Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 8

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Anna.., 31.07.2008.

1. Lumis Vierailija

Säde, meilläkin on tutkimuksiin meno vielä tosiaan edessä! Ihan täyttä vuotta ei olla vielä yritettykään, olen palstasäätöjen kautta päätynyt tänne jo nyt. Meille on toistaiseksi ihan selvää, että kävimmepä tutkimuksissa julkisella tai yksityisellä, niin julkiselle puolelle hoitoihin, jos/kun sellaisille on tarvetta. Talous ei anna periksi yksityisen hoitoihin... Tai periaatteessa antaa, mutta sittenpä ei jää rahaa enää vauvan tuloon varautumiseen :)

Olin ihan varma Säde, että olet yksi mun parhaista kavereistani... Taustatiedot ja kirjoitustapakin passasi yksi yhteen. Siksi kyselin mistäpäin olet :D Mutta paikka ei passanut, heitti n. 500 km. Olisikin ollut outoa jos olisi tunnettu.

2. Keiju80. Vierailija

Ehdin (ja muistin) nyt vasta lukea Minnin blogia. Ja nyt vollotan täällä yksikseni :´( a) siksi kun kirjoitat niin ihanasti ja tuntuu niin tutulta, b) siksi kun tää oma tilanne tuntuu taas niin toivottomalta, ja c) koska menkat on alkamassa ja olen muutenkin väsynyt ja herkällä tuulella. Mutta kiitos silti, ihana blogi :) En ymmärrä, miksi jotkut kritisoi sitä niin kovasti :O

3. Minni_ Vierailija

4. mminttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moi!
    Kävin täällä jokin aika sitten vähän kyselemässä miten ekaan gynekäyntiin kantsii varautua. Kävin yleisellä puolella ja mua kohdeltiin siellä erittäin vittumaisesti. Kehdattiin jopa ehdottaa pillereitä mun "vaivoihin". Noh nyt taasen yksi epännistunut kierto takana ja ajattelin siirtyä tuolta vauvahaave puolelta tänne lapsettomuus puolelle.

Oon teidän ketjua taustaillut melkein vuoden ajan ja teidät kaikki melkeen jo tunnenkin. Olisi kiva päästä vaihtamaan ajatuksia muidenkin kuin heti plussaavien naisten kanssa :D

Meidän faktat on siis minä 22-vuotias ja mies 23-vuotias. Yritetty ollaan 10/07 asti eli vuosi ei ihan vielä ole täynnä mutta kun omia epäilyksiä tuon ovuloimattomuuden takia olisi enemmänkin niin tiedän ettei kauempaa kannata odottaa.

Ja vielä onnittelut Neilikalle kaksosista! Ja Minnille tiedoksi että blogisi on mun mielestä todella hyvä! En paljon muita lapsettomuusblogeja ole jaksanut lukea mutta sinun pohdintasi jotenkin tuntuvat niin omilta!

t:mminttu

5. ultravee Vierailija

Ohhoh, tännepä on tullu tekstiä :) :) tää taitaa olla jopa aktiivisempi foorumi kun yks toinen jolla paljo oon viime kuukaudet kirjotellu..hyvä niin! Hankalaa vaan kun ei näe yhdeltä sivulta kaikkia juttuja, mihin pitäs muistaa kommentoida ;) no sitten täytyy laittaa useemmassa osassa viestit..

Ensinnä, ennenkun unohtuu, mahtavat onnittelut Neilikalle!! bd

Niin, tuntuu kyllä että lääkärit jotenki pyrkii vähätteleen välivuotoja ja muita oireita jotka vois hyvinkin olla endoo.. ja kaikillahan se ei edes aiheuta mitään oireita. Ennen muinoin mulla oli menkkakivut selässä, ei koskaan mahan puolella mitään ja nykysin ne on lähes yksinomaan niitä ponnisteluarkuuksia, ja muuten melko kivuttomat. Varmaankin kun on niin niukat :( Viime syksynä mullekin tyrkytettiin ensin clomifen+lugesteron -yhdistelmää, mutta koska omia endoepäilyksiä jo oli, niin en uskaltanu ottaa riskiä, että ne clomit vois "ruokkia" ja pahentaa endoa. E-kystan toteemisen jälkeen niitä ei enää suositeltukaan. Jos kysta on nyt kasvanu (yli 3cm rajana?) niin sitten pitää poistaa ennen hoitoja, vaikka käsittääkseni pienempikin voi jo haitata merkittävästi raskaaks tuloo? En tiedä, täytyy kysyä onko hoidoissa järkeekään ilman laparoskopiaa, jos leikkauksen jälkeen ois paljo paremmat onnistumismahdollisuudet. Ja kun endometrioomat harvoin itekseenkään häviää ja tekee tohoo munasarjassa :S niin oishan se kuitenki jossain vaiheessa edessä? Tietysti toisaalta, jos se raskaus saatas aikaan, niin se vois kuivattaa endoa luonnollisemmin, eikä ois sellasta riskiä arpeumista, kiinnikkeistä yms. Tuntuu että miten vaan tekee niin saattaa pahentaa tilannetta :(

Olin muuten vihanen herätessäni, kun näin jotain painajaista että ukolla oli ollu joku toinen muija ja vieläpä se oli tullu raskaakskin!! :mad: Melkein siinä vielä unen rajamailla häädin sen pois, että mitä sä siihen tuut pussaileen, ennenku tajusin että HUH, ei sillä ookaan sitä muijaa! :D

6. ultravee Vierailija

Rosa; mulla tehtiin johdinten tutkimus muistaakseni kp8..laitettiin aika heti kun vuoto on loppunu.

Noista raskaus ja vauva-aiheisista ohjelmista.. yhteenaikaan ei pystyny kattoon lainkaan eikä mieluusti kattonu mitään ohjelmaa jossa oli joku "pallomaha" vaikkei siinä edes olis puhuttu siitä raskaudesta mitään :/ Nykysin ne on ehkä jotenkin siedettäviä, mutta ei niitä vieläkään oikein huvittas kattella.. :'(

Tuntuu siltä että pitäs jotenki pystyä "ulkoistaan" ittensä kaikista tähän liittyvistä tunteista, yrittää ajatella hoitojakin vaan jotenki kylmän järjellisesti,.. kuinka ihmeessä muuten pystyn kestään jollei niilläkään meinaa onnistua...no, ei taida kauheesti vaihtoehtojakaan olla..

7. Lumikukkis Vierailija

Ihan pikaisesti: tuolla blogilinkissä on Mansikkamaito -nimimerkin kirjoittama blogi ja se oli mielestäni tosi hyvä myös.

8. Erica. Vierailija

Hola!

Onpas täällä ollut vilkasta :) Mä olen ollut niin kiireinen etten ole palstallet ehtinyt. Tätä se loma teettää.. ;)

Ihanaa, Neilikka mahdottomasti onnea kaksosista! Ihan huisia, WAU!!! :)
    Milloin Neilis sulla on la aika?

Ja tervetuloa uusille munkin puolesta. Kivaa saada lisää populaa tänne!

Mä soitin to meidän lääkärille ja koska en ehtinyt ennen klinikan kesätaukoa käydä siinä verikokeessa (harmittaa etten saanut aikaiseksi..), tehdään meille eka inssi (ovulaation induktio) vasta lokakuun kierrosta. Eli kaksi piiiitkää kiertoa pitäisi jaksaa odottaa. Lääkärin mielestä hoitoa ei kannata aloittaa ennen kuin tulokset verikokeesta on selvillä. Ois kurjaa jos mulla todettais siinä jotain ja raskautuisin ekasta hoidosta ja se menis kesken ilman oikeaa lääkitystä. Joten on pakko odottaa niitä himputin tuloksia. Nyyh. Tää 2 kk tuntuu ikuisuudelta vaikkei se sitä oikeesti edes ole. (miten niin kärsimätön luonne..heh)

Mutta nyt mun pitää taas kiiruhtaa, tänään oli se hippa ilta (nautin tästä vielä kun voin, loman jälkeen alkaa kehon "putsaus" hoitoja varten). Huomenna back lukemaan vanhat jutut läpi :) Mukavaa la iltaa kaikille!

Pus, E

9. Säde-82 Vierailija

Lumis: No, olis kieltämättä ollut aika sattuma jos tuttuja oltais oltu!Missäs päin te muut asustelette? Ilmeisesti osa ainakin jossain muualla kuin Suomessa?

Meillä on viikonloppu mennyt aika rauhallisissa merkeissä. Eilen käytiin syömässä Helsingissä ihan loistavat sapuskat, eikä koko päivänä tarvinnu syödä mitään muuta, ruoka oli todella hyvää ja sitä oli enemmän kuin riittävästi. Nää viikonloput romuttaa aina minun laihiksen, mutta aika hyvin maanantaisin pääsee taas kiinni terveellisempää ruokavalioon.

Molempina aamuina on ollut ihana keli käydä koiran kanssa lenkillä metsässä. Oonki heränny jo ennen kaheksaa ja heti lähdetty ulos. Varsinkin tänäaamuna oli ihanan rauhallista, ei tullut kuin pari lenkkeilijää vastaan tiellä, metsässä saatiin olla ihan rauhassa. Syksy tuoksuu, mutta on kuitenkin vielä suht lämmintä.

Tänään ajattelin leipoa korvapuusteja heti kun pääsen erkaantumaan tästä koneelta, niitä odottaa sekä mies, että koira! ;) ..Ja todennäköisesti sitä itsekin sortuu.. =)

2kk pitäis vielä odotella sitä ekaa käyntiaikaa.. Tuntuu ihan tajuttoman pitkältä ajalta, mutta toivottavasti menee pian.. Sit kun saa tulokset ja tietää jatkosta niin ehkä siinä kohtaa voisi kertoa muillekin (lähimmille siis) missä mennään.. Ainakin siinä vaiheessa kun taas kyselevät, ehkä.. Tiedän, että jos äitille kertoisin, niin se suris mun puolesta varmasti yhtä kovin kun minäkin, enkä tiedä onko siinäkään mitään järkeä. Nyt se on autuaan tietämätön mistään ja toiveikkaana odottelee koska saisi lisää lapsenlapsia. Luulee, ettei me välttämättä edes niitä haluta ainakaan vielä, mutta on silti kerännyt veljen lasten pieneksi käyneitä vauvan vaatteita vintille odottamaan. Tuntuu jotenkin julmalta olla kertomattakin :( Kummityttö oli ollut mummun kanssa viikkaamassa näitä vaatteita laatikkoon ja mummu kertoillut mitä varten hän näitä säilöö niin kummityttö kyselee nyt multa koko ajan, että koska se vauva tulee, hänestä olisi niin kiva kun se tulisi jo äkkiä.. Ehkä miä kerron sille seuraavan kerran miten asiat on niin se hoitaa sen kertomisen sitten eteenpäin..

En tiedä miksi tästä asiasta puhuminen on mulle niin vaikeaa, jopa ajan tilaaminenkin oli työn ja tuskan takana.

Mutta toivottavasti syksy tuo tullessaan iloisia asioita meille kaikille, pitää kuitenkin yrittää ja muistaa nauttia kaikista niistä hyvistä asista mitä jo on!

-Säde-

10. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Höh, pari kuukautta joudutte odottelemaan, Erica ja Säde. Toisaalta, Erica, hyvä ne on ottaa kaikki testit varman päälle.

Ootko laihiksella, Säde, vai yritätkö muuten vaan keventää elämäntapoja? Onks joku konkreettinen tavoite ennen vauvan tuloa? Mä yritän keventää 3,5 kiloa, että painaisin saman verran kun vuosi sitten ku mentiin naimisiin. Kuukauden verran oon jumppaillu, mutta ei oo kyllä grammaakaan lähtenyt, pöh. Ja viikonlopun oon ollu flunssassa, ja aina kun oon kipee niin tulee "hemmoteltua" itseään aina irtokarkeilla sun muulla roskaruoalla.

Mun mies on iiiiiiiiiiihana! Se yllätti mut tulemalla pari tuntia sitten kotiin festareilta (piti tulla ens yönä, ja se jätti Eric Claptonin keikan väliin yllättääkseen mut), ja oli ostanut mulle lahjan hääpäivän kunniaks. Se osti mulle ihanan Tissotin kellon -en oo aikaisemmin käyttänyt kelloa, mutta täytyy nyt opetella. Niin ja toi mun lempikukkia, vaaleanpunaisia greberoita... Mun oli tarkoitus ostaa sille tyyliin yöpuvun housut, mutta täytyy ostaa huomenna jotain prameampaa. Tiedän et se toivois Playstation kolmosta, mutta ne on kyl aika kalliita. Ajattelin kattella netistä jos löytyis joku halpa viikonloppumatka jonnekin. Tai jos en keksi muuta niin sellanen viiden kerran kortti hierojalle, kun se aina valittaa et sil on kipeet hartiat. Onks teillä mitään ideoita? Me mennään huomenna illalla juhlistamaan sitä jotenkin :)

11. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi kun söpö kummityttö sulla, Säde!

12. Säde-82 Vierailija

Minni: "Ootko laihiksella, Säde, vai yritätkö muuten vaan keventää elämäntapoja? Onks joku konkreettinen tavoite ennen vauvan tuloa?"

En uskalla edes ajatella niin pitkälle, että vauvan tuloon.. Tuntuu aika kaukaiselta haaveelta semmoinen. Mutta ihan omaksi iloksi parantelen elämäntapoja ja yritän keventää olemustani 10kg, jotka on tulleet aika salakavalasti parin vuoden aikana, 4kg niistä on jo lähtenyt, joten suurin osa vielä edessäpäin. Kauhea ajatellakki, et silloin kun me tavattiin tuon miehen kanssa, painoin 11kg vähemmän mitä nyt!! No, okei, eihän aina voi painaa saman verran mitä 19vee, mutta kuitenki, alko vaakan lukemat jo hirvittää ja painoindeksi mennä yli siitä 25 niin tuli tunne, että jotain on tehtävä! Ne neljä kiloa on lähteny ihan sillä että lopetin karkin ym. mässäämisen viikolla (toivoton suklaasyöppö) ja lenkkejä on pidennetty koiran kanssa. Tällä hetkellä paino junnaa paikallaan. Joku harrastus olis kiva alottaa täällä uudella paikkakunnalla, mutta mie oon sellainen et yksin ei kertakaikkiaan vaan huvita lähteä mihinkään uuteen. Ja kun täällä ei tuttuja ole niin eipä tuu oikeen lähettyä mihinkään.

Meillä Erican kanssa sit molemmilla pari kuukautta odottelua että jotain tapahtuu..

Hyvää hääpäivän viettoa minnille! =) Lahjavinkkejä ei kyllä hirveesti oo kun oon niin huono lahjoja keksimään. Mutta esim. joku Leatherman kaiverruksella? Jos on sen tyyppinen mies, et tykkää tuollaisista työkaluista eikä viel oo. Omalle ukolle uppoaa kaikki tuollaset laatutyökalut lahjana mainiosti..=)

13. [email protected] Vierailija

Se olis sitten tätä iltaa vaille lomat pidetty kesän osalta. Kiinnostus hyvin pitkälti nollissa mennä töihin.
    Mun tarvis kanssa laittaa nää elämän tavat remonttiin, olis vara kans muutama kilo lähteä tai ainakin kiinteytyä. Yksin kun elelee niin ruuan laitto on sitä sun tätä ja sitten kun ukko tulee lomalle niin se on taas yhtä juhlaa eikä viitsi ruuan laittoon tuhlata aikaa.
    18. päivä aukee sairaalan lapsettomuus poliklinikka saa kysellä aikoja ja niiden meidän verikokeiden tuloksia. Kiva soittaa sinne ja varata aikaa kun ennen marraskuun loppua on 2 erillistä viikkoa mihin meille sopii aika kun vaativat myös miehen läsnä oloa. Tosi lupaavalta tuntuu, ei ole tasan onnen lahjat tai jtn...
    Tänään siivoilin ja laskeskelin päiviä siinä samalla että kuinka taas menkat osuu ukon seuraavalle lomalle ja pälkähti mieleen että olis varmaan just nyt ovulaatio aika lähellä ja kaivoin tikut pikästä aikaa esille ja siihen heti tuli kaksi kaunista viivaa. TÄÄ ON TURHAUTTAVAA!!!! Pitkään aikaan ei oo tää asia taas näin paljoa masentanut kun nyt.
    Ei muuta kun hyvää viikon alkua

14. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Huomentapäivää :)

Säde, ei niitä teinivuosien muotoja kannata enää haikailla :) Mutta hienoa että oot tiputtanu 4 kiloa, varmasti tuntuu housuissa! Ehkä jos et halua alottaa mitään uutta, voisit tehdä pieniä hölkkäsprinttejä kävelyn lomassa, varmaan koirakin tykkäisi :) Mulla ois just se 4 kiloa tavoitteena, mutta ei tipu millään. Tosin sen jälkeen kun tulin kipeeks viime torstaina niin on tullu syötyä kuin possu, että varmaan on tullu lisää.Lähtis nyt vaan flunssa pois niin pääsisin jatkamaan jumppaa, silloin tulee syötyäki terveellisemmin.

Voi Mary, kurjaa että menee ovis ohi :( Mulla on aika samanlainen työmotivaatio kun sulla... Mitäs puuhailit lomalla? Olitko miehes kanssa? Mä en nyt oikein tajua miksi ne vaatii sun miehen läsnäoloa siihen että sua tutkitaan! Vai onko jo hoidoista kyse? Meillä on ainakin ollu kaikki tutkimukset erikseen, vaikka oon ollu ihan henkisenä tukena mukana kerran. Mut ei sitä ois vaadittu.

15. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hui, nyt jänskättää. Mulla on perjantaiaamuna työhaastattelu. Ainakin JOTAIN tapahtuu jonkun asian suhteen :)

16. Baltsu Vierailija

Onnea Minni hääpäivän johdosta! Eikös se ole ensimmäinen laatuaan? Ja työhaastatteluun pääseminen on jo puolivoittoa, jänskää! Olisiko työ oikeasti houkutteleva?

Ericalla mukavia lomanjatkoja!:)

17. pimmu. Vierailija

Marylle tsemppiä odotteluun.. Harmillista tommonen.

Mulla on vaihteeks paikat kipeet tenniksestä. Mun ukko pistää mut juoksee ihan kiitettävästi :). On vaan inhottava pelata siinä mielessä, et on 37º lämmintä. Mutta tunnin verran me sielä mäiskittiin.

Mä tein eilen donitseja.. Ne tosin näytti ihan tippaleiviltä, mut maistu ihan oikeelle. Mul on hirvee leipomisvimma päällä, mut ei tahdo ikinä olla oikein aikaa tehdä mitään. Kai tää kesä alkaa pikkuhiljaa täälläkin suunnassa rauhottuu, eikä mee töissä niin myöhään. 42 PÄIVÄÄ LOMAAAAAAN!!!!! Argh..

Minnille hyvää hääpvää!!! Ja onnea työnhaastattelun johdosta. Sä sen sanoit "ainakin jotain"!

18. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia onnitteluista, joo siis ensimmäinen hääpäivä meillä on :) Mä ostin miehelle 5 kerran lahjakortin hierontaan, se ei nyt ole samalla tavalla "pysyvää" kun se kello minkä mä sain, mutta tulee ainakin tarpeeseen, mies valittelee usein päänsärkyä ja kipeitä hartioita.

Joo se duuni vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta, just sitä mitä haluisinkin. Tosin työmatka pitenis vartilla, mutta se nyt ei maailmaa kaada. Mä olin aluks vähän pihalla kun se soitti -en tajunnut et se on sieltä firmasta kun mulle soittelee kaiken maailman kaupustelijatkin - mutta täytyy charmeerata sitten perjantaina senkin enemmän.

Huh 37 astetta, Pimmu! Toivottavasti teillä on kotona ilmastointi. Tosi reippaita tenniksenpelaajia ootte kyllä, ja tekee varmasti hyvää parisuhteellekin kun on yhteinen harrastus. Mustakin on niin kiva käydä joskus samaan aikaa salilla miehen kanssa.

19. pimmu. Vierailija

Ei oo ilmastointia ei. Mutta aurinko ei onneks paista takapihalle, ku 4 asti, ni ei me ihan saunassa olla. Ja yöllä me pidetään sellasta tuulentinta. Mut ei meille kyllä kylmäkään kotona tule :)

Onko se duuni saman alan duunia, vai jotain muuta? Voi toivottavasti saisit sen, ni olis muuta ajateltavaa.

Btw, mun mielestä sun blogi on ihan uskomaton. Vaikkakin välillä riipasee sydämestä lukea, sun kirjoitus on niin oikeeta. Ja aitoa. Lisäsin sen munkin suosikkeihin ;), siitä on helppo käydä lukee.. Jatka Minniliini samaa rataa.

20. Säde-82 Vierailija

Onnea Minnille työhaastatteluun, toivottavasti lykästää!!

Oma työpaikka myöskin vaihtuu kuun vaihteessa ja oon ihan innoissani asiasta, päiviä jo laskeskelen!

21. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos, Pimmu, ihana kuulla että joku jaksaa lukea mun väkerryksiä, vaikka kommentteja ei niin hirveesti tulekaan. Mutta sivuilla on käyty jo kohta 2700 kertaa, on kiva nähdä miten sitä luetaan. Antaa motivaatiota kirjoittaa lisää, ja täältä sydämestä niitä ajatuksia vaan aina pulppuaa!

Ai Säde aloittaa kans uudessa duunissa, nice!!! Pitkään mäkin jarruttelin että (sit ku, mut ku....) en voi hakea kun on hoidot edessä mutta kyllä mä oon ansainnu sekä vauvan että kiinnostavan työpaikan! Tai ainakin jommankumman :)

Aika saman alan duunia sekin on, osittain samoja työtehtäviä kun nytkin, mutta vähän monipuolisemmin ja enemmän vastuuta. Ja isossa kansainvälisessä firmassa, sekin sopii mulle hyvin kun oon tällänen "kansainvälinen" muumityttö Suomesta Tanskanmaalla :)

Siis ikinähän ei saa lähteä ovet paukkuen firmasta, mutta kyllä ois niiiiiin ihana sanoa itsensä irti kaiken sen jälkeen mitä mulle on lupailtu ja ikinä ei annettu. Ja jos ei nyt tärppää, niin sitten toisen kerran, ainakin oon jo "henkisesti" siirtymässä tästä tylsästä duunista eteenpäin, se on jo ollut iso askel. Kyllä tarmokkaalle Haikaranpelättimelle hommia löytyy, kunhan Haikaranpelättimellä ois vaan sitä kärsivällisyyttä ;D

22. Keiju80. Vierailija

Säde, kyllähän tää lapsettomuusasia on aika henkilökohtainen, joten ei mikään ihme, jos siitä puhuminen tuntuu hankalalta. En minäkään ole kertonut esim. omille vanhemmilleni. Muutama kaveri tietää, että vauva olisi tervetullut, mutta en kovin syvällisesti heidänkään kanssa tästä puhu. Tuntuu, että yhä vaikeampi tästä on puhua, mitä "syvemmälle" hoitoihin mennään. Vaikka toisaalta puhumisen tarve kasvaa sen myötä, mutta sen vuoksi pidänkin tätä palstaa niin tärkeänä.

[email protected] tilanne on kyllä aika turhauttava... Luulisi nyt, että voisivat siellä polilla vähän sovitella aikoja teille sopiviksi, kun kerran miehesi on niin paljon poissa. Ei siellä kuitenkaan mitään sellaista tehdä, mikä vaatisi molempien läsnäoloa samaan aikaan. Olikos nää miehen reissuhommat kestänyt teillä jo pitkäänkin? Aattelin vain, että jos teillä onkin kaikki ihan kunnossa, mutta ajoitus vain ei ole osunut yksiin, kun näette harvoin? Voimia työnaloitukseen, ja muutenkin!

Minnille peukkuja haastikseen! Onhan sekin jo hyvä askel eteenpäin. Täällä onkin sitten paljon työpaikan vaihtajia, kun mäkin aloitin just uudessa paikassa :) Niin, ja hyvää ensimmäistä hääpäivää! Mä oon tosi huono keksimään lahjaideoita... Se hierontalahjakorttihan oli hyvä idis, varsinkin jos tuli tarpeeseen (ja koskapa ei tulisi ;)). Nyt sain hääpäivänä kukkia ja kokkasin sit miehelle herkkuillallisen viineineen, mut ei sen kummemmin lahjottu tänä vuonna.

Ericalle jaksuja odotteluun! Äkkiä se 2 kk menee, vaikka ainahan ylimääräinen odottelu tympii. Mikä verikoe sulta vielä otetaan, jos sen tulokset voi noin ratkaisevasti vaikuttaa?

Kovasti tsemppiä kaikille laihduttajille! Nostan hattua jokaiselle joka siinä onnistuu, sillä mä olisin maailman surkein laihduttaja, ei mitään itsekuria ;) Kiinteytyä kyllä pitäis, vaikka kiloja ei varsinaisesti liikaa olekaan. Jospa sitä saisi itsensä taas lenkille, kun työkuviot tästä rauhoittuu.

Mistähän tänne saatais noi Pimmun säät, kun täällä on jo ihan syksyistä. Tuntuu, ettei kesää edes ollut...

23. mminttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moi!Täällähän oli taasen tullu viestejä hyvään tahtiin :D

Kivaa että muutkin jumppailee. Mä yritän kovasti kiinteyttää itteeni ja saada vaikka pari kiloa pois siinä samalla. Aina vaan tulee sitten se väsy ja sit ei jaksa viikkoon käydä salilla ja syö kaikkee herkkuja ja sit tulee taas takapakkia :( mutta nyt taas tsemppaan ku nää menkkaturvotukset on sellaista laatuaan että housuja ei voi pitää kiinni :(

Mä tosiaan odottelen et mun piiiiitkä kierto vihdoin tulis loppuun ja alkais niagarat et voisin soitella sitä aikaa yksityiseen. Meinasin alottaa ihan ultrauksella ja kierrron kartoituksella plus varmaan samalla mies simppatesteihin. Tiedän jo nyt että jonot on pitkät ja ärsyttää odottaa mutta toisaalta ennen syyskuun alkua en kuitenkaan voi mennä töitten takia.... tällästä tää on, odotuksen odottelua.

Te taidatte kaikki olla sitä mieltä että kokeilette lääkkeitä ja lapsettomuushoitoja? Mä olin pitkään vähän kahen vaiheilla mutta nyt kun tosiaan on asian kanssa napituksen niin oon kallistunut hoitoihin. Saa nähä kuinka pitkälle oltas sitten valmiita menemään. Adoptiota oltiin meititty jo ennen ku luomusti alettiin yrittämään. Oon siis aina halunnu adoptoida ja nyt kun tämä oma raskautuminen on vaakalaudalla niin se konkretisoituu vielä enemmän! Mites te muut? Onko adoptio vasta viimeinen vaihtoehto vai miten?

Ihanaa Minnillä on ollut rakkausvloppu <3 [email protected]ä tosiaan on aika pulmallinen tilanne. Ite oisin ihan rikki ja poikki että en voi muuta ku voimia lähetellä sinne suuntaan!!

24. [email protected] Vierailija

Niin luki ainakin niissä esitteissä että ensikäynnillä puolison läsnä oloa vaaditaan, en todella ole vielä päässy kyselemään asioista. Miehellähän siis nuo siimahännät on sen verran heikkoja ettei muu hoito tuu kyseeseen kun ICSI ja meidäthän on jo tutkittu väestöliitossa että niitä hoitoja suunnitellaan.
    Vuosi ollaan oltu tässä etäsuhteessa ja kolme vuotta jo ennen sitä ilman ehkäsyä joten ei voi olla kyse huonosta ajotuksesta.
    Joo, oltiin kaks viikkoo samaan aikaan lomalla ja kierreltiin ympäri suomea.

Onnea vaan hääpäivän johdosta Minni ja tietty peukkuja haastatteluun!
    Me on kans että jos ens kesänä mentäis vihdoin naimisiin, mutta kun en haluis kirkkohäitä vaan mökillä rannalla ja mies vaatii kirkkonaimiset.
    Ja noihin työasioihin, olin tänään ekan päivän töissä ja taas vaan kaupunki kiristää kukkaron nyörejä, yrittävät saada meidän ruokikset pois työajasta. En ymmärrä kuin se on käytännössä mahdollista jos ihmisiä hoidetaan laitoksessa ja työntekijät heittää hanskat naulaan puoleks tuntia kesken päivän. Naisvaltanen ala niin kai luulevat että voivat vedota meidän tunteisiin ettei kukaan raaskii lähteä pois töistä ruokiksen ajaksi. Mä vaihtaisin heti vaikka prisman kassalle jos pääsis vaan tältä alalta pois mutta enhän ole tehny muuta kun tätä työtä niin tuskin mua sinnekään huolitaan.

Mulla soi äsken ovikello ja kävin varovasti kurkkimassa että kuka siel tähän aikaan on ja kukkalähetys... Ihana mies!!

25. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oi Maryllakin on romanttinen mies! Mulla oli mies kans lähettänyt kukkapuskan Interfloran kautta työpaikalle :) :) Käytin meksikolaisessa syömässä, oli kotoista. Annoin miehelle sen lahjakortin hierontaan, ja se ilahtu. Paitsi nyt kun tultiin kotiin niin se hyökkäs heti koneen ääreen kun pitää tehä joku juttu huomiseen aamukokoukseen, hmph. Että se siitä sekstailusta sitten... mua rupee kohta väsyttää...

Tällaisen testin löysin

Raskauden todennäköisyys ilman hoitoa vastaustesi perusteella on:
    3 kuukautta: 5.4%
    6 kuukautta: 10.3%
    12 kuukautta: 18.2%
    24 kuukautta: 27%
    36 kuukautta: 32.1

Lähde:
    http://www.hedelmallisyys.fi/finland/concern/Evaluating_Your_Fertility/Fertility_Calculator.jsp

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri