Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksia.

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Inke, 23.07.2015.

1. Musta Kettu Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    114
    Minäkin kannatan demokratiaa. Noin niinkuin ideana. Mutta olen huomannut että se ei taida toimia. Kun on kysymyksessä todella tärkeät asiat, päätökset syntyvät liian hitaasti ja ovat usein ympäripyöreitä, liian typistettyjä toimiakseen oikeasti. Tämä nähdään esimerkiksi ilmastonmuutoksen hidastamiseksi tarvittavista päätöksistä.

2. deebsteri Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Demokratian alajärjestelmiin näyttäisi kuuluvan paljon rappiota, eriarvoistumista, turhaa kilpailua, ilmasto-ongelmia, ihmiskylmyyttä, homojen glorifiointia heteromaailman kustannuksella ym.

Demokratia on tehnyt ajoittain ihmisistä kyllä onnellisia, mutta kokonaisuus on paljon muutakin.

On vaikea löytää sellaista demokratian kannattajaa, jonka arvomaailma ei perustuisi myöskin globaalin ja kansallisen kurjuuden hyväksymiseen ja ylläpitämiseen monelta osin. Demokratian kokonaispalettia ei olla tarpeeksi tutkittu, kun on jääty hehkuttamaan sen liberaalia, sitä "mahdollisuuksien siipeä". Historian pohjanahan ei ole juurikaan demokratia ja demokratian voidaan sanoa olevan jonkinlainen historiallisen elämän tasapainottaja, jotta ihmiset voivat elää jokapäiväisen elämänsä TV:n ääressä miettimättä julman diktaattorin päähänpistoja. Kuitenkin demokratia istuu aiemman sekasorron päällä.

Mutta ei se välttämättä olekaan mikään vapauden ideologia, joka tarjoaa mahdollisuudet järkevälle kehitykselle. Peruskoulutkin välittävät tarpeetonta materiaalia, väärää kokonaiskuvaa elämästä lapsille, jotka kenties haluaisivat tietääkin jotain.

Teini-iässä olin itsekin demokratian mies, koska uskoin vielä sen liberaaliuteen ja että ihmisoikeudet myöskin riippuvat siitä. Mutta silti melko nuorena huomasin, että alajärjestelmä on viallinen ja ettei demokratia sitä osaa, saati haluaisikaan korjata. Ei esimerkiksi ilmasto-ongelmien ratkaisu ole demokratiasta kiinni. Se on kiinni siitä, miten saadaan ihmiset viihtymään paikallisessa elämässä ilman turhaa tavaraa, eikä demokratialla ole kunnon intressejä sellaiseen. Niinpä ilmastonsuojelu jää puheeksi, puheiksi, joista maksetaan hyvin niille, joilla on oikeanlainen krava.

Eikä demokratiassa puhuta vapaudesta - miksi robotteja ei kehitetä? Miksi ajatellaan, että ihmisen täytyy päästä töihin saadakseen rahaa ja tehdä yhä pidempiä työpäiviä, kuin orja, nyt jopa ilman rahaa ja sekö on demokratiaa? Eikö työnteon pakosta pitäisi päästä eroon kiireen vilkkaa? Silloin jokainen ehtisi paneutua koko olemuksellaan elämään, filosofiaan ja harrastuksiin.

Minä ainakin toivon, että suotuisat vastavoimat kukistavat demokratian. En kaipaa tänne mielivaltaista tyrannia, mutta nykyinen demokratia ajaa osittain juuri tällaista tyranniaa. Ja joiltakin osin Pohjois-Korea on onnistuneempi järestelmä, kun ihmiset saavat ylpeämpää kuvaa maailmasta. Sen huomaa jo esimerkiksi kuuntelemalla maan musiikkituotantoa.

3. ent.vakkari Vierailija

• Tykkään Tykkään x 1
  4. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Juups, Linkola sanaili aikoinaan melko järisyttäviä visioita. Demokratiasta muistan omilta vasikkavuosiltani määritelmän; *demokratiassa kansa valitsee itse omat orjuuttajansa*. Aikas taiten valitut sanat, sanojaa en muista, ehkä joku sellainen, jolta on jäänyt paljon sanottava historianlehdille pölyyttymään. Minä sanon vaan pikku tupluurien tekevän poikaa, mutta ei auta torkahdella vaan kohta taas on poikkastava tunnistelemaan energioita keskustaan.

5. Anna.fi-moderaattori Anna-moderaattori Ylläpidon jäsen

Saadut tykkäykset:
    10
    Keskustelua moderoitu.

Ymmärrettavästi Kristallipallossa on herkempiä kävijöitä kuin muualla Anna&Ellit palstoilla, joten toivoisin että kaikki kävijät ottaisivat tämän huomioon ennenkuin lähettävät kirjoituksiaan ketjuihin. Valitettavasti jos syyttäminen ja haukkuminen jatkuu, meidän pitää alkaa jakamaan banneja.

6. qwerty Vierailija

Sen vuoksi meidän on kiittäminen etenkin niitä hankalia ihmissuhteita, sillä niilä on meille eniten opetettavaa.

7. suosittelen Vierailija

8. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    304
    Mikä mielestäsi olisi länsimaista demokratiaa parempi?

9. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    304
    Mitä hyötyä olisi kirjoittaa anonyymisti jos haluaa, ettämuut tunnistaa kuitenkin? Mnä nyt kirjoitin pari kolmen kertaa anonyymisti, mutta ilmaisin, että se olen minä, sen olisin voinut tehdä myös inloggattuna.

10. Wiki tietää Vierailija

Esimerkiksi anonyymi kirjoitus ei sisällä kirjoittajansa nimeä. Anonyymius (joskus anonymiteetti <ruots.anonymitet) tarkoittaa nimettömyyttä, nimen säilymistä salassa.

11. Musta Kettu Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    114
    En tiedä, Amanda. Olen vain huomannut että käytännön elämässä on paljon tilanteita, että asioita ei pysytytä hoitamaan päättäväisesti tai edes järkevästi kun täytyy saada kaikkien/ suuren enemmistön hyväksyntä. Suuri enemmistö kun ei useinkaan ymmärrä päätettävästä asiasta juurikaan mitään.

12. niin Vierailija

Niin mutta jos kuitenkin selvästi tekstistä näkee kuka kirjoittaa, jos vaikka Inke kirjoittaa anonyyminikillä tai Amanda, niin jos eivät haluaa piilottaa sitä ketä ovat niin mikseivät voi
    sitten omallaan saman tein kirjoittaa, miksi anonyymina, mitä se anonymiteetti siitä mitään muuttaa, jos kaikki kuitenkin tietää keitä he ovat.

13. Tätä lausetta "en tarvitse sitä enää" pitäisi käyttää muulloinkin kuin vain sairauteensa väsyneenä. Ihan tässä elämässä jättää kaikki kaunat ja kostot, päästää irti, ja suhtautua kuviteltuun vihamieheensä normaalisti, niin sitten voisi nähdä hänessäkin ihmisen.

14. etsijätyttö Vierailija

Olen samaa mieltä, kun ketjua luin, sinä ja nikki Vesimies olitte tätä samaa mieltä, minä olen teidän kanssanne myös täsmälleen tätä mieltä, näin se minustakin on.

Totuus tietysti on se ettei kukaan tiedä täällä vielä mitään. Täällä maanpäällisessä elämässä siis, varmasti.

15. vastakkainasettelu Vierailija

Vaihtelen täällä elleissä kirjoittaessani nikkejä, koska sillä tavalla en herätä pahaa verta kenessäkään, vastakkainasettelusta tulee mieleeni että entisen mieheni sisar alkoi minulle mykkäkoulun silloin joskus kun olin vielä naimisissa. Hän väitti ettei se ole vastakkainasettelua, minusta se oli. Mutta mitäpä näistä vanhoista, taitaa nämä jaaritteluni tylsistyttää muita, menen nyt kuuntelemaan cd:ltä hengellistä musiikkia ennenkuin menen nukkumaan.

16. KARSJEDISENSEIOPETTAJA Banned

Saadut tykkäykset:
    69
    Teen tän ketjun koska oon satoja kertoja joutunut selittämään filosofiaamne jedyittä kaikkea siihen liittyvää olennaiasta .

eli aletaan alkeista mikä on skywalker voiman lahjan omaava alienasielu . Aliensíelu tavan omainnen nimitys on taiteilijasielu , tähtienlapsi me jedit käytämme yleensä aliensiélu tai tähtien lapsi tai skywalker .
    Mikä on aliensieölun ja taviksen ero ? Alien sielulla on suuri määrä migridikordeita olemuksessa siksi voima virtaa vahvana lävitsemme .
    Mitä tarkoittaa Migridikloridit , ne tarkoittaa veressä soluissa sielussa olevaa valonvoiman olemusta .

Mikä on Jedipadawan kokelas ? Jedipadawan kokelas on hengellisen mestarinpolun tien kokelas . Mitä on Jedipadwan ? Jedipadawan on hengellisen mestaripolun oppilas Jossa yhteydessä myös opitaan Jedimiekkailu ja itämainenitsepuolustus taito .
    Mitä on Jediritari ? Jediritari on hengellinen mestari jota voidaan kutsua myös Valonvoimanvaltiaaksi .
    Mitä on Jedimestari ?Jedimestari on jo todella vahva hengelllinenmestari täydellisen taitava Jedisoturi tai jedimestari parantaja jos henkilö ei ole soturi häntä voidaan kutsua tällöin Jediparantaja mestariksi tai vaihto ehtoisrsti jedi näkijä mestari . Mikä on suuri Jedimestari ? Suuri Jedimestari täydellisesti vahvan itämaisenitse taidon taitaja karatessa puhutaan mustasta vyöstä . Mikä on ´Suur Jedimestari buddhalisittain sanottuna lama täydellisesti Jedimiekailun taitaja ja töydellsen täydellisesti vahvan ja kevywn itämaisenitsepuolustustaidontaitaja .

Mitä on Jedilaki Jedilaki antaa kurinalaisuuden Jedintielle ja opettaa mielenrauhan .

Jedilaki on kitetytty suumilta osin suoraan Buddhalaiseasta hengensoturin lainaolaisuuksiasta .

http://www.kolumbus,fi/jedi.akatemia/jedilaki.htm

jos tuli kysymyksiä laita emailia osoite täällä htttp://www.kolumbus.fi/jedi.akatemia

t. Kars Skywalker Suur Jedimestari Jedi Sensei Opettaja valtakunnallisen Jediakatemian johtava opettaja veljeskunnan johtaja ja Jedineuvoston Johtava jäsen

mainitaan tähän loppuun vielä että meistä Jedeistä Star Wars on inituutio kanavoitu valonalieneiden eli inituutio enkelien taholta . toki siinä on tarina mutta myös filosovia ja jedintei eili buddhalainen mestarin polku

VOIMA OLKOON KANSSANNE

tämä oli jediyden tiétopaketti muille ku jedille ja myös tavikselle tähän loppuun voon mainita Amandalle ja muille oon 46 sinkku sitä oikeaa soturiprinsessaa vailla viimeksi oli todella lähellä muuta mun lemmikki eläin Brasilian sateenkaari boa aikuinen oli sille liiikaa kaikki muu kyllä kolahti täysillä .

Last edited: 03.08.2015
  17. tiedoksi Vierailija

Kävin täällä varhain hyvin vahain aamulla n. 4.00-5.00, minulla kun on kummalliset työajat, täällä joku nikki ilakoitsi siitä että oli onnistunut saamaan nikkien kesken riitoja huudelleessaan puskista.
    Ne on poistettu ne viesit, mutta eikö rekattujen olisi hyvä tietää tämä että eivät turhia provosoidu toisiaan vastaan.

YLLÄPITO, MINUSTA HEIDÄN OLISI HYVÄ TIETÄÄ TÄMÄ.

18. kyllä Vierailija

Kyllä ehdottomasti, saataisiin ainakin yksi riidanaihe pois.
    Herraparatkoon kyllähän niitä aina lisää keksitään mutta kuitenkin.

Ylläpito, olen samaa mieltä. Ja luulen että kaikki asialliset ja fiksut kirjoittajat ovat myös samaa mieltä.

Muutenkin olen sitä mieltä että olisi järkevintä että anonyymin kirjoittajan viestit otettaisiin todellakin anonyymina, eikä lähtökohtaisesti oletettaisi että se on joku toinen vakituinen.

19. KARSJEDISENSEIOPETTAJA Banned

Saadut tykkäykset:
    69
    Voisin lisärä Amandalle tän olosimme yoki maapallon todellxewt jedit ottaa minkä tahansa nimikkeen tähän jedin sijasta mutts meistä jedimestari jediritari on psras nimi ja kaikki valonkansatkit kutsuvat jedejään jeseiksi miksi siis käyttää muuta nimeä sillä. Näin ajsattlee kaikki mapaloon yodelliset jedit.

20. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 980
    Voi hyvänen aika, nyt sen siis jo joku myönsi avoimesti. Olenhan minä tuon huomannut.
    Kyllä komppaan tätä että tämä pitää tosiaankin tulla kirjoittajien tietoon täällä.

21. iitsi Vierailija

Olisipa ollut hyvä, jos joku olisi ottanut siitä kuvakaappauksen, mutta väliäkös hällä: käsittääkseni tuollaista on monella keskustelupalstalla. Huvinsa kullakin, kai....

• Tykkään Tykkään x 1
  22. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 980
    Niinpä, älä muuta sano...Mutta me voidaan kaikki vaikuttaa tämmöseen että ei kuunnella, ei vastailla puskistahuutelijoille, siis niille, jotka haastaa riitaa. Ja minä ainakin alan käyttää raportointinappulaa, ennemmin olen sitä säästänyt, mutta jos joku alkaa haastaa selvästi riitaa kenen kanssa vaan, ei tarvi olla minun, painan.

Eikä tosiaan kenenkään kandee mennä noiden ansaan. Pitää käyttää sitä maalaasjärkee ja miettiä oikeasti huuteleeko nyt joku vaki X mulle TODELLA
    vai onko tuo joku riidanhaastaja. Jos kukaan ei mene lankaan, niin tuommonen loppuu, ei ne ikuisuuksia jaksa.

En tiedä sitten onko joku oikeasti luullut joskus että minä huutelen kun joku riidanhaastaja on teeskennellyt olevansa minä. Tulee ihan itellekkin kamala olo jotta joku oikeesti ois noin luullu.

23. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 980
    Hih, face on vieny taas elliaikaa. Jää paljon päiviä ettei käy elleis kun on facessa. Mut nyt pitää mennä.

24. Black Orchid Vierailija

Kuulostaapa tutulta tuo että rekatut luulevat toisten rekattujen huutelevan anonyymina. Minä olen viimeksi kirjoitellut silloin kun oli rekkautumispakko. En kylläkään tällä nikillä. Rekkautumispakkohan tuli, koska ennen sitä täällä oli tälläinen samanlainen tilanne että jotkut luulivat toisten huutelevan anonyymina. Fiksuimmathan oli älynneet sen että jotkut anonyymit huutelee, mutta joihinkin se upposi ja täällä oli silloin paljon enemmän kirjoittelijoita joten soppa oli aika kiehuva kun syytöksiä sateli. Eikä silloin se että pakkorekkautuminen tuli ollut mikään ongelma, kirjoittelijoita riitti. Nythän pakkorekkautumista ei varmaankaan kannata laittaa, koska kaikilla keskustelupalstoilla on paljon hiljaisempaa kuin ennen.

Minusta silloin suurin ongelma oli kuitenkin se, että oli joitakin nikkejä, jotka ottivat sellaisen liian suojelevan, ylisuojelevan asenteen jotakuta ystäväänsä kohtaa. Nämä ylisuojelijat sitten reagoivat aivan ihmeellisesti ihan normaaleihin viesteihin, katsoivat ne kiusaamiseksi. Näiden ylisuojelijoiden suojattien kanssa ei voinut olla kertakaikkiaan eri mieltä. Silloin joutui ns. mustalle listalle ja tätä käytti huutelijat hyväkseen ja ylisuojelijat uskoi että tietty nikki huuteli ja itki siitä ylläpidolle asti ja joskus ylläpito sinisilmäisesti uskoi ja siinä sitten ihmetteli joku äimän käkenä että mitä riidanhaastoa minä olen tehnyt että bannatuksi joudun. Ja kun ylläpidolta ei saanut edes selityksiä. Muuta kuin juuri "riidanhaastoa". Tuo oli minusta myös kummallista että ihmistä syytetään jostakin mutta ei mitenkään yksilöidä että mikä nyt oli tätä riidanhaastoa kun toinen on normaalisti keskustellut. Ja nämä ylisuojelijoiden ystäväthän yleensä meni sen ylisuojelevan ystävänsä pauloihin ja alkoivat itsekkin kuvitella ja nähdä ilkeilyä ja riidanhaastoa missä sitä ei ollut.

Minä en tiedä onko täällä nykyään tätä ongelmaa. Tuota ylisuojelemisongelmaa siis. Tulin nyt vasta pitkästä aikaa tänne. Kerroin vain kokemuksiani silloin.

Tiedoksi nyt ylläpidolle, että tämä on ihan mielipieeeni silloisista tapahtumista. Tämä ei ole mitään riidaanhaastoa.
    Kai täällä kuitenkin edelleen mielipiteensä ja kokemuksensa saa kertoa ilman että moderoidaan. Ja ajattelin että tästä ehkä nyt nekin jotka nykyään luulevat joidenkin tiettyjen kirjoittelevan anonyymina, alkaisivat vähän ajatella.

Tämähän on olevinaan henkinen palsta, pitäisikö sen henkisyyden edes jotenkin asenteissakin näkyä, ettei jotakuta nikkiä tuomittaisi palstan saatanaksi ja minun ongelmiemi ainoaksi lähteeksi joka vihaa minua ja tehtailee sarjana anonyymejä ilkeilyjä? Kun näin ei kuitenkaan ole. Täällä jokaisen nikin takana on tavallinen ihminen jolla on hyvät ja huonot puolet.

• Tykkään Tykkään x 1

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri