Hmph, onpas ollut paljon töitä tänään. Höh.
Iso hali Saanalle ja Neilikalle menkkojen johdosta. Ei muuta kuin uutta pökköä "pesään" vai mites se menikään, hehe. Voi kun sä Saana olet niin sporttinen että uit ahkerasti. Itse istun vaan konttorituolillani ja napostelen kaikkea hyvää, ja iltaisin tulee tuijotettua telkkaria ihan liikaa. Musta tuntuu että oon koko aika pikkusen kipee, nytkin pikkasen kurkki, niin en viitti sit treenata.
Tsemppiä Tytille kauheasti työhaastatteluun! Se nyt on ihan inhimillinen moka että kirjottaa jotain väärin tai että työtodistukset on jossain. Voithan sä kuitenkin työtodistusten sijaan antaa entisten työnantajien yhteystiedot niin ne voi sit soittaa sinne. Ja olet kuitenkin päässyt jo noin pitkälle. bd
Mä oon kans oikein innokkaasti kattellu H&M:n kuvastoa just niiltä mammasivuilta. Musta se on NIIIN ihanan näköstä kun on iso maha ja sit on joku kireä tai myötäilevä paita päällä. *huokaus* Mun mielestä raskaana ollessa pitää oikein näyttää sitä mahaa eikä kulkea mikään teltta päällä! Toisaalta siihen uppoo varmaan kamalasti rahaa kun joutuu uusimaan melkeen koko vaatekerran. Ja kaikki ne vauvantarvikkeet, vaunut ja turvaistuimet sun muut, on kans kauhean kalliita. No, en jaksa ressata sitä nyt.
Joo toi ura-perhe dilemma ei varmaan häviä ikänä, sellaista se on olla työïkäinen hedelmällinen nainen. Tottakai se on taloudellisesti helpompaa kun on työpaikka sillon kun on raskaana, mutta se on jokaisen oma asia mitä haluaa priorisoida. Toisille on tärkeetä saada lapset just sillon kun haluaa ja pärjää vähemmälläkin rahalla, ja niille joille on tärkeetä et pääsee perhelomille ja vaikka pitää autoa niin joutuu sitten odottamaan. Tuohon on vaikea sanoa mitään kuin että jokainen tekee omat valintansa, ja mun mielestä ei ole mitään "oikeaa" hetkeä, joka ois kaikille sama, saada lapsia. Se riippuu kans niin et kuinka pitkän tutkinnon suorittaa ja kuinka kunnianhimoinen on työelämässä. Jonkun joka suorittaa tohtorintutkintoa ei varmaan kannata odottaa että valmistuu ja saa työkokemusta, jos haluaa perhettä, koska jos se venyy kolmevitoseks niin ei se välttämättä ookaan sit niin helppoa.
Musta "oikein" aika on silloin kun molemmat on HENKISESTI valmiita, ja on realistisesti miettiny niitä käytännön asioita (raha jne) etukäteen). Eli vaikka tietäis että keskellä opintoja, jos ei oo ollu osa-aikatöissä, ei välttämättä saa kaikista isoimpia tukia, mutta et on kuitenkin realistiset odotukset ja suunnitelmat.