Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 8

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Anna.., 31.07.2008.

1. mminttu* Vierailija

millos lumis meinasit soitella lääkäriaikoja? Joskus syksymmällä? 4-5kk on kyllä aika kohtuullinen aika. Sulla vaan tais olla ongelmana pitkät lääkärireissut? :( Onko toi oyks sitten lähempänä? Ite onneks lääkäri melkeen kulman takana mutta näin kesällä työpaikka sen verran kaukana ettei olis voinu ajatellakaan kesken päivää lähteä.... verikokeisiinkin meno oli sellasta setvimistä :(

Harmi Säde että ne menkat löysi sutkin :( Tuskin tosiaan se burana tuohon aikaan vielä niin kauheesti siihen ovulaatioon vaikuttaa...mutta se taitaa olla aika yksilöllistä.

2. Lumis Vierailija

Testattu on! Ensin näytti siltä, kuin olisi viiva kehittynytkin, mutta kun ei niin ei. Toisaalta apteekin testillä ja keskellä päivää ja liian aikaisin, joten ei siihen ihan täysin voi luottaa.

Minttu, mulla on ollut aikomus jo pitemmän aikaa varata se aika... Ensi viikolla on hyvä pistää tapahtumaan, kun menkatkin alkavat. Oyks on nimenomaan se, mihin on pitkä matka. Mutta Oulua lähempänä ei kertakaikkiaan ole hoitoja/kunnollisia lapsettomuustutkimuksia. Joten sinne siis. Pitää vain ensin saada lähete. Minustakaan ei kuulosta tuo aika ollenkaan pahalle, eiköhän sen malta odottaa. Kunhan nyt pääsisi ensin siihen vaiheeseen.

Vielä tuosta oviksesta ja buranasta... Olen järkeillyt niin, että kun tikuillakin kerta saa sen oviksen bongattua, niin kyllä kait se on silloin tapahtunutkin buranasta huolimatta. Tosin jotkuthan ovat sanoneet, että ovisplussakaan ei välttämättä tarkoita ovulaatiota, tiedä sitten missä tilanteessa näin on.

3. Lumis Vierailija

Niin ja sen lähetteen saan joko paikallisesta terveyskeskuksesta tai sitten naapurikylästä yksityiseltä.

4. ultravee Vierailija

Eiks ainoot turvalliset neisen hedelmällisyyden kannalta oo parasetamolivalmisteet? Esim. asetyylisalisyylihappojakaan ei suositella. Ainakaan tulehduskipulääkkeitä ei pitäs käyttää, ja aika monet kipulääkkeet kai on niitä.. Mulla toimii Paramax yhtä hyvin kun Buranat tai Ibusal ;)

Säde; tarkotitko että kävisit yksityisellä samalla kun jonottaa julkisen ivf.ään? Noihan on vissiin sitten pois niistä julkisella saatavista hoidoista..? Niitä ei kuulema katota oikein hyvällä jos käy samaan aikaan yksityiselläkin...

Tuntuu aivan utopialta ajatella että muka voisin olla raskaana jo parin kuukauden päästä..! Eihän se nyt kertakaikkiaan VOI käydä niin nopeesti ja helposti! :D

5. Säde-82 Vierailija

No jos mua ei niin hyvällä katota, niin ei se mitään.. Näin kuitenki tekee varmasti moni muukin tälläkin hetkellä. Ja toisekseen, mitä pahaa siinä on, että käy muualla kun kerta jonot ON pitkät? Eikä tietenkää samaan aikaan vaan sillä aikaa kun jonottelee. Yhden hoidon varmasti jonotusaikana ehtii tekemään. Kaikkien etuhan se on..? En ymmärrä miten se voisi jotakin tahoa häiritä..?

No tuosta särkylääkkeestä pitää jutella sit sen lääkärin kanssa. Ei vaan pysty olemaan ilman, panadolia olen joskus ottanut 2g kerralla, eikä auttanut yhtään vaan kaksikerroin tuskissani olin. Yhden 400mg buranan jälkeen alko helpottaa. Päänsärkyyn panadol on ihan jees, toimii, mutta menkkakipuihin ei.

6. Hanna28(eikirj) Vierailija

Kiitos lämpimäst vastaanotosta.

Joku tossa kyseli,että mistä saimme ajan. Eli meitä lähempänä on Treen yksityiset klinikat. Ja aika varattiin ava-klinikalta.
    Mw varattiin myös aika kunnalliselta puolelta ja siel kans ensikäynti viikon päästä. Pitää katsoa kuinka nopeesti täällä suunnas asiat etenee. Täällä ei kuitenkaan mielestäni tehdä kunnallisel puolel IVF vaan täältä saa lähetteen TAYS:iin.
    Että, kilometrejä tulee varmaan tässä projektin aikana ihan kiitettävästi:)
    Nyt vähän jännittää.
    Mutta tämä hoitojen aloitus ei ole kyllä yhtää tullut liian aikasin. Kun on tuo pco, niin iän myötä mahikset vieläkin suurimmassa määrin vaikeuttaa asiaa:(

Mutta kyllä se tästä :)
    Viikonlopun jatkoa kaikille :)

7. Keiju80. Vierailija

Vai sellaista testiä Lumiksella, että viivanpaikkaa olis meinannut näyttää?!? Pidetääs peukut vielä pystyssä eikä odotella niitä menkkoja ens viikolle! bd bd

Mun mielestä yksityisellä tehdyt hoidot ei ole pois julkiselta. Joskus olen kuullut, että jotkut ovat joutuneet taistelemaan oikeudestaan julkisen hoitoihin, kun ovat käyneet jonotusaikana yksityisellä, mutta käsittääkseni se on kuitenkin se 3 ivf:ää mitä kuuluu julkisen piiriin. Mutta onhan niitä sitten muitakin hoitoja, mitä tehdään ennen ivf:ää ja niissä tuntuu olevan vähän eri käytännöt eri sairaaloissa. Jos on jo tehty esim. 4 inssiä yksityisellä, niin tuskin niitä enää julkisella sitten kokeillaan. Inssejä tehdään kuitenkin pienemmissäkin sairaaloissa (kuten täällä meillä), mutta ivf:ää varten mekin joudutaan lähtemään taysiin.

Oviksesta vielä... Joku gyne sanoi joskus, että jos saa tikuilla selvän ovisplussan, niin kyllä se ovis sitten 99 % varmasti tapahtuukin. Ja vaikka testiin ei vahvaa viivaa tuliskaan, niin ovis saattaa silti tapahtua. En sitten tiedä, voiko burana jotenkin heikentää munasolun laatua, vaikka se irtoaisikin normaalisti ja näkyisi testissä? Pitäis kysellä taas kun pääsee lääkäriin. Vai sovitaanko, että se joka ekana pääsee gynen juttusille, niin kysele tästä? ;)

8. Anna.. Vierailija

Hello ystävät, taas täällä ihanan loman jäljiltä ja huomenna ekaa päivää töihin, voi tylsyys.. :) Täällä on niin paljon uutta tekstiä, että en varmaan muista kommentoida puoliinkaan. Neilikalle mitä lämpimimmät onnittelut kaksosista! Hannalle ja mmintulle tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Säteelle sanoisin, että minä soittelisin muillekin klinikoille ajasta, jos haluatte aikaisemmin asiassa eteenpäin, kun kuitenkin pääkaupunkiseudulla asutte, niin mahdollisuuksia on. Mutta toisaalta eihän sinne lokakuullekaan kauaa ole. Lumiksella viiva lipunut ohi, no ei heitetä kirvestä kaivoon, kun oli päivätestaus ja liian aikaisin, mikä kp menossa?? Nyt lyö pää tyhjää, siis sadepäivän kunniaksi penkkiurheilemaan!

9. Säde-82 Vierailija

No mietin kyllä itekki et soittelen muuallekkin, mutta sitten kuitenkin hinta ratkaisee jonkun verran, koska väestöliittoon on aika ja siellä kuitenkin pikkusen halvempaa niin sen takia en nyt muualle viitti soitella. Vaikka tää kuu vielä vanhassa työpaikassa olisin päässyt tosi joustavasti juoksemaan lääkärillä ilman että kukaan olis huomannu ees että oon ollu jossain muualla kuin töissä.. Ajanhan olisin tietysti voinut aikasemmin varata, mutta oletin et jonot sinne ei oo näin pitkät ja jotenkin kesällä onnistuin siirtämään asian mielestä taka-alalle ja jopa jaksoin uskoa luomuihmeeseen. (ihme juttu)

Mutta eiköhän nää viikot aika nopsaan mene kun uus työ alkaa ja sen myötä paljon uutta ja jännää arjessa.. :)

Ensimmäinen viikkohan on Anna aina se vaikein töissä loman jälkeen, kyllä se siitä taas sitten lähtee etkä kohta muista enää edes koko lomaa.. ;)

Mites Lumis, miltä tilanne näyttää tänään? Minnillä kanssa ens viikolla jännät paikat kun saat alkaa lääkitsemään itseäs.. Hyvä kun saa jännätä sentään toisten puolesta ja toivottavasti saa itsellekin toivoa kun toisetkin onnistuu!

10. Säde-82 Vierailija

Sellainen kysmys vielä teille, et mistä ostatte ovistestit? Loppu noi mammaksilta ostetut ja aattelin et jos jostain sais vielä halvemmalla kun niitä näköjään kuitenkin kuluu.. Viime kierrossa tais mennä 15 tikkua, enkä siltikään saanu bongattua ovista, kun se tuli varmaan tosi myöhään menkoista päätellen.

11. Ovistesteistä.. Vierailija

Kun olette pohtineet noita ovistestejä, niin ovistestin plussa ei takaa ovista. Se vain kertoo lh-tason nousseen, mutta ei kerro sitä, puhkeaako munarakkula vai ei. Esim. pco:ssa plussia voi tulla, mutta rakkula ei silti puhkea. Monilla, joilla hormonitoiminta on "moitteentonta" ovistestin plussa on aika varma oviksen merkki. Varmasti oviksen voi todeta vain verikokeessa tai ultrassa, jossa nähdään puhjennut rakkula.

12. [email protected] Vierailija

Onneks viikonloppu ohi, pääsee töihin lepään... ;) Tää päivä mennyt sängyn pohjalla, nyt vasta pääsin kunnolla ylös. Ei vanha jaksa enää valvoa ja juhlia.

Huomenna olis SE päivä jolloin kuulee syksyn aikataulun noita hoitoja ajatellen. Harmi että olen töissä, sieltä soittaminen on niin vaikeeta ja varsinkin jos joutuu jonottelemaan. Elikkäs jos joutuu jonottelemaan kuukausi kaupalla varaan ajan Tampereen väestöliittoon.

Onko jollain sellasta kokemusta että sairaala ei antais verikokeiden tuloksia jos on aikomus mennä yksityiselle hoitoon? Tulipas sekavasti, eli siis; mulle eivät suostu tulostamaan viralliselle paperille meidän verikokeiden tuloksia että saisin ne mukaani yksityiselle klinikalle. Heillä on kuulemma oikeus pidättää ne että vain heidän lääkärit saa niitä minulle selvittää. Ja nyt jos menenkin hoitoihin yksityiselle joudun otattamaan uudet verikokeet...??

13. heh.. Vierailija

luonnollisesti sinulla on oikeus saada itsellesi kaikki sinua koskevat hoitotiedot ja tutkimustulokset KIRJALLISESTI. Eri asia on haluaako joku käydä ne kanssasi läpi mutta epikriisi kuuluu potilasturvan perusteellakin sinulle.

14. Lumis Vierailija

Sieltähän ne alkoi taas. Mahdetaanko me onnistua koskaan? Sattuu.

15. Anna.. Vierailija

Lumis, rutistus sinne pohjoiseen päin.. Kyllä te ihan varmasti onnistutte, älä vielä huoli, teillä on vielä kaikki mahdollisuudet. Muakin sattuu sun puolesta, kun tiedän ne tunteet, mitä käyt läpi. Ne on niin niin kamalia, että niitä ei soisi kenellekään. Mutta tiedätkös, sieltä pohjalta on suunta vain ylöspäin ja sit alkaa helpottaa. Ja kyllä se vauva teillekin ilmoittaa tulostaan vielä, niin kuin kaikille meille. Uskotaan ja luotetaan. :)

16. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voihan p****. Iso halitus sinne Lumpparille! On tää vaan niin epäreilua. Ei tässä sanat auta kun on niin paha mieli, mutta me ääriryhmäläiset ajatellaan sua!

Onpas omituista toimintaa [email protected] sairaalassa! Yritä olla tiukkana!

Niin teretulemast, Hanna, en muista sanoinko sitä aiemmin :) Mut lisää itses listaan!

Oliks Annalla mukava loma?

Erica taitaa vieläkin lomailla....

Säde, mä tilailin aikoinaan kans jostain Halpatestit-nimisestä paikasta, ja ihan yhtä hyvin tuli perille kun Mammaksi:ltakin. En muista kumpi oli halvempi, mutta niillä oli vissiin jotain sellasia pakettitarjouksia mihin kuulu raskaustestejäkin.

Me oltiin viikonloppu anoppilassa, ja lauantaina oli sellaset pienet sukujuhlat. Melkein kaikilla miehen serkuilla on lapsia, niin koko päivä oli sellasta lapsien ihmettelyä, kuinka ihania ne on ja kuinka paljon ne on kasvanut. Sinänsä ihan hyvin meni, en rupenut vollottamaan, mutta jotenkin sitä tulee niin haikea olo. Musta tuntuu että aika moni tietää meidän tilanteesta (anoppi on varmaan kertonut että osaavaat ottaa huomioon) kun kukaan ei kysynyt että millonkas te hankitte lapsia, aikasemmin ovat kyselleet. Pieni puolitoistavuotias tyttö viihty tosi paljon mun sylissä, ja olihan se ihanaa, mutta jouduin pidättämään kyyneliä moneen kertaan kun sit sanottiin pikkuselle tyyliin "viihdytko siinä Minni-tädin sylissä? Onks Minni-tädin sylissä hyvä ja turvallinen olla". Mies olis halunnut jäädä sinne juhlapaikalle (kesämökki) yöks, mutta mä olin niin poikki sen päivän jälkeen, että halusin että ajettiin anoppilaan. Ja pientä riidanalkua saatiin asiasta, mies ei ois millään halunnut lähteä kesken juhlista varsinkin kun ei nää serkkujaan usein. Mä halusin vaan pois sieltä... Mutta onneks lähdettiin sit.

17. ultravee Vierailija

Mä oon ostanu ovistestejä marketista rfsun, ja ihan hyvin toimi! Maksaa noin 12e 7kpl, ja nekin oon onnistunu puolittaan, eli 14 ;) Joka kuukausi en saanu selkeetä plussaa mutta sehän on saattanu mennä vaan ohi testausten välillä. Ainakin yks kuukaus ei ollu tullu plussaa mutta ultrassa vaikutti siltä että ovis oli tapahtunu.. vaikka käsittääkseni aivan täyttä varmuutta sitä ei oo mitenkään, kun solu saattaa jäädä rakkulaan vaikka oiskin puhjennu..? Aika harvinaista sellanen nyt varmaan on..

*hali* Lumikselle!! Varmasti saadaan lopulta ne kauan toivotut ja kaikki käy hyvin! Jos ei ehkä normaalikeinoin, niin vähän avittamalla! <3

Minni80; tuttua on.. on jouduttu lähteen melkein heti liian aikasin pois sukujuhlista kun on yllättäen paikalla olleet pallomahat alkanu liikaa ahdistaa :'( Ne oli vaan ihmetelly miks me niin pian lähettiin, mutta mies ei halunnu kertoo syytä...jotenki vaan mieluummin eristäytyy/kääntyy sisäänpäin, ollaan kahdestaan ittekseen miehen kans eikä jaksa olla ulkopuolisten kans niin usein tekemisissä.

18. Hanna28 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ipi 33+36 Y02/07 M alentunut sp. laatu
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07
    Anna 27+26 Y04/07, +05/08, km 06/08
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, ICSI syksyllä
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS-> nega TAUKOA TAUKOA!! hoidot jatkuu marraskuussa
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä
    Lumikukka Y10/07
    Ultravioletti 30+31 Y04/06 endo, iui piikeillä (enskuussa ilmeisesti..)
    Säde-82 26+33 Y05/07 Eka aika tutkimuksiin varattu lokakuulle
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, yksityiselle aika syyskuussa(nyt käytössä diformin retard ja terolut)

[email protected]
    -Sara

19. Hanna28 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tänää mieli maas :(
    olen ollut nyt flunssas melki 2 vkoa. Ja nyt sit vielä iski tosi ärhäkkä silmätulehdus jonka takia jouduin eileen jonottaa päivystyksessä.. :( Joten nyt saikulla edelleen kotona. No eikö se tästä...

Ottaa vaan päähän, että miksi ei olla aikaisemmin lähdetty hoitoihin. No ehkä nyt aika on ns oikea. Mutta jotenki ei jaksais nyt enää jonotella. Ja tiedän,että mun säkällä tästä tulee pitkä ja kivinen tie ennen kuin saadaan oma vaavi..

20. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi kurja kun sait vielä silmätulehduksen flunssan päälle, Hanna! Hyvä että on "jo" syyskuulle aika, varmasti ihan hyvä veto mennä yksityiselle jos kärsivällisyys on vähissä. Mä menin ekan kerran omalle lekurille marraskuussa, ja nyt "vasta" aloitetaan hoitoja. Tiedän että menishän sitä yksityiselläkin aikaa, ja monet julkisella puolella olevat odottavat pitempään, mutta hitaasti on aika mulla mennyt.

Eli yliylihuomenna (torstai) alkaa Synarelan sniffailu -jänskättää ihan kauheasti!! Mun mies on ihan vakuuttunut että meillä tärppää ekalla kerralla, mä en vaan uskalla toivoa liikoja. Kun melkein vuos ollaan odotettu tätä ensimmäistä hoitoa (=mahdollisuutta tulla raskaaks), niin siihen kasaantuu hirveet paineet. Eniten mua pelottaa se hyperi tai se jos alkiot ei vaan jostain syystä jakaudu, mies on jo henkisesti varautunut että mulla on mielialan muutoksia ja miettii eniten sitä millainen psycho bitch musta tulee :)

21. Brogan* Vierailija

22. pimmu. Vierailija

Lumikselle täältäkin rutistus!!

Menipä aika nopeasti, siis nyt jo alkaa sulla Minni imppaus?! Ei kai tuo hyperi niin usein tule.. Lievä voikin tulla, ainakin mulle tuli, mutta eipä sen kummempia kärsimyksiä.
    Munkin mies lupas silloin, et ohittaa mun mielialat olan kohauksella, mutta oon sitä joutunut välillä muistuttaa, että oon vedellyt hormoneja puolisen vuotta..
    Voi toivottavasti teillä nyt natsais!!! Ja saisitte paaaaljooon alkioita pakkaseen tulevaisuuden varalle!!

Mulle kävi maailman oudoin juttu lauantaina. Kävi hedelmä kaupassa ja siella oli semmonen pojan kloppi ennen mua. Sejäi siihen ulkopuolelle venailee ja kun tulin ulos, se kysy josko haluaisin olla sille mallina?!? Mä olin ihan totally WTF?! Se sanoi olevansa valokuvaaja, ja pyys mua kattoo sen nettisivut ja ilmottelee. Perin kummallista. Ja siis se oli kiinnostunut mun ei-niin-yleisestä lookista (työni puolesta näytän miltä näytän). Mä en oikein tiedä mitä sitä tekis. Mun mies ei oo super innostunut asiasta, mut must se olis jotenkin siistii. Sen nettisivuilla ne kuvat oli ihan sika makeita. Laitan vaikka meilinä sen osoitteen nii voitte käydä kattoo millasista kuvista on kyse.

Mitäs muuta.. Oliko Annalla onnistunut loma?

23. [email protected] Vierailija

Taas kirosin miehen työt niin perinpohjasesti...
    Soitin meidän sairaalaan ja kyselin heidän aikataulujaan ja jonojen pituutta ja tietty meille suunnitteluaikaa. Olin varma että jos joskus keväällä sitten...
    Noh se täti sielä kysy että pääsettekö ens keskiviikkona, menin ihan sanattomaks. Heillä ei ole minkään valtakunnan jonoja ja että päästään heti kun meille vaan sopii. Nyt sitten iski masennus että jos mies oliskin kotona niin oltais jo ens kierrosta sisällä... Kerroin töissä esimiehelle että tällasta olis tulossa talven aikana, itkettiin sitten kumpikin. Sanoi että heti vaan kun tiedän aikatauluista enemmän niin kertoisin niistä, osataan töissä sitten varautua mahdollisiin poissa oloihin. Kysyin että onko sairaslomat palkattomia niin ei osannut heti sanoa, mutta sanoi että hänen luvalla saa olla aina 3 päivää pois ilman että kukaan kyselee mitään. Käski vielä olla itsekäs ja hakea sairaslomaa jos käy liian rankaks!

Minnille onnea tulevaan!!

Jotain hyvää tässä syksyssä, big brother alkaa kohta... ;)

24. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Wautsi Pimmu! Mikä ettei? :) Oishan se varmaan hauskaa että ois jotain hienoja, valokuvaajan ottamia kuvia itsestään. Ja jos kuvaajalla on vielä hyvä tyyli (ei mitään nakukuvia) niin why not. Musta ois ainakin kiva kokeilla jotain ihan crazyä :) Vaikka mä oon kyllä niin taviksen näköinen vaaleine lattana-hiukseíneni että niistä kuvista ei ois iloa kuin ittelle... :)

Mä oon muuten päättänyt että sitten jos -tai KUN- meillä on tärpännyt ja ollaan saatu ne lapset mitä halutaan, niin meen luovuttamaan munasoluja. En tiedä uskallanko pienentää omia mahiksia näissä hoidoissa (ainakaan ekalla kerralla), mutta vaikka sit jälkeenpäin voisin hyvinkin. Täällä on niin kamalat jonot luovutettuihin soluihin, ja itse lapsettomuudesta kärsivänä voin yrittää kuvitella miten pitkä odotus luovuttettuja munasoluja tarvitsevilla on, kun mullakin on kärsivällisyys välillä vähissä.

25. Keiju80. Vierailija

Lumikselle halitukset täältäkin ja rutkasti tsemppiä ja taistelumieltä taas uudelle kierrokselle. Nyt soittoa vaan sinne lekurille, niin pääset asiassa eteenpäin. Mua ainakin usein helpottaa, jos on joku suunnitelma uuteen kiertoon. Vaikka on ne tädin vierailut aina vaan niin syvältä, ei sille mitään voi :/

Jänskää, Pimmulle oli tarjottu mallin hommia! Laita ihmeessä linkkiä tulemaan. Ainakin sen kuvan perusteella, minkä olen susta nähnyt, niin why not, ihan malliainesta oot :)

Annalta kaivataan tarkkaa lomainfoa! ;) Jokos teillä on taas yritys käynnissä? Jatkatteko ihan luomuna, vai otatko clomit tai jotkut heti apuun? Kiva kun oot takasin :)

Minni, ihan ymmärrettävää et kasaantuu kauheet paineet ja toiveet ekaan hoitoon, kun sinne asti lopultakin pääsee. Me täällä pidetään sulle hirveesti peukkuja ja toivotaan et kaikki menee loistavasti. Yritä olla turhaan stressaamatta etukäteen (heh, hyvä mun on sanoa ;)). Onkos sulla myös lääkärikäynti to vai alatko sniffailemaan omin päin?

Ultravee, millä ihmeellä puolitat ovistestit? Ne 5 mm:n tikut?!? Mä oon joskus tilannut muistaakseni kotitestit.comista. 10 kpl Aconin testejä 13 €. Ihan hyvin toimivat kai...

[email protected], oo tiukkana vaan sairaalan suhteen. Ei oo kokemusta vastaavasta, mutta tosi kurjaa, jos itsestään selvästä oikeudesta joutuu noin tappelemaan.

Kivaa, kun nyt syksyn tullen alkaa taas kaikilla asiat edistyä vauvaprojektissa. Tulee hoitoja, lääkärikäyntejä ja uusia toiveita. Ja toivottavasti myös niitä plussauutisia! Mäkin varmaan soittelen pian polille, jos saisi jo ensi kiertoon inssiaikaa. Ja vyöhyketerapiassa voisi myös taas käydä. Kyllä tää tästä, taistellaan!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri