Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 8

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Anna.., 31.07.2008.

1. [email protected] Vierailija

googletin ja löysin tietoa jonka mukaan runsas testosteronin määrä (pco:ssa) vaikuttaa rasvan kerääntymiseen... onko kuitenkaan laihdutus ylipäätään koskaan helppoa rippumatta sen syistä?? ei ainakaan mulla!

2. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Harvalle se laihdutus mitään herkkua on, vaikea varmaan sanoa miten paljon se PCO hankaloittaa vielä asiaa. Mun sportti-innostus on edelleen tauolla, ja se kuukauden jumpan tulos eli puolikas tiputettu kilo jonka sain tiputettua on tullut lisäkilon kanssa takas... Pöh. Miten se onkaan niin vaikeaa syödä vähemmän?

3. Lumis Vierailija

Kummasti ne perintötekijätkin vaikuttaa! Ainakin näin kun tekee empiiristä tutkimusta lähipiirissä... Laihojen vanhempien lapset on laihoja ja mä olen samanlainen kuin sukuni naiset muutenkin. Ei mikään valtaisa läski, mutta paino on mitä on.

4. Hanna28 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heipsis hei,

Joo kyllä tiedossa onkin, että ylipaino ei suotuisasti vaikuta noihin hoitoihin.
    Mutta, kyllä se tästä lähtee :)
    Ja itellä ainakin on nyt konkreettisesti syy panostaa tähän asiaan, kun nyt odotetaan hoitoon pääsyä. Tässä kuitenkin on ava-klinikalle pääsyyn vielä kuukausi, niin siinäkin aikana ehtii muutaman kilon saada pois.

Nyt alkaa taas jumpat.Tässä mietinkin,että mennäkkö spinningiin vai no... Vesijumppaan on ihan must päästä, se on niin kivaa ;o)

Jessus noi diformit laittaa vatsan sekaisin.. Huh.. Olen nyt niitä syönyt noin viikon.

[email protected] mä olen kans lukenut,että kun on tämä PCO ja testosteri arvot korkeella niin se vaikuttaa rasva-aineenvaihduntaa.

Se on kyllä jännä juttu toi panon pudottaminen. Miten se voi olla vaikeaa ja varsinkin jos oikein laihduttamalla laihduttaa, sitten taas jos ei laihduta niin voi painoa tippua,että humpsis vaan.. :)

5. Hanna28 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    "panon" pudottaminen :) heh pääsi pienen pieni kirjoitusvirhe ;o)

6. Hanna28 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ultravee, joo kyllä olo alkaa helpottaan jo, onneksi :) Kiitos kysymästä.
    Mulla vaan ei tullut millään uni viime yönä. Taisin nukahtaa jotain klo4. Itketti vaan, siis en ole edes tajunnut kuinka ns vaikea asia tää lapsettomuus mulle on.

Olen jonkun vuoden ns huijannut itseäni ja laittanut koko asian taka-alalle.

Mutta nyt en enää. Siis prkl periksi ei anneta, eihän ;o)

7. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi Hanna, kurja kuulla että sulla(kin) on noin paha mieli tämän lapsettomuuden johdosta. Mäkin oon niiiiiin monta iltaa pyöriskellyt sängyssä kun uni ei vaan oo tullut, ja ajatukset on pyörinyt vaan lapsettomuudessa. Varsinkin sellaisina hetkinä jos lähpiiirissä on ollut raskausuutisia.

En tiedä huijaanko itseäni nyt, vai mistä lienee johtuu, mutta tällä hetkellä on lapsettomuuden suhteen vähän parempi fiilis. Ylihuomenna alkaa hoidot, ja vihdoin on toivoa. Ja olen tehnyt sen suuren päätöksen että tämä v*tun Stand By-elämä loppuu tähän, olen hakenut uusia töitä. Kunhan tästä pirun flunssasta selvitään, aloitan taas jumpan.

Ai niin viikonloppuna kävi liikuttava juttu. Juttelin miehen veljen 4-vuotiaan pojan kanssa parkkipaikalla, joka leikki sellasella Happy Meal-lelulla auton turvaistuimessa istuessaan. Sanoin että onpas hieno lelu, mikä se on, johon poika vastasi "Herr Stork" (Herra Haikara). Sen jälkeen poika kysyi että haluanko mä Herra Haikaran, johon sanoin että pidä vaan sinä se itse, se on sun lelu. Poika kysyi vielä että olenko varma, saan sen jos haluan. Mutta en nyt sitten vienyt siltä lelua, vaikka tulikin aika liikuttava olo kun mulle tarjottiin haikaraa... (heti sen jälkeen tuli mieleen että toivottavasti tässä ei ole mitään symboliikkaa kun mä kieltäydyin siitä, mutta se nyt oli vaan happymeal-lelu!)

8. Hanna28 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, kyllä olis elämä helppompaaa jos lapsettomuuteen voisi vaikuttaa, että ottaako happymeal lelun vai ei, heh :eek:)

Joo,mutta kyllä sitä kaikkea kans miettii.
    Onneksi olo on parempi, tää on tätä vuoristorataa. Ja varmasti pahin on vasta edessä, mutta eletään tätä hetkeä. Tämä hetki on kuitenkin ainut mihkä voidaan vaikuttaa :)

Nyt pitäs lähteä remontoimaa. Ostettiin tuos joku aika sitten talo, jota nyt remontoidaan ennen kun päästään siihen muuttaan :)

9. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Höh, ostin Synarelan tänään (yksi putkilo nenäspraytä maksaa n. 140 euroa vaikka siinä on yksityisen sairasvakuutuksen tuki mukaanlaskettuna...!), ja lueskelin sivuvaikutuksia.

Laitoin meiliä miehelle että hui onpas paljon sivuvaikutuksia, johon mies vastas että onneks se on jo tottunut hankalaan vaimoon, kyllä se kestää pari ekstra kuukautta ekstra hankalaa vaimoa samaan syssyyn.

Pöh.

10. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkö hankala? *blink blink*

11. Hanna28 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi :)

Jestas nuo lääkkeet on kalliita!!

Meillä ukko onneksi ei varmasti tajuakkaan, minkälainen hormonihirviö, musta voi kuoriutua :)
    Onneksi niin, muuten varmaan ottais jalat alle ja juoksis äkkiä karkuun ;)

12. Säde-82 Vierailija

Kalliita lääkkeitä, mutta jospa ne olis sen arvoisia.. ;)

Mullakin laihis on katkolla, töissä taas vähän kiirusta varsinkin kun vikat viikot vanhassa työpaikassa, niin on vähän jäänyt. Päivät on niin kiire, ettei välttämättä edes ehdi ajatellakaan ruokaa mut sit illalla tulee syöpöteltyä liikaaki.. Neljä kiloa on kuitenki pysyny poissa ja tänään oli pitkästä aikaa jalassa yhden vanhat farkutkin kun ne MAHTU, eikä ees puristanu vaan oli just hyvän napakat! Oli pakko kokeilla kun ei ollut muitakaan puhtaita aamulla. =)

Plääh, pitäiskö se sit taas tilata noita ovistestejä.. Jos sais tässä kuussa sen bongattua, niin olis taas ees se pikkiriikkinen teoreettinen mahdollisuus..

Jee, ens viikolla on lomaa ja sitten uusien haasteiden pariin uuteen työpaikkaan!!

13. mminttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    halo!
    Olitte painosta puhuneet. Mä aika paljon säikähdin kun olin siellä yleisellä sen kerran kun se kyseli perustietoja niin se katto mua eka tosi pitkään ja sitten kysy painon. Kun sanoin sen (olen normaalipainoinen) niin se vaan tiukasti sano siihen että aina olis hyvä pudottaa pari kiloa. Olin siitä sitten vähän hermostuksissani että nyt alan pudottamaan painoa jne mutta toiselta lääkäriltä tosiaan kuulin että sitten vasta kun tosiaan on ISO niin se vaikuittaisi. Mutta eikös jos kierto on säännöllinen niin ei pitäs vaikuttaa?
    Oonkin sitten sen jälkeen yrittäny syödä oikeen terveellisesti ja nyt syksyllä kun alkaa taas sisäpalloilukausi niin pitää kuntoakin nostaa että pääsee tuomaritesteistä läpi...on siis urakkaa! Mutta tosi tehokas keino mulla on ollut se että syö pieniä annoksia pitkin päivää. Ei tuu sitä kauheeta ahmimista mikä mullakin on yleinen ku töissä ei kerkee syödä.

14. mminttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    niin ja mä tilasin aikanaan babyplussalta ja sieltä tuli tosi nopeeta kaikki testit. Joku noista halppistesti myyjistä olikin kauheeta huuhaata ja monille jäi paketit tulematta ja rahat meni sinne...harmi kun en nyt muista mikä se oli?!?

15. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onpas outoa että normaalipainoista mminttua käsketään tiputtamaan painoa! Pöh! Eihän sitä nyt ihan riuku saa olla, pitäähän sitä sitten imetystä varten olla vähän rasvaa mistä ottaa... (seli seli) :)

Jeps noista lääkkeiden hinnoista... ilmeisesti se piikki (vaihtoehto synarela nenäspraylle) ois melkein puolet halvempi, mutta en kyllä piikittele itseäni sen enempää mitä on pakko! Täytyy tosiaan hankkia sellanen Million Dollar Baby-body sille vauvalle sit kun sellanen joskus meille suodaan.... :)

Lomaileekos Erica vielä?

Entä Anna, onks teillä "karanteeni" kohta ohi?

16. Erica. Vierailija

Täällä ollaan :) Todella harvakseltaan olen täällä käynyt, oli vähän masis kausi tän vauva projektin kanssa ja halusin pitää pientä taukoa. Maanantaina alkais taas arki, jaiks. Mutta toisaalta ihan kivaakin, on tässä jo laiskoteltukin!

Mä olen kans menossa pe työhaastatteluun, tuli ihan puskien takaa tutun kautta. Paikka ois kyllä todella hyvä!
    Mitens Minni sun haastattelu, onko kuulunut mitään vielä? bd bd :)

Lumikselle isot halit tädistä! Kyllä me vielä onnistutaan, vaikka myönnän että itsekin sitä ajoittain epäilen. Yhdessä tsempataan toinen toisiamme!!

Kivaa että keskustelu on ollut vilkasta täällä, on tosi mukavaa saada uutta verta tänne. Mä olen nyt jäänyt ihan kelkasta keskutelujen osalta, joten en oikein osaa kommentoida mitään muuta kuin että TERVETULOA!!

Muuten ei mitään uutta raportoitavaa täältä päästä. Keiju tais kysyä niistä mun verikokeista, niisä selvitetään hyytymistekijät ja veritukos riskit, mm Sjögrenin oireyhtymä. Mikäli joku mulla todetaan pitää mun hedelmöityksen aikaan aloittaa veren ohennus lääkkeet, näin olen ymmärtänyt. Ilman niitä tulee luultavasti km, minkä takia hoitoja ei aloiteta ennen kuin tiedämme tilanteen.

E

17. Lumis Vierailija

JESS!! Sain viimeinkin prosessin käyntiin ja ensimmäinen lääkäriaika tämän asian tiimoilta on varattu! Ja pääsen jo ensi viikon maanantaina lekurille! Vähän kun olo on nyt helpottunut. Livahdin töistä autoon soittamaan, syke oli varmaan 200 ja teki mieli oksuta kun jännitti niin hurjasti.

Erica, mäkin koetin kesäloman ajan pitää palstastakin taukoa ja aika hyvin se onnistui. Teki henkisesti hyvää ottaa etäisyyttä koko lapsiasiaan.

Huomennakos Minnin sniffailu alkaa? Toivottavasti nyt ei olisi liian rankkaa henkisesti - me kyllä ymmärretään jos käyt äksyksi. ;)

18. pimmu. Vierailija

Vaude Lumppari! Noin nopeasti alkaa äksönit sielläkin suunnalla!!
    Ja Minninillä alkaa tosiaan sniffit tomorrow. Hmm, jos sumut on kalliimpiä kuin piikit, ni kuin helvetisti ne maksaa?! Mun muistaakseni puregon maksoi täällä semmoset kivat 400€.. Koska ekan piikki satsit kun hain, ni meni sievoiset vajaa 700 erkkiä. Vai korvaako julkinen lääkkeet vai? Kallista tää jok tap on. Mutta rahaa se vain on.

Mä muuten tapaan sen valokuvaajan joku pvä tällä vkolla! Huisia. Se laitto toisenkin osotteen, missä oli enemmän sen töitä ja mä olin ihan myyty. Ne oli upeita ne sen kuvat. Ja meinas tulla meille kriisi ukon kanssa. Maanantaina kun sille vaahtosin tästä, se tiuskas, et "olitko ajatellut kysyä multa?!" Ja eilen kun puhuin sille asiasta se kiuketteli tyyliin tee mitä tykkään, älä kysele noin paljon. Miehet. Rasittavaa.

19. Lumis Vierailija

Pimmun mies taitaa olla vähän mustis... Jospa se siitä asettuu!

20. Hanna28(eikirj) Vierailija

Heips,
    juu rahaa se vain on:)

Onneksi olkoon Lumppis "ensimmäisen askeleen" otosta :) Mulla kans kyti takaraivos tämä asia kauan, ennen kuin "rohkenin" ottaa ekan askeleen. Nyt sit kan odottamas lääkäriaikaa :) 3.9 Kunnallisella ja yksityisellä 15.9 ;o) Pitää vähän kahtoo, kumpaa kauttaa lähtee asiaa hoitamaan etiäpäin :eek:)

21. Hanna28(eikirj) Vierailija

JA taas mä kirjoitan mitä sattuu, heh.. SIIS LUMIS eikä LUMPPIS, sorry ;o)

22. Keiju80. Vierailija

Kivaa, kun ketjussa on riittänyt juttua!

Vautsi Lumis, teillä olikin nopeaa toimintaa tk:ssa (etkös julkiselle ollut menossa?). Niin ne asiat vaan lähtee eteenpäin teilläkin, hienoa!

Ericalle welcome back! Kyllä niihin töihin taas tottuu kunhan vauhtiin pääsee ;) Ja onnea työhaastikseen sullekin! Otetaanko noi verikokeet sen viime syksyn km:n takia? Aattelin vain, kun ei ainakaan julkisella puolella tunnu kuuluvan "peruspakettiin" tuollaiset. Jos niissä kokeissa jotain löytyy, niin joudutko siis joka kierrossa ottamaan sen lääkkeen mahdollisen hedelmöityksen aikaan? Eli esim. inssin yhteydessä, jos sellainen tehdään? Jännää, kun koko ajan oppii jotain uutta muiden tutkimuksista ja hoidoista!

Minni pääseekin huomenna tositoimiin, jee! :) Hurjan kalliita kyllä noi hormonit... Kyllä ne miehet saa vain luvan kestää hormonihirviövaimoja, kun muuten pääsevät hoitorumbassa niin helpolla ;) (siis fyysisesti..)

Osallistun tuohon painokeskusteluun sen verran, että pienenkin painonpudotuksen sanotaan parantaa onnistumismahiksia, vaikka hoitoon pääsyssä ei painorajoja olisikaan. Sekä yli- että alipaino on haitaksi, mutta jos kierto toimii, niin eiköhän tilanne ole silloin ihan ok. Mulla ongelma on päinvastainen, kun painoindeksi on nipin napin 18, ja lääkärit vaahtoaa siitä. Mutta koska olen aina ollut "pieniluinen" ja menkat suht. säännölliset, niin en usko että painoni olisi syy meidän lapsettomuuteen.

Bongasin tänään luultavasti ovislimaa ja jotain nippailujakin on tuntunut - ja hups - onhan taas jo kp 13. Eikä olla siementä kylvetty vielä tässä kierrossa, ja mies kotiutuu tänään vasta yömyöhällä. Kai sitä on silti pakko yrittää mies kaataa, vaikka miten väsyttäis. Vähän hölmöä, kun ei oikein enää jaksa uskoa, että luomusti tärppäis, mutta silti ei uskalla jättää ovista hyödyntämättä ;D

Nyt en enää muista mitä muuta piti kommentoida, mutta terkut kaikille :)

23. Keiju80. Vierailija

No nyt tuli mieleen, kun vielä selasin edellisen sivun juttuja. Eli tuosta hoidoista kertomisesta työpaikalla. Meillä on aika pieni porukka töissä, ja luulen, että helpommalla pääsisi, kun kertoisin vaan rehellisesti hoidoista. Siis kyllähän se herättää ihmetystä, jos joudun parin viikon aikana ravaamaan useamman kerran lääkärissä kontrolliultrassa yms. Ja kun työ on vielä sellaista, että joku joutuu tekemään mun hommat sillä aikaa, kun olen poissa, eli en voi vain "kadota" hetkeksi. Tuntuu vaan niin oudolta, että kertoisin uusille työkavereille sellaisesta asiasta, mistä en ole kertonut edes perheelle ja ystäville...

24. Säde-82 Vierailija

Helpommalla varmaan itsekin pääsisin kun kertoisin sit työpaikalla miksi lääkärissä ramppaan, mutta tuntuu tosiaan vaan NIIN oudolta kertoa vieraille ihmisille tästä.. Kukaan ei joudu mun töitä tekemään sillä aikaa vaan voin tehdä tunnit sisäle itse, mutta kuitenkin..

Toisaalta ihmiset puhuu kaikenlaista jos ei kerro yhtään mitään mihin menee ja on vaan pois.. Vaikea juttu.. Ei ehkä muuten, mutta kun on sit ihan uus työ ja uudet työkaverit niin hankaloittaa jonkun verran tilannetta. On sen oloista porukkaa, et varmasti pomokin ymmärtäis, mutta kun toisaalta ei todellakaan huvita kertoa heti ekan työpäivän alkajaisiksi, et tutkimuksiin menossa ja vauva saa tulla milloin vaan.. :) Voi olla et koeajalla pistävät vielä pihalle asian vuoksi tai soppari ei ainakaan määräajan jälkeen jatku..

25. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu on noi lääkkeet kalliita. Mä olen onneks ottanut sellasen yksityisen sairasvakuutuksen viime tammikuussa ihan näitä hoitoja varten, joka tarkoittaa kun jonkun "katon" yli olen maksanut, maksaa vakuutus lopun lääkkeistä.

Hienoa Lumppari että nyt tapahtuu jotain! Ymmärrän että sua jänskätti... Mutta tosi nopeasti pääsit lekurille, jee :) Seuraan innolla mukana miten prosessi etenee...

Pimmu, ne oli kyllä tosi tyylikkäitä ja kivoja ne kuvat mitä laitoit -varmasti ihana muisto. Niitä kelpaa sitten kattella vanhana ja rupsahtaneena ;) Vai että mies reagoi noin... höh. Ehkä se on vaan mustis jos joku mies on kattonut sua että olisit valokuvauksellinen. Sellanen kukkomainen vietti että meikäläisen kanoja ei sit muut kukot liehittele :)

Kiva kuulla Ericasta, ja hyvä et oot saanu ladata akkuja lomalla. Ja kiva kun on taas uus työhaastattelu, wau! :) Mulle ei sanottu mitään tarkkaa deadlinea milloin kuulen jatkosta, mutta parista viikosta oli puhetta koska sen pomon oli tarkotus mennä viikoks Jenkkeihin (firmassa on pääkonttori Californiassa....nice!) ja sit sen piti haastatella muitakin.

Mä tuun sitten huomenna heti raportoimaan miten meillä menee tapaaminen :) Mies on kertonut työpaikallaan asian oikean laidan, ja mä oon "kuumeessa".

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri