooko?

Mulla on töissä ollut tällä viikolla niin kova sutina, että en ole täälläkään ehtinyt käymään. Eli paljon viestejä on mennyt ohi, sorry :-/

Sen verran oman kierron tilanteesta, että ovis oli sitten torstaina, ja samana iltana "soiteltiin haikaralle" ;-) Eli tässä kierrossa ajoitus on ainakin viilattu huippuunsa ;D

Hassu juttu, Neilikka, että kuukautisvuodosta voi olla niin tyytyväinen... Tiedän sen omakohtaisesti, kun omat menkat on olleet sitä sun tätä. Viimeksi ei tullut "oikeaa" vuotoa kuin ihan nimeksi. Pari edellistä on melkeinpä menneet ihan tuhruilulla.

Lauri Tähkä esiintyy just telkkarissa, joten hilpaisen sinne. Moro! *viuh*
 
mi-iu
Ballerinalle suuret onnittelut!!! :D

Täällä on ilmeisesti syysväsy iskenyt... miehellekin sanoin että mä oon jo menettäny toivoni tän asian suhteen... tarkoitin siis tässä kierrossa... tai että en jaksa jännittää, tulee jos on tullakseen.. kuitenkin ahkeraan on sekstailtu.. heh!
Tai siis kyllä sitä miettii aina näitä vauvajuttuja jne, mutta jotenki sitä on sen verran väsyny nyt töistä ja kaikesta et ei jaksa samalla tavalla vauhkoontua mitä viime kierrossa.. ehkä ihan hyvä, jos sitä stressais vähemmän ja tapahtuis sit enemmän ;)

Nyt ootan miestä kotiin yhdeltä keikalta.. mul pitäis vissii 10nen päivän pääst alkaa menkat tj.. katsellaan.. ei sitä tajua näistä kierroista yhtään mitn, alkaa millon alkaa..

No mutta palataan...
josko tämä painuis nukkumaan kohtapuolin...

Yöt <3
 
sade81
oli pakko tulla vielä tänne purkautumaan kun on paha olo =( Tein aamulla varmuuden vuoksi raskaustestinkin, mutta negaahan se näytti..mitään menkkatuntemuksia ei ole, tuhruilukin on täysin loppunut, rinnat ovat hieman paisuneet..eli kai ne menkat joskus tulee mutta päätin että soitan maanantaina lääkärille. Eilen taas vatsaan sattui tosi paljon, en tiedä mistä johtuu.

Tuntuu vaan niin väsyttävältä kun olin hyväksynyt että en tässä kierrossa raskaudu kun tuli tuota tuhrua, mutta nyt siihen päälle sitten vielä tämä että menkat eivät tule niin en vaan enää jaksa. Joka kierrossa saa aina stressata toimiiko kroppa ollenkaan..

Nyt siirryn peittojen alle viettämään itsesääli/masennuspäivää, palaan ensi viikolla katsomaan jos Maijuliinilla tai Saanalla olisi hyviä uutisia kerrottavana..
 
Maijuliini81
Voi Sade!! Kyllä on varmasti rankkaa, ei tuollaista kierron pituutta voi käsittää! Älä kovin masennu, vielä se elämä iloksi muuttuu :)

Täällä kp 27, vatsaa vähän kipuillut, paha olo, väsymys, pääkipu ym ym. Esikoista kun aloin odottaan niin oireena oli TUNNE! Ja se et menkat myöhässä 2 päivää. Silloin sen tiesi. Nyt on vähän sellainen kutina, mut en usko kuitenkaan vielä. Esikoinen on niin huono nukkuun vieläkin et apua, jos vauva tulee, saanko nukkua ennen vauva tuloa yhtään yötä, edes kuutta tuntia muutaman kuukauden!!! PAKKO!!! Tällä viikolla on kyllä ollut niin voimakas väsymys, et en ymmärrä. Vaikka vuoden päivät olen nukkunut huonosti, niin en ole niin haukotellut kun nyt. Saa ny nähä, eiköhän poika ala nukkuun jossakin vaiheessa, I HOPE SO!!! Nyt poistun taas. Kuulemisiin ja PLUSSIA ootellessa :)))
 
Lumikukka''
Sateelle sympatiaa! KP 1 täälläkin nurkalla... Olivat jo muutaman päivän myöhässä, mutta siinäpä tulivat. Vähän sitä kuitenkin ajatteli jos kaikesta huolimatta sittenkin.
 
pimmu
Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+36 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Mi-iu 22+26 Y08/07
Maijuliini81 26+26 poika 08/06, TJOT 08/07
Saana

Plussanneet
Erica 31+34 Y3/07 +09/07



Moikka tytöt.

Poistin itseni listalta. Me saatiin lääkäriltä huonoja uutisia. Mun miehen spermassa on vikaa. Näin alustavasti tutkimuksissa todettiin että hänen spermassaan ei ole siittiöitä. Keskiviikkona otetaan uusi näyte tuloksen varmistamiseksi.. Jos osaisin sanoin kuvailla mitä tää kaikki nyt tuntuu.. Pahinta on kun tarvii väkisin pysyä vahvana, kun tosiaan olen äitini luona, enkä halua vielä mitään kertoa. Mun tekis mieli vaan itkea aamusta iltaan. Mulla on tällä hetkellä niin paha olo, etten tälläistä koskaan kellekkään toivo.
Pahempaa vielä tekee se, etten voi olla mun miehen tukena. Hän on myös surun murtama, ja hänellä on hirveän syyllinen olo. Oon parhaani mukaan koittanut hänelle sanoa, ettei se ole kenenkään vika, ei se ole jotain minkä hän on itse aiheuttanut, mutta toitaseks hän itteään syyttää.
Niin kovin sitä aikaisemmin itselleen uskotteli, että kyllä meillekkin tulee se kuukaus, kun vihdoin ja viimein onnistaa. Nyt elämä löi vasten kasvoja ja totuus on, ettei sitä kuukautta meille tule.

Nyt kaikki on vielä ihan alussa ja tää kamala tieto on ihan uutta, ja karu tosiasia on, et mei voida koskaan tulla luomulla raskaaksi. Eihän sitä tälläseen osaa koskaan varautua.. Tuntuu, että mehän ollaan vasta niin nuoria jne, mutta eipä se ikä ole tässä auttamassa. Ja en jaksa uskoa, että sen testin kanssa olisi niin iso moka käynyt, että se olis nyt uusintatestissä jotain muuta. Vaikka niinkin koitsn tietysti toivoa. Mutta itsensä huijaamista se on. Vitut se mikskään muutu. Tähän se unelma luomulapsesta särkyi. Sitä ei vaan yksinkertaisesti tule. Piste.

Mun päätä särkee tästä kauheesta miettimisestä. Yritän hakea jotain positiivista. Vaikeaahan se on. No ainakaan ei yritetty turhaa tän kauempaa. Kamalaa taistella kyyneleitä vastaan koko ajan.. Äitikin puhui jotain meijän tulevista vauvoista, pala vaan nousi kurkkuun. Vittu et elämä tuntuu joskus niin epäreilulta! Mun mies on tästä niin pahoillaan koko ajan ja mä koitan pysyä vahvana, vaikka oikeesti mun tekis mieli vaan itkeä ja sanoa kuin paha olo myös mulla on. Mut pakko vaan koittaa pitä mieli positiivisena ja sanoa, et mahdollisuuksia vielä on. Hän sanoi jo heti, et hän on valmis mihin vaan, niinkuin mäkin. Rahasta ei heti alkuun ole ongelmaa, mutta eipä sitä okon osannut ajatella mitä varten me oikein säästetään. No enhän mä edes tiedä paljon kaikki hoidot tulee maksamaan. Ja enkä enää jaksa uskoa minkäänlaiseen tuuriin meidän kohdalla, tarkotan siis, että kuinka monta kertaa menee onnistumiseen. Jos ikinä edes onnistaa. Ensiks tarvii selvittää onko mun miehelläni yhtään siittiötuotantoa. Se tästä vielä puuttuukin, et joudutaan harkitsee lahjaspermaa. No niin pitkälle en jaksa vielä ajatella. Jo pelkkä selviytyminen tästä päivästä on tarpeeksi.

Niin itsestään selvänä sitä onnistumista piti. En ikin olis voinut arvata, että näin käy. No eihän sitä kukaan osaa arvata. Mä osasin sielunsilmin nähdä, et vielä meilläkin onnistaa. Ja niin vaan yht äkkiä maailma paskantaa päälle. No ens viikolla tai seuraavalla kuullaan lopullinen tuomio. Et mitkä on meidän mahdollisuudet. Siihen asti ei voi muuta kun toivoa.

Mä kiitän teitä tuesta ja tsemppauksista. Mä toivon, et yhdelläkään teistä ei tule olemaan näin vaikeaa tilannetta vastassa. Mä lopetan kirjottelun, koska tää ei ole mulle enää oikea ketju, mutta en aio myöskään lapsettomuuden puolelle siirtyä. En jaksa alkaa siihen hommaan vielä. Haluan ensiksi kuulla kaikki faktat ja muutenkin sulatella koko asiaa. Vaikeaa tää tulee olemaan, mutta onneksi mulla on mun rakas mun vierellä. Yhdessä me mennään eteenpäin. Hän on ainoa syy jaksaa.

Mä toivotan teille arvon naiset sydämeni pohjalta plussa onnea!! Kiitos että sain olla mukana tänkin aikaa. Hyvää jatkoa teille kaikille.

Pimmu
 
sade81
PIMMU, jos vielä käyt täällä niin olet ajatuksissa ja rukouksissani! en osaa edes kuvitella kuinka pahalta tuollainen tuntuu ja läheisten vihjailut vauvoista vielä päälle. Paljon voimia teille molemmille!
 
iipi..
Pimmulle jos vielä käyt täällä piipahtamassa: Valehtelisin jos sanoisin että pystyn kuvittelemaan miltä susta tuntuu. Voin vain kuvitella miten vaikea tilanne tuo on. Olisi todella hyvä jos voisit kertoa tuosta jollekin läheiselle, esim. äidille tai hyvälle ystävälle. He voisivat sitten olla tukena, sillä sellaista varmaan tarvitsette *suuri halaus*
 

Yhteistyössä