Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 5

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Minni.., 22.05.2008.

1. Erica. Vierailija

Ai niin, hei kiva kuulla susta Katriina! :) Pitääkin jossain vaiheessa tulla moikkamaan teitä sinne vauvahaaveisiin. Nyt olen hävettävän vähän käynyt lukemassa tosia ketjuja :(

Mutta nyt siis sinne möksälle. bye! :)

2. Lumis Vierailija

Erica, mun kohdalta plussajuna ajoi ohi. Toivottavasti sulla on parempi tsägä! bd

Lumikukka, kp1

3. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Höh vai ei Lumikselle tuli täti käymään. Pöh.

Onkos Ericalla uutisia?

Eipä mitään uutta tänne, ihan kamalan kuuma meidän kämpässä, saa kirmata puolialastomana ympäriinsä. Mies sai äsken raivarin kun se poras reikää seinään että saatiin pari uutta taulua seinälle. Kovasti mittaili, mut lopus toinen tauluista oli just toista sentin ylempänä. Ja sit se suuttu ja potkas meidän pyykkitelinettä. Ja puhtaat pyykit lens siihen pölyläjään mikä porasta tuli.... Hohhoijaa. Toivottavasti meidän lapsi ei peri sen tempperamenttia!

4. Erica. Vierailija

No voihan p.. Lumis, sama vika Rahikaisella, eli kp 1. Samoissa siis taas mennään ;)
    Mulla tuli täti kylään pari tuntia sitten, pöh. Mutta rehellisesti sanottuna en edes odotanut muuta. Kyllä sen tuntee ja tietää sit kun on plussa. Nyt ei ollut lähellekään sellainen olo. Eikun siis eteenpäin, toivotaan että ens kuussa saadaan Lumis tärppi Juhannuksen kunniaksi! :)

Toiveet suuntautuu nyt suhun Neilis!! bd bd bd

Meillä oli kiva mökki reissu, eilen oli aivan ihana ilma! Oli kiva saunoa ja nauttia ihanasta ilta-auringosta terassilla meren ääressä.
    Tänään käytiin pelaamassa kierros golfia, poltin olkapäät. Pah.

Neilis muuten. Kerro kaikki siitä munanjohtimien aukiolotutkimuksesta. Mulla ois se edessä ens viikolla, jaiks! Eikös se satu aika paljon?n Pelottaa kun mulla on niin alhainen kipukynnys. Meneekö siihen kauan (kuinka pitkään mun pitää olla poissa toimistolta)?

Noh, ei muuta kuin uuteen viikkoon ja uuteen kiertoon!

Pusut,
    Erica

5. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Isot halitukset Ericalle, mutta kiva kuulla että oot ihan ok ja teillä oli mukava viikonloppu.

Toivotaan että Ericalla ja lumiksella tulis sitten tipaton juhannus!

Mä olin muuten eilen yksissä bileissä. Ja tiesin että isäntäparilla oli yks tuttavapariskunta jotka on käyny hoidoissa, en vaan tienny kuka vieraista (kerran kun kerroin tälle emännälle meidän lapsettomuudesta, niin se osas sanoa kaikenlaista kun sen se kaveri on just käyny hoidoissa). Ne oli tehnyt monta inssiä tuloksetta, ja se tyttö oli kuulemma ollu pitkään tosi masentunut, mut se oli just 2 pvää sitten plussannu ekan ivf:n jälkeen, ja se oli ihan yhtä aurinkoa bileissä. Yleensä mulle tulee tosi haikea olo plussauutisista, mutta kun kuulee että joku toinen lapsettomuudesta kärsinyt plussaa niin ilahdun kauheasti. Mä en sitten "virallisesti" tiedä siitä plussasta mitään ;)

6. Rosis Vierailija

Erica, vastasinkin sulle jo toiselle puolelle. Mutta halaus tännekin.

Minni, ootko sä tulossa tänne päin kesällä missään vaiheessa?

Muistaakseni Neilikalla aukiolotutkimus ei sattunut paljoa. Eihän sen silloin pitäisi kovasti sattua jos röörit on auki. Mulla aukiolotutkimus ei vasemmalle puolelle sattunut laisinkaan, mutta kyllä siellä epämiellyttävältä tuntui. Kuplat poreili heti ja ruudulta näkyi että rööri oli auki. Oikean puolenhan epäiltiin olevan tukossa. Sitten kun koitti työntää (ruiskuttaa vettä) sinne oikealle, niin kipu oli sanoin kuvailematon, kyyneleet valui ja oli pakko välillä huutaa, vaikka mulla on korkea kipukynnys. Kiltti gyne piti taukoja ja sitten yritettiin taas. Kohtu alkoi supistelemaan kovasti mikä lisäsi kipua. Lääkäri kysyi lopetetaanko, mutta sanoin että yritetään vielä. Sitten lopulta myös sinne alkoi virrata. Ei yhtä paljon mutta kuitenkin. Kummatkin putket oli auki, mutta vasen paremmin. Mulle tuo oli ihana tieto, koska vasen munasarjani on laiska ja ovuloin yleensä aina oikealta. Voisin jopa olla sitä mieltä tuo toimenpide paransi oikean johtimen kulkevuutta. Plussauskierrossa ovis oli myös oikealla.

7. Rosis Vierailija

Ai niin, Erica. Varatessani aikaa mulle varattiin 2 normiaikasta gynekäyntiä, eli 2 x 20 minuuttia, mutta olin siellä melkein tunnin. Mun käskettiin ottaa särkylääkettä hyvissä ajoin ennen aukiolotutkimusta. Sieltä ei saanut saikkua vaan olis pitänyt suoraan takas töihin. Onneksi mulla oli vapaata, koska alavatsakivut (oikealla) oli kovat loppupäivän. Ja oli tarkkaa että se tehtiin kp 10-13.

8. Rosis Vierailija

Vielä...

Gyne varoitti että olkapäät voi alkaa särkeä tutkimuksen jälkeen, koska kipu säteilee sinne, joten toimistohommat olis olleet inhottavia tutkimuksen jälkeen. Olkapäät oli hassusti täysin väsyneet ja voimattomat.

Kauniita unia, ihanaiset!

9. Keiju80. Vierailija

Aah, täällä juuri nautin aamukahvia yöpaitasillani :D :D Kovasti olis kaikkia kotihommia rästissä, mutta kyllähän niitä ehtii, tärkeämmät asiat ensin ;)

Voih, Erica, lohturutistuksia sinne! :( Mutta hyvä kun tunnut olevan ok. Aukiolotutkimuksesta, mä en pitänyt sitä kovin pahana. Etukäteen neuvottiin ottamaan 800 mg buranaa. Itse tutkimuksessa ei mennyt varmaan kuin 10-15 min, mutta käynnille oli varattu mullakin se tupla-aika. Pahinta on se, kun niitä kaikkia välineitä tungettiin sisään, mutta se aineen ruiskuttaminen tuntui vain pienenä paineena. Tutkimuksen jälkeen se sisuksiin puhallettu ilma alkaa nousta ylöspäin ja siksi tuntuu hartioissa. Mulla sekään ei ollut kovin paha, ja särkylääke auttaa siihenkin. Eihän sitä ikinä tiedä, miten kivuliasta se toisilla on, mutta suurimmalla osalla vissiin sujuu aika helposti. Joten pelko pois! :) Ja tosiaan, jos on jotain pieniä kiinnikkeitä, niin tutkimus voi "avata" niitä, kuten Rosalla ilmeisesti kävikin!

Hienoa Minni, että pystyt iloitsemaan hoidoissa olleiden plussasta :) Mä luulen, että mulla on vähän sama juttu. Niitä kohtaan tuntee enemmän sympatiaa, kun tietää, et ei oo ollut helppoa niilläkään. Mä puolestaan painiskelen taas katkeruuden tunteiden kanssa, kun yritän päästä selville, et onko meidän naapuri raskaana... Välillä sen maha näyttää siltä, et vois ollakin, mut sit se painaa puutarhassa raskaissa lapiohommissa ja puhuu terassille menosta, mitä ei ehkä raskaana ollessa tehtäisi. Heh, mulla on vissiin liikaa aikaa kytätä toisten tekemisiä! ;D

Mitenkäs teillä muilla on kesälomia? Entä onko mitään erityisiä suunnitelmia? Meillä olis suunnitelmissa joku matka heinäkuussa, kun mieskin on lomalla. Päädyttiin siis matkaan inssin sijasta (jos nyt sitten on siihenkään rahaa :/)

10. Neilikka.. Vierailija

Helou,
    Voi hemmetin hemmetti että Erica ja Lumis joutuivat taas pettymään. Ei ole reilua ei.
    Mutta hienoa että Erica pääsee taas askeleen eteenpäin tutkimuksissa. Ei sitä aukiolotutkimusta kannata pelätä, kyllä sä selviät! Ota tosiaan se kipulääke etukäteen, ja tutkimuksessa on yksi ikävä vaihe, käsittääkseni se kun instrumentit työnnetään kohtuun, ja se rupeaa väkisin supistelemaan. Mutta kun ne on siellä, niin siinä voi maata ihan rauhassa. Mulla kuplien lähettäminen ei sattunut yhtään, enkä oikeastaan edes tuntenut sitä. Hengittele vaan rauhassa ja ajattele mukavia asioita. Ei se miellyttävä tutkimus ole, mutta rohkeasti vaan!
    Ennemminkin mua yllätti että kun eka kipulääke lopetti vaikuttamasta, kohtu supisteli jatkuvasti niin paljon, että oli pakko ottaa vielä toinen satsi. Mutta sen vaikutusajan jälkeen tuntuikin sitten ihan normaalilta. Tutkimukseen meni itsessään ehkä 10 minuuttia, joten koko käyntiin alle puoli tuntia. Mä menin kyllä ihan töihin sieltä, eikä ollut mitään ongelmia, kun vaan söi niitä särkylääkkeitä. Suosittelen kyllä että ostat itsellesi valmiiksi jonkun suklaaherkun tai muun palkinnon, jonka voit syödä sit kun oot selvinnyt siitä. Minä päivänä tää on edessä? Ja kysy nyt vielä tarkennuksia jos Rosa tai mää jätettiin jotain kertomatta.
    Omaa napaa: en saanut ovisplussaa, joten otin torstaina piikin. Yhtään ei ole kyllä sellainen olo että olisi ollut ovulaatiota. Mutta askel kerrallaan. Pitää olla tyytyväinen että on löydetty keino kasvattaa sopiva määrä munasoluja sopivan kokoiseksi. Otetaan tämä irrotushaaste sit seuraavaksi. Mun pitää jossain välissä soittaa sinne ja kysyä näistä irrotuspiikkien käytöistä kesän aikana ilman ultraa. Että voiko piikittää jos ei ole ultralla varmistettu ajankohtaa. Tänään pitäisi aloittaa luget. En ole vielä lukenut tablettipakkauksesta selviäisikö siitä, mutta otetaanko ne siis ylä- vai alakautta? =) Ja jos alakautta, niin eikö niissä ole mitään asetinta mukana? Mutta summa summarum, mulla meni jotenkin usko tähän kiertoon kun se munis ei tajunnut itse irrota. No on me silti kaikkemme tehty että ajoituksesta ei ainakaan voi kiikastaa. Niin että kiva viikonloppu oli joo…
    Mukavaa maanantaita! Ja onnellista kesälomaa Keijulla! Mitäs meinaat nyt aluksi puuhailla?

11. Lumikukka'' Vierailija

Tsemppiä Neilikselle! Toivotaan, että munis on kumminkin irronnut ja pojat löytävät oikeaan osoitteeseen ;)

12. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kauheesti tsemppiä Ericalle tutkimuksiin tänään! Mä pidän kovasti peukkuja pystyssä et siellä ois röörit auki!!!

Kiva että Keijukin pääsee lomailemaan :) Me lähdetään siis ens lauantaina kahdeks viikoks latautumaan, jeee :) Tekee varmasti hyvää ennen hoitorumbaa. Ens kierrosta (menkat jotka alkaa heinäkuun alussa) voin jo yrittää ilmoittautua! Tosin en varmasti pääse sisälle lakon aiheuttamien jonojen takia, ja voihan olla että ne hoitsut lakkoilee vielä silloinki. Mutta hyvä fiilis sen takia että nyt ollaan edes vähän lähempänä pientä toivoa että voisin tulla tän vuoden aikana raskaaks...

Mun tiputtelut senkun vahvistuu, eli menkkojen pitäis alkaa pian.

Hihi, Keiju vahtaa naapurin mahaa :)

Äh just kun loppui koivujen kukinta ja vähän helpotti, niin jo rupes ruohot vaivaamaan. Hatshii!!!

13. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oltiin aika samoihin aikoihin linjoilla :) Mä oon käsittänyt että luget otettais alakautta, mutta kai se lukee vielä paketissa :)

Kiva kun Lumppari ja Rosakin piipahtelee täällä!

14. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tai en mä tiedä milloin ne Erican tutkimukset on, en tiedä miks kirjotin et tänään... no enivei, tsemppiä sit kun meet sinne!

15. Keiju80. Vierailija

Ei tässä oikein osaa mihinkään järkevään puuhaan ryhtyä, joten surffailen vaan netissä ;) Puutarhassa olis kyllä hommia ja siivoilla vois myös..

Mulle annettiin ohjeeksi ottaa luget alakautta, enkä tiedä kumpi sitten on yleisempi tapa. Oon käsittänyt, että alakautta otettuna vaikutus on vahvempi, eikä aiheuta niin paljon sivuoireita. Suun kautta otettuna voi aiheuttaa esim. pahaa päänsärkyä. Eikä tosiaan ole mukana mitään asetinta, sormella vaan ;)

Harmi, Neilikka, ettet saanut ovisplussaa tikkuun. Voihan olla, että sulla ei vaan jostain syystä ne tikut toimi? Varmasti piikki on kuitenkin tehnyt tehtävänsä ja munis irronnut! Mutta tiedän kyllä tuon epävarmuuden tunteen.
    Mulla vähän sama fiilis, että oliko ovis jo vai ei?!? Viime viikolla oli siis limoja ja nippailuja kp 14 paikkeilla, mutta jotenkin vaillinaisen tuntuisesti, enkä saanut kunnon ovisplussaakaan. "Parhaat" tuntemukset oli torstaina, eli silloinhan ke olis pitänyt näkyä viivat tikussa, mutta silloin tikku oli puhdas nega. Ei tajuu :/

Toivottavasti et Minni joutuis kärsimään nyt kovin monta päivää tiputtelusta. Ei sillä, että mä sulle menkkojakaan toivoisin, mutta you know :) Ihanaa, et teilläkin on matka jo niin lähellä, ja sit pääsetkin jo ilmoittautumaan hoitoon! Ja vaikka ne ei heti ottaiskaan sua, niin tiedät ainakin, että olet jo lähempänä sitä kertaa, kun niiden on PAKKO ottaa sut!

Jaah, jospa sitä taas yrittäis tehdä jotain hyödyllistä. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

16. -Vilkku- Vierailija

*hups, mä kerkesin kirjoitella tonne vanhaan ketjuunne Annan ihanista uutisista sekaisin!*
    Täällähän oli saatu ihania uutisia! ONNEA ANNAlle ja miehelle! Kyllä teille kaikille tuon plussan jo soisi! Auringonpaistetta kaikille..myös sinne risukasaan! Ericalle ylimääräinen halaus!
    Vilkku
    Lainaa

17. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa, kiva kun pyörähdit täällä, Vilkku :)

Jee enää tää viikko töitä, ja sit alkaa kahden viikon loma. Eli me lähdetään lauantaina reissuun ja mä en sit taida pariin viikkoon tulla tänne (niin mä sanoin ennen edellistäkin lomaa, mutta nettikahvilassa vaan istuin lukemassa teidän kuulumisia). Mä yritän itseasiassa manailla mun menkkoja tulevaks nyt ihan kunnolla(mahdollisimman pian (tänään kp 28) että ehtis loppua ennen viikonloppua. Ei tekis mieli vaihdella mitään sidettä norsusafarilla ;) Hehe, vaikka suurimman osan lomasta makaan varmaan poolilla drinkki kädessä (sellanen jossa on aurinkovarjo) ja joku hömppälehti kädessä ;)

18. Erica. Vierailija

Heissan!

Minni ihanaa että teilä loma lähenee! Tekee varmaan tosi hyvää päästä relaamaan ennen hoitoja! Minne päin Thaikkuja olittekaan menossa?

Ihanaa kuulla taas Vilkusta pitkästä aikaa! Kiitos ihana haleista! Miten teidän kakkos projekti etenee? bd bd bd!!! Ihanaa kesää sinulle ja perheelle!! *halit*

Mulla on se aukiolo tutkimus ens viikon maanantaina. huu, jänskää mutta uskon teitä ettei se satu paljon! Kyselinkin tuolla odotuspuolella jo sitä että vaikuttaako tutkimus sen kierron plussa mahikseen? Tietääkö täällä joku? :)

Neilis, älähän nyt menetä uskoa tähän kiertoon. Se piikki on hyvinkin voinut irrottaa sen muniksen siellä ja ties vaikka sun kehossa tapahtuu vaikka mitä tällä hetkellä!! :) bd bd peukut on kybällä pystyssä täällä!!

Mulla on kesäloma alkaa vasta heinkuun vikasta viikosta eteenpäin. Neljä viikkoa ois tarkoitus lomailla! Me ajateltiin lähteä ehkä autoilemaan pohjois Norjaan. Saas nähdä, suunnitelamt on vielä ihan auki :)

Mutta nyt takas töiden pariin...

Erica.

19. Rosis Vierailija

Tsemppiä aukiolotutkimukseen, Erica! Mun gyne sanoi että se on tärkeää tehdä ennen ovista juuri siksi, että siinä vaiheessa munis on turvassa eikä johtimissa. Että jos tutkimus tehtäisiin oviksen aikaan tai sen jälkeen, tutkimus voisi huuhtasta muniksen mennessään. Eli sullahan se tehdään ennen ovista, joten nou worries!

Minni, ihanaa lomaa! Kuulostaa mahtavalta, pitäkää hauskaa!

20. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Me mennään Phuketiin loikoilemaan :) Se hotelli on tosi hieno, joku sellanen pariskunnille erityisesti tarkoitettu, eli siellä ei oo kirkuvia lapsia altaalla. Just sellasta kunnon rentoutumista mä kaipaankin! Mies haluaa mennä norsusafarille, ja mä lukea People-magasinia sateenvarjodrinkki kädessä altaalla, mutta tehdään kompromissi eli molemmille jotain :)

Kuinka mä pärjään ilman teitä pari viikkoa? :) Pakko varmaan löytää joku nettikahvila, täytyy sitä ainakin vahtia että millonka Ballerina ja Angsteri synnyttää!

21. Neilikka.. Vierailija

*Näkee mielessään Minnin ja miehen norsun selässä sateenvarjodrinkit käsissä*

Olkaahan varovaisia että ei läiky!!!

22. Saana... Vierailija

Neilis, yritän käydä täällä lukemassa ainakin silloin tällöin, että kestän edes vähän kärryillä mitä tälle puolelle kirjoittaville kuuluu. :)

Ericalle tsemppiä tutkimukseen!

Voih, Minni on kohta ihanalla lomalla... Pitäiskö meidän lähettää sulle tekstari, kun Ballerina ja Angsteri ovat lähteneet laitokselle, ettet liikaa roiku nettikahvilassa ;)

23. ballerina ejk Vierailija

Lomasuunnitelmat kuulostavat ihanille, nautihan Minni täysin siemauksin Phuketin lämmöstä ja tasokkaasta hotellista! Ericankin teksteistä huokuu hyvä olo ja positiivisuus, ehkäpä tuo asenne edistää vauvaprojektiakin. Vieläkö olet kuntoillut yhtä ahkerasti? Bikinikunnossa taidat olla jo mennen tullen?

Tämä kesä tuntuu kyllä uskomattomalta! :D

24. Lumis Vierailija

Mahtavaa Erica, että olet hyvillä mielin jo sinäkin. Minnin loma kuulostaa ihanalle! Meidänkin piti lähteä reissuun, mutta otettiin aika ankarasti eilen aiheesta yhteen... Saapa nyt nähdä miten käy.

25. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oho Lumis, teillä taitaa lempi leiskua kun on noin temperamenttia :) Meillä ei pahemmin leisku kun mulla on aina joko hiiva tai tiputtelua/menkat. Nytkin on jo kuudes tiputtelupäivä, grrr. Sain sellasen hiivalääkkeenkin, mutta yhtä hellänä on paikat... Onneks on ovis vasta parin viikon päästä, ettei tartte nyt jyystää.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri