Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksia.

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Inke, 23.07.2015.

1. agenda Vierailija

Mutta sinä kyllä pilasit nyt sen agendan mitä hän ajoi.. Pilasit täysin
    ja totaalisesti.:)

2. Mun mielipide Vierailija

Vesimies 76 sanoi että vihjailen jotain hänestä. Oliskohan viitannut tähän? Missään en ole viitannut kehenkään. Lause johon viittasin (toisessa ei tunnista sitä mitä ei ole itsessä vielä tullut esiin) on ajatukseltaan syvällinen ja tosi ja on peräisin vanhan kansan viisaudesta. Myös psykologia allekirjoittaa siihen sisältyvän viisauden, hiukan tosin sanoin vain.

3. Kiitos että nuorensit minut. Aivan totta muuten, lainasitkin vain Deebsteriä, kävin katsomassa, ei siinä ollutkaan minun sanomisesta lainausta. Olet ihan oikeassa. Toivottavasti kirjoittelet täällä jatkossakin.

4. hymyilevä hymiö Vierailija

Hyvä asenne.

5. sanoppa muuta Vierailija

Olisi jollakulla oppimista.

6. mietteitä Vierailija

Aggressiivisuus ja vihan tunne, negatiivisuus, tuota on helppo purkaa toisiin. Kun ei ollut nettiä, keskustelupalstoja, sitä purettiin elävässä elämässä aviopuolisoon, lapsiin, työkavereihin,
    koulukavereihin, naapureihin, satunnaiseen vastaantulijaan. Nyt netissä sitä on helppo purkaa johonkuhun nikkiin, voi tuntea että se nikki on kaiken minun huonon olon syy.

Lähteekö se huono olo sitten pois purkamalla? Ei lähde, vaikka niin saattaa tuntua. Se tulee takaisin, sitten pitää tulla taas uudestaan purkamaan se johonkuhun nikkiin. Parempi se tietysti on netissä nikkiin kuin todellisessa elämässä. Tosin nikinkin takana on ihminen, mieti sitä, pahan olon purkaja, siellä todella on ihminen, samanlainen kuin sinä. Hänellä on omat huolensa ja murheensa kuten sinullakin. Netissä myös saattaa saada hyvin yksipuolisen kuvan toisesta. Saattaisi jopa olla, että todellisessa elämässä pitäisitte toisistanne.

Joskus käy niin että pahanolonpurkaja saakin ystävällistä vastakaikua purkauksen kohteeltaan. On kiinnostavaa katsella miten pahanolonpurkaja siihen suhtautuu? Jatkaako, yrittääkö jatkaa samaan malliin vai reagoiko hän kuten aikuinen? Näkeekö sen oman käytöskaavansa? Vaatii toki kehittyneisyyttä ja kypsyyttä huomata vääränlainen pahanoloon reagointinsa.
    Pitäisi selvittää se pahan olon todellinen syy ja poistaa se jos mahdollista, jos ei niin jollain tapaa saada sen kestämiseen apua. Pahan olon levittäminen muihin ihmisiin ei kuitenkaan ole se keino.

Joskus voi alkaa inhota toista kun on selvittelemättömiä asioita hänen kanssaan. Nimenomaan että ei itse pysty selvittelemään itse, on tottunut väistämään, pakenemaan. Ne pitäisi selvitellä. Epämääräiset kiukunpurkaukset eivät auta mitään. Saattavat hetkellisesti helpottaa oloa.

Rehellisyys ennen kaikkea kannattaa, rehellisyys sekä itseä että muita kohtaan. Oma vajavuus pitäisi oppia tunnistamaan ja oma osuus erilaisissa konflikteissa. Se on tietysti helpommin sanottu kuin tehty, mutta kannattaisi sitä kohti pyrkiä. Jos ei lapsuudessa lapsuudenkotona ole siihen eväitä annettu, niin on tietysti vaikeaa. Mutta ei se oikeuta kuitenkaan toisten kaltoinkohteluun.

Tämmöisiä on usein tullut mieleen, nyt puin sen sanoiksi. Se miten tähän reagoidaan kertoo paljon reagoijasta. Jotkut pitävät tästä, joihinkin on toisenlainen vaikutus.

• Tykkään Tykkään x 1
  7. Meistä moni on herkkähipiäinen elli. Olen minäkin joskus pahoittanut mieleni kommenteista.
    Kyllä Jeesuskin sanoi suoraan mitä ajatteli.
    Minusta vain aamulla kristinusko tuntui äärettömän helpolta ja vaivattomalta elämänkatsomukselta.
    Vaikka olisi miten harras kristitty ei käytöksessä ole kehumista. Moni luulee uskovien olevan mallioppilaita, joissa ei löydy yhtään virhettä. Se on suurin virhe mitä voi kuvitella.
    Jeesus pistettiin ihan turhaan puihin, jos näin olisi.

Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Jos itämaiset sielunvallusopit ovat mieluisampia niin siitä vaan.
    En ole nähnyt Mielensäpahoittajaelokuvaa, mutta olen kuunnellut pakinoita radiossa.
    Tuskin tuo karvalakkimies pahoitti mieltään nettipalstoilla.

8. KARSJEDISENSEIOPETTAJA Banned

Saadut tykkäykset:
    69
    Nyky kristin uskossa ei paljon jeesukdsen oppia ole laimkaan se yodellonen oppi löytyy kungranin käärtöostä jeesus opoetti mestasrin polkuua padaneil.leen nimnitetään sitöä oppia sitten jedin tai muullas nimellä samaa tarjkoittaa . ei nimi miestä pahernna . Täm,ä lunastus oppi on roomankirkoliiskomouksdessda keksktty . ja samalla tuhottiin liki jeesuksenm oppi Jeesus oli yksi ylös nousseita mestareeita ,muhanef Gandhi buddha myös nämä ylös moussdeet mestarit yhdessä iatuu samassa pöydässä siihen pöyrään on senkin jälkeen noussut väkeä ´thaimaan buddhaa mumkeista mlonia myös shoalonngin soturimunkesya on moussut yölsnousseuitten joykkaan ja uhmetwlwet miksai uskonnoiata on tullut sodan ja vallan välineitä . jotka oli yarkoitettu jotka oli tarkoitettu rauhan ja harmonian positiivisuuden välinwikasi luomaan maailmamrauha.

Me jedeibä pyritään tuomaan uakontoihin niitä oikeya arcoja ja yhtenäsisyyttä . sanon vielä jokainen jouruu kuljemaanm taivaasen kiirastulen läpi siellä vä.imaastossa on taisteltava paljon , Siihen joytuu jokainen . Me jedit taiatelaan taiatelut taityajina mut te jorka joudutte ekaan jertaan miekan ym kanssa taiayelemaan mékan kanssa .

Tavikden tei on kovempi me jesit ollaanm ssiihen valniita mutta te jotka vain jesukswnm liepessä roikutte kodutte altavastaakina siihen taiiayekuun mutta jokainen valitseee itye polnuknsa ei jeesus tai uksikaan ylösnousut mestari oli ,mikääm taika sauva joka heilsauuttaa tuosta vaan ylös saattajiennen . mutta ylös nouseitten mesyarien kauaa te tavikdset saatte dsen voiman jonka avulla selövitä taisteluista .

t. Kars Skywalker Jedimestari

VOIMA OLKOON KANSSANNE

9. deebsteri Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Minulle on tehty tiettäväksi: korkeammissa mentaalidimensioissa ON käynnistynyt maahan kohdistuva projekti: naisten tupsahtaminen taivaasta.

Naiset tulevat kumoamaan arkielämänsä funktion ja suorittamaan taivaallista tehtävää maan päälle.

Siellä on taistelu Kansalaistorilla; a la Troija.

10. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    304
    Tästä minä pidän :)

11. deebsteri Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Sain yhteyttä kuolleeseen. Ei sen kummempaa. Siinä tuli ihmeteltyä yhtä sun toista.

Teosofisen seuran liepeillä olen joskus ollut mukana iltamatoiminnassa (hyvät viinerit!), pintakristillisyyteen lievästi tutustunut, islamiin en juurikaan; mitä nyt taas katsellut vierestä tätä perus-kansanedustajan aiheuttamaa "taistelua" kansalaistorilla. Sen nimistä toriahan ei pitäisi edes olla. Uskonnollista tai ahdasmielistä tyyppiä minusta ei vain tehdä tekemälläkään. Ahdasmielisyyden viittaa en suostu kantamaan, vaikka toki joudun käsittelemään taneleiden maanpäällisiäkin purkuvarauksia. Kaikki absurdit, törkyiset moitteet, joita saan käydään kyllä lävitse mentaaliytimessä jääkylmänä, ohimenevänä huolena... mutta mentaalikuvioissa ei tietenkään ole niin merkitystä maanpäällisellä suukovulla. Koska siellä lentää teot, sanat ilman halki ja jokainen hetki on vapauden/voiman kajastama. Ei kirjoitella runoja puutteista ja ongelmista, kun edessä on jokaisella koko ajan seuraava siirto.

Olen mentaalidimensiojohdatin, jota suuri maailma kovasti arvostaa, vaikka gurun tasolle en ole vielä päässyt mentaalimaailma on yhteydessä maan päälle kauttani. Se mitä teidän iloksenne "viihdekirjoittelen" on pientä siihen nähden, millaisia juttuja in real life näen ja prosessoin. En ole energiahoitaja, parantaja, en ole guru. Olen vaan elämälle avoin mentaalidimensiojohdatin.

Kuolemassa oma elämä käydään lävitse ja siitä luovutaan. Se edellyttää kosmeettisia prosesseja, jotka eivät tosiaankaan perustu ahdasmielisyyteen. En ole sen tarkemmin kuvaillut näitä prosesseja, tai yrittänyt väittää mitä ne ovat. Ne ovat jokaisen kohdalla hieman tai yleensä paljonkin erilaiset. Ei se ole ahdasmielinen väite.

Jos minä sanon, että Mars ja Pluto kiertävät aurinkoa, ei se ole ahdasmielisyyttä. Jos taas joku muu sen sanoo, ei sekään ole ahdasmielisyyttä. En ota ylleni ahdasmielisyyden viittaa. Pidättäydyn terveessä järjenkäytössä ja siinä miten eheästi kaikki on harmoniassa. Se ei ole ahdasmielisyyden viitassa piehtaroimista.

Kaikki purkautumiset mulle käsitellään mentaaliytimessä ja mentaaliydin voimistaa otettaan maan päällä ja aktivoi ihmisistä lisää mentaalidimensiojohdattimia. Naiset eheytyvät ja seksualisoituvat, osana vaatimattoman mentaalidimension voimalähetystä heistä tulee todella kummallisia. Naisten kummallisuus on reunaehto uudelle maailmanjärjestykselle. Mentaalidimensioiden avulla naisista tulee kummallisia ja elämälle avoimia. Nykyiset naiset vähitellen aikojen saatossa katoavat maan päältä ja tilalle tupsahtaa uudet naiset taivaasta. Äskenmainittu prosessi on käynnistynyt.

Last edited: 29.07.2015
  12. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Olen pitempään ihmetellyt teosofien hiljaisuutta, vai olenko liukunut muihin juttuihin niin intensiivisesti, etten vaan ole havainnoinnut sitä porukkaa. Joskus aikaisemmin tuntui kaikkien uusien tuttavuuksien olevan kiinnostuneita teosofiasta.

Kiinnostuskin näyttäisi menevän aaltoliikkeen tavoin, välillä aiheet saavat runsaasti julkisuutta ja se ruokkii kiinnostusta, välillä sitten seilaillaan tyvenissä hiljaisissa vesissä.

Henk.koht. oli jännää huomata tämän kevään ja kesän aikana yhden uuden tuttavuuden alettua samankaltaisesta musiikkimausta, miten keskustelujen laajennettua muillekin aiheille löytyykin yllättävän paljon samansuuntaisia kiinnostuksen kohteita.

En usko sattumiin, vaikka sanonkin tutustumisen olleen sattuma. Samankaltaisuuden vetovoimanlaki, jos sellainen laki oikeasti on olemassa on tullut näin todennettua, samoin kuin se, miten voimaannuttavaa ja riemastuttavaa on löytää samoilla intohimoilla varustettu henkilö itseä huomattavasti nuorempana vuosikertana.

13. deebsteri Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Nyt ei niin helposti pakkauduta "vanhaan seuraan" vääntämään asioista, kuten jälleensyntymisestä, karmasta, arkkityypeistä jne. Teosofisessa seurassa kuitenkin voi törmätä vanhoihin ja karismaattisiin hahmoihin, vaikka teinitytöistä onkin huutava pula. :) Mukavaa siellä oli, sen ajan kun kävin. Ja paljon sain sieltä pohjaa itsellenikin.

Musiikin kautta syntyy usein muutakin. Musiikkiala on toisaalta murroksessa, koska levyjä tekemällä ei enää juuri kukaan elä. Musiikki kokenee samanlaisen kohtalon, kuin teosofiakin. Lakkaavat rattaat niin sanotusti pyörimästä jättäen yhteiskunnan kuoritodellisuuteen.

Yhteiskunta on mennyt mielenkiintoiseksi, sillä ihmiset nykyään noukkivat ja keräilevät tietoa pitkälti ominpäin, internetistä ja kaikkialta muualta. Asiat pitää nyt etsiä ja hyödyntää, juttumatta liikaa yhteen. Ja jos haluaa jakaa muiden kanssa jotain, pitää löytää ne suhteet. Ja jos haluaa muutoksia, pitää itse mennä sanomaan, mikä taas vaatii omat juttunsa.

Maailmalla ovat nyt rinnakkain ahdasmielisyys ja vapaus, mutta kahden tulen välistä ei helpolla tulla pääsemään pois.

Olemme nyt ristitulessa ja sopivasti rinnakkain, kun vanhoja jäänteitä yritetään uusintaa sellaisinaan; toisaalta monikaan ei oikeastaan enää jaksa kiinnostua tästä pyrkimyksestä. Psykoaktiivinen elämä lähestyy ja mentaalidimensiot vahvistavat otetta maan päällä, lopulta arkielämä imaistaan suureen uneen.

Teinitytöt jaksavat moralisoida ja mesota raitilla keskenään, mutta tehokas tapa on katsoa silmiin ja jättää sellainen viesti, että nyt riittää. Kun kävin viimeksi huvipuistossa pysäytin satakunta möykkäävää teiniä katsomalla heitä tiukasti ja kaakotus loppui siihen paikkaan. Ajattelin näiden naisten tulevaisuutta ja sitä mitä kaikkea he voisivat tehdä, jos luovuttaisivat esivallan tuputtamat toimintamallinsa ja ryhtyisivät hengellisemmiksi.

PS. arkielämä imaistaan lopulta suureen uneen, ja silloin kaikki tavalliset ihmiset muuttuvat elämän keskushenkilöiksi. Kysytään nyt vaikka sulta, että onko vielä kevättä rinnassa, kun ei helteet tän pahemmin ole tänne laplandiaan muotoutuneet?

Last edited: 30.07.2015
  14. blueQ Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    20
    Ensi yönä blue Q, joka vastaa toiveisiisi. :) Kirjoita toiveesi lapuille ja laita tyynysi alle kun nukut.

• Tykkään Tykkään x 3
  15. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Miksei Kansalaistori -nimistä toria pitäisi olla? Soinin Timo ei ookkaan niin kova jätkä kun anto oppositiossa ymmärtää, eihän se saa edes omiaan kuriin eikä uskalla edes kunnolla reagoida.

Sen että Mars ja Pluto kiertää aurinkoa, voi todistaa tieteellisesti. Sun tai mun tai kenenkään muun sanomia omista kokemuksistaan ei voi. Ne on uskon varassa. Ahdasmielisyyttä on mollata jotakuta toista miten hän on "sotien aiheuttaja maassa" yms mitä sanoit Amandasta, vain siksi koska hän ei seuraa sinua sokeasti. Tai käskeä mun haistamaan paska koska minäkään en seuraa.

Missäs sitten käsitellään sun purkautumises muille? Siellä mentaaliytimessäkö nekin?:)

Last edited: 30.07.2015
  16. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Vai niin. :)

17. Idol Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    80
    Ootas, kun näet/luet toiveeni, niiih! :rolleyes::)

• Tykkään Tykkään x 1
  18. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    304
    Tai sitten Soini on samaa mieltä immosien ja halla-aholaisten kanssa, mutta ei kehtaa sanoa sitä suoaan, antaa muitten tehdä "paskaiset" työt.

Niin, sehän on niin, että mielikuvitukselliset kuvittelut muista, osoittaa kaikkein eniten sen kirjoittajan omaa luonnetta ja epävarmuutta.
    Niin, minä en seuraa ketään. Toisten mielikuvitusjutut ei minuun tehoa. Mutta heidän mielikuvitus jutuista on apua heidän omaan mielenrauhaan, niin huudelkoon, en minä niistä pahastu, ymmärrän, että huutajilla on suuri tarve moittia muita, sillä sillä tavalla he hetkeksi kohentaa huonoa itsetuntoaan.
    Järkevät ihmiset ei seuraa "hihuleita" ;) etenkään kun verkossa ei todellakaan yksikään hihuleista voi millään tavalla todistaa hihulointinsa olena totta. Se on tietenkin totta heille itselleen kaikki mitä he itseään kehuu, tai jos ei ole, he hakee foorumeilta itselleen tukea, tukea uniinsa ja tukea toiveisiinsa.
    Pyydän jo etukäteen anteeksi sanaa hihuli, minun mielipiteeni mukaan kiihkoisat uskovaiset ja kiihkoisat ateistit ja kiihkoisat elokuviin ja uniin uskovat, on hihuleita, etenkin jos he alkaa syöttää niitä muille ainuina totuuksia kaikesta :)

Unikuvissa, toivomus ainakin kai niin.

19. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Voi olla, mutta siinä jossain kirjassaan hän kyllä antaa ymmärtää, kun on pätkiä ollut medioissa, että ei oikeen ymmärrä Immosta. On kuulemma ihmetellyt kirjassaan ja kai Immosellekkin joskus että "eikö sulla pienen lapsen isänä ole muitaKIN asioita ajettavana kuin vain ja ainoastaan maahanmuuttopolitiikka".

20. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Älä nyt ihan sit semmosii et Blue Q järkyttyy...:D

• Tykkään Tykkään x 1
  21. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    304
    Olen lukenut myös tuon mitä Soini sanoo. Probleema kai on kun jos hän potkisi pois halla.aholaiset, niin paljon kannatus laskisi pesuille ja persut pienenisi valtavasti, se ei kai Soinia kiinnosta sellainen. Siksi hän aika tavalla hyväksyy ääriaineistoaan kun ei halua menettää puolueen kannattajia. Jokainen tavallaan.
    Pallolaiset ei taida olla kiinnostuneita politiikasta Ellit foorumilla?

22. pressu Vierailija

Karsin viestihän on politikointia ja kannanottoa täynnä :) :D

23. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    304
    Obi-Wan "Ben" Kenobi är en av rollfigurerna i filmerna om Stjärnornas krig :)
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Obi-Wan_Kenobi

Minua on turha uhkailla, minä en pelkää. Sanat ei minuun kipeää tee, joskus ne voi suututtaa hieman, mutta kipeää ne ei tee, enkä myöskään loukkaannu. Minun tyylini on, että jos uhkailut ja muu ilkeily tai pelleily menee liian pitkälle, en enää vastaile sellaisille, enkä myöskään lue niitten viestejä enää. Kai täällälin estolista on muistaakseni.

Maapallon asukkaana olen kiinnostunut maapallon elämästä ja menosta ja sen mukana politiikasta. On ymmärrettävä elää elämässä mukana ja yrittää myös vaikuttaa elämään maapallolla. Monet ihmiset on aivan liian itseensä sulkeutuneita ja vain itseään ajattelevia, eivät välitä muista ja muitten vaikeuksista maailmassa. Mutta silti he odottaa yhteiskunnalata sitä ja tätä. Henkiselle ihmiselle kuuluu myös valistaa sisintään, että on opeteltava rakastamaan lähimmäisiään, hädässä olevia ihmisiä.
    Elämä ja omat unet ja muu samantapainen, ei pitäisi viedä pois halua osallistua aktiivisesti elämään. Kaikesta oppii. Politiikastakin.

Olen kiinnostunut henkisistä ihmisistä, henkisyydestä yleensä, alien, uskonnoista, psykologiasta ja tykkään puhua ihmisten kanssa. Mutta en ole kenenkään orja, en usko sokeasti kenenkään uniin ja kuvitelmiin. Jokaisella on omia unia jos sikseen tulee, ne riittää useimmille ihmisille ne omat unet :) Filmejäkin katselen hyvin paljon, mutta en koskaan ole eläytynyt yhteenkään filmiin niin, että olisin alkanut kuvittelemaan olevani joku filmin hahmo.

Noista sinun varoitteluistasi. Älä uhkaile, sellainen ei kuulu henkisyyteen.
    Minä pyysin jo etukäteen anteeksi kun käytin sanaa hihuli, mutta se mitä sanoin, on mielipiteeni ja minulla kuten sinulla ja muillakin on oikeus sanoa mielipiteemme, mutta uhkailusi alkaa olla ihan toista laatua. Ok. minua on aikaisemmin uhattu tappaa, eräs foorumilainen, en ota uhkailuja todesta, sana ei kenellekkään pahaa tee, jos ei ota kaikkea tosissaan.

Sinä ja deebsteri haluatte koko ajan muitten alistuvan teidän mielipiteisiin ja kuvitelmiin. Miksi? Ette te ole mitään muitten opetajia ja käskijöitä täällä. Minä luen mielenkoonnolla kirjoituksia, mutta jos kirjoitukset menee uhkailuksi ja vaativiksi, silloin mielenkiintoni loppuu. Minä en alistu kenenkään tahtoon täällä. Olen vapaa itse ajatteleva ihminen, joka tekee omat johtopäätökset kirjoituksista.

24. deebsteri Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Ei pidä olla.

Amanda ja sinä olette intellektuelleja materialisteja, jotka joutuisitte spiritualistisessa maailmanjärjestyksessä kiven sisään. Teidän kaltaisianne varten on vankilat rakennettu.Minä sen sijaan olen äärirealisti ja mentaalidimenisiojohdatin. Amanda kuvittelee olevansa realisti. Ei hän ole mikään realisti, hän on täysi taukki. Hyi helvetti.

Kyllä siellä mentaaliytimessä oleillaan ihan tarpeeksi huoletta, huoletta kaltaisistasi taneleista. Kaikki maapallon arki elämä tullaan imaisemaan uneen. Siinä menee Amandat ja kaikki.

25. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Voip' olla, että kiinnostaakin ja keskustelua käydään jollain muulla vierailija nikillä Ellien muilla osioilla. Tää pallohan on vain yksi pieni osa muuten melko aihepiireistä *pulskaa* Elliä.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri