Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 9

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Keiju80., 21.08.2008.

1. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa, ei oo vielä tullut hormonihirviö :) Paitsi.... Eilen matkalla leffateatteriin mua rupes vituttamaan kunnolla, kun mies kommentoi yhtä törttöilevää autoilijaa "just tyypillistä kun on naiset ratissa", mutta tollanen kommentti ketuttais ilman hormoneitakin! Tuli sellanen olo et se yrittäis ihan tahallaan ärsyttää mua ja sit heti sanoa jälkeenpäin "no nyt rupes hormonit vaikuttaa". Mutta eilistä kohtausta lukuunottamatta (mua vitutti niin paljon että mies ei saanut koskea muhun!) ihan hyvät fiilikset :D En suostu laittamaan tota eilistä hormonien piikkiin, vaan siihen että mun mies on välillä idiootti ja haluaa vaan ihan tarkotuksella kokeilla tikulla jäätä.

Mun tissit ei oo mielestäni kutistunut entisestään, onneks. Mutta ne tuntuu jotenkin kevyemmiltä ja veltoimmilta kuin ennen. Mutta ei mieskään edes kattomalla huomannu eroa, "joutui" kokeilemaan ja sen mielestä ne oli kans ehkä vähän "pehmeämmät". Hihi, se tokas vaan että onneks se ei joudu syömään sellasia hormoneita että sen pippeli kutistuis.

Äh, noita prosentteja ei SAA miettiä liikaa, niistä vaan ahdistuu, kun ei nää tilastot oo ollu meidän puolella ennenkään. Mutta jos niitä rupee kattomaan... meillä on onneks ikä puolellamme, se pitää ottaa huomioon kun katselee noita tonnistumis odennäköisyyksiä. Mulla on jostain jäänyt päähäni luku että keski-ikä potilaista (meidän klinikalla) ois 36.8 vuotta, ja me ollaan kaikki sen alapuolella. VARSINKIN Säde!!!

Äh, mä tiedän että silloin kun on masentunut ja huono kausi, niin silloin ei auta mikään mitä joku toinen sanoo. Tuntuu että KAIKKI menee päin persettä ja mikään ei onnistu. Aika menee hitaasti ja kaikki vituttaa ja masentaa. Musta tuntuu että koko viime kevät meni aika sumussa, ja mä oon voinut henkisesti aika pahoin. Mua masensi lapsettomuus, tylsä työpaikka, helposti raskautuvat kaverit, odottaminen. Mutta nyt on parempi fiilis kun jotain tapahtuu, on edes mahdollisuus.

Paljon haleja kaikille!

2. Lumis Vierailija

Olen tässä viikonlopun mittaan miettinyt noita mintun pohdintoja ja tuntuvat kyllä aika lohdullisilta. Siis se, että ihminen on sopeutuvainen ja elämään löytää kyllä muuta sisältöä jos sitä lasta ei kuulu. Toivotaan, ettei niin käy, mutta hyvä pitää mielessä, ettei se elämä siihen lopu.

3. Minni_ Vierailija

Niinpä, hyviä pohdintoja. Kai sitä ihmiset selviää isommistakin kriiseistä, niin miksei mekin selvittäis tästä lapsettomuudesta. Vaikka omat ongelmat on tietty aina niitä kaikista isoimpia :)

4. Brogan* Vierailija

Voi vinde Minni, mahtavaa että hommat etenee. :) Yhtäkkiä pasahti päähän, että hitto sulla on tosiaan alkanu ne hoidot ja piti juosta kattoon että mitä kuuluu. Tsemppiä ja ++++

5. Lumis Vierailija

Pikaisesti lääkärireissusta: kaikki pääällisin puolin ok! Ainakin pco on nyt poissuljettu ja muutenkin kaikki näytti ihan hyvältä. Saatiin miehen kanssa kumpikin lähete verikokeisiin ja käydään kokeiden jälkeen yhdessä vastaanotolla tulkitsemassa tuloksia ja lekuri halusi nähdä miehen munan ;) Ellei verikokeissa näy mitään sellaista, jota voitaisiin korjata täällä, saadaan lähete eteenpäin. Painosta ei olisi sanonut mitään, ellen olisi itse kysynyt. Sanoi, että vaikuttaahan se, mutta ei sinällään aiheuta lapsettomuutta - saapa ne ylipainoisetkin lapsia.

6. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hienoa Lumppari, hyvä että ultrassa oli "kauniit näkymät" :) :) Ja hyvä ettet saanut mitään moralisointia painosta. Hihi, hauskasti sanottu, halusi nähdä miehesi munan :) Meillä ei miehen munaa haluttu nähdä vasta kun spermatestin tulosten jälkeen, mutta eri klinikoilla on varmasti eri rutiinit. Joissain paikoissa tutkitaan miestä myös "takakautta", mikä oli mun miehen painajainen, mutta ei sitä sitten tehtykään.

Kiitos ihanasta kommentista Brogis, ja tsemppiä kans sinne mahan kasvatukseen :)

7. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ajattelin varata ajan akupunktioon tänään. Oon lukenut että sillä voi olla hyviä vaikutuksia hoidon yhteydessä, niin voihan sitä kokeilla.

Mä en saisi olla taikauskoinen, mutta mähän kirjoitin sille Ennustaja-Ellille viime keväänä, ja ennustaja vastasi:
    "Sinulle syntyy tyttö 28.6.2009, poika 20.9.2012 ja poika 4.2.2014.
    T. EE"

Hmmmm, jos mulla onnistuisi tässä kierrossa, niin la ois varmaan joskus 11.6.09 tienoilla. Äh, en sais uskoa tollaseen hömppään, petyn vaan entistä enemmän jos ei onnistukaan.

8. Säde-82 Vierailija

Heh, toi takakautta tutkiminen on varmaan jokaisen miehen painajainen.. ;) Vai, halus se Lumiksen lääkäri nähdä miehes munan.. Heh heh, meinas lentää aamukahvit näytölle ku tuon luin, hauskasti sanottu! =)

Tuo on varmaan kiva tunne kun alkaa viimein jotain tapahtua.. :) Koska te Lumis, saatte verikokeitten tulokset jne.?

9. Säde-82 Vierailija

Aina jännä ennustus.. No, nythän me saadaan testattua onko ennustaja-elli oikeassa. Jos on niin sittenhän sen kassakone alkaa varmaan kilistä ihan mukavasti ;)

On tuo kyl jännää.. Mut aatteleppa Minni, et jos sinussa ei ole mitään vikaa ja kaikki johtuu niistä miehen siittiöistä. Niin, tällai maalaisjärjellä ajateltuna aika hyvän mahiksethan tuossa icsi:ssä on? Vaikka tietysti eihän normaalitkaan ihmiset heti raskaudu, mutta kuitenki.. Mie ainaki haluun uskoa, et minni onnistuu! :)

10. Lumis Vierailija

Wau, Minnin ennustushan kuulostaa lupaavalle! Minäkin aioin kysellä ennustajalta noita lasten syntymäaikoja, mutta en sitten uskaltanutkaan... Ja nyt tässä vaiheessa en halua kysyä, masentuu vain jos heittää kaukaisia päivämääriä! Kyllä mullakin on usko Minnin plussaan kova.

11. Lumis Vierailija

Niin, parin viikon päästä mennään yhdessä sinne lääkärille uudelleen ja saadaan verikokeiden tulokset. Pitää nyt ensin käydä niissä kokeissa ;)

12. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan ilmaiseksi se Ennustaja Elli ennustaa, kun laittaa meilin, mutta tekisi varmasti laittaa pullo kuohuvaa jos vaikka tärppäisi. Vaikka en kyllä uskalla toivoa liikaa...

Mies on ollu tänään työhaastattelussa toisella kierroksella, ja huomenna on vielä vika haastattelu, kolmas piinaava kierros. Mä toivon niiiiiiiiiiiiiiin et se sais sen uuden työn, koska sillä nousis palkka sen verran että meillä ois varaa ostaa auto :) Ollaan katteltu Kia Ceed:iä ja Skoda Fabiaa. Vaikka mies ei ookaan Skodasta ihan innoissan, niin sais siinä ainakin rahalle hyvää vastinetta (vaikka auto onkin aina tosi huono sijoitus).

13. Säde-82 Vierailija

Elkää vaan ostako Kiiaa!! Töissä jouduin ajamaan sellaisella.. Se oli ihan K.A.M.A.L.A kottero kaikin puolin. Edullinen tosin hankkia, mutta se taitaa ollakin sen ainoa plussa, mun mielestä.

14. Brogan* Vierailija

Mitä se lääkäri siitä munasta näki? Siis päällisin puolin? Muna ku muna, i assume.. Mun mies aina heittää herjaa, että pääsiskin tutkituttaan eturauhasensa (muistelee jotain idioottia american pie leffaa...) Mutta tosipaikan tullen juoksis luultavasti karkuun :D

Levotonta näin maanantai aamupäivällä jo. Hienoa Lumis, että kaikki oli rakenteellisesti ok, senhän se lääkäri siis ilmeisesti nyt totesi.

15. Brogan* Vierailija

Niin ja Minni, älä usko noita ennustaja erkkejä, se voi olla vaikka Seppo Kankaanpäästä joka siellä arpoo päivämääriä. Mut oishan se ihana yhteensattuma kun nyt tärppäisi, ei sillä :) Usko on täälläkin teihin kova ja peukalot kohti kattoa.

16. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo en mä niihin oikeesti uskokaan, ihan hömppää noi jutut on.

Hihi, mä olin unohtanut ton American Pie kohtauksen... hihi!!!

17. Anna.. Vierailija

Hienoa Lumppari, että kaikki näyttää hyvältä! Varmaan vähän helpottaa paineita nyt, kun tietää, että kaikki on kunnossa. Ne varmaan katsoo siitä vehkeestä, että onko paljon pinnallisia verisuonia ja sitä, mikä se piilokivesjuttu nyt olikaan. Mulle on silti jauhettu tota samaa jo vuosi, että hyvältä näyttää, eikä edistystä asiassa ja miehen siittiöissäkään ei ole vikaa, joten se vika on minussa, vaikka kuinka näytän niin hyvältä, prkl..

Katriinalle piti sanoa, että ehkä hieman hätävarjelun liioittelua, että antavat heti sinulle clomit ja luget tai en tiedä, mutta tuntuu, että moni lapseton saa kinua niitä ja pitää odottaa, että se vuosi tulee täyteen ja sinulla kun jo lapsi on niin, sitten ne annetaan saman tien, kaikki riippuu tietysti niin lääkäristä. Mutta hienoa, että saat nyt menkat alkamaan ja pääsette tositoimiin, uskon, että teillä tärppää samantien, kunhan saat vain kierron käyntiin. Minulla clomit vaikuttivat siten, että ahdistuin kamalasti, mutta moni ei ole kokenut sitä, joten kaipa sekin on kovin henkilökohtaista. Luget tekevät myös kaiketi jonkin verran raskausoireita ja saattavat olla vähän inhoja, kun käytetään alakautta.

18. Lumis Vierailija

Hah, se puhui tuosta eturauhastutkimuksesta. On varmaan viisainta, etten pahemmin etukäteen kerro miehelle mitä sille aiotaan tehdä... :)

19. ultravee Vierailija

Niin se olikin adenomyoosi, se endontyyppinen toinen sairaus,.. jos nyt joku kiinnostuu lisää tietoo hakeen googlesta. Oli kirjotusvirhe siinä edellisessä ;)

Meilläkään ei oo vielä haluttu nähdä miehen munaa lääkärissä :) on saanu toistaseks touhuta sen kans ihan ittekseen! Kuuluuko siihen rutiinisti joku eturauhastutkimuskin? :eek: Nolompi juttu/tunnustus, enkä tiedä sopiiko nyt edes tänne palstalle, mutta oon sitä jo vähä tunnustellen "tutkinukin".. :p ois siis ukolle tuttua puuhaa.

20. mminttu* Vierailija

hei!
    Kiva jos mun lauseista oli muillekin ajateltavaa!

Mä sillon joskus heti yrityksen alkuaikoina laitoin sille Ellille mailia ja se lupaili neljää lasta parin vuoden välein. Ekan olis pitäny syntyä jo ensi vuoden tammikuussa joten se siitä ennustuksesta :( mutta toivotaan että Minnin kohalla ennustus pitäs paikkansa!!

Luin tässä blogeja ja yksi kirjoittaja oli pohtinut niinkin älyvapaata asiaa kuin että tällä lapsettomuudella pettyy itse ja samalla pettää muidenkin odotuksia. Meillä äiti on hyvin suurisanaisesti ilmoittanut että parempi tulla niitä lapsenlapsia. En aikasemmin ole siihen kiinnittänyt huomiota mutta nyt vasta tajusin miten kovasti varmasti myös se odottaa mummona olemista (varsinkin kun omat lapset on kaikki kotoa muuttaneet). Ei sitä tajuakaan kuinkaa monta ihmistä tämä MINUN lapsettomuus koskettaa...

Vitsit ku olikin tosiaan nopeeta toimintaa Lumiksella. Toivotaan että tästäkin etiäpäin asiat kulkee nopeasti ja ennen kuin huomaatkaan niin oot raskaana!

Meillä mies ainakin vielä on ollut hyvin reipas spermanluovutuksen kanssa. Tässä hauska tarina jota iskä kertoilee aina:
    Sen työkaveri poti lapsettomuutta ja hänen piti käydä sitten luovuttamassa pariinkin otteeseen sitä spermaa. Sitten aina se lähti "lounaalle" kotiin kun sen piti viedä se sperma sinne lääkäriin. Kerran sen pomo vaati ja vaati päästä mukaan kattomaan että mikä siellä kotona sitten niin hyvää ruokaa on kun siellä pitää ravata. Mies ei sitten kehannu torjua sitä ja joutu viemään pomonsa kotiinsa syömään. Siellä vessassa sitten mies runkkasi tavarat kuppii kun pomo istuu keittiössä ja syö hyvällä maulla kiisseliä :D Oli siinä varmaan vähän erilainen "luovutuskerta".

21. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heh, Ultraveehän on oikea tee se itse-urologi :) Ei ne lääkärileikit aina niin pöllömpiä ole :)

Hihhihi, onpas hyvä spermanluotutustarina, Mminttu :) Mä en oo onneksi miettinyt tän lapsettomuuden kannalta muuta kun omaa ja mieheni napaa, siinä on tarpeeks ongelmaa ja pohdittavaa meille. Tai siis tottakai välitän ja jännään teidän kaikkien puolesta, mutta en halua miettiä sen kummemmin mun äitin mummokuumetta. Ei riitä aivokapasiteetti siihen...

Anna, ootte siis julkisella jonossa taas..? Kuinka pitkät jonot siellä päin on? Ilmeisesti "yrityskaranteeni" on ohi, ja yritätte luomuna jonottamisen ohella?

Käyköhän Iipi enää tällä palstalla, olisi kiva kuulla kuulumisia kun silloin vauvahaaveiden puolella kirjoiteltiin aktiivisemmin. Jos luet Iipi palstaa, niin paljon lämpimiä ajatuksia sinnekin suuntaan!

Säde, eiks sulla ollu eka päivä uudessa työpaikassa? Onks kivaa?

Lumppari, millä mielellä sun miehes on noissa tutkimuksissa mukana? Ihan ok?

Miloinkas Neiliksellä on ultra?

Erica, miten on arki sujunut? Saitko kerättyä lomalla "positiivista energiaa" tähän lapsettoman arkeen?

Hanna28, onko paremmat fiilikset tällä viikolla? Toivottavasti kaik on yhes koos :)

Pimmu, onks susta jo räpsitty jo kuvia?

Mitäs [email protected], milloin saat taas kullan kainaloon?

22. Säde-82 Vierailija

En oo vielä uudessa paikassa, lomalla viikon!! :) Siksipä onki ollu aikaa roikkua netissä, vaik oon kyllä siivonnutkin siinä sivussa. Ens maanantaina sitten uuteen paikkaan! Täytyy sit tsempata et jatkaisivat mun sopparia, kun vihjailivat vähän siihen malliin et tarvisivat vahvistuksen joukkoonsa jatkossakin.. Hullua vaihtaa vakkaripaikka määräaikaiseen normi tilanteessa, mut se mun entinen työ oli suoraa hel**tistä ja tää uus enemmän koulutusta vastaavaa ja mielenkiintoista, niin se riski piti ottaa, että edes sillä saralla pääsee elämässä eteenpäin.

23. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on varattu aika akupunktioon, jo huomiselle. Saa nähä minkälainen kokemus se on :)

Tässä on ainakin yhden klinikan tuloksia akupunktiosta, vaikka ne sanookin kotisivuillaan että asiaa pitää tutkia vielä enemmän ennen kuin voi varmasti sanoa että akupunktio parantaa mahiksia.
    http://www.trianglen.dk/DK/forskning/akupunktur/detaljer.htm

24. [email protected] Vierailija

Tervehdys tyttöset

Ihanaa kun on vapaapäivä, oon taas ihan rikki poikki hajalla. Oli pitkä työviikko ja onneks viikonloppu ohi...

Lumis; saanko udella missä päin suomen maata käyt hoidoissa? Onko teillä päin kovin jonoa vai saatteko noi lääkäri ajat helposti? Hienoa, että saitte asioita etiä päin.
    Mua ärsyttää kun en ole tehnyt mitään meidän verikoe tuloksien saamisen eteen, en viitsi niitä pyytää sairaalasta kun sitten taas tarvis lääkärin tulkintaa niihin ja sairaalan lääkärin puheille päästään vasta marraskuussa, ne kun haluavat heti nähdä myös miehen. Turhaa mä varaan taas uutta ja eri lääkäriä pelkästään niiden verikoetulosten tulkintaan. Kai ne olis ilmottanut jos sieltä olis tullut ilmi että sairastetaan hiv:tä tai jotain erikoista. Täytyy jaksaa malttaa marraskuulle. Kyllä tässä ainakin pitkäpinnaisuutta harjoittaa.

Eilen puhuttiin miehen kans puhelimessa piiiiitkästä aikaa, se vie yllättävästi kaikki voimat kun aina siinä sen verran herkistyy kun kuulee toisen äänen ja ikävän ja vuodattaa omaa pahaa oloa. Tuon takia me puhutaan tosi harvoin puhelimessa, mieluummin tekstaillaan niin se on helpompaa. Reilu kahden viikon päästä nähdään. Kohta on se varsinainen viimeinen kotiutus päivä, sitä jännittää aika tavalla että kuinka sopeudutaan taas elämään rinnakkain oikeana parina, ja vielä kun on tää rankka lapsi "projektikin" tässä samalla. Noh, onneks mulla on maailman kiltein ja ihanin mies että sen kanssa sujuu varmasti.

Voi että mua jotenkin jännittää kaikki tää tuleva yleensäkin, kuinka sitä osaa toimia noissa hoidoissa just sillain kun neuvotaan, mä en ole perehtynyt lainkaan näihin asioihin, tuntuu että te tytöt tiedätte paljon just noista lääkkeistä.

Noihin ennustuksiin vielä, mä en ikinä haluis tollasta painetta vielä lisäksi tähän päälle, tuntuis kamalan pahalle kun veistä väännettäis haavassa jos kysyisin meidä ehkä tulevien lasten syntymäpäivät joltain ennustaja eukolta... Pidän sitä lähinnä itsensä kiusaamiselta tässä tilassa. Tietty jokainen tekee kuin itse tuntee, onneks.

25. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy