Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 2

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Anna.., 02.04.2008.

1. Anna.. Vierailija

Neilikka 27+26 Y01/07 PCO, clomit ei tehoa, pistokset kait edessä
    Iipi 33+36 Y02/07
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07 km 10/07
    Anna 27+25 Y04/07, 3. (ja toistaiseksi viimeinen) kierto clomeja, hoitojonossa
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, jonotellaan ekaan IVF/ICSI:iin
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 eka ivf --> nega 1. PAS vkolla 14-15
    Keiju 27+26 Y07/06 clomit syöty, hoitojonossa
    M@ry

Kaikki uudet ja vanhat mukaan kirjoittelemaan! :)

2. Anna.. Vierailija

M@ry, lisäilepä sinäkin tietosi tuohon listaan. Ymmärrän kyllä tuon, mitä viime ketjussa kirjoitit elämästä ja yrittämisestä. :) Me lähdettiin heti ihan täysillä yrittämään, mikä oli varmaan väärä veto, ehkä olisikin pitänyt ottaa se alku vähän iisimmin tai no ei kai silti sitä olis muuttanut, että mun munikset ei toimi..

Ihanaa, kun tulee kevät! Oikein huomaa, kuinka sitä piristyy, kahteen päivään ei ole lapsettomuuskaan tuntunut yhtään pahalta.. (liekö tulevalla oviksella osuutta asiaan kevääntulemisen lisäksi?) Mun mies on kyllä niin ihana, kun se aina vaan suostuu kaikkeen, mitä mä ehdotan, tässä kuussa me kokeillaan pientä panttaamista, tosin se meni vähän pipariksi, kun sorruttiin kerran tässä muutama päivä sitten.. Mutta anyways, tulee niin mieleen se kirja, minkä Neilikka lähetti mulle, kun siinä oli kans sillä pariskunnalla erilaisia yrityskuukausia, yks kuukausi ne päätti yrittää täydenkuun aikaan ulkona, kun joku oli ehdottanut sitä sille naiselle. Jos muuten joku haluaa sen kirjan, niin pistän sen mielellään kiertoon. Voin laittaa mun hömppämailin tähän, jos joku haluaa sen.

3. Lumikukka'' Vierailija

Minni, olen menossa huomenna ihan live-ennustajalle. Kaveri sai houkuteltua tohiksi ;) Vähän kyllä jännittää. Aion lapsiasioistakin kysyä. Toivottavasti se ei puhu mitään mistään sairauksista.

4. pimmu Vierailija

hei mua alko hirveesti houkuttaa toi ennustaja.. Oon suomessa asuessani käyny ihan live-ennustajalla. Kuin sä minni uskalsit? Vaikka se onkin ihan höpön pöppöä, ni en ehkä tässä tilanteessa uskaltaisi. Katotaan jos vaikka ens kuussa uskaltaisin. Odotan ainakin tän ekan PASin. Oon sen verran taikauskoinen, etten uskalla lähtee kyselee mitään, kun ollaan jo niin lähellä seuraavaa yritystä.

5. Keiju80. Vierailija

Hui, kun ootte kirjoitelleet paljon! Ei vaan, kivahan se on kun on aktiivinen ketju :)

Anna, mä söin clomeja 6kk. Tuohon tuhrutteluun olen saanut lääkäreiltä harmittavan vähän kommentteja. Yleensä olankohautuksen ja kommentin tyyliin "kaikilla sitä vaivaa on joskus". Yksi mahdollinen syy olisi heikko ovis, mutta verikokeiden mukaan ovis oli kuitenkin riittävän "vahva" ja kun tuhrua tuli myös clomi-kierroissa, niin ei pitäisi johtua siitäkään. Ja luteaalivaihekin mulla on riittävän pitkä, ellei tiputtelua lasketa. Varsinaiset menkat alkaa siis n. 12-14 pv oviksesta. Toinen vaihtoehto olis sitten endometrioosi, joka voi aiheuttaa epämääräisiä vuotoja kierron eri vaiheissa. Ja tähän diagnoosiin mä oon itse nyt kallistumassa... Kun menkkakivutkin tuntuu voimistuneen talven aikana.
    Mutta Annan tilanteeseen palatakseni, niin mustakin sun kannattais pyytää lugeja siihen tuhrutteluun. Jos ovis kuitenkin tapahtuu ja luteaalivaihe jää vain lyhyeksi, niin niistä olis varmaan apua. Clomiannostusta en lähtisi omin päin nostamaan. Mutta ehkä voisit ottaa vaikka soittoajan gynelle ja kysyä tästä, ja sitten käydä seurantaultrassa? Olikos sulla otettu vielä mitään verikokeita tai muuten tutkittu tarkemmin? Ja jos kerran yksityisellä oot käynyt, niin vaihda ihmeessä gyneä, jos tuo ei tunnu reagoivan sun ongelmiin riittävästi! Jos vaikka löytäisit jonkun lapsettomuuteen erikoistuneen? Mikään ei oo niin ärsyttävää, kuin että maksat lääkärille, joka ei kuitenkaan ota asiaasi vakavasti.

Neilikalle tsemit aukiolotutkimuksen suhteen! Perään soittelusta on varmasti apua. Ainakin ne voi kyllästyä siihen niin, että laittavat sut johonkin väliin ;) Itse tutkimuksesta voin lohduttaa, että ainakin mulla se oli suht kivuton. Inhottavinta oli niiden tutkimusvälineiden sisään laittaminen, mutta itse tutkimus sujui helposti.

Hauska kuulla, että muillakin on samankaltaisia fiiliksiä miesten kanssa puhumisen suhteen. Tai no, eihän se nyt niin hauskaa ole, mutta vaikeita asioita varmasti molemmille osapuolille! Ja varmasti oman säväyksen tähän lapsettomuuteen tuo vielä se, jos jommasta kummasta on löydetty joku selkeä "vika" (sorry, en keksinyt parempaakaan sanaa!). Täytyy vain yrittää päästä eteenpäin toinen toistaan tukien. Miehet varmaan potevat syyllisyyttä vielä enemmän, kun se on kuitenkin nainen, joka joutuu kestämään hoitojen fyysisen puolen.

Ericalle pahoittelut negatestistä! Kurjaa :( Olikos teilläkin jo tutkimukset alkaneet, kun mainitsit jotain verikokeisiin pääsemisestä?

Mua kans kiinnostais noi live-ennustajat, mutta en tiiä uskaltaisinko oikeesti. Jos se vaikka sanoiskin, et ei saada ikinä lapsia, tai että saan, mutta jonkun toisen miehen kanssa :eek: Mut tuolle ennustaja-Ellille ja Madame Mammalle oon joskus yrityksen alkuaikoina kysynyt, ja silloin taidettiin ennustaa ekaa lasta 10/07 ja 06/08. Eipä toteutunut ;)

Nyt täytyy lähteä syömään ja harrastuksiin. Heipat tältä erää!

6. Anna.. Vierailija

Niin, niistä lugeista, niitä mäkin silloin alunperin ajattelin, että ne olis se ratkaisu, mutta jotenkin nyt olen tästä kaikesta tietoinfosta tullut siihen tulokseen, että oviksen tulisi olla vahvempi, jotta tuhruttelua ei tulis eli periaatteessa, jos söisin lugeja, niin se olis vaan sen seurauksen, ei syyn korjaamista ja se olis vähän niinkuin itsensä huijaamista. Tämä on nyt vaan tämänhetkinen fiilis lugeista, hienosti diagnosoitu vai mitä? ;)

Mulla on otettu jotain perusverikokeita terveyskeskuksessa, mutta ei esim. sitä mikä otetaan loppukierrossa, millä katotaan, onko ovis ollut tarpeeksi vahva. Siitä varmaan ratkeis aika paljon. Meillä täällä on oikeastaan kaksi sellaista lääkärikeskusta ja toisessa olen käynyt jo kahdella eri lääkärillä ja kumpikaan ei ole ottanut mun tuhruttelua vakavasti ja en tiedä, kehtaanko mennä enää kolmannelle, kun ne aina näkee, mitä edellinen on kommentoinut. Sit se toinen lääkäripaikka on vähän pienempi ja en tiedä, kantsiiko mun sinne nyt sit enää vaihtaa, kun ja jos me päästään vielä ennen kesää sinne ensikäynnille julkiselle. Sitä vaan jotenkin haluais tehdä jotain tämän asian eteen, mutta sitten tajuaa, että ei tässä nyt kauaa ole enää odotella. Tosin ne hoidot kyllä varmaan jää sitten syksyn puolelle.

Mä oon kans käynyt parikin kertaa live-ennustajalla ja ei ne oikeasti sano mitään pahaa, se on oikeasti tosi mielenkiintoista, kun ottaa sen silleen puoliksi huumorilla. Kyllä mulla on tapahtunut niitä asioita, mitä ne on sanonut ja jopa niin, että olen nauranut, että ei todellakaan tule tapahtumaan. Joten jännityksellä odotellaan, mitä Lumpparille ennustellaan! :)

7. Rosa78 Vierailija

En nyt ymmärrä mihin palstalle vastaan kun sähköpostini ei jostain syystä toimi, joten tänne nyt sitten että Neilikka varmasti lukee. Eli Vauvahaave-puolella on niin hiljasta kuin vain 2 kirjottajaa, että olen sinne kirjotellut hölynpölyä ja niitä näitä, asioita jotka ei vauvantekoa koske millään lailla. Minnikin kirjottelee sinne, joten Minnille olen myös sinne kirjotellut. Neilis kirjotti mulle sinne:

"Sanonpa nyt ääneen vaikka voisi olla parempi pitää pää kiinni.
    Mutta Rosa, en käsitä tota ajatusta että et voi tulla moikkaamaan lapsettomuuspuolelle. Ei tää tartu. Samoin Sade sano joskus että ei voi tulla sinne edes lukemaan, ja munsta se on jotenkin loukkaavaa. Häipyykö epäreilut ja ikävät asiat tästä maailmasta sillä että sulkee silmät? "

Olen aika H.Moilasena kun en lainkaan ymmärrä mistä noin suutut, mutta jos loukkaannut siitä että kun Lumikselle ensisijaisesti oli asiaa, niin tuonne Haave-puolelle kirjotin. Jos se loukkaa, niin en voi edes pyytää anteeksi, koska en ole mitään anteeksipyydettävää tehnyt. Itse asiassa minua loukkaa aika paljon väitteesi , erityisesti viimeinen lauseesi. Luulin että tunnetaan vähän paremmin, koska jos tuntisit minut, et tuollaista väittäisi. Ärsyttää myöskin että aletaan vahtimaan mihin kirjottaa ja minne ei; ryhmästä huolimatta täällä tietääkseni toimitaan yksilöinä, eikä oman toimintani tarkoitus ole ollut loukata yhtään ketään. Mutta toivottavasti pääset pian aukiolotutkimukseen ja sen jälkeen asiat selkenee askel askeleelta.

P.S. Olen lukenut tän ketjun joka ikinen päivä ja on mukavaa kun olette saaneet uusia ryhmäläisiä. Anteeksi että kirjotan muuten hyvätuuliseen ketjuun näin negatiivista, mutta koin tarpeelliseksi vastata Neilikan syytöksiin. Ericalle pidän edelleen peukkuja!

8. sivullinen vain Vierailija

minäkin ihmettelin hyökkäystä jonka rosa sai toisella puolella. olen seurannut teidän kaikkia ketjuja koska olen mieluumin sivusta seuraaja kun aktiivi. olen lukenut rosan monia kommentteja tältä puolelta. hän ihan ensimmäisenä kysyi miten neilikan tutkimuspäivä sairaalassa oli mennyt. kun neilikka syytti että odottajien pitää tulla tänne puolelle moikkaamaan niin ei ole yhtäkään neilikan moikkausta näkynyt odotus-puolella. yksipuoliset on vaatimukset. eli en ymmärrä neilikan kirjotusta ollenkaan. katkeroitumisen ymmärrän mutta en turhasta syyttelyä.

9. Minni_ Vierailija

No voi hitsi! Giiiirls!

Mun mielestä ois siis kivointa, että me kirjoiteltaisiin tänne lapsettomuushöpinöitä (saadaan avautua kaikista tunteista ja höpistä ihan muitakin juttuja), mammapuolella saavat ihmetellä mahaa ja valitella pahoinvointia, ja haaveilupuolella sitten omia juttuja, kierron vahtausta ja silleen. Ja sitten että moikkailtais toisiamme muilla yleishöpinöillä jos huvittaa.

Mä ainakin kans lueskelen kaikkia kolmea ketjua, mutta en ole odottajien ketjuun hirveesti osannut toistaiseksi kommentoida, kun siellä on paljon aiheena raskauspahoinvointi ja muut "vaivat", ja mulla nyt ei sen kummempaa keskusteltavaa oo siihen vaikka mielellään seurailen kuulumisia. Ja mulle ois kyllä parempi etten liian tarkkaan lue niitä koska vaikka moni ketjulaisista on tosi rakkaita niin mulle tulee vaan paha mieli lukea noita juttuja liikaa. Mutta vilkaisen silti päivittäin :S

Erica, wat is tö situeisön?

10. Neilikka.. Vierailija

Äh, en nyt tosiaan tarkoittanut mitään niin jyrkkää hyökkäystä miltä ehkä kuulosti. Anteeksi Rosa (ja joku muu jos on loukkaantunut siinä sivussa). Siksi lähinnä vetäisinkin herneen nenään, kun luulin tuntevani sut, ja sitten luin lauseesi "en oikein osaa kirjoitella lapsettomuus-puolelle" ja mulle tuli välittömästi mieleen että kylläpä sitä nopeasti voi nousta eri kastiin. Joo ja on ihan totta että et kirjoittanut edes mulle, vaan Annalle ja Ericalle muistaakseni. Ja sitä paitsi mulla oli edelleen mielessä se Sateen ikivanha kommentti, jota olin yrittänyt pureskella ja pureskella, mutta vieläkään en ollut nielaissut.
    Anna Rosa anteeksi, en tosiaan halua menettää sua.
    Mulla syy siihen että en käy odotuspuolella moikkailemassa on lähinnä se, että en ehdi seuraamaan ketjun tapahtumia yleensä, ja sit on jotenkin hölmöä sanoa vaan moi, kun ei oikeasti ole lukenut mitä sinne kuuluu. Ja sit mulla on lisäksi tapana saada kauhea itkukohtaus kun jotenkin konkretisoituu se mistä itse jää paitsi.
    Vielä siitä, kun moni varmaan ajattelee mitä varten mun tarvitsee aukoa päätä kaikesta, eikä vaan olla hiljaa ja todeta että nää on vaan nettituttuja. Mä suhtaudun teihin kuin oikeisiin ystäviin, ja satun nyt olemaan tällainen suora ja pippurinen. Tykkään että asiat selvitetään kunnolla, eikä jättää hampaan koloon mitään.

11. Minni_ Vierailija

Hmm... multa on nyt mennyt Sateen kommentti ihan ohi, mitä se sanoikaan? Yritin lukea paria vanhaa ketjua mutten löytänyt asiaan liittyvää... *ihmettelee silmät pyöreinä". Ehkä sillä ei vaan ole sen enempää aikaa olla täällä niinkuin sulla Neilikka käydä heidän palstalla.

Mutta onhan se mustakin kiva kun odotusketjusta tullaan välillä moikkailemaan, pitäisi itsekin olla parempi kommentoimaan heidänkin juttuja kun kerran lueskelen niitä välillä.

Mä en tiedä ollaanko me sitten itse hätistetty meidän odottajat tältä palstalta moikkaamasta, kun niin sanottiin että vaunuhehkutukset sun muut voidaan jättää omalle pastalle.

(ihan vaan M@rylle ja Keijulle tiedoksi, että me kirjoitettiin ennen Ajatuksista yritykseen-ketjuun tosi tiiviissä porukassa, ja nyt ollaan sitten jakauduttu lapsettomiin ja odottajiin, ja se ei oo näköjään ollut ihan helppoa "nettikaveruudelle". Jos kärjistetysti sanoisin mistä kenkä puristaa, niin joidenkin odottavien mielestä taidetaan olla katkeria ja happamia, maalata piruja seinälle vaikka meillä on vielä mahdollisuuksia raskautua, ja syyllistää odottavia siitä että he hehkuttavat omaa ansaittua raskauttaan. Ja taas joidenkin lapsettomien mielestä odottavat unohtavat heti meidän tilanteen ja ihmettelevät että miksi me nyt valitetaan kun mitään lopullista tuomiota ei ole tullut kun hoitomahdollisuuksiakin on edessä, vaikka itkuja puserrettiin omankin raskautumisen eteen. No, sanoinpa nyt sen ääneen.)

12. Minni_ Vierailija

äh, ei ois pitäny kirjottaa tota. Mutta halusin vaan selittää Keijulle ja M@rylle, että mitä ihmettä me jauhetaan odottajista ja meistä lapsettomista, että missä nyt kenkä puristaa kun tulee tälläsiä outoja juttuja.

13. Minni_ Vierailija

Monologi jatkuu -siis yleistin aika paljon tuossa kirjoituksessani. Varsikin Rosa ja Angsteri on suhtautunut meihin tosi ihanasti ja tsempannut, tosin en tajunnut sitä Rosan kommenttia mihin Neilis viittaa, mutta multa meneekin nyt kaikenlaista ohi :)

No, sitten omaa napaa. Miehellä on nyt paraikaa neljäs ja toivottavasti vähäks aikaa viimeinen purkitus tutkimuksia varten meneillään. Ja tuloksia odotellaan sitten 1,5 kk, kun fertilitetsklinikan lekurille on aika vasta 16.5! No tää on tätä julkisen vauhtia :)
    Mutta ens viikon keskiviikkona on sitten se meidän pakollinen infotapaaminan, johon edelleenkään ei ole tullut kutsua postitse vaikka 2 kk olen odottanut. Tosin puhelimitse ovat vahvistaneet kaksi kertaa että meidät on kutsuttu. Ehkä se tulee sitten edellisenä päivänä. Mutta harmittaa toi toiminta, koska jos kaikki ei niin aktiivisesti soittele perään moneen kertaan vaan "ovat vaan jonossa", niin eihän se aika välttämättä sovi niille jos kutsu tulee päivää ennen. Ja sitten on tyhjiä paikkoja tapaamisessa kun taas toiset raukat jonottaa että pääsis seuraavaan tapaamiseen heinäkuussa...
    Mutta pakko vaan käyttää näitä julkisia palveluita kun yksityiseen ei oo nyt varaa. Ja maksan sellaset mätkyt nyt pian, että olen ihan ansainnut nämä "kalliit" julkiset tutkimukset ja hoidot ;)

14. nikittä123 Vierailija

Ihan sen verran vielä pakko sanoa Rosan ja Saden puolustukseksi, että mikäli he on sanoneet, etteivät "uskalla" tälle puolelle kirjoitella, se ei varmasti johdu pelosta, että lapsettomuus tarttuisi! Ajatuksenakin jo ihan hullu.

Kyse on varmasti siitä, että kun ketjut jaettiin niin odottaville annettiin kuulua, että mitään vauvajuttuja ei sitten oikein tarttis tänne puolelle kirjoitella ja vähän siihenkin tyyliin, että haaveiluryhmä oli mennyt sellaiseksi, ettei tänne nyt kirjoittelevat enää oikein osanneet omista asioistaan kirjoitella haaveiluketjuun. Eli tää ketju perustettiin sen takia, että te saatte kirjoittaa niistä teille tärkeistä ja vaikeista asioista ilman että muut tulee sotkemaan, kun eivät kuitenkaan voi ymmärtää mitä käytte läpi. Lisäksi varmaan haaveilijoista plussanneet kokevat jonkinlaista "huonoa omatuntoa" odotuksestaan, koska ketjut jaettiin sen jälkeen kun haaveiluketjuun tuli lyhyen ajan sisällä 4 plussaa. Eli en ihmettele pätkääkään, etteivät he uskalla tänne aina kirjoitella.

15. Saana... Vierailija

Huih, täällähän on räjähtänyt!
    Peace girls please!

En nyt kirjoittele enempää, etten onnistu sotkemaan asioita entisestään. Mutta tiedättepähän, että seuraan kyllä tätäkin ketjua, vaikken ole kirjoitellut tänne, kun en ole oikein osannut.

16. Anna.. Vierailija

Dodiin, lopetetaanpas tämä keskustelu toptykkänään! Eiks jee, girls! ;) Rauha maassa ja kaikilla hyvä tahto. Kukaan ei tarkoittanut mitään pahaa, tiedän sen!

Mä olen huomannut oikeassakin elämässä, että odottajan ja lapsettoman välillä voi olla oikeasti paljon väärinkäsityksistä johtuvia erimielisyyksiä. Yks mun tuttu tietää meidän ongelmista ja tämä tuttu on siis raskaana, minusta lapsettomasta tuntuu, että hän on ottanut oikein elämäntehtäväkseen voivotella aina raskauden tuomista ongelmista, oksettaa ja selkä on kipeä jne. Minä taas oikein kiehun aina, kun kuulen, kuinka "huonosti" hänellä asiat on ja ajattelen, että piruvie, eikö se voi millään olla onnellinen siitä, mitä hän on saanut, kun kaikille sitä ei suoda ja onko pakko oikein vääntää puukkoa haavassa koko ajan valittamalla. No, tämä ystäväni voi taas hyvin ajatella, että mielummin kuin, että hän hehkuttaisi raskauden onnellisuutta, hän kertoo minulle, että ei tämä raskaana oleminenkaan nyt niin helppoa ole. Eli kumpikin tarkoittaa hyvää, mutta tietämättömyydestä syntyy pikkukonflikteja. Olipas hankala asia kirjoittaa!

Mä kokeilin kahdessa viime kierrossa Clearbluen digitaalista, siis niin, että yksi satsi riitti mulla kahteen kiertoon ja se on kyllä tosi selkeä ja hyvä. Sit ajattelin, että tilaan niitä halpistestejä, että en kyllä laita rahaa enää noin kalliisiin testeihin, mutta kuinkas ollakaan, kun niistä halpistesteistä ei taas ottanut mitään selkoa, niin sorruin eilen lähteen vielä apteekkiin nöyränä hakeen digitaalista.

Mites teillä muilla menee työssänne vuoden kierto, onko koko vuosi tasaista puurtamista vai onko piikkejä tiettyyn aikaan vuodesta? Meillä kaikki panokset on talvessa ja keväässä, ja kesällä sitten saa ottaa rennommin oikein luvan kanssa. Eli tässä olis vielä kuukausi kaksi tsemppaamista ja sitten kolme, neljä kuukautta rennompaa. Sitten vaan kahvitellaan ja siivoillaan kaappeja, no ei nyt ihan sentään. ;)

17. Lumikukka'' Vierailija

Haluan puolustaa Sadetta, kun ei hän itse ole täällä itseään puolustamassa... Neilikka ilmeisesti viittaa siihen, että Sade sanoi, että hänellä on kynnys käydä lukemassa lapsettomuuspuolen juttuja. Eli hänestä se tuntuu pahalle. Joka on nähdäkseni ymmärrettävää. Millä tavalla tämä eroaa siitä, että Neilikasta tuntuu pahalle lukea odotuspuolen juttuja? Saman kolikon kaksi eri puolta, eikö? Ja toisaalta voisivathan meidän odottajammekin loukkaantua siitä, että heitä ei haluta tavata sen vuoksi, kun he ovat raskaana. Ymmärrän kyllä, ett voi tuntua pahalta tavata joukko raskaana olevia ihmisiä, kun omasta plussasta ei ole tietoakaan. Mutta sitä en ymmärrä, että asioita ei pysty näkemään kuin omasta näkökulmastaan.

18. Neilikka.. Vierailija

Lumppari on kyllä täsmälleen oikeassa.

Mutta tuo että tuntuu pahalta käydä lukemassa meidän juttuja tuntuu silti jotenkin käsittämättömältä (siis nyt en tarkoita että olisi mikään pakko!) koska me ollaan ihan samoja kuin ennenkin. Omalta kohdaltani tuntuu että tätä rakoa plussanneiden ja hedelmättömien välillä kasvattaa lähinnä se, että ei ehdi seurata kaikkia keskusteluita, kun töissä pitää tehdä töitä ja vapaa-ajalla on muutakin tekemistä kuin roikkua netissä.

Hei ja vielä selvennyksenä että mun ei ollut mitenkään tarkoitus aiheuttaa tällaista heimosotaa! Siitä tapaamisesta - minä ihan oikeasti haluaisin tavata kaikki, mutta en koe olevani tervetullut.

19. Erica. Vierailija

Auts mitä show täällä on menossa. En jaksa ottaa kantaa tähän sen enempää, mutta pikkasen kirjoitan omaa näkemystäni. Musta nää on oikeesti hassuja juttuja ja on tosi kurjaa kun tää porukka on hajonnut. Mulle on ihan sama mitä kirjoitetaan ja missä, pääasia että on kivaa juttuseuraa. Me ollaan kaikki erilaisia ja reagoidaan eri tavalla näihin asioihin. Itse en anna tämän oman henkilökohtaisen pettymykseni tähän vauva-asiaan vaikuttaa siihen kenen kanssa ja missä ketjussa kirjoittelen.
    Musta ainoastaan tuntuu raskaalta tavata teitä jotka ovat jo raskautuneet (tää ei nyt liity tähän palstailuun varsinaisesti ), ihan vain sen takia etten halua pilata teidän ihanaa ja niiiiiiin oikeutettua onnea ja sitä keskustelua mitä varmasti haluatte käydä kun tapaatte :). En ole kateellinen enkä kateroitunut, mutta omia harmituksia en voi olla tuntematta. Harmittaa vain kun itse ei ole vielä onnistunut raskautumaan (pysyvästi) :)

Sitten vielä kommetoin tätä meidän yleistä ketjun mainetta, jos nyt niin voi sanoa. Hölmöä ja noloa on että tänne ei kukaan halua tulla kirjoittelemaan kun niin kärkkäästi ollaan aiemmin kommentoitu sivullisia :(
    Me ollaan oikeesti kivoja, mutta pipo on välillä ollut turhan tiukalla... Joten jos nyt joku sivullinen tätä lukee niin tervetuloa! :)

Nyt voita väliin tytöt, ei tää elämä niin vakavaa ole!

Siiten muihin aiheisiin.
    Mä haluaisin kans käydä ennustajalla, siis ihan livenä. Mutta vähän pelottaa vaikka tiedän ettei ne mitään pahaa sano. Lumis, tulehan kertomaan kuis meni! :)

Keiju, joo me ollaan käyty jo ensikäynnillä lääkärissä ja nyt ois sitten verikokeet ym ultrat tässä uudessa kierrossa. Mies vie myös simppa-näytteensä tänä aikana (kunhan saa aikaiseksi...hmph!)

Mulla tuli täti eileen kylään! JESH!! :) Eli pääsen nyt huomenna niihin ekoihin verikokeisiin. Seuraavaks menen sitten ultraan kp11-12 tiennoilla. Kun ovis on ollut (jos se nyt tulee) otetaan multa vielä sit yksi verikoe. Tästä menee n. 2 viikkoa kun saadaan tulokset, eli vielä pitäisi reilun kuukauden verran odotella niitä.

Anna, juu mulla on kierto selvästi pidentynyt ton km jälkeen. Ennen km mun kierto oli aika lailla se 28 päivää, joskus harvoin meni muutaman päivän yli. Nyt km jälkeen ei ole tainnut tulla ainoatakaan 28 päiväistä kiertoa. Eli en välttämättä ole ovuloinut lainkaan ja sitä en voi tietää kun en ole testaillut. Ois varmaan pitäny..jälkiviisaus on se paras viisaus ;)

Kiitos Rosa tsemityksistä :) Tuun aina niin hyvälle tuulelle kun te olette niin ihanan postitiivsia. Mulle tää kierto ei ollut enää pettymys, nyt vaan odottelen niitä tuloksia!

Neilikka, himpula, ei sieltä työjutusta ole kuulunut vielä mitään. Mutta kuulemma siellä on toooosi pitkät nämä rekry-prosessit... Odotellaan siis sitäkin!

Mutta nyt pitää jatkaa hommia, palaan myöhemmin!

20. Minni_ Vierailija

Juu eiköhän se tullut nyt selväksi minkä takia ollaan moroteltu toisiamme enemmän tai vähemmän, mutta ollaan vielä kuitenkin kavereita, se on tärkeintä :)

Vitsi mä en haluais, varsinkaan "live-elämässä", et mun takia tarttee olla jotenkin varpaillaan ja varoa sanomisia. Siis mä en halua että mun ystävät, varsinkin raskaana olevat, joutuis käsittelemään mua ikäänkuin silkkihansikkailla.

Mutta silti otan vaan nokkiini niin helposti :( En mä haluu olla tällanen, ei tää oo tyypillistä Minniä! Mutta ehkä tällainen "lapsettomuuskriisi" muuttaa ihmistä. Mutta mä en tykkää tästä mun muutoksesta.

21. pimmu Vierailija

Ultrauutisia: Kaikki näyttää oleva ok. Tänään alotan hormoonilaastarit. Vähän yli viikon päästä on seuranta ultra ja alustavasti siirtopvä olis 18.4. Jos vaan kohdun limakalvo kasvaa siihen mennessä tarpeeksi. Kysyin niistä alkioden laadusta, ja suurin osa on 10 asteikolla 1-10. Eli aika hyvässä tilanteessa ollaan.

Me sovittiin että tällä kertaa ei kerrota muille meidän siirron ajankohtaa. Viime kerralla mun anoppi oli turhankin kiinnostunut joka hetkisestä olosta, ni jätetään nyt kertomatta. Se lisää mulla oireiden etsimistä jos joku koko aika kyselee. Enkä aio myöskään omalle äidille kertoa. Jos osaan olla kertomatta.

Neilikka muuten, pääsetkö sä tässä kierrossa siihen aukiolotutkimukseen? Saiko ne sua laitetettua johki väliin?

Minnille kärsivällisyyttä odotteluun. Tiedän, se on aika koettelua..

22. Ballerina Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hienoa, että rauha on taas palannut, kipakkaa sakkia! ;) Ei vaan, ei se ihme ole että välillä tulee sanaharkkaa, aika tunne- ja hormonipitoisia asioita joita käymme kaikki läpi.

Käyn lukemassa ketjuanne usein ja taustalla toivon hyvää onnea jokaiselle.Hengessä olen mukana! Palstailusta olen ottanut ylipäätään vähän etäisyyttä, mikä on tehnyt vain hyvää.

Jatketaan taas...
    Peukkuja pidellen, Ballerina :)

23. M@ry Vierailija

Te jotka olette alottaneet koko rumban yksityisellä klinikalla; oletteko kaikki tutkimukset teettäneet siellä vai sekä että? Oliskohan mahdollista hoitaa noi kaikki verikokeet kunnallisella puolella? Olis kiva teettää mahdollisimman paljon tutkimuksia kunnallisella jos aloittaisi mahdolliset tulevat hoidot kuitenkin yksityisellä... en tiedä ymmärsikö kukaan...

24. Kiiruska* Vierailija

me oltiin hoidoissa ja tutkimuksissa yksityisellä, ainakaan tääll meillä ei yksityisenpuolen lähetteellä voi hakeutua kunnalliseen hoitoon, vaikka haluaisikin, sitten on tarina toinen, jos saa lähetteen ko. kokeisiin vaikka omalta lääkärilta tervarista, terkuin:K

25. Minni_ Vierailija

Me hoidetaan julkisella koko juttu, mutta se on tasan vaan rahasta kiinni. Soitin omalle lekurille lokakuun lopussa, aika oli marraskuun alussa, ja gynikselle pääsin tammikuun alussa. Sitten otettiin verikokeita ja miehen simppatestit, ja ulltrailtiin mua, kunnes nyt maaliskuussa mentiin lisätutkimuksiin varsinaiselle Fertilitetsklinikalle. Aikaisintaan päästään ilmoittautumaan hoitoihin heinä/elokussa.
    Eli onhan tässä aikaa menny pelkkään tutkimiseen, mutta saapahan verorahoille vastinetta :) Mutta me asutaan siis Tanskassa, niin täällä voi olla eri systeemit ja prosessit.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri