Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 6

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Keiju80, 09.06.2008.

1. Erica. Vierailija

Voihan paska, tosi kurjaa että ette nyt päässet Minni! Halit ja toivotaan että ens kierrossa sitten!

Pimmun keinovaihtikset ei kuulosta kivoilta, tsemiä kovasti! Mikäs on seuraava vaihe? Milloin on siirto? bd bd :)

Kiitos peukutuksista :) Tänään oli se haastattelu ja meni hyvin, nyt ei auta kuin odottaa ja toivoa parasta...

Lomaaaaaaaaaaa, mä haluun jo lomalle. Blääh sinne on vielä ikuisuus ja työt ei motivoi yhtään tällä hetkellä :(

Öitä leidit!

2. pimmu. Vierailija

Huomenna on siirto!!!!!! Woohou. Jännittävää.

Ericalle peukut työn puolesta!!!

Mä vielä joku päivä mukiloin ton yhen k*sipään (mun miehen). Mulla menee niin hermo sen kanssa tänään. Meijän auto oli 3 viikkoa korjaamolla, koska siinä meni jäÄhdytin paskaks ja jotain muita osia piti uusia (meillä on tosi vanha klassikko). Jok tap, eilen saatiin se vihdoin ja viimein takas. Tänään lähdettiin käymään yhessä paikassa n. 60km ees taas, ja toi paska meni uudestaan rikki. Me oltiin just yhellä parkkiksella, ja se ei enää käynnistynyt (Akusta ei ole kyse). Ja voi v*ttu ku mua otti niin kovin päähän, et tollaseen shittiin tarvii tuhlaa rahaa, ja se yks apina huutaa mulle "tee jotain prkl!" Ja mua ei olis yhtään vähempää voinu kiinnostaa alkaa lykkii meijän autoa mihkään suuntaan. Si se vaan karju "sä et ikin suostu tekee mtään" ja blaa blaa blaa. Lykkiköön itte v*ttu romunsa.

Että tämmönen päivän alku. Mites muilla?

3. Minni_ Vierailija

Voi Pimmu! Osaan just kuvitella kuinka sulla on ollu oikein kunnon hormonivitutus jollain 40 asteisella parkkipaikalla. Just tollasessa tilanteessa tulee aina helposti sanottua rumasti. Jösses.

Tsemppiä hirveesti huomiseen siirtoon, täällä pidetään terhakkaasti peukut pystyssä sen pari viikkoa! bd bd

4. Minni_ Vierailija

Milloin soittavat sulle takaisin siitä työpaikasta, Erica? bd bd

5. Erica. Vierailija

Lupasivat palata ensi viikon alussa. Aikas jännää...huuu :)

Pimmulle hurjasti tsemiä huomiseen siirtoon! bd bd bd bd

Voih, kävin lukemassa iltalehden otsikot netissä ja kas, Linda Lampenius on pieniin päin. Taisivat onnistua melkein heti häiden jälkeen koska ne oli 31.3. Iloinen toki heidän puolestaan mutta mutta mä haluuuuuuun kanssa ja tosilla se käy tosta noin vaan. Epistä... :(

6. Erica. Vierailija

Ai niin, piti kommentoida tota Pimmun auto juttua. Anteeksi mutta mua alkoi hymyilyttämään mielettömästi koska näen sieluni silmin mun veljen vaimokkeen. Mun veli on ihan autohöperö ja rakastunu sellaiseen iku vanhaan rotiskoon jota pitää korjata KOKO ajan. Mun veljen vaimoke on ihan kypsä siihen kun veli on aina pajalla... ;) Toisilla se luopumisen tuska siitä vanhasta rakkaasta autosta on niiin valtava...
    Joten ymmärrän tuskasi, niin paljon olen samasta aiheesta kuullut, hih. :)

7. Minni_ Vierailija

No on aika nopeasti pamahtanut Linda paksuksi sitten, vaikka lähenteleekin neljääkymppiä. *vihreä kateudesta*

Luin jostain -kun varsinkin eilen vitutti että TAAS tuli kuukausi ylimääräistä odotusaikaa- että afrikkalainen joka odottaa bussia on saanut LISÄÄ aikaa, kun taas täällä tanskassa hermostuneella bussia odottajalla menee aikaa HUKKAAN. Miksen mä voisi olla sellanen iloinen afrikkalainen?

8. Neilikka.. Vierailija

Huomenta! Sori että nyt tulee vain omaa napaa, mutta mulla on kauhea kiirus, enkä jaksa ruveta keksimään mitään kannustavaa/lohduttavaa/vitsikästä kommentoitavaa teidän juttuihin, vaikka ne ehdottomasti sitä ansaitsisikin!
    Mulla on ollut tällä viikolla megalomaallisia tietokoneongelmia, enkä ole oikein päässyt tänne. Nyt on rakkine kunnossa. Tässä oli sekä emolevy että näyttö rikki ja mulla oli varakone, jonka välimuistiin en halunnut ellejä....
    Ette ikinä usko! Mä oon saanut ovistestiin haamuviivan, eilen tosi haalean ja tänään inasen tummemman. Ei se missään nimessä plussa ole, mutta seurataan tilannetta. Haamustakin olen ylpeä, sillä mulla ei ole ikinä ennen keho tuottanut luomusti sitä irrotushormonia. Eli vaikka vielä ei irtoaisikaan, niin taas ensi kiertoon on lisää mahdollisuuksia, kun metut on tasoittaneet tilannetta taas lisää. Eli hitaan hitaasti tässä saatetaan päästä tilanteeseen että mun keho tuottaa oikeita hormoneita oikean määrän, ja tällainen "luomuvaihtoehto" tuntuu kyllä tosi kivalta.
    Mulla alkaa tänään loma! Viikonlopuksi Ruisrokkiin ja ensi viikolla sitten kotipuoleen. Ihanaa, lapsuuden uimaranta ja hiekkatiet ja kotikylä odottaa!!! Meinataan rakentaa sinne uusi terassi, ja käydä paljon kavereiden ja tuttujen luona kylässä, ja nukkua teltassa. Heh, ollaanko vähän mukavuudenhaluisia kun ei roudata telttaa mihinkään pitemmälle, kun ajateltiin mennä meidän takapihalle, jossa virtaa joki. Mutta mun lapsuuden koti on siis niin maalaisseutua, että takapiha käy oikein hyvin, ei ole naapureita.
    Mitäs viikonloppu/lomasuunnitelmia muilla?

9. Minni_ Vierailija

Hei kiva että metut on vaikuttanut noin hyvin Neiliksen hormoneihin!

Me ollaan ihan kotosalla viikonloppu. Viime viikonloppu oli sellaista hulinaa kun järkättiin isot bileet, niin nyt varmaan nautitaan kesästä (täällä on iiiihanan lämmin), siivotaan (blaaah) ja käydään leffassa tai jotain. Niin ja autan miestä kirjoittamaan työhakemuksia, kun se ei saanut sitä sen unelmaduunia jonka haastattelussa se oli ennen lomaa.

Mä teen tänään kotosalla töitä kun ei oo hirveesti hommia... eli makaan sohvalla läppäri mahan päällä, surffailen ihan turhilla sivuilla ja telkkari pyörii taustalla. t. vuoden työntekijä :)

10. Keiju80. Vierailija

Voi jee sitä L. Lampeniusta! Oikee äitihahmo sekin... "Olimme toivoneet vauvaa jo pitkään" Nii-in, voihan se pari kk tuntua joistakin pitkältä...

Laitoin teille just mailia, mutta siinä unohtui toivottaa Pimmulle kovasti tsemppiä tän päiväiseen siirtoon! Tai paremminkin onnea matkaan niille siirrettäville beibeille :)

Neilikselle onnittelut edes haaleasta ovisviivasta! Olis ihan huippua, jos ne metut nyt auttais sun kierrot kuntoon. Ja hauskaa lomaa :)

11. Erica. Vierailija

Huippua Neilis että alkaa hormoni toiminta toimia!! Nyt vaan bd bd että sieltä yksi munis irtoaisi ja kohtaisi siimahännän :)

Mies on pelireissulla viikonlopun ja mun kaveri tulee huomenna grillailemaan meille. Muuten ajattelin vaan käydä treenaamssa ja myöskin vähän siivoilla :)
    Ärsyttää istua täällä sisällä toimistossa kun ulkona on vuoden kesäpäivä. Hmph!

Mun on pakko testata huomenna aamulla uudestaan ellei se perhanan täti nyt kaarra paikalle tänään. Täällä on menossa kp 33. Turhauttavaa kun alkaa kierto taas pidentyä, sama juttu edellisessä kierrossa. Ja en tosiankaan usko että "pullat ois unissa" ei ole yhtään sellainen olo. Syksyä odotan kovasti että päästään siihen tukihoitoon. Haluan uskoa että sitten onnistuu!! :)

Siihen Linda juttuun vielä, luin tänään enemmän tosta ja ilmeisesti he ovat kauan ja hartaasti yrittäneet vauvaa. Ihanaa kun pitkän odotuksen ja yrityksen jälkeen viimein tärppää, mäkin haluuuuuuuuuuuuuuuuun! :)

Pimmulle kovasti tsemppiä, tulehan kertomaan kuis meni! bd bd

Ihanaa viikonloppua kaverit!

Pus&kram,
    Erica

12. pimmu. Vierailija

Neilikselle onnea oviksesta! Ihanaa jos te onnistuisitte luomusti! Ja ihanaa takapiha telttailua teille!

Keiju ei kande tuomita hlöä jota ei tunne. Ei sitä koskaan tiedä kuin kauan linda on miehensä kanssa lasta yrittänyt. Ei sillä että mäkään heistä mitään tietäisin, mutta sitä ei vaan koskaan tiedä. Ja pelkkä kaksi kuukautta tuntuu ikuisuudelta, kun vauvaa kovin toivoo. Ja en siis tätä millään pahalla tarkoita.

Mulla siirto 43 min päästä. Alkaa taas perhoset heräilemään tuolla masukissa. No hyvin se menee. Se on suhteellien nopea toimenpide. Mutta inhottavaa se silti on. Nyt vaan tarvii taas toivoa, että josko meijän vauvanalut jaksais tarrautua kovemmin kiinni.

Hyvää viikonloppua teille ihanaiset!!! Mä tulen taas ensi viikolla kertomaan fiiliksistä!

13. lindasta Vierailija

No eipä tuolla Lindalla vielä kovin pitkää (ajallisesti) lapsettomuutta taustalla ole, kun on tavannut miehensä vasta alkuvuodesta 2007. Vaikka olisivat heti ryhtyneet tekemään lasta niin yritystä olisi 1,5 vuotta. Pitkä aika toki, mutta on niitä pidempiäkin aikoja toivottu. Ja itseasiassa tuskin ovat ensitreffeiltä saakka lasta tehneet. Onnea kuitenkin Lindalle, näissä uutisissa pitäisi vaan aina muistaa kohtuus, jostakin oikeasti pitkän aikaa haaveilleesta voi tuntua ärsyttävältä tuollainen kirjoittelu.

14. Minni_ Vierailija

Toivottavasti Pimmulla meni siirto hyvin! Nyt on sitten peukut terhakkaasti pystyssä pari viikkoa että vauvanalut pysyy kyydissä mukana! :) Kuinka monta alkiota teillä on tän siirron jälkeen vielä "pikkusisarusta varten"?

15. Mistä tiedät että yritystä pari kuukautta???

Mistä tiedät minkälainen äitihahmo hänestä tulee??? Sinusta tulee siis tietenkin parempi?

Ymmärrän kyllä että lapsettomuus katkeroittaa, mutta tuo on jo rumaa. Onko minulla tässä oikeus esimerkiksi sanoa että toivon ettet, keiju, raskaudu ollenkaan? Minusta se olisi kamala sanoa, vaikken edes sinua tunne. Vähän voisi miettiä tai suunnata katkeruutensa oikeammille osoitteille.

16. Minni_ Vierailija

No niin, jätetään se Linda-keskustelu vaikka sitten siihen kun ei pysynyt asiallisena... Tää on tätä ketju-"elämää" :)

17. Erica. Vierailija

Heips!

Nega testattu jälleen (olen alkanut vihaamaan tota testausta..) ja tätiä ei näy mailla halmeilla. Ärsyttävää, näyttää tosiaan siltä että ovulaatiota ei sitten tapahdukaan ja jos tapahtuu niin epäkypsällä muniksella. Kp 10 näytti rakkulat oikein hyviltä kiertoon nähden (kun olin siellä aukiolotutkimuksessa) mutta eipä se sitten kai irronnut ollenkaan. Nyyh. Nyt oikeesti odotan sitä syksyä että päästään lääkärille ja saadaan aloitettua ne piikitys hoidot. Heinäkuun on klinikka kiinni ja elokuun lomailemme mutta jospa jo syyskuun kiertoon vois aloittaa hoidot! Sitten ois vuos täynnä edellisestä plussasta. On tää ollut kamala vuosi kun joka kuukausi on odottanut sitä plussaa niin mahdottomasti :(
    Mutta eipä auta valittaa, on niitä huomattavasti pidempiäkin aikoja muilla :/
    Vähän kyllä masentaa kun ei tää nyt näytä onnistuvan. Onneksi on kesä että on vähän muutakin ajateltavaa kuin kierron eri vaiheet ja plussaus!

Mitkäs fiilikset Pimmu siellä, menikö siirto hyvin? bd bd

Minni, mites siivoukset sujuu? :)
    Mun pitäisi kans vähän siivoilla kun kaveri tulee illalla grillailemaan. Kaipa se on otettava itseään niskasta kiinni ja tartuttava imuriin ja luuttuun :)

Leppoisaa lauantaita tytsyt!

18. Erica. Vierailija

Niin sitä piti sanoa että mä en saanut Keiju sun meiliä?

Nyt tää menee imuroimaan *hyppii tasajalkaa innostuksesta*...

19. Minni_ Vierailija

Halitukset negasta, Erica! Meillä on kans varmaan sit syyskuussa actionia, että jännäillään varmaan samoihin. Mä en tiedä onks mulle ollu helpompaa vai vaikeampaa viimeiset puoli vuotta kun oon tiennyt ettei luomusti raskauduta. Tavallaan helpompaa koska en oo sen kummemmin enää "romahtanut" enää menkkojen alkaessa, mutta toisaalta vaikeempaa kun ei oo edes ollut mitään toivoa ja oon ollut ehkä enemmän "kokoajan" alavireessä. Mutta odotan innolla syksyä ja sitä että on taas toivoa raskautumisesta!

Meidät kutsuttiin eilen miehen veljen ja sen tyttöystävän luokse grillaamaan. Mä olin IHAN varma että mun tuurilla niillä on jotain "uutisia" kerrottavana, mutta eivät kertoneet mitään. Musta tuntuu että oon IHAN vainoharhainen... Tyttöystävä näytti erilaiselta (mä oon aavistanut mun kahden kaverin raskaudet ennen kun ne kerto koska ne näytti erilaiselta -siltä että niillä on joku salaisuus) ja kun se penko keittiön laatikosta jotain saksia/veistä tms, niin näin että siellä vilahti Gravitamin -tabletteja, samoja mitä mullakin on. Ja niitä syödään vaan jos suunnitellaan raskautta tai ollaan raskaana. Ja ei juonut mitään ja haukotteli koko illan -ei tyypillistä hänelle. No, onneksi ei tullut uutisia eilen (ilmeisesti raskaus on vielä alussa jos se on raskaana) koska mä oon vielä sen verran herkällä päällä edellisistä raskausuutisista lähipiirissä. Äh, kuulostaa varmaan ihan sairaalta, mutta mulla on sellanen olo että haluan kerätä ainakin pari viikkoa lisää voimia että jaksan taas ottaa uuden raskausuutisen vastaan, ja pystyn pitämään pokkani kun se uutinen tulee. En halua ruveta pillittämään tai järjestämään kohtausta, haluan vain edes pystyä teeskentelemään (???) että olen aidosti onnellinen heidän puolestaan. Mun on vaan tällä hetkellä vaikea olla aidosti 100% iloinen muiden raskautujien puolesta (paitsi kaikki te ootte poikkeuksia). Äh, mä olen kamala ihminen, mutta sellaset fiilikset mulla on ja en ikinä sanois niin raskaana olevalle kaverille, mutta haluan pystyä sanomaan sen täällä.

20. Minni_ Vierailija

Heippa taas, missäs sitä luuhataan?`

Täällä ei sen kummempia, jalat on ihan auauauau kun menin piiiitkästä aikaa hölkkäämään eilen iltapäivällä. Tuli tosi hyvä fiilis, vaikka kunto ei 20 minuuttia pidempään kestänyt. No, jospa huomenna jaksais vaikka 25 min :) Mä oon niin kade Neilikalle kun Neilis on niin sporttinen ja Ericakin sai niin hienosti tiputettua ne kilot mitä halusi, että pitää itsekin yrittää.

Pimmun kuulumisia odotellaan, toivottavasti siirto meni hyvin. Entäs Keiju, oliko riehakas viikonloppu?

21. pimmu. Vierailija

Maanantaita!

Hengissä ollaan. Siirto meni yhtä hyvin kuin aina. Nyt piinistellään parisen viikkoa ja toivotaan parasta db!

Huonojakin uutisia on. Meillä oli käynyt sulatuksessa kato. Viidestä jäljellä olevasta alkiosta selvisi ainoastaa 2. Eli tää oli viimeinen PAS siirto. Jos nyt ei tärppää, niin kaikki alkaa alusta. Mutta sille ei voi mitään. Itkuhan siinä tuli, mutta koitan olla ajattelematta sitä sen enempää. Turha mun on stressata. Onhan mulla sentää nyt kaksi top alkiota kyydissä. Eli siis olo on ihan hyvä tilanteeseen nähden.

Ericalle halitukset negasta!

22. Minni_ Vierailija

Hei Pimmu,

kyllä kaks top-alkiotakin on tosi hyvin, täällä ne ei niin laadukkaita suostu laittamaan kuin vain yhden! Mutta ymmärrän kyllä että petyit kun aiemmin on laitettu kolme. Mutta toivotaan että ne ois sitten sitäkin sinnikkäämpiä pikku alkioita! bd bd

Ootko sä muuten saanut nähdä ne alkiot siirron yhteydessä?

23. pimmu. Vierailija

Ei se alkioiden määrä siina siirron yhteydessä haittaa mutta harmittaa vaan, että jos ei nyt tästä(kään) kerrasta tärppää, niin uusi IVF edessä. Onhan se kumminkin jonkin verran rankempaa, kuin nää PASit.

Mä oon sen katetrin nähnyt. Mut itse alkioita en ole nähnyt. Siinä katetrissa ne näyttää mun mielestä ilmakuplilta. Ja monitorilta oon seurannut ja nähnyt alkiot. Ja aina hoitajakin vielä sormella näyttää, että tossa ne nyt on.

Eikö siis Tanskassa laiteta edes PASissa enempää kuin yks alkio? Tuoresiirrossa ei täällä siirretä enempää kuin kaks, mutta pakastuissa max 3.

24. Erica. Vierailija

Heips!

Voi Pimmu, nyt tarrasukkia pikkuisille matkaan hurjasti. Pidän teille peukkuja mahdottomasti että kiinnittyisivät ja pysyisivät matkassa! bd bd

Vai on Minni käynyt lenkillä :) Juu, ne lihakset on aina sika kipeät kun aloittaa tauon jälkeen! Ja kipeys lähtee sillä millä on tullutkin :)
    Joo, toivotaan Minni että syksyllä ois meidän vuoro! Mulla tuli täti kylää la iltapäivällä, vähän sen jälkeen kun olin tänne kirjoitellut. Eli kp 3 menossa täällä.
    Mua jotenkin ahdistaa se ajatus että hoitohin tässä nyt mennään, ettei luomusti sitten tärpännytkään. Jotenkin sen nyt vasta tajusi. Mutta mitä väliä millain tulee, kunhan tulee! :)
    Kuulin lauantaina että yksi kaveri on raskaana. Niillä on ollut kans murhetta matkassa joten ihanaa että nyt ovat taas raskaana. Mutta silti se tieto iski taas kun veisti sydämeen. Ei voi mitään että se uutinen aina muistuttaa siitä mitä itellä ei ole :( Tulee jotenkin pakokauhunen olo (ymmärrättekö mitä tarkoitan?).

Kaikki taitaa olla kesälaitumilla?! :) Mäkin haluuuuuuuuuun! Oih ja voi,vielä ois 3 viikkoa töitä. Snif.
    Hajoon tänne toimistoon.

Halit!

25. Minni taas... Vierailija

Heippa, joo ymmärrän turhankin hyvin pakokauhun noista kavereiden raskautumisista. Paitsi niiden jotka saa vauvan hoitojen tuloksena tulee sellanen olo että jes, noi hoidot on hyviä ja antaa uskoa meillekin.

Mua ei ahdista niinkään ajatus siitä että ei tärpännyt luomusti ja joudutaan menemään hoitoon, lähinnä vaan se että kuinka hemmetin kauan tässä menee kunnes saadaan lapsi, jos edes saadaan. Mua ei pelota eikä ahdista piikit, hormonit, alapään ronkkimiset sun muut, vaan hysteeriset pettymiset jos ei tärppää. Mä en ajattele että asioilla on tarkoituksensa tai että tää on jonkun korkeemman voiman tahto, mä ajattelen että tää on perseestä ja epäoikeudenmukaista. Taisteluhenkeä siis ainakin löytyy, tuntuu vaan siltä että oon ollut taistelukamat päällä liian kauan ilman kunnon kamppailua. Tahtoo piikit, hormonit, luget sun muut nyt ja heti!!! Mulla ei oo sitten yhtään kärsivällisyyttä odotteluun :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri