Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 8

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Anna.., 31.07.2008.

1. Anna.. Vierailija

Apua, ei pysy enää yhtään jutuissa mukana, luin taas kaiken ja olen ihan pihalla.. Mut siis hienoa, että Lumis pääsee hyviin käsiin ja eteenpäin asiassa. Härkää sarvista vaan! Ericalla uusia mahdollisuuksia työjuttujen suhteen, vautsi! Pimmun kuvaajan kuvat oli makeita kaikessa realismissaan, sovit varmasti täydellisesti niiden kuvien juttuun ja hyvähän se on, että mies on välillä sopivasti mustasukkainen. Meillä töissä ei tiedä kukaan asiasta, eikä saakaan tietää. Asiantuntijaorganisaatiossa kun asiantuntijat voivat tehdä mitä lystää, no ei vaineskaan, mut työ on sellaista, että kukaan ei tiedä, missä ja mitä luuhaan. Olitte kysellyt, mitä meille jatkossa, enpä tiedä tarkalleen.. Pääsimme onneksi takaisin julkisen jonoon, joten olemme nyt heidän käsissään, ihan luottavainen olo sen suhteen.. Aika sellainen hälläväliä fiilis, en odota pikaista plussaa, mut toisaalta voihan se olla plussa jo vaikka tässä kierrossa, elämä on mysteeri ja tämä on vaan nieltävä, vaikka välillä isoilta palasilta kurkussa tuntuukin. Matka oli tietenkin aivan loistava rantaloma, löhöilyä ja siideriä! Niin ja rentoutumista tietenkin.. ;))

2. Neilis Vierailija

Ai joudutteko te Anna ihan jonon hännille takaisin??? Eihän se nyt niin voi toimia! Mä meinaan täällä hermostua sun puolesta, vaikka käsitän että sulla on nyt sellainen olo että pari kuukautta sinne tänne ei hetkauta mitään, ja niinhän se tietty on, mutta mun logiikan mukaan teidän pitäisi päästä suoraan julkisen hoitoihin ja tutkimuksiin, kun kerta yhden kerran olette jo jonottaneet.
    Onnea työasioihin sekä Ericalle että Minnille! Ja onnea vauva-asioihin ihan jokaiselle! Toivottavasti Keiju sai oviksen hyödynnettyä, että lottokuponki olisi jälleen edes palautettu.

3. ultravee Vierailija

Vielä tosta työpaikalla kertomisesta.. edellisessä työpaikassa kun joutu pyytään vapaata spermatutkimuksen ajalle ja sano että menee käymään sairaalassa niin se pomo rupes tarkemmin uteleen että jaa onko jotain pahemminki vialla, niin mies ei uskaltanu olla kertomatta ja totes vaan että -täytyy tutkia onko minusta isäksi.. :'( must oli jotenki liikuttavasti sanottu.. ja pomonki kyselyt loppu siihen! Nykysessä paikassa viihtyy paljo paremmin, kivempaa porukkaa ja tuskin ne alkaa mitään tietoja sen enempää kalasteleen :)

Piikkilääkeistä, mulle gyne sano että tulis maksaan suunnilleen 100e jos joudun 5 päivää käyttään. En tiedä puhuko menopurista vai puregonista, ilmeisesti ensinmainittu on edes vähän halvempi? Mutta kyllähän niihin mun käsittääkseni saa saman kelakorvauksen riippumatta onko julkisella vai yksityisellä.. no kalliitahan ne silti on. Ja kalenterivuoden aikana kelan maksukatto on vähän yli 600e, ja sen ylittävät maksaa vaan 1,50e!

4. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Iltapäivää arvon leidit!

Nyt on sitten lekurissakäynti ohi ja ensimmäinen Synarela-annos otettu tunti sitten. Ainakaan musta ei ole tullut mitään hormonihirviötä vielä :) Oon laittanut kännykkään muistutuksen että muistan sniffailla 3 kertaa päivässä.

Kun me mentiin sinne klinikalle, ei ne löytänyt mun papereita mistään. Kävi ilmi että ne oli antanut mun mapin yhtelle toiselle naiselle, jolla oli sama etunimi :( No, saatiin se sitten lopulta. Sen jälkeen mut skannas tosi mukava (vaikkakin tosi kiireinen) lääkäri, joka kehui että olen sisäisesti kaunis :) :) Tarkoittaen munasarjoja ja sitä että olin nähtävästi ovuloinut viime viikolla.

Sen jälkeen me juteltiin sairaanhoitajan kanssa, joka oli muuten ihan mukava, mutta yritti ehkä painostaa vähän sellaseen tieteelliseen tutkimukseen. Ne tutkii kahden lääkkeen eroa, ja raskausprosenteissa ei kuulemma ole eroa, mutta Cricone-nimisellä lääkkeellä on enemmän tiputteluvuotoa ennen testausta. Joten en sitten halunnut osallistua, kun mulla on tota tiputtelua jo muutenkin, ja en halua ylimääräistä stressiä kaiken tän rumban keskelle. Se hoitsu oli aika pettynyt, mutta ei voi mitään, aion todennäköisesti luovuttaa munasoluja ja muuten "auttaa" jos on toisia tutkimuksia, mutta tohon en nyt halunnut.

Kahden viikon päästä on seuraava aika :) Sitten aloitan stimuloinnit Gonal-F nimisellä lääkkeellä.

5. pimmu. Vierailija

Minnille super onnittelut!!! Vihdoin ootte siinä tilanteessa, mistä sä olet unelmoinut koko kevään ja kesän!! Mahtavaa! Eikö sun tarvi piikittää puregonia tai menopuria ollenkaan? Mun muistaakseni mä aloitin puregonilla ja myöhemmin tuli mukaan myös toi Gonal. Ja sen mukana myöskin kolmas piikki jonka nimeä en nyt muista.

6. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niinpä, ihanaa että ollaan vauhdissa. Stimulointiin voidaan (ainakin täällä) kolmea eri lääkettä - Gonal F:ää, Puregonia tai Menopuria. Ilmeisesti niissä ei ole sen kummemmin eroa, ne on vaan eri lääkefirmoilta. Mutta mulle siis tuli resepti Gonal F:ään. Sitten kun muniksia on stimuloitu tarpeeksi, niin otan irroituspiikin, ja mulla on resepti Ovitrelle-nimiseen piikkiin (toinen vaihdoehto ois vissiin ollu Pregnyl). Lopuksi sitten Progestan nimisiä pillereitä kiinnitystä tukemaan.

Se Synarela-spray ei oo mitenkään herkun makuista, mutta se on nyt ihan sivuseikka, ei muuta kun mehua päälle :) Mä oon laittanut kännykkään hälytyksen että muistan joka päivä kl 00, 08 ja 16.

7. Katriina _ Vierailija

Moikka taas tutut ja tuntemattomat,

En tiedä kuinka tervetullut olen kyselemään teiltä tällaisia asioita, mutta kun osa tästä porukasta on tuttuja ennestäänkin, niin kyselen teiltä uhallanikin.

Meillä on tilanne nyt edennyt siihen pisteeseen, että mulle on määrätty clomit ja luget jahka ensin saadaan kierto käyntiin jollakin muulla valmisteella (jonka nimeä en muista). Mun endotausta lienee vaikuttanut lääkärin nopeahkoon päätökseen antaa suoraan noi lääkkeet mulle. Lääkäri arvioi käsituntumalla, että endoa on edelleen / uudestaan, mutta ultrassa ei sitä näkynyt.

No joka tapauksessa, mä haluaisin vaan niiltä teistä kysellä, jotka noita valmisteita olette käyttäneet, että miten ne teihin on vaikuttaneet? Hurjalta kuulosta ruveta mitään hormoneja syömään, aiemmin olen joskus keltarauhashormonikuurin saanut ja se sotki silloin kierron totaalisesti.

Tsemppiä kaikille vauvaprojektin kanssa! Taustailen täällä silloin tällöin, mutta lupaan painua vauvahaaveineni toiselle puolelle ainakin toistaiseksi.

Katriina ja uudet vauvahaaveet.

8. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa Katriina, ja tsemppiä pikkukakkosen yritykseen! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin endosta huolimatta. Mulla ei ole kokemuista clomeista tai lugeista, mutta ehkä joku muu osaa auttaa :)

9. Säde-82 Vierailija

Siitä se minni lähtee.. Mihinkäs ajankohtaan se siirto ym. jännäilyjutut sijottuu?

Huomenna viimeinen työpäivä tuolla mädässä työpaikassa.. =) Haluaisin yhdelle työkaverille viedä jotain lähtijäisiksi, on ollut mulle tosi kiva kaiken paskan keskellä, mutta pää lyö tyhjää enkä keksi mitä kivaa voisi, hänellä on kissoja, ehkä jotain niihin liittyvää.. Joten jos on ideoita niin kaikki otetaan vastaan. Paras olis kun tietäisin mitä meen ostaan ja käyn huomenna päivän aikana vaan hakemassa kaupasta..

10. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hmmm... mitähän sitä voisi viedä... Ehkäpä jotain niihin kissoihin liittyvää, mutta mitähän se vois olla... ehkä pari leffalippua vinkiks että pidätte yhteyttä vielä myöhemminkin, vaikka menemällä leffaan? Äh en mä tiedä.. Mä oon maailman huonoin lahjojen keksijä :) Tai sitten ihan vaan suklaarasia tai jotain. Tai joku hassu kirja.

Riippuu vähän että miten munikset kehittyy että milloin on siirto, mutta varmaan joskus syyskuun puolenvälin jälkeen. Eli joskus lokakuun alussa jännäillään... vasta... Mutta toisaalta kiva jännäillä pitkästä aikaa :)

11. Keiju80. Vierailija

Heips!

Jes, Minnillä täys höyry päällä! :) Ymmärrettävää, ettet halunnut siihen tutkimukseen, kun kerran tiputtelua ollut muutenkin. Ei niitten sais painostaa... Mullakin oli keväällä piikkinä tuo Gonal-F ja oli tosi helppokäyttöinen. Silleen vain oli huono, että jouduin ostamaan kaksi kynää, ja käytin siitä toisesta vain pari annosta, niin se loppu meni sitten "hukkaan". Kun ei sitä voi käyttää kuin kk avaamisesta. Mutta en tiedä millaiset annostelut muissa lääkkeissä on, voihan niissä olla sama juttu.

Kiva kun Annallakin oli rentouttava loma :) Oot ihan oikeessa, eihän sitä ikinä tiedä mikä kierto sen plussan lopulta tuo. Pitää vain jaksaa uskoa ja toivoa. Voimia jonotteluun!

Katriinalle lääkkeistä, mulla ei ainakaan tullut juuri mitään sivuvaikutuksia clomeista ja lugeista. Söin clomeja 2 tbl/ pv. Oviksen aikaan oli selvemmät vihlonnat ja öisin tuli joskus kuumia aaltoja. Luget oli lähinnä vain ällöjä, kun ne piti ottaa alakautta (aamuin illoin 1 tbl). Ehkä ne aiheutti loppukiertoon normaalia enemmän mahan nipistelyjä. Mutta ei siis mitään huomattavia vaikutuksia, tai ainakaan en itse pitänyt niitä kovin pahoina! Noiden clomien syömisen aikaan mulla tosin alkoi menkkakivut pahenemaan, ja sen vuoksi olen endoa tässä itselleni diagnosoinut. Gyne kyllä sanoi, että clomit ei endoa aiheuta, eikä sullekaan niitä varmaan olisi määrätty jos asia niin olisi.
    Mulla olis vielä vastakysymys Katriinalle :) Osaatko sanoa, millä tavalla endo vaikeuttaa raskaaksi tuloa, jos ultrassa ei kuitenkaan ole näkynyt mitään poikkeavaa esim. munasarjoissa? Vaikuttaako se jotenkin ovuloimiseen, kun sulle noi clomit määrättiin?

Eilen ei saatu lottolappua vetämään, kun ehdin jo nukahtaa ennen kuin mies kotiutui :/ Mutta tänään pistettiin anomus vetämään heti töiden jälkeen. Toivottavasti ei ollut vielä myöhäistä! Ainakin iltapäivän aikana on tuntunut äkäisiä vihlaisuja oikealla. Ihan tyhmältä muuten tuntuu kirjoitella tänne enää mistään oviksen bongauksista! Kun ei tähänkään mennessä ole tärpännyt, niin miten muka nytkään. Koskahan sitä oikeasti osaa elää niin, ettei yhtään tiedosta kp:ä?

Voisin muuten avata uuden ketjun, kun ollaan jo 12. sivulla.. Tulkaas sinne!

12. ultravee Vierailija

Keiju80; kyselit tosta endon vaikutuksesta raskaakstuloon, tai et multa mutta vastaampa nyt kuitenkin.. Sitä ei kai täysin tiedetä miten se vaikeuttaa sitä, mutta arvellaan että niistä pesäkkeistä erittyy jotain myrkyllisiä kudosnesteitä, jotka tuhoo siittiöitä, alkioita ja häiritsee hedelmöitystä. Siks se voi jo hyvin lievänäki aiheuttaa lapsettomuutta.. :( Ovulaatioon tai muihin hormooneihin ei vaikuta, paitsi ehkä jos pesäke on munasarjassa ja sitä kautta vaikuttaa sen toimintaan. Mullakaan ei näkyny ultrissa aiemmin mitään poikkeevaa ennen kevättä ja endometrioomaa.

Clomien vaikutuksesta endoon on varmaan erilaisia mielipiteitä lääkäristä riippuen. Itse en niitä uskaltanut alottaa koska oma endoepäilys oli ja niin monia kokemuksia olin lukenu muiden endojen "räjähtämisestä".. mutta voihan noi sun oireet johtua jostain ihan muustakin, jos vaikka lääke itessään aiheuttaa sellasta!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri