Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 8

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Anna.., 31.07.2008.

1. ultravee Vierailija

Säde-82, *halaus* Tiedän tunteen, vaikka mulla ne on tullu suht koht tasasen säännöllisenä niin eikös heti nouse toiveet pilviin jos on vaan parikin päivää myöhässä :(

Hanna28, tervetuloa! Itsekin oon kyllä melko uus täällä.. Noissa arvoissa mulla pisti silmään toi prolaktiini, s-prl(?), melko korkee.. sehän voi kans estää ovulaatioita.

Eikös kela kuitenki maksa aika hyvin korvauksia adoptiossa, siihen hakumatkaanki? Ja saahan lapsesta lapsilisää, ja jos saa muita tukia niin se nostaa niitäkin monia.. en tiedä onko tää nyt jotenki karkeesti tässä kohtaa sanottu, mut meillä on ollu pikemminkin niin päin että lapsi tuo leivän tullessaan :)

2. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Icsi on periaatteessa ihan samalainen kuin IVF, ainoana erona että se simppa työnnetään munasolun sisään sen sijaan että ne uiskentelis sinne itse koeputkessa.

Mutta 2 viikkoa sumutellaan Synarelalla, että saadaan oma hormonitoiminta alas.
    Sitten stimuloidaan (kasvatellaan munia... koooot kot kot) hormonitoimintaa, ja se on yksilöllïstä kauan sitä jatketaan, mutta vissiin tyypillisesti 10-12 pvää. Ja sitten otetaan parin päivän päästä muniksia ulos, ja taas laitetaan hedelmöittyneet siitä taas parin päivän päästä kohtuun. Eli meillä ois siirto vissiin syyskuun puolenvälin tienoilla, ja jännäilyt siis syyskuun lopussa.

3. pimmu. Vierailija

Tervetuloa Hannalle munkin puolesta!

Minnille isot peukut haastatteluun!!!

Nopeasti omaa napia:
    Eilen tuli jotenkin hirmu masentava olo, luin mun päivistä johon olin viimeks kirjoittanut viikko ennen punktiota. Toiveet oli korkealla, ja usko vieläkin korkeammalla. Silloin olin onnellisen tietämätön, että puolen vuoden päästä ollaan ensimmäinen hoito käyty läpi, tuloksetta. Ei sitä vaan ikinä osaa omalle kohdalle ajatella. Tällästä tää elämä on.

Minni ajattele, sä saatat olla raskaana ens kuussa :) bd

4. Neilis Vierailija

Osaatko Minni selostaa miksi tarvii eka aiheutta ne vaihdevuodet, ennen kuin aloitetaan se munien kasvatus? Oon ihmetellyt tätä jo pitkään. Silloin kun mulla oli pistoskierto (ja aloitettiin ihan lennosta kierrron puolivälissä kun todettiin että munis ei ole yhtään kasvanut), niin silloin siis niitä kasvoi yli kymmenen helposti, vaikka annostus ei ollut edes suuren suuri. Kun tuo tilanteen hallitsemattomaksi muuttuminen huomattiin, meillehän olisi annettu mahdollisuus siirtyä koeputkihedelmöitykseen. Eli munikset olisi vaan kerätty pois jne ja jatko normaalisti. Mulla ei ollut mitään sivuoireita, joten en käsitä miksi asia tarvii tehdä tätä hankalammin ja laittaa Minni ja Pimmu-parka kärsimään kaikenlaisista oireista. Osaatko selostaa?

5. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Neilis, IVF/ICSI voidaan tehdä joko pitkän tai lyhyen kaavan mukaan. Pitkässä ajetaan oma hormonitoiminta alas, lyhyessä ei. Pitkässä kaavassa on se hyvä puoli että siinä voidaan parhaiten hallita munisten kasvua ja aikataulua. Lyhyt kaava ois tietty "helpompi".

6. ultravee Vierailija

Neilis, hyvä kysymys! Mua on myös hirvittäny jotenki toi puoli noissa rankemmissa hoidoissa.. kun pitää lamaannuttaa sekin vähä mikä siellä vielä toimii :( kalskahtaa tosi pahalta toi "aiheutetaan VAIHDEVUODET" :S Voiko sen ite päättää millä tavoin tehdään? Oon kans kuvitellu että niitä "jarrutus"juttuja käytetään siks ettei paras aika kerätä ne solut menis viikonlopulle? Ivm-hoitoja ei kuulema tehä muuten kun munasarjojen sairaus- ym. erikoistapauksissa? Sellanenhan ois kaikkein paras..

7. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jeps, noiden jarrutusten kanssa pystytään tosi hyvin säätelemään ajoitusta, että milloin kerätään munikset talteen, ja se on hyvä julkisella puolella, joilla on rajallinen kapasiteetti ja joustavuus ottaa eri määrä potilaita hoitoon päivittäin. Meillä on kyllä klinikka avoin viikonloppunakin, mutta ne on max-kapasiteetilla joka päivä, ja se on 3 hoitoa/pva. Lyhyen kanssa joutuu ehkä ultrattavaks useammin kun ei olla ihan varma että minä päivänä ne munikset on sopivan kokoiset. Ja se voi kans olla rasittavaa jo töidenkin suhteen kun ei voi suunnitella niin tarkkaan kuin pitkällä kaavalla.

Mutta sekä lyhyellä ja pitkällä systeemillä on siis puolensa! Vissiin pco-potilaille suositellaan sitä lyhyttä, en tiedä miks. Meidän klinikalla on 90% pitkän kaavan mukaan. Mut siis "vaihdevuodet" ei kuulosta kovin houkuttelevalta, kuulemma ihan samoja oireitakin kuin oikeissa vaihdevuosissakin, eli hikoilua ja päänsärkyä jne. Enemmän mua tosin jänskättää se stimulointi kuin jarrutus, koska vähän pelottaa se hyperstimulaatio ja et jos se hoito joutuis sit hyperin takia keskeyttää, ja se ketuttais kyllä oikein kunnolla.

Mulla on yks tuttu joka kärsii hormoniperäisestä migreenistä, ja sillä on pitkät kaavat ihan helvettiä, kun se migreeni tulee joka päivä jarrutuksen aikana, eli sille sopii lyhyt kaava kans paremmin.

8. Keiju80. Vierailija

Tervetuloa mukaan Hanna! Hurjan kauan ootte jaksaneet yrittää luomuna, mulla ei olis hermot kestänyt ;) Kannattaa googlettaa noita verikoetuloksia, sillä jollakin labrasivulla on kaikkia viitearvoja.

En oo kauheesti vielä perehtynyt noihin ivf:n/ icsi:n kaavoihin, mutta tuntuu siltä, että julkisella mennään useammin pitkän mukaan ja yksityisellä lyhyen. Muistelen myös lukeneeni, että pitkällä kaavalla saatais enemmän munasoluja, mutta lyhyellä ne saattais olla parempilaatuisia. Molemmissa on siis varmaan puolensa, mutta inhottavaa varmaan kokea ennenaikaiset vaihdevuodet.
    Muuten, kun Minni mainitsit, että sait valita nenäsumut tai piikit, niin kuka ihme sit ottais piikit? :eek: Aattelis, et nenäsuihkeet ois paljon iisimmät, kun hoidon aikana joutuu muutenkin pistämään ihan tarpeeksi. Vai onko niissä suihkeissakin joku ekstraällötysjuttu mitä mä en tiedä? Vertaan vain mielessäni allergianuhasuihkeisiin ;)

Pimmulle tsemppihaleja, jos masista pukkaa. On tää sellaista touhua, kun koko ajan toivoo ja joutuu pettymään... Sit havahtuu puolen vuoden päästä siihen, että tilanne on yhä sama. Ja toisaalta ei voi taas tietää seuraavan puolen vuoden päähän, missä mennään. Voi olla parempaa tulossa, tai sitten ei. Äh, sekavia selityksiä nää...

Mä ajattelin usein varsinkin ekan yrityksvuoden aikana, kun oli jotain suurempia häppeninkejä (esim. joulu, seuraava kesä, jotkut juhlat) tulossa, et silloin oon jo varmasti raskaana jne. Kun ko. tapahtuma sitten oli ja meni, niin jotenkin aina masensi ja konkretisoitui se, etten vieläkään ollut raskaana. Samoin kun joka yrityskierrossa tiesi aina, missä kuussa la olisi, jos silloin tärppäisi. Nyt olen päässyt vähän tuosta "tavasta" yli, enkä enää jaksa miettiä mahdollista la:kaan. Kai tähän yrittämiseen on jollain tavalla turtunut.

9. Säde-82 Vierailija

Moi Hanna ja tervetuloa minunki puolesta!

Mistä Hanna varasit ajan? Itseä harmittaa kun sain vasta lokakuulle.. Sanohan ne siellä et voi kysellä välillä peruutusaikoja, mutta enpä taida viitsiä sinne soitella. Odottelen kiltisti omaa vuoroani.. :)

Minnillä kyllä alkaa olemaan kohta jännää.. Ajattele, sinä voit olla jo raskaana silloin kun me päässään tutkittavaksi..

On tää kyllä kumma kierto, eka on pari viikkoa mahan nipistystä ja olen joka päivä ollu ihan varma et nyt ne alkaa.. Nyt taas pari päivää ollut niinkuin ei mitään menkkoja olis tulossakaan.. Välillä kävely on tehnyt hyvää ja taas välillä liikkuminen on lisännyt mahakipua.. Huomenna olis jo kp38, ihan sikapitkä kierto mulle, eikä koskaan oo näin menny.. No, jos joku hyvä puoli, niin se, et nyt ei ainakaan pitäis ne menkat sattua samalle päivälle lääkärin kanssa.. Eiköhän ne viikonloppuna viimeistään ilmoita itsestään..

10. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Isot halitukset Pimmulle! Mullakin on tällä hetkellä yllättävän positiivinen olo nyt hoitojen tienoilla, pelottaa että mitenköhän sitä sit romahtaa pilvilinnoista jos ei onnistukaan.

Siitä piikit vs nenäsuihke jarrutuksen aikana. Piikeissä on se hyvä puoli että ne laitetaan vaan kerran päivässä, sumuttaa joutuu 3 kertaa. Niissä on pikkiriikkisen eroa myös vaikuttavassa aineessa, eli joillain jolla tulee suihkeesta pahoja sivuoireita kannattaa valita piikit. Ja piikit on vielä reilusti Synarelaa halvempiakin, kun tää rumba on muutenkin kallista. Mulla on onneks sellanen yksityinen sairasvakuutus, joka korvaa suurimman osan lääkkeistä, otin sen ihan tietoisesi kun tiesin että hoidot tulee olemaan edessä. Mut siis ainakin yks mun "nettituttu" valkkas piikit osittain rahan takia ja osittain myös sen että siitä se häiritsee arkielämää vähemmän, ja kun kolme kertaa sumuttaa niin on asia sitten IHAN koko ajan mielessä.

Mut mä en oo mikään piikkifani, verikokeessakin täytyy kattoa muualle tai rupee tekeen pahaa, niin valkkasin Synarelan.

Taitaa olla ovis tienoilla, nyt on kp 14 (on helppo muistaa kiertopäivät tässä kierrossa kun menkat alkoi 1.8) ja aika limainen olo :) Varmaan ihan turhaa kaataa ukko sänkyyn, mutta jospa sitä tulis mieli niin kokeillaan sitä viimeisenkin luomuihmeen mahdollisuutta.

Ärsyttävää kun tää flunssa ei mee ohi, heti kun jää liikunta väliin tulee kans syötyä kun pieni possu.

11. Lumis Vierailija

Huomenia! Viikonloppu siintää edessä toiveita täynnä... Menkkojen pitäisi alkaa joko sunnuntaina tai viimeistään maanantaina. Nyt on jotenkin sellainen olo, että toivoisi, että aika menisi hitaasti... Tällä hetkellä kaikki on mahdollista, voi leikkiä varovasti ajatuksella 'entä jos sittenkin...' Menkkojen alkaessa ei toivoa enää ole. Toisekseen vuoden määräaika lähestyy huimaa vauhtia - tämän kierron jälkeen viimeistään viedään. Tunnelmat vaihtelee positiivisen toiveikkaasta varsin negatiiviseen. Olen muuten ilmeisesti alusta lähtien suhtautunut tähän vähän varauksella... Siinä mielessä, että en ole kertaakaan katsonut mahdollista laskettua aikaa enkä ole perillä siitä, missä kuussa se aika olisi. Enkä katso vauva-ohjelmia enkä lue odotuslehtiä tms... Tosin luen kyllä hyvin aktiivisesti meidän odottajiemme ajatuksia, mutta se on vähän eri asia. Kuitenkin tekstejä lukee pääosin kuulumisten kannalta eikä niinkään tietoa hakiakseen. Vaikka tietoakin toki tulee :)

Tosin toisaalta olin yrityksen alussa hyvin toiveikas ja kuvittelin plussaavani heti ensimmäisestä kierrosta - menkat olivat ensimmäisen kerran pillereiden jälkeen myöhässä ja useamman päivän.

12. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt jännäillään sitten Lumpparin puolesta! Toivotaan että se lähisukulaiset ei tulis kylään, korkeintaan sedät ja mummut :)

Mä olin yrityksen alussa ihan yli-innokas, ostelin raskauslehtiä ja lainailin kirjastosta vaikka mitä. Jossain vaiheessa se innokkuus vaihtui pelkoon, skeptisyyteen ja katkeruuteen, ja olen sen jälkeen suojellut itseäni liian paljolta vauvahömpötykseltä. Tosin sekin menee kausittain, joskus saatan kattella telkkarista jotain vauvaohjelmia, mutta sekin menee välillä jäähylle aina kun tulee huonoja uutisia (menkat, huonot testitulokset, jopa kavereiden raskausuutiset). Mutta nyt hoitojen vihdoin lähestyessä on toivo tullut pikkuhiljaa takaisin, ja mielikin on parempi. Mulla on ollut TOSI rankka kevät ja kesä kun mitään ei oo ollu tehtävissä ja on vaan pitänyt odottaa.

Me lähdetään illalla anoppilaan, ja huomenna siellä suunnalla sukujuhlat. Miehen vanhin veli tulee ihanine lapsineen sinne, ja odotan innolla että saan peuhata niiden kanssa -niistä ei tule yhtään haikea olo kun ne on jo vähän vanhempia, syntyivät ennen kun ruvettiin yrittämään, ne on vaan "aina ollut". Se tyttö on aina mun perässä ja sitä kiinnostaa nuket ja prinsessat, ja se on ihan innoissaan mun pitkistä hiuksista :) Nuorempi veli ei onneks tuu mukaan, niin saan elää ilman raskausuutisien virallista vastaanottamista vielä jonkun aikaa. Mutta mä oon kyllä harjoitellut hyvän innokkaan tekoilmeen jo sitäkin tilannetta varten :)

Mitäs teillä on viikonloppusuunnitelmia?

13. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ai niin, mä olin siellä haastattelussa aamulla. Vaikutti tosi mielenkiintoiselta, joskin aika iso työmäärä (mutta missäpä ei olis...). Mutta tein ainakin parhaani, nyt ei auta muu kuin odotella josko pääsis toiselle kierrokselle :)

14. Säde-82 Vierailija

Lumiksella on tulossa jännä viikonloppu.. :)

Ite vaan oottelen, että koskakohan ne menkat meinaa oikeen meinaa alkaa.. Tää on ollut niin kumma kierto et ei koskaan tallaista oo ollut, nyt on olleet jo viikon myöhässä.. Ensin jomottaa pari viikkoa mahaa ja turvottaa, sit kaikki menkkaoireet menee ohi ja nyt mahaoireet taas takaisin.. Töissä olin ihan varma et nyt alko, mut ei sit kuitenkaan.. Nyt ainakin on tulossa oma ennätys kierron pituudessa.. Yritin kyllä tässä kierrossa tikuttaa ovistakin, mut en löytänyt, ehkä se sit tuli tosi myöhään kun olin jo luopunut toivosta.. En tiedä mistä näin sekaisin on kierto voinut mennä. Onneks tein sen r-testin jo eilen, muuten alkaisin elätellä jo toiveita siitä parhaimmasta. nyt tiedän olla haihattelematta turhia.

Itekki muistan sillon kun sovittiin, et vois alkaa yrittämään niin luulin, että kyllähän se nyt parin kuukaden sisällä onnistuu ja jo sillon toukokuussa aattelin et onpas iso maha jo sitten jouluna.. :/ Eipä se ihan niin mennyt. Siksipä lopetin tuon mietiskelyn, että sitten kun sitä ja tätä tapahtuu niin meillä on jo vauva, koska eihän sitä voi tietää.. Tällä hetkellä se plussaaminen raskaustestistä tuntuu NIIN epätoivoiselta. Pelkään, että me jauhetaan tätä samaa vielä monen vuoden päästäkin.. :(

Kaveri/tuttava (ei mikään läheinen), joka muutama vuosi sitten vannoi, ettei koskaan halua lapsia ilmoitti mesellä, että mahaa taas kasvatellaan, et mallia pitäis alkaa heistä ottamaan, kun ollaan jääty niin paljon heistä jälkeen.. Mesekeskustelu loppu siihen ja suljin koko he***tin mesen samantien, lapsellista joo o....

Ja sit eräs sukulaistyttö pyöräyttelee ipanoita maailmaan jokainen eri isälle, enkä tiedä onko kaikkien isistä mitään varmuuttakaan. Yksinhuoltaja joka elelee sossun rahoilla, päivääkään ei ole ollut työelämässä saatikka mitään kouluja käynyt. työntää lapset äidilleen hoitoon ja lähtee itse viikonloppuisin baariin. On tää maailma niin epäreilu.

Onneks on viikonloppu, mitään suunnitelmia ei (taaskaan) ole, mutta menee varmaan kotihommissa ja löhötessa ja surkutellessa omaa kohtaloa..

T: Masis-Säde

15. mminttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    moro!
    Jooh olinpas saanut palautetta tiedoistani adotioon mutta siis kuten kaikki sanoivat riippuu kauheen paljon kohdemaasta myös nyö raha-asiat. Se maa mitä ite olen katsellut siis oli noilla kriteereillä mitä laitoin. kohdemaista kaikista "tiukin" on tietysti Kiina ja kustannukset sen mukaiset. Mutta tosiaan mikään miljonääri ei tarvitse olla! Perhetutut siis juuri adoptoineet ja heillä myös juuri ostettu 200 000e maksanut talo "harteillaan". Ja "adoptiolainoja" voi ihan kysellä pankista. Meillä ainakin Nordea-täti suositteli muutamaa sellaista lainaa ku taloa varten kävin tietoja kyselemässä samalla... Mutta se siitä! Mielummin nyt keskityn noihin hoitoihin.

Täällä taitaa olla (onneks) montakin ihmistä samassa vaiheessa kuin me. Keskiviikkona menkat alkoi ja heti kärppänä soitin yksityiselle. Saatiin kahen viikon päästä perjantaille aika! Onneks sen verran nopeeta toimintaa, oikein yllätyin. Ekalla kerralla kuulemma vaan keskutellaan hoidoista ja vaihtoehdoista ja sit mut ultrataan ja mies antaa spermanäytteen. Tälleen siis ainakin meillä. Jännittää ja helpottaa samaan aikaan. Saa nähä sitten kun lääkäri lähenee mitä tunteita nousee pintaa. On vaan niin utopistista ajatella että PIAN voisin mahdollisesti olla raskaana! PCO:ta kun epäilen ja Neilikka loi muhun uskoa että meillä olis hyvät tsäänsit niinku sullakin!!

Millon ne lupas ilmotella seuraavista haastatteluista, Minni? Uskosin et ne haluis sut koska oot hyvin määrätietoinen ja sellasia ihmisiä ne aina haluu ;)

Säde: Mulla oli IHAN samanlainen tää kierto! Eka oli kunnon menkkaoireet mut sit ne vaan hävis viikoks ja yhtäkkiä alko uudestaan vuodon kera. Mä ajattelin et jos mä "jännitän" keholla koko ajan kun vaan odotan ja odotan et ne alkais niin tein pari rentoutusharjoitusta illasta ja sit aamusta jo vuosin :D En tiedä oliko mitään yhteyttä mutta eipähän siinä ainakaan mitään menetä! Kerkesin kans negatestin tehdä ja taisin saada kuuluisan viivanpaikan. Kyllähän sä koko ajan sitten mielessä pyöri et josko sitten oon raskaana mutta onneks menkat alko suht nopeesti.

Lumikselle paljon haleja. Meinasitko sitten missä vaiheessa testailla? Mulla toi 5 päivää after due day oli jo aika hyvin pinnistelty suoritus :D

16. mminttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    niin ja vielä Minnille: tiiätkö miten paljon hintaeroo olis sumutteilla ja piikeillä? Ite kans kammoon piikkejä niin tulevaisuutta ajatellen vaan "suunnittelen" :D

Jooh no suunnittelun jätin jo hetki sitten pois laskuista mutta meillä on tällä hetkellä aika kuumaa kamaa sellaset keskustelut et miten sitten (kun/jos/ikinä) tärppää? Yritetäänkö samalla rykäsyllä toinen perään vai miten tehdään? :D Hirveen ajakohtaista joo mutta jotenkin sitä omaakin elämää/uraa olis kiva ajatella ja miettiä :D

17. Säde-82 Vierailija

Missä päin ja mille klinikalle sait noin nopeesti ajan mminttu? Minua ihan oikeesti ahistaa kun eka käynti on niin kaukana ja luen täältä niin muut saa noin pian aikoja.. Höh..

18. mminttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Keski-Suomesta. Mä ihan itekin yllätyin kun soitin sinne tossa kesän alussa ja sillon aikasin aika oli 1kk päässä. En sitten tiedä miten noi heittelee ajat....oli nimittäin melkeen se koko päivä vapaa! Siitä sitten poimin ajan mikä sopi hyvin molemmille. Kyllä kantsii vaikka googlettaa kaikki paikkakunnan yksityiset ja soitella. Mäkin tein aika paljon taustatyötä ja kattelin et mikähän klinikka olis myös halpa....Et taida kuitenkaan täällä päin asua?

19. Säde-82 Vierailija

Joo, on varmaan vähän eri täällä pk-seudulla.. Kunpa me päästäis pian muuttamaan täältä pois niin olis tääki asia helpompaa! Luulen myös, että tää syksy pistää ihmisiä liikkeelle tämänkin asian tiimoilta nyt kun lomat on vietetty ja palattu takasin arkeen niin senkin takia voi olla vähän tungosta.

Maltti ei oo se mun valtti, mutta jatketaan ajan odottelua.. :)

20. Lopeta jo... Vierailija

Älä viitsi jakaa väärää tietoa Minttu. Kyse ei ole siitä kuinka paljon "adoptio maksaa" eli juoksevista kuluista, vaan pelkästään koko rumbaan mukaan pääseminen edellyttää vakaata taloutta, jonka kriteerit nyt vain ovat keskituloista suuremmat. Tai adoptioneuvontaan pääsee kuka vaan mutta adoptiolautakunnan myönteiseen päätökseen tarvitaan selvitys taloudellisesta tilanteesta jonka on oltava aikamoinen riippumatta kohdemaasta, joskin totta että Kiinalla varallisuus-raja on vielä muitakin korkeampi. Ilmeisesti tutuillasi on omaisuutta, oli se sitten osakkeiden tai vaikka kesämökin muodossa. Jos ihmisellä on pelkkää lainaa ja asunto suurimmaksi osaksi pankin omaisuutta, niin ei vaan pääse adoptoimaan. Siihen ei mitkään adoptiolainat auta, vaikka teidän pankkineiti väittäisi mitä.

21. Lumis Vierailija

No niin, eiköhän tuo adoptiotaisto ala jo riittää. Perehdytään asiaan myöhemmin jos se on ajankohtaista.

Eipä varmaan tartte testailla, on aika kovasti menkkainen olo. Mrr... En tiedä, ehkä kuitenkin testaan iltapäivällä ja käyn ostamassa sitten muutaman siiderin. Hah, en edes muista milloin olisin viimeksi testannut! Nyt kun käyttää ovistikkuja, niin tietää melkolailla täsmälleen, milloin menkat alkavat. Olen vain vähän epävarma, oliko se ovisplussa su vai ma, mutta jompsin kumpsin.

Mies lähtee rientoihin kaverilleen tänään ja olen yksin kotona! Ihanaa! Tykkään olla yksin, siihen on harvoin tilaisuus. Toisaalta on myös kiva kaivata miestää joskus... Vaikka eipä sitä yhdessä yössä ehdi ikävä tulla. Hyvä että mieskin lähtee vähän rentoutumaan... Se näkee tosi harvoin kavereitaan. En tiä miksi.

Mitä kuuluu Ericalle ja Annalle?

22. Säde-82 Vierailija

No kerro sit Lumis, mitä näytti jos testailet.. Oma piinaus loppui tänään ja nyt pikkuhiljaa alkaa 4 särkylääkettä helpottamaan olotilaa sen verran, et kauppaan voisi ajatella lähtevänsä.. Muuten itekki vois sidukkaa muutaman pullon vetää, mut särkylääkkeiden kanssa en viitti.. Ens viikonloppuna sitten kun näen pitkästä aikaa yhden hyvän kaverin.. Buranaa ei kai suositella raskautta yrittävälle, mutta mulle panadol ei vaan tehoa yhtään menkkakipuihin.

Kauhulla oon tuota klinikan hinnastoa taas tuijotellu ja verrannu niitä julkisen jonoihin.. Jos näyttää siltä että tuollaseen IVF hoitoon on mentävä niin jonotusaikana on varmaan kyllä käännyttävä vanhempien puoleen, sieltä varmaan tonni-pari, ellei enemmänkin voisi tulla tilille kun kertoo mitä sen lapsen lapsen yrittäminen kustantaa..

En voisi kuvitellakkaan että hoitoihin odottamiseen kuluttaisin vuosia, kun ne hoidot itsessäänkin voi kestää kauan. Pakko repiä sitä rahaa jostakin, että pääkin kestäisi edes jotenkuten.

23. Lumis Vierailija

Hah, sain tietoa oyksin jonoista. Eli n. 4-5 kk pitää odottaa hoitosuunnitelma-aikaa ja sitä ennen testaavat simpat ja tekevät aukiolotutkimuksen. Eli ei paha!

24. Lumis Vierailija

Ja harmitukset Säteelle menkoista! Mulla ei myöskään panadol auta yhtään mitään... Mutta olen ajatellut niin, että ei se voi ovikseen vaikuttaa, jos sitä menkkojen aikaan syö.. Siitä on kuitenkin niin pitkä matka vielä ovulaatioon. Tiedä sitten.

25. Keiju80. Vierailija

Noh Lumis, testasitko? :) Ei nyt kovin pahalta kuulosta tuo 4-5 kk, jos sitä ennen kuitenkin testataan simpat yms.

Täältä myös Säteelle menkkapahoittelut. Sullakin ikävät kivut :/ Mäkin joudun ottaan menkkakipuihin buranaa, kun muut ei auta. Oon sanonut lapsettomuuslääkärille miten paljon sitä käytän, mut se ei kommentoinut mitenkään. Jostain oon lukenut, että oviksen aikoihin suuria määriä buranan syömistä tulis välttää, joten ei kai sitten kierron alussa syödyt niin vaikuta. No, tästäkin käydään aina kiivaita keskusteluja puoleen ja toiseen, joten varmaan joku ulkopuolinen osais kommentoida tätäkin ;)

Vai semmoisia eroja piikeillä ja sumutteilla.. Thänks Minnille infosta! Jos sumut on kovin paljon kalliimmat kuin piikit, niin saattaisin valita piikitkin. Se pistäminen oli loppujen lopuksi niin iisiä. Voi tietty olla vähän eri juttu ivf:ssä, kun pitää pistää enemmän.

Kiva jos Minnin haastit tuntui menevän hyvin! Koska saat kuulla jatkosta?

Anna taitaa olla vielä siellä matkalla, mutta mitäs Erica puuhailee?

Mutta nyt syömään! Viikonloppuja!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari