Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 8

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Anna.., 31.07.2008.

1. Anna.. Vierailija

Palstapoliisi tekee vain ja ainoastaan työnsä.. :)

Iipi 33+36 Y02/07 M alentunut sp. laatu
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07
    Anna 27+26 Y04/07, +05/08, km 06/08
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, ICSI syksyllä
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS 06/08
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä
    Lumikukka Y10/07
    [email protected]
    -Sara

Plussat:
    Neilikka 27+26 Y01/07 PCO, metut+tamut sitten auttoi, + 07/2008

Uusia kirjoittelemaan!!! :)

2. pimmu. Vierailija

Iipi 33+36 Y02/07 M alentunut sp. laatu
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07
    Anna 27+26 Y04/07, +05/08, km 06/08
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, ICSI syksyllä
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS-> nega TAUKOA TAUKOA!! hoidot jatkuu marraskuussa
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä
    Lumikukka Y10/07
    [email protected]
    -Sara

Plussat:
    Neilikka 27+26 Y01/07 PCO, metut+tamut sitten auttoi, + 07/2008

Miettikää kun me ollaan kaikki "Plussien" alla.. Huokaus.. Ihanaa
    Me ollaan käyty ahkerasti pelaa tennistä. Ja ollaan muuten opittukkin jo pelaa :) Alkuun se oli sellasta sohimista minne sattuu. Mutta nyt se on jo tosi kivaa!! Ja on parempi olo muutenkin, kun liikkuu hiukan.
    Mun piti käydä kysyy yheltä tallilta josko siellä vois käydä ratsastaa yksin. Mä en oo enää niin kouluratsastaja, tykkään vaeltaa hevosen kanssa itekseni. Oon muuten ollut ensimmäisen kerran hevosen selässä 1,4 vuotiaana. Ja joskus 6v aloin käymään ihan oikeella tallilla. Voi vitsi mulla on ikävä ratsastusta. Mut nyt on ehkä turhan kuuma.. Täällä kun noi lämmöt on välillä lähellä 40º..

Voi toivottavasti Erica plussais!! Peukkuja siihen suuntaan!!! Mites Anna sulla? Mikä meininkin yrityksen suhteen?

3. Lumis Vierailija

No pimmuhan on ihan pro tässä hevosharrastuksessa sitten.

Tosi inhottavia kommentteja Minni oli saanut, toki moni 'ulkopuolinen' puolustikin. Suljettu yhteisö voisi olla olla hyvä juttu, olen mukana. Ihmetyttää kyllä, että miten tätä meidän ketjua nimenomaan jaksaa muka ulkopuoliset seurata ja ilkeillä tasaisin väliajoin.

Tiedän, ettei mun kaveri tarkoita pahaa... Hekin joutuivat yrittämään neljättä lastaan puolitoista vuotta ennenkuin tärppäsi, mutta kai se on pikkuisen erilaista. Kuin tämä, kun ei ole mitään takeita siitä ensimmäisestäkään. Mutta näinhän se on kaiken kanssa... Ei voi todella ymmärtää toisen tilannetta, ellei itse ole mennyt läpi samasta asiasta. Mutta vaikka ei ymmärräkään, silti voi aina tukea.

Mikä teillä pimmu on nyt suunnitelma niiden hoitojen jatkon suhteen?

4. Lumis Vierailija

Joo Anna, ymmärsin tuon tilastojutun... Vaikka sen ottaakin huomioon (ja kolmannes pareista ei hakeudu hoitoihin lainkaan), oddsit näyttää aika huonoille. River on kuitenkin vielä tulematta...

5. Keiju80. Vierailija

Lumis, en ole Oysiin menossa hoitoihin. Inssit voidaan tehdä omassa sairaalassa ja ivf:t Treellä. Niin, säkö et olekaan meiliringissä? Tai et ainakaan ole ollut niissä mitä mulle on tullut :) Siellä olen kertonut asuinseudusta tarkemmin.

Tuosta vuoden yrittämisestä tuli mulle taas sellainen tilastoluku mieleen, että kahden vuoden sisään onnistuneiden määrä olis 95 %. En tosin muista sisälsikö tuo jo hoidot, mutta jotenkin muistelisin et luomuna yrittäneillä. Vaikka toisaalta, yrittääkö monet sit täysin luomuna toisenkin vuoden..? Mut come on, teillä on vielä täydet mahkut onnistua!!

Mitä Minniä on kiusailtu??? Mä en huomannut mitään sellaisia viestejä, vai onkohan ne jo moderoitu pois. Sen puolesta joku suljettu yhteisö olis kyllä aika jees. Ei pääsis kaikki kommentoimaan joka pilkkuvirhettä ja sanavalintaa.

Tuosta lasten tekemisestä utelemiseen mullakin olis vielä muutama kommentti, mutta nyt ei ehdi. Huomiseen!

6. Anna.. Vierailija

Mä mietein oikein tota Minnin haukkumisjuttua, että onko se toinen lapsettomuudesta kärsivä, joka noin rumasti toiselle sanoo? Onko se lapseton, joka on käsitellyt tunteita pidemmälle, oikeutettu sanomaan alkutaipaleella kulkevalle, että hanki elämä tai vastaavaa..? Vai lukeeko näitä palstoja tosiaan jotkut, jotka eivät lapsettomuudesta kärsi? Ja kyllä täällä niin vääristyy se totuus, täällähän tulee ensisijaisesti puhuttua nimenomaan siitä kipeimmästä asiasta, purettua niitä tunteita, onhan elämässä muutakin toki kaikilla meillä, mutta niitä voi jakaa helposti arkielämässä mukana olevien kanssa, lapsettomuutta ei välttämättä, siksipä sen kaikkia osa-alueita tulee täällä puitua..

Niinhän se tosiaan on, kukaan ei ymmärrä, miten kukin kokee tilanteen, vaikka se olisi samakin, mutta aina voi tukea, kuten Lumis kirjoitti. Jostain luin, että joku lapseton haluaisi kuulla läheisiltään, että elämä kaksinkin voi olla antoisaa kuin, että kyllä te vielä onnistutte. Mä taas kokisin, että tuo eka lause osoitettuna minulle tarkoittaisi, että teillä ei ole enää toivoa ja sen sijaan haluaisin kuulla päivittäin, että joku kannustaisi, että kyllä teille vielä vauva siunaantuu.. Lapsettomuudessa on niin monia tunteita ja olotilojen vivahteita, joita läpikäymme. Mitähän mullakin on vielä edessä?

Nyt olotila on hyvin välinpitämätön, jopa luovuttanut. Ei kiinnosta, antaa olla. Vauvakuume on vedetty vessanpöntöstä alas samaan paikkaan kuin se meidän pieni kultahippu, mitä se vauvakuume edes on? Että mua ketuttaa, että se meidän lapsettomuusaika meni ohi just silloin kun olin sen hemmetin kolme viikkoa raskaana, että se pitikin osua just siihen väliin kaikista maailman ajankohdista. Ensin odotat puoli vuotta pääsyä sinne ja sit se osuu just siihen hetkeen, kun olet yhden silmänräpäyksen raskaana. Nyt mun pitäis taas mennä näyttään tätä alapäätäni henkeä jollekin gynelle, että se laittais mulle lähetteen julkiselle eteenpäin ja että voisin taas ilomielin odottaa sen yhden puoli vuotta, että pääsen sinne hemmetin polille. Elämä on epäreilua.

7. Erica. Vierailija

Heips tytsyt!

Eilen palaitiin mökiltä ja huomenna lähdetään kyläilemään keski-suomeen :)

Kiitos kaikille peukutuksista, toivottavasti tuottavat tulosta!! :)
    Ikävä kuitenkin tuottaa teille pettymys, mutta en ole vielä uskaltanut testata ja huomenna tosiaan alkaa taas netitön jakso :/

Hittolainen, en osaa nyt sanoa juuta enkä jaata. Niiden vihlonta kipujen jälkeen ei ole ollut oireita oikeastaan ollenkaan. Tänään kävin pumpissa ja kohdun seudulla tuntui hassulta treenin jälkeen. Uskoisin että jotain suppareita ne oli, joko täti on tekemässä tuloaan tai sitten... Äh, tää on liian jännää ja odotukset on nyt tässä kierrossa toooosi korkeella, joten pelottaa tehdä se testi ja todeta se nega :/ Huomenna ois kp 28. Mä en kestä/jaksa jos tää nyt taas on nega, alkaa patterit ja usko loppua.

Tänään oltiin rannalla ja siellä oikein vilisi lapsiperheitä, voitteko kuvitella, mä aloin itkemään siitä näystä, niin paljon harmittaa kun ei itse pääse elämään samaa onnea. Ei oo mullakaan kaikki kaminat lämpösinä...

Ihanaa kuulla että Neiliksellä on kaikki hyvin!

Lumis, just tota mä olen nyt alkanut pelkäämään, siis sitä että tää ei luomusti tule. Mutta ihan sama miten tulee KUNHAN TULEE!! :))

Ai niin, kävin tänään ostamassa tuliasia pienelle 10 kk pojalle (jonka luo nyt mennään kylään) ja arvatkaa mitä... Mä sorruin, ostin tuliaisen lisäksi aivan ihanan pienen mekon "omaan varastoon" jospa sitä oma vauva vois joskus käyttää... Se mekko oli IHANA (ja puoleen hintaan) ;)

Nyt en ole lukenut tarkkaan kaikkia viimeisempiä kirjoituksia läpi, mutta palailen alkuviikosta taas koneen ääreen jolloin on aikaa lukea ja kommentoida enemmän :)

Jos uskaltaudun testailemaan viikonloppuna ja se sattuis olemaan plussa, niin yritän päästä johonkin nettiin käsiksi. (pessimisi on taas näin loppukierrosta palannut, pelkäänpä pahoin että nega paukkuu taas)

Ihanaa viikonloppua kaikille!

T: jännästä soikeana oleva Erica

8. Erica. Vierailija

Ai niin, samaa mäkin ihmettelin. Onko jotain tekstejä otettu pois? Suljettu yhteisä vois olla kiva!

Nyt saunaan!

Pus!

9. Lumis Vierailija

Minniä on arvosteltu tuossa viestiketjussa, mihin on pistänyt linkin blogiinsa.

Ihan pikaisesti, mutta olen kyllä mailiringissä mukana! Tosin olen ehkä tippunut vahingossa listoilta kun ei ole pitkiin aikoihin mitään teidän ryhmäviestejänne tullut? Ehkä joku kiltti voisi lisätä :)

Ericalle hurjasti peukkuja ja Annalle voimia jatkaa!

10. Neilikka.. Vierailija

Ai Erica on jännityksestä soikeana. Mä oon vähintään 16-kulmiona sit sun puolesta. Voi elämä kun kuulostaa hyvältä sun oireet!!! Peukkuja!
    Pimmun tenniksen pelaaminen ja ratsastusaikeet kuulostaa hyvältä, täältä tulee kannustusta jatkaa innolla! Liikunnan tuomia endorfiinejä tarvitaan...
    Hei ilmeisesti Minnin menkat ei alkaneet kiellettynä aikana, eli jos pääset klinikalle, pääset silti kurssille? Sit vaan peukut että pääset sinne klinikalle. Eikös tää oo nyt toka yrityskerta? Ootko kuullut juttua että onko ne joutuneet sanomaan yli kolme kertaa ei sen hoitajalakon ja pidentyneiden jonojen takia?
    Ja Anna. Mä tunnistin itseni noista sun kuvailuista tosi hyvin. En tiedä osasitko tulkita/muistatko mun viimeaikojen asennetta, mutta mulla oli kans päällimmäisenä mielessä EVVK. Pakkotukahdutin sen vauvakuumeen jonnekin. Onnistuin valehtelemaan tosi hienosti itselleni että turha tässä on mitään toivoa, kun meillä ei ole mahdollisuuksia. En halunnut antaa sijaa turhille haaveille ja sitä kautta pettymyksille. Luovuttanut oli juuri oikea sana. Siis luotin täysillä siihen että me saadaan hoidoilla plussa, mutta en laskenut näitä kesäajan lääkkeitä tarpeeksi tehokkaaksi hoidoksi. Mitä mä sulle nyt sanoisin. Ei tuolta ole mikään pakko nousta vauvakuumeisten joukkoon. Jos haluat, niin kyllä me sut sieltä kiskotaan ja lähetetään niitä kuuluisiä vaaleanpunaisia laseja vaikka joka päivälle uudet, mutta jos susta tuntuu paremmalta suhtautua hetken aikaa vähemmän toiveikkaasti, niin ei sekään huono ole. Niin mä tein myös. Eipä tässä kukaan sulle varmasti osaa toimintaohjeita antaa, mutta muista että mä ainakin ymmärrän mitä sanot.
    Hauskaa perjantaita kaikille! Valmiiksi jo sellainen olo että miten tää työpäivä voi olla näin pitkä...

11. pimmu. Vierailija

Lumis, ootko saanut mun meilejä?

12. Anna.. Vierailija

Olis kiva kuulla, miten Minnin kävi hoitoonilmoittautumisen kanssa..? Joko menkat alkoi?

Ja jos Erica ei pääse mailin ääreen, voisithan laittaa Minnille viestin ja Minni vois infota meitä, kun eihän meitä hulluja jännityksessä pidättäle mikään.. :))

Juu, ehdottomasti Lumis meidän spostirinkiin, jos ei ole ollut jo.. Ja Neiliskin lupas esittäytyä uudelleen, kun Keiju ei tiedä kaikkia vanhoja juttuja..

Neilis, olet niin oikeassa, mailia sulle äsken laittelinkin jo. Muistan kyllä sun fiilarit ja samat ne on täälläkin.. Olkoon, kun ei onnistu, ainakin kunnes se innostus taas löytyy.. Se tässä lapsettomuudessa onkin niin perseestä, kun tunteet heittelee koko ajan vuoristorataa. Mä haluun olla tasainen!!! :) Haikea fiilis kuitenkin, haikailen näköjään mahdottomia.

13. pimmu. Vierailija

Mitäs naiset meinaa viikonloppuna?

Mulla on noita samoja luovuttamisen tunteita. Mutta aina välillä tulee semmonen oikein kipeä itku, kun vauvakuume on niin kova. Tunteet siis vaihtelee jatkuvasti. Mutta päällimmäisenä on ehkä hällä väliä- tunne. Ainakin nyt.

Täällä etelässä on niin kuuma että. Tä ei enää oo kivaa. Eilen illalla kun mentiin kotiin puol ysin maissa oli 37º!!! Hyi. Ja kyllä tää tästä vielä lämpenee..

Mites Minnulin menkat? Koska aiot soittaa klinikalle? Peukut sinne suuntaan, et vihdoin pääisitte aloittaa iki ihanan hoito rumban!

Ja Ericalle jatkuu peukut!!!

14. Anna.. Vierailija

Löysin linkin, jos joku on kiinnostunut lukeen pakastetuista alkioista tutkimustuloksia.. :)

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/671403

15. Minni_ Vierailija

Ei se palstailutauko kestänyt sitten päivää kauemmin.

Nyt siis kp 1 ja mut OTETTIIN hoitoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eli kp 21, 21.8 kl 12.30 on aika lekurille skannaukseen, ja aloitan sniffailun sinä päivänä!!!

Nää hyvät uutiset tuli NIIN tarpeeseen. Mulla oli eilen tosi masentunut ja tunteikas olo, vähän outo olo kun hyvä ystäväni ilmoitti synnyttäneensä pienen ihanan terveen prinsessan. Heräsin aamulla kamalaan painajaiseen jossa mummoni itki haluavansa äitinsä luokse (=haluavansa kuolla), ja nyt aamupäivästä sain hirveät haukut töissä kun oon tehnyt yhden mokan.

Ericalla paljon peukkuja!!!!!!!

16. Anna.. Vierailija

Onnea Minni, hienoa, että nyt se sitten alkaa!!! :)) Vautsi, The Syksy on ihan nurkan takana..

17. Minni taas... Vierailija

Hei Anna, tuo tutkimus on tehty sillä klinikalla missä mä käyn :) :)

18. Anna.. Vierailija

Aika hyvin, olette varmaan hyvissä käsissä, kun tällaisia tutkimuksiakin tekevät! :)

19. pimmu. Vierailija

Voi vitsit Minni!! Jee teille!!! Nyt se tosiaan alkaa, tervetuloa piikkien ja hormoonien sekaiseen maailmaan!!!

20. Brogis Vierailija

Jepuu, hienoa Minni että pääsitte vihdoin sisälle :)

21. Minni_ Vierailija

Kiitos :) Tiedän että ei se mitään ruusuilla tanssimista se hoitorumbakaan varmasti ole mutta ollaan nyt ainakin päästy yksi askel eteenpäin, ja se tuntuu tosi hyvältä. Ootte ihania!!!

22. Neilikka.. Vierailija

Sikahienoa Minni!!! Aivan törkeen hienoa! Onnea tulevaan!
    JEEJEEJEEJEEJEEJEEJEE!
    Mä voin sanoa että mää en luottanut että te vielä onnistuisitte pääsemään kun oli se lakko ja kaikkea, mutta ei vois paremmin olla! Huisin jännää! Ja nyt ilmeisesti, jos eka vaikka ei onnaisikaan, niin toiseen yritykseen pääsette heti kun se teknisesti on mahdollista, eli jonottelut oli nyt tässä! Eikös nyt tunnu hyvältä että ette lähteneet tuhlaamaan rahoja yksityiselle kun pääsitte näinkin nopsaaan julkiselle.
    Ihanaa aloittaa viikonloppu näin hyvillä uutisilla!
    PUS!

23. Minni_ Vierailija

En mäkään uskonut luottaa, kun kerran ne ottaa kolme sisään päivittäin ja ykskin päivä kun puhuin niiden kanssa, oli 12 yrittäny ilmoittautua!!! Ja jotkut vaiheat endopotilaat menee jonossa ohi, kun ne pitää saada mahd. pian hoitoon sen jälkeen kun niiltä on leikattu endoa pois.

Mutta jos ekalla kerralla ei tärppää, niin joudutaan sitten taas "yrittämään" toiseen, sama juttu että vaan kolme otetaan sisään. Mutta se on toivottavasti niin pitkän ajan päästä (jospa sitä sais pakkaseenkin vauvanalkuja..?) että sit on ehkä jonotkin jo helpottanut kun lakosta menee enemmän aikaa :)

Mutta tuntuu hyvältä ettei menty yksityiselle, jos olisin saanut kielteisen vastauksen tänään niin oisin harkinnu vakavasti yksityiselle soittoa, mutta eiköhän niille 7000 eurolle löydy muutakin käyttöä :) :) :) :)

24. Lumis Vierailija

Ihan huippua Minni!!! Voi, olette askelen lähempänä onnistumista :) Eli meneekö nyt koulutuksesi kanssa päällekäin?

25. Minni_ Vierailija

Ei onneksi koulutuksen, mutta yhden sellaisen koko päivän kokouksen mun tiimin kanssa. Edellinen vastaava kun oli niin lomailtiin Thaimaassa, nyt oon ilmeisesti sitten "kuumeessa". Täytyy muistaa valittaa kipeetä kurkkua sit kurssilla ;) ;)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri