Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 5

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Minni.., 22.05.2008.

1. Anna.. Vierailija

Neilikka 27+26 Y01/07 PCO, metut+tamut kesän ajan
    Iipi 33+36 Y02/07 M alentunut sp. laatu
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07
    Anna 27+26 Y04/07, +05/08, km 06/08
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, ICSI syksyllä
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS 06/08
    Keiju 27+26 Y07/06 clomit syöty, hoitojonossa
    [email protected]
    -Sara-

Takaisin lähtöruudussa, ei ollut pikavoittoja tarjolla ärrällä. :) Ehdin nähdä meidän pienen enkelin sykkeen, mikä lohduttaa tosi paljon, alkio ja raskaus oli siis ihan oikeasti totta ja voi tapahtua toistekin. Sain spontaanin keskenmenon, mikä on "helpoin" keskenmeno, kaikki oli tullut itsestään ulos, ei tarvita lääkkeitä tai kaavintaa. Karenssia saatiin kahdet menkat, eli kattellaan taas sitten syssymmällä.. Mielessä pelottaa kuitenkin kysymys, että mitähän meidän varalle on seuraavaksi varattu, kun elämä näin epäreilusti heittelee?

Onneksi en osannut yhtään odottaa keskenmenoa kohdallemme, vaan nautein ihan mielettömästi näistä ihanasta lähes kolmesta viikosta. Itkut on (toivottavasti) jo itketty ja katse käännetty tulevaan. Olen ajatellut asian niin, että parempi kuitenkin näin, että sain kokea tämän kaiken kuin, että en olisi vielä kahta viivaa tikkuun saanut ensimmäistäkään kertaa. :)

Plussaonnea kaikille ketjulaisille! :))

2. [email protected] Vierailija

Voi ei! Elämä on epäreilua! Jaksuja!

3. angsteri Vierailija

Voi ei Anna! Olen todella pahoillani ja tiedän hyvin mitä käyt nyt läpi (mullahan oli melkein tasan vuosi sitten varhainen keskenmeno). Kovasti voimia ja jaksamista! Sanat ei riitä....

4. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi Anna! Paljon haleja ja rutistuksia teille molemmille!!!! En tiedä mitä sanoisin, paljon voimia!!!

5. Erica. Vierailija

Voi Anna!!!! Olen niin valtavan pahoillani että jouduit kokemaan saman kuin minä ja angsteri. Elämä ei tosiaan ole reilua... Kovasti jaksuja ja isoja voimahaleja sinulle ja miehelle!

Nyt ei sanat tosiaan riitä.. tiedän että mikään ei voi lohduttaa tällä hetkellä..

Jaksuja vielä kerran miljoonasti!! *rutistaa*

6. Lumikukka'' Vierailija

Voi ei Anna! Olen tosi pahoillani teidän puolestanne. Paljon voimia ja jaksamista teille!

7. Brogan* Vierailija

Iso lämmin halaus Annalle. Olen niin pahoillani :(

8. ballerina* Vierailija

Voi Anna, olen niin pahoillani puolestanne. Voimia sinulle ja miehellesi!

9. Rosa´ Vierailija

Eikä...!
    Anna, olen niin pahoillani. Halauksia ja jaksamista.

10. sade81 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Anna, paljon jaksamista ja halauksia!

11. Anna.. Vierailija

Hei, älkääs nyt niin kauheasti rutistelko, menen ihan lyttyyn.. ;) Elämää tämä vain on, on se ennenkin päähän potkinut ja kyllähän te tiedätte, mitä sitten tehdään – haetaan kaapista taas yksi haarniska, kovetetaan se päälle yhdeksi kuoreksi vanhojen ylle, pyyhitään hiukan sitä luottamusta harteilta pois, laitetaan pari kiveä lisää saappaisiin, purraan hammasta yhteen ja eikun eteenpäin. Nojoo, mutta siis ei tämä surkuttelemalla auta, tsempataan mielummin Neilikkaa ja muita seuraavaksi jännäileviä! :)

Laitan tähän ajatuksen, jonka löysin, turhan pitkä, mutta ehkä siinä joku pieni siemen on, mistä olen jotain saanut irti ja tuulta omille ajatuksille..

Taatusti hän kuulee.
    Hän katselee sinua varmasti kaiken aikaa.
    Ehkä hän on nyt onnellinen,
    ehkä joidenkuiden ei ole tarkoituskaan
    jäädä meidän elämäämme pysyvästi.
    Ehkä jotkut ovat vain ohikulkijoita,
    vain läpikulkumatkalla.

Ehkä he täyttävät tehtävänsä nopeammin kuin muut.
    Heidän ei tarvitse vitkutella täällä sataa vuotta
    saadakseen kaiken kuntoon.
    He hoitavat hommansa tosi nopeasti jotkut.
    Jotkut vain ikään kuin käväisevät
    elämässämme antamassa meille jotakin,
    tuovat lahjan tai opettavat meille jotakin tärkeää,
    ja se on heidän tehtävänsä meidän elämässämme.
    Hän opetti sinulle varmasti jotakin.

Ehkä hän opetti sinua rakastamaan,
    antamaan ja välittämään.
    Se oli hänen lahjansa sinulle.
    Hän opetti sinulle paljon,
    ja sitten hän lähti.

Ehkä hänen ei yksinkertaisesti tarvinnut viipyä pitempään.
    Hän antoi sinulle lahjansa ja oli sitten vapaa jatkamaan matkaa,
    mutta häneltä saamasi lahjan
    sinä saat pitää ikuisesti.

-kirjasta Lahja, Danielle Steel-

12. Amilda79 Vierailija

Voi ei Anna! Oon niin pahoillani.
    Vitsi, miten liikuttava kirjoitus, niisk! :´l
    Voimia ja jaksamista sulle...

13. Rosa´ Vierailija

Ai kun kaunis runo, siinä on paljon ajatusta, tosi kaunis.

Kuten aina niin ironisen pessimistinen ystäväni sanoisi: Eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

Estelyistä huolimatta vielä pieni nopea halaus.

14. Saana... Vierailija

Voi ei Anna... Lämmin rutistus...

Ihana runo...

15. Keiju80. Vierailija

Voi miten ikäviä uutisia täällä. Pahoitteluni Annalle! Ja rutistus vielä, estelyistä huolimatta. Kirjoitit niin kauniisti, että ihan tuli tippa linssiin. :´( Mutta niin kuin itsekin totesit, varmasti tämä plussa luo uskoa jatkoon. Kovasti tsemppiä ja jaksamista! Olet ajatuksissa <3

Sen verran vielä omaa napaa, että pientä tuhrua havaittu, joten jännäilyt loppui taas ennen kuin ehti alkaakaan. Lempi leiskuu tosiaan aika harvoin, kun koko ajan on jotain vuotoa. Nytkin taitaa olla hädin tuskin kaks viikkoa edellisten menkkojen loppumisesta...

16. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan sama juttu täällä Keiju, nyt 7. tuhrupäivä menossa! Grrr!

17. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihana toi runo/kirjoitus! Tuli ihan tippa linssiin! Kyllä sä oot Anna urhea!!! *nostaa hattua*

18. pimmu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Annalle rutistus ja hatun nosto aivan mielettömästä taistelutahdosta ja positiivisuudesta!!!

Mistä noin vahvoja haarniskoja saa?? Mäkin haluun..

19. Neilikka.. Vierailija

Voi Anna. Tulin nyt vasta palstalle enkä mitenkään tahtonut ekaksi uskoa lukemaani. Olin niin iloinen teidän puolesta ja iloinen siitä että puhuit että et aio stressata siitä meneekö kaikki hyvin vaan luottaa parhaimpaan. Paljon jaksamista, ja tervetuloa taas meidän puolelle. Mutta on tässä hyviäkin puolia niin kuin itse sanoit. Se kaikki voi tapahtua teille ihan kohta uudestaan, ja toivottavasti paremmalla onnella. Lämmin halaus vielä täältäkin.

Huuh. Mulla ei edelleenkään ole yhtään olo että tästä voisi tärpätä (huomenna tulee viikko irrotuspiikistä), mutta arvatkaas mitä näin tänään. Jos uskoisin hupsuihin enteisiin, voisi ruveta sukat pyörimään jalassa. Haikaran! Ja noin sadan metrin päässä oli toinen! =)

Oon vielä huomenna nettipimennossa, pitäkää palsta vireänä!

20. Anna.. Vierailija

Kiva, että Neilikka on nähnyt merkin. :) Toivotaan parasta, eihän se nyt vielä pitäisikään plussalta tuntua, ensi viikon alussa pitää kysellä, miltä sitten tuntuu.. Keijulla alkanut jo tuhruttaa, harmin paikka ja harmittaa varmaan tosi paljon, kun siihen ei ole keksitty mitään keinoa.. Joko kävit siellä yksityisellä?

Juu, onneksi päätin, että en stressaa keskenmenosta, koska uskon, että jos olisin niin tehnyt, olisi nyt paljon helpompi vajota synkkyyteen ja syytellä itseään siitä jumppatunnista ja tästä kahvimukista ja toistella, että ”tietysti just mulle, näin mä ajattelinkin” tai ”tämä oli odotettavissa”.

Kolme viikkoa olin tosi onnellinen ja nyt en aio vajota synkkyyteen, en vaan suostu päästään itseäni siihen masennustilaan, jossa olin ennen plussaa, jostain se taistelutahto on vaan löydettävä ja pimmu kyllä niitä haarniskoita vaan löytyy kaapista, kun elämä on ennenkin tuonut eteen niin uskomattomia asioita, mistä on pitänyt selvitä.

Lääkärit olivat tosi kivoja, molemmat tekivät heti ensimmäisenä selväksi, että tämä ei ole sitten sinun vikasi ja varmistivat vielä, että olenko samaa mieltä, kumpikaan ei kysellyt, oletko harrastanut seksiä tai tehnyt sitä tai tätä ennen vuodon alkamista, ei siis minkäänlaista syyllistämistä tai epäilyjen/pelkojen herättämistä. Totesivat vaan, että näille ei vaan voi yhtään mitään. Niin kuin ei voikaan, se voi sattua ihan kenelle vaan, eikä se yhtään katso sitä, että onko se reilua vai ei, ihan sama oletko yrittänyt kuukauden vai kolme vuotta.

Onneksi on kesä edessä ja kohta joku plussaa! :)

21. Lumikukka'' Vierailija

Sun kirjoituksista Anna kyllä huomaa, että olet kokenut vaikeuksia ennenkin. Olet todella vahva ja sinulla on sydän paikallaan. Todella upeaa löytää tästäkin asiasta niitä hyviä puolia. Toivottavasti mieli pysyykin positiivisena, mutta anna itsellesi lupa surrakin, jos siltä tuntuu. Tuo stressaamisjuttu on fiksusti ajateltu... Siis kun jos jotain pahaa tapahtuu, se tapahtuu joka tapauksessa. Suree sitä etukäteen tai ei.

Minulle on vaikeuksien keskellä ollut apua siitä ajatuksesta, että kaikki menee kuten on tarkoitettukin. Jälkeenpäin asioista löytyy ne selitykset... Jos ei olisi ollut sitä ja tätä, niin silloin ei olisi tätä hyvääkään asiaa jne. Tuon runon pohjimmainen ajatus on ehkä sama.

Valoisaa kesää sinulle ja miehellesi! Olkaa tukena toisillenne.

22. Keiju80. Vierailija

Voi Anna, mä kyllä ihailen sun asennetta! Toivon, että itsekin pystyisin samaan :) Mutta niinhän se on, että ei vaikeuksia kohdattaessa ole mitään apua siitä, että jää itsesääliin rypemään. Itselle on paljon helpompaa, jos vain jatkaa eteenpäin positiivisella asenteella. Tietysti suru pitää jollain tavalla käsitellä, mutta helpottaa varmasti oloa, jos ei jää sitä ikuisiksi ajoiksi märehtimään. Ja tietty saat tänne purkaa oloasi ihan niin paljon kuin tunnet tarpeelliseksi.
    Miksi muuten joudutte odottamaan kahdet menkat ennen uutta yritystä? Oon luullut, että yleensä vain yhdet tai ettei jopa ollenkaan. No, varmasti on parempi, että elimistö saa toipua rauhassa. Mitäs sit syksyllä, jatkatteko luomuna, vai pääsetkö tutkimuksiin? (eikös sulla olisi nyt tullut aika sinnekin?) Ja hei, jos tuntuu, ettet jaksa vastailla tällaisiin tyhmiin kysymyksiin, niin skippaa yli vaan :)

Hih, ihana enne Neilikalla :) Varmaan povaa kaksosia ;)

Mulla menee hermot meidän naapureihin, argh! *hyppii tasajalkaa raivoissaan* Toinen levittää pihakivetystään meidän puolelle "kun ei tää kuvio mee muuten tasan", ja toinen kuskaa nurmikonleikkuujätteitään meidän takapihan läpi. Omakotitalo jossain haja-asutusalueella alkaa sittenkin tuntua aika houkuttelevalta...

Jaa-a, jospa sitä katselisi jotain syötävää ja menisi sitten takaisin vahtimaan tontin rajoja ;)

23. Keiju80. Vierailija

Niin, piti vielä kommentoida tuota, mitä Lumikukkakin kirjoitti, että kaikki menee niin kuin on tarkoitettu. Mäkin tavallaan ajattelen niin. Nyt on vaan niin pirun vaikeaa löytää tästä mitään tarkoitusta. :/ Toivottavasti jonain päivänä löydän.

24. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä oon kans miettinyt sitä että olisko aina kaikilla asioilla tarkoitus. Tällä hetkellä mä oon sitä mieltä että ei. Mun on kanssa vaikea löytää mitään tarkoitusta... Yritän miettiä niin että meidän lapsesta tulee sitten joskus maailman odotetuin, arvostetuin ja rakastetuin pikku ihme, ja en toivottavasti sitten valita raskausaikana pikkuasioista.

25. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Auts, kp 1. No, parempi että alkoi nyt kipuineen kuin lomalla. Mä oon tän päivän kotona töistä enivei, niin pystyn hyvin mököttämään peiton alla. Mutta positiivista oli että täti tuli just tasan sinä päivänä kun yourdays ennusti.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri