Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 9

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Keiju80., 21.08.2008.

1. Wilma80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys kaikille tasapuolisesti!
    Sopiiko liittyä seuraan??Oon tuolla haaveilijoiden puolella kirjoitellut (Lumiksen kanssa )ahkerasti viime syksystä ja ajattelin, että vois myös olla kivaa vaihtaa ajatuksia täällä ja saada vertaistukea muilta pitkään tahkonneilta. Mitään virallista "tuomiotahan" meillä ei vielä ole vaan eilen oli ensikäynti yksityisellä lääkärillä. Nyt sitten ultrataan ja otetaan kokeita, ensi vkolla mieheltä ja ens kierron alussa multa ne hormoonikokeet, sitten ollaan viisaampia. Hormonaalinen ehkäisy jätetty vuosia sitten ja tjotilla lähetty liikkeelle 09/07 eli nyt tuli sitten se vuosi täyteen. Halusin kuitenkin heti mennä lääkärille ette turhaan tulis stressiä, kun sitä nyt jo on ollut aika kauan (stressiä siis).

Kertaakaan en ole raskautunut, vaikka oviksen olen mielestäni bongannutkin joka kierrossa tikuilla, sylkitestillä ja limoista päätellen. Eilen ultrattiin ja munarakkulat olivat yllättävän isot ja käskettiin lopettamaan luontaistuotteiden käyttö (!) jos niistä johtuen vaikka ovis oliskin etuajassa??To uusi ultra taas jossa katsotaan ovatko kasvaneet/pienentyneet....Huiii!!Toiv. ei tarkoita mitään hirveätä.

Ketäs kaikkia täällä sitten kirjoittelee ja mitkä on tilanteet??

T.Wilma, 28/mies 28, yk13, Y09/07->

2. Säde-82 Vierailija

Kivoja nää lomat kun saa olla vaan kotona, tulee tehtyä paljon sellaista mitä muullon ei ehdi.. Nyt meillä tuoksuu just uunista otettu omppupiirakka.. :)

Kuinka kauan Mary sun miehes on ollu poissa? Jännä kun ensin toista odottaa kotiin ja sitten yhteiseen arkeen pitää aina kuitenkin vähän totutella uudestaan.. Viime vuonna tähän aikaan odotin kanssa miestä takaisin kotiin asumaan ja olihan se kivaa kun sai taas nähdä muulloinkin kuin vaan viikonloppuisin.

Sitä aloin tässä miettimään, et mitä ne kattoo tuossa sisätutkimuksessa? Mitä poikkeavaa sieltä voi löytyä? Itse kävin viime syksynä tarkastuksessa kun papassa kävin niin lääkäri halus vauvatoiveiden takia tehdä sen, kaikki oli ainakin silloin niinku pitää. Munasarjatki on mun mielestä ultrattu, eikä oo mitään erikoista todettu, mutta voiko nekin muuttua vuosien varrella? Noo, reilu kuus viikkoa niin pääsen piinaamaan lääkäriä kysymyksilläni.. ;) Onneksi sitten pitäisi mennä käynnit miten itse haluaa, ainakin niin ne lupasivat.

3. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tervetuloa mukaan, Wilma!

ipi 33+36 Y02/07 M alentunut sp. laatu
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07
    Anna 27+26 Y04/07, +05/08, km 06/08
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, 1 ICSI käynnissä
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS-> nega TAUKOA TAUKOA!! hoidot jatkuu marraskuussa
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä
    Lumikukka Y10/07
    Ultravioletti 30+31 Y04/06 endo, iui piikeillä (enskuussa ilmeisesti..)
    Säde-82 26+33 Y05/07 Eka aika tutkimuksiin varattu lokakuulle
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, yksityiselle aika syyskuussa(nyt käytössä diformin retard ja terolut)
    mminttu 22+23 y 10/07 Eka aika tutkimuksiin 29.8.
    Wilma, 28/mies 28, Y09/07
    [email protected]
    Sara

Heippa Wilma, tosta listasta näkee aika hyvin mikä meillä on tilanne :) Ja tervetuloa tälle puolelle :)

Mä olin tänään akupunktiossa, ja perjantaina on toinen aika. Yhteensä 6-8 kertaa ois tarkoitus käydä ennen alkionsiirtoa. Kävin sellasella kiinalaisella lapsettomuuteen erikoistuneella akupunkio-hoitajalla, jota on paljon kehuttu. Se oli ihan mukava, ja kyseli aika tarkasti mun taustaa, ruokavaliota ja muita "riesoja". Katto kans mun kieltä, ja huomas kanssa mun hiivaongelman. Se sano että ruokavalio vaan kuriin, sokerit, maito ja valkoiset jauhot pois, pöh. Ja juomaksi vettä tai teetä. Aamulla saan juoda yhden kupin kahvia, ettei tuu liian isoa "shokkia"... Piikkien laitto ei sattunut, vähän nippas, ja makailin ne ympäri kroppaa puolisen tuntia sellanen kiinalainen musiikki taustalla. Sit mua hierottiin vähän hartioista ja niskasta, ihan rentoutumisen vuoks.

Saa nähä onko siitä apua, kalliiksi se ainakin tulee, mutta kokeilen tätä nyt ainakin ekan hoidon aikana.

Sniffailu sujuu ihan mukavasti, mä oon ruvennu pelkäämään että saankohan mä tarpeeks hormonia kun ei oo sen kummemmin sivuoireita. Kun eilen sniffasin ja huomasin että siitä ei tullut paljon, ja suihkautin sit uudestaan. Täytyy olla ekstra tarkkana nyt et saan kokonaisen suihkauksen...

4. Wilma80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiva juttu, et tänne mahtuu!Tuntuu kivalta purkaa niitä mahdollisia "hoitohuolia" ja sen sellaista täällä, kun kuitenkin tää alkututkimuskin kestää niin kauan (miten voi 1v jälk. tuntua 1kk näin pitkältä???).

Minni: Wau!Kuullostaa jännittävältä!mä oon aina ollut ihan intona kaikkiin vaihtoehtohoitoihin yms. luontaistuotejuttuihin. Tosin nyt sitten kostautui se hötkyily noiden pillerien kanssa megamunarakkuloiden muodossa. Pitää vielä to ultrassa varmistaa, et mikä se tilanne oikein oli...

Mun miehen täti on akupunktio "ihminen" (miten tuo taivutetaan?) ja hänelle oon kertonut tästä ongelmasta juhannuksena (kännipäissäni). Hän sanoi, että voisi ehkä koettaa jotain hoitaa, vaikka ei lapsettomuusjuttuihin olekaan erikoistunut, tai sitten vihjata jollekin toiselle. Pitäiskö kuitenkin odottaa et nää kaikki tulokset varmistuu etten taas ryssi jotain alapään juttuja....:) Siis mene sotkemaan...mutta ehdottomasti varmasti kannattaisi hänen kanssa tästä keskustella kun kuitenkin asiasta jotain tietää.

Kerropa heti jos tuntuu jotenkin erilaiselta!!Tsemppiä!

5. Lumis Vierailija

Minni: mies oli alunperin sitä mieltä, että mentäisiin tutkimuksiin vasta ensi vuoden puolella. Suostui kuitenkin lähtemään jo nyt. Luulen, että mä olen henkisesti paljon pitemmällä tässä prosessissa... Mies alkaa vasta nyt pikkuhiljaa havahtua huomaamaan, että perheen perustaminen ei ehkä käykään noin vain.

Mary, pohjois-Pohjanmaalla ollaan. Ja tosiaan vasta paikallisessa terveyskeskuksessa. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt siitä, miten homma lähti toimimaan. Päästiin näin äkkiä ensimmäiselle käynnille ja kumpaakin tutkitaan. Etenkin kun ajattelee esim. mintun käyntiä jossa lääkäri suosittelee e-pillereitä (?!?!!) ja olen kuullut sellaisistakin käynneistä, ettei ole edes ultrattu. Mahtavaa, että miehesi kotiutuu viimein! Onhan se varmaan pieni kriisin paikka parisuhteelle, kun taas ollaankin tiiviisti yhdessä.

Huh, enpä uskaltaisi akupunktioon! Toivotaan, että siitä nyt olisi extra-apua.

6. Lumis Vierailija

Niin, ja Säde: mulle se lekuri puhui sisätutkimuksen yhteydessä kystoista - olisikohan niitä voinut ehkä tuntea? Meni osittain ohi, oli vaikea keskittyä kylmä paistinpannu tungettuna henkilökohtaiselle alueelle. Piti sitten jälkeenpäin kysellä, että anteeksi mitä oikein sanoit.

7. Säde-82 Vierailija

Vai paistinpannulla sinut, Lumis, tutkivat! ;) Otan osaa.. =) Lumis ilmaisee asiat niin hauskasti et saas nähdä mitä vielä tutkimusten edetessä saamme kuulla.. :)

Tervetuloa vaan munkin puolesta Wilma, eiköhän tänne mahdu! :)

8. Keiju80. Vierailija

Teretulemast vaan Wilma! Olipas jännä, että munarakkulat olivat liian isot. Näinköhän vois luontaistuotteista johtua...? Itsekin nappailen kaikenlaisia pillereitä, mutta en ole tullut maininneeksi niistä lääkärille. Oliskohan pitänyt...

Kuulkaas, mun miehen munaa ei oo haluttu näytille näiden tutkimusten yhteydessä, joten jopas on taas eri käytännöt eri paikoissa! Spermanäytteen on antanut ja verikokeissa käynyt, mutta muuten ei ole tarvinnut käydä näytillä ensikäynnin jälkeen. Mutta saa ne miekkoset kyllä yhden takakautta tutkimisenkin kestää tän asian vuoksi, sen verran usein sitä saa itsekin jalkojaan levitellä tutkimuspöydällä!

Minni, mitä akupunktio maksaa? Onhan se ihan jees ottaa kaikki keinot käyttöön tän hoidon tukemiseksi, ja ehkäpä sitä seuraavaa hoitokierrosta ei sitten enää tarvitakaan.

Tuosta ennustajasta olitte jutelleet. Mäkin joskus melko alussa yritystä laitoin Ellille ja sille toiselle (mikäs sen nimi nyt olikaan) postia. Eri päiviä ja lapsimääriä molemmat veikkasivat, ja taitaa olla menneet jo kaikki niiden veikkaamat päivät. Mutta kyllähän siinä kierrossa oli vähän jännä olo, kun olisi niiden la:n mukaan pitänyt tärpätä. Pitäis laittaa uus posti ja kattoo mitä ne nyt meinaa ;) Noihin spostijuttuihin en kyl oikein usko, mutta jollain oikealla ennustajalla voisin käydäkin, jos esim. joku tuttu osais suositella.

[email protected], ihanaa, että miehesi tulee pian kotiin! <3 Äläkä huoli, ettet osaisi toimia oikein hoidoissa. Kyllä sieltä saa aina mukaan kunnon ohjeet paperilla esim. miten paljon minäkin päivänä pitää lääkettä pistää.

Mun pitäis soittaa sairaalaan ja kysyä meidän jatkosta, mutta kun en saa aikaiseksi... Painaa se, että sitten pitää olla taas paljon töistä pois. Ja sit kun tulee poissaoloja, on pakko selitellä jotain.. äh :/ Pitäis vaan päästä eteenpäin tässä jutussa. Oliskin niin, että mies vois hoitaa ne käynnit, sen olis helpompi järjestää töitään...

9. [email protected] Vierailija

Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, ICSI syksyllä
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS-> nega TAUKOA TAUKOA!! hoidot jatkuu marraskuussa
    Lumikukka Y10/07
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, yksityiselle aika syyskuussa(nyt käytössä diformin retard ja terolut)
    [email protected] 30+29 Y05/04 M erittäin huono sp.laatu, ICSI loppu vuodesta
    -Sara

10. Katriina _ Vierailija

Heips taas,

Keiju: Vielä ei uhkailtu laparoskopialla, katsotaan tilannetta sitten varmaan uudemmin, mikäli en raskaudu lääkärin antamaan deadlineen mennessä. Olen henkisesti varautunut, että se on jossain vaiheessa edessä.

Anna: Kirjoittelinkin aiheesta toiseen ketjuun, kun mustakin hieman tuntui jotenkin "epäreilulta", että nuo lääkkeet mulle annettiin vähän kuin tuosta vaan, vaikka toiset joutuvat niitä kinuamaan useaan otteeseen. Mutta toisaalta, olen itse ollut jo kertaalleen gynejen pomputeltavana vuosi tolkulla enkä ole varma oisinko jaksanut samaa enää.

Nyt siirryn haavepuolelle...

11. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Akupunktio maksoi 600 kr (80 eur) ensimmäiseltä kerralta ja seuraavilta 400 kr (54 euroa). Aika tyyristä hommaa kun se 6-8 käyntiä tulee yhteensä, mutta kun kerran julkisella ollaan ja hoidot on siis ilmasia, niin eikun visa vinkumaan :) Tekee vähän kipeää lompakolle näin loppukuukaudesta, mutta onneks on taas uusi kuukausi ja tili plussalla :) Toivottavasti ne antaa sitä hartiahierontaa kaupan päälle muinakin kertoina, mua hiero sellanen mies jolla oli ihan maagiset ja lempeät kädet.

Mut Lumppari, se EI sattunu :)

Ei tunnu mitenkään erilaiselta nyt, ihossa on pienet punaiset pisteet siinä kohdassa missä oli neula. Mutta parin neulan kohdalla ympärillä oli vähän puutunut ja lämmin olo silloin kun makasin siellä. Sinne mennessä piti ottaa kengät pois, ja odotushuoneessa kaikki naiset hymyilivät ja tervehtivät toisiaan nyökkäillen, kun samassa tilanteessa varmaan kaikki. Ja kiinalainen musiikki soi, pling plong. Tuli ihan höhlä olo tulla takas toimistolle sen jälkeen, niin eri "maailma".Ei soinu mitkään muut kun puhelimet, ja taustalla mun pomon ärsyttvä jaarittelu.

Hihhihi, paistinpannu jalkovälissä!! :)

12. Lumis Vierailija

Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, ICSI syksyllä
    Lumikukka Y10/07 tutkimusprosessi polkaistu käyntiin
    [email protected] 30+29 Y05/04 M erittäin huono sp.laatu, ICSI loppu vuodesta
    -Sara

Päivitelläänpä ja tervetuloa Wilmalle minunkin puolestani! Sulla oli ilmeisesti myös ihan ok käynti lääkärillä?

13. Lumis Vierailija

http://kookoskukka.blogs.fi/2008/08/25/nyt-se-on-virallista-4634108

Tuolla oli ihan mielenkiintoinen lainaus jostain artikkelista lapsettomuuden vaikutuksesta parisuhteeseen ym henkiseen puoleen.

14. mminttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    huomenta!
    Täällä vietän viimoista työpäivää ja sitten 4 päivän lomalle :D Sitä on odotettu! Tosin maanantaina paluu koulun penkille ja sitä EI ole odotettu :(

Täällä ollaan miehen kanssa sairasteltu oikeen urakalla. Mitenhän vaikuttaa kuume noihin spermanäytteisiin? Miehellä vielä maanantaina kuumetta :(

Mä oon kans tosi kiinnostunut tuosta vyöhyketerapiasta. Mun pikkusisko kävi akupunktiossa päänsärkyyn ja stressiin ja sillle se autto ihan sikahyvin! Täytyy sitten hoitojen edetessä miettiä tuotakin vaihtoehtoa, visa vinkumaan siis!

Marylla varmaan ihana saada mies kainaloon! Me asuttiin suhteen alku eri kaupungeissa ja panikoitiin tosissaan et miten sitten sopeutuu yhteen mutta se meni niin kivuttomasti! Oltiin ihan taivaissa ja varmaan vieläkin ollaan ;)

Mua on sörkitty kans aika lailla tuolla tutkimuspöydällä ja koska ilmeisesti mun kohtu on sen verran taaksepäin kallistunut niin sitä piti sitten tutkia myös takakautta. Oli TODELLA epämiellyttävää! Mä aina mietin et mitä ne tutkii mutta kun mitään ei oo löytynyt niin jospa mä olisinkin kystavapaa! Niin toivon sitä!

Mulla tosiaan ERITTÄIN huono kokemus tuo yleisellä käynti. Varmasti oli myös siitä kiinni et jännitin ihan sikana ja sekoilin parissa päivämäärässä mutta silti ne oli mulle tosi törkeitä ja ääliöitä!Ihan ekanahan ne luuli et olin tullu vaihtaan pillerimerkkiä sit ne ei uskonut että olen lopettanut pillerit ja sit ei uskonu et mun edellinen kierto oli yli 70 päivää. Kysyin et oisko mitään hormoonia mikä tasoittas kuukautisia ku mulla ne heittelee ihan miten sattuu niin se tosiaan tarjos mulle e-pillereitä. Toiveet on siis korkealla et yksityinen olis vähän parempi!

15. mminttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    niin tuosta tutkimuksesta:
    Uhallakin sanon että tuossa se kiteytyy parhaiten mitä me täällä aina toisillemme sanotaan: Lapsettomuuden kokeneet osaa asennoitua paremmin lapsen tuomiin "epämiellyttävyyksiin" koska meille ei ole itsestäänselvää että me se lapsi edes saadaan. Uskon myös ettei kukaan meistä valita sen suuremmin raskausaikana tulevista pahoinvoinneista, selkäkivuista sun muista "rasitteista". Musta ainakin KAIKKI mitä kuuluu raskauteen, lapsensaantiin ja muutoksiin on vaan ihanaa ja positiivista ja just sitä mistä me ollaan unelmoitu eikä vaan se välttämätön paha mikä tulee siinä sivussa sen ihanan lutusen vauvan kanssa.

En tiedä sainko ajatukseni nyt ihan hirveen hyvin esille mutta tämähän on sitten vain MINUN mielipide.

16. mminttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    niin se vielä että ehkä siihen vaikuttaa myös se että me ollaan voitu ajatellla näitä asioita enemmän ja kauemmin kun he jotka ovat saaneet lapsen luomusti vaan rakastelemalla.

Niin sitä jotenkin vaan unohtaa että lapsia oikeasti tehdään tuosta noin vain sen suuremmin niistä panikoimalla. Parhaimmassa tapauksessa yksi rakastelukerta riittää ja siitä parin viikon päästä ollaankin jo raskaana. Outoa, kummallista ja tietysti ah niin luonnollista.

17. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa,

Mminttu, kuume voi vaikuttaa varsinkin miehen tuloksiin jopa 3 kk kuumeen jälkeen! Ei välttämättä, mutta voi. Esim mun mies ei missään tapauksessa saa saada kuumetta nyt kuukauden sisällä, koska lämpö tappaa siittiöitä (mies ei myöskään sais olla kuuma läppäri sylissä pitkiä aikoja jos sperman laatu on huono). Eli jos teidän seuraavat spermatulokset ei oo ihan optimaaliset, kannattaa tehdä uusi testi. Mutta, se on yksilöllistä miten paljon kuume vaikuttaa, ja riippunee varmaan siitäkin kuinka korkea kuume miehellä on ollu ja juinka paljon.

Kurja että sulla oli huono kokemus yksityisellä, mulla on ollu tosi vaihtelevaa.Niillä on yleensä aika kiire, eikä oo aikaa samanlaiseen empatiaan kun yksityisellä. Mutta kaikista kamalin kokemus oli mullakin suomalaisessa terveyskeskuksessa joskus pillereitä halutessani, kun sellanen vanha lääkärimummo työnsi VAROITTAMATTA kätensä takapuoleen.

Hyvä linkki, Lumppari, siinähän oli ihan positiivisiakin juttuja!

Mminttu, en usko kans että sitä niin helposti valitais raskausvaivoista kuin jos ois tärpänny samantien. Sitä varmasti arvostaa sitä raskautta ja sitä IHMETTÄ mikä se oikeasti on. Mutta varmasti on enemmän huoliakin että meneeköhän kaikki hyvin, kun se lapsi ei ole mikään itsestäänselvyys. Mulla on kaveri joka on raskaana (tuli parissa kk raskaaksi) ja se sanoo että se ei edes hirveesti ajattele olevansa raskaana, koska sitä "hössötystä on sitten tarpeeks sit kun tää syntyy".

Tuohon vanhemmuuteen... olen lukenut sellaista lapsettomuudesta kertovaa kirjaa, ja siinä oli aika ristiriitaisia tuloksia. Lapsettomuus on usein niin iso kriisi että se hallitsee suurta osaa elämää, ja muihin ongelmiin/osa-alueihin ei ehkä kiinnitetä huomiota. Lapseen ja perhe-elämään kohdistuu todella korkeat odotukset, ja jos kaikki ei menekään niin hyvin, voi se olla rankkaa parisuhteelle. Mutta mä olen kyllä sitäkin mieltä että meillä on nyt pari vuotta aikaa olla "henkisesti raskaana" ja sillä tavoin varautua lapsen tuloon. Keskustella kasvatuksesta moneen kertaan ja suunnitella miten tekisimme eri tilanteissa. Kyllä mä oon ainakin ihan vakuuttunut että meistä tulee hyviä vanhempia, meillä on niin paljon rakkautta antaa sille meidän tulevalle lapselle.

18. Saana... Vierailija

Ihan pikainen kurkkaus.

Säde mietti sitä voivatko munasarjat muuttua vuosien varrella. Voivat. Mä kävin kohta kaksi vuotta sitten gynellä kipujen takia ja gyne ultrasi munasarjat. Nätit kuin mitkä ja kirkkaat kuvat. Nyt keväällä kävin varhaisultrassa. Toinen munasarja oli ihan sellaisen harmaan sumun peitossa. Endometriooma kuulemma. Eikä ole hävinnyt sieltä mihinkään ultrien mukaan. Eli pikkuisen reilu vuosi ja tuollainen muutos.

Joku mietti joskus tulehduskipulääkkeitä ja ovista. Kun panadol ei muistaakseni auttanut. Oletko harkinnut panacod-reseptin pyytämistä?

Takaisin taustalle....

19. Lumis Vierailija

Arvostusasiaan en ota kantaa, mutta omalla kohdallani olen huomannut sen, että tämä pitkä yritysaika on antanut aikaa selventää omia ajatuksiaan ja toiveitaan. Jos ajattelee tilannetta vuosi sitten, oli monenlaisia pelkoja: kestääkö parisuhde vauvan, miten jaksan itse, miten on taloudellinen puoli jne jne ja ne pelot ovat haihtuneet taivaan tuuliin. Voihan se olla, että plussan myötä niitä pelkoja nousee uudelleen esille, mutta ehkä ei kuitenkaan niin vahvana.

Näistä panacodeista on ollut puhetta aiemminkin... Mitä ne oikein on? Mulla ei panadol auta mihinkään, sama kuin nappaisi nallekarkin ja odottelisi kivun laantumista. Migreeniin ei tietenkään auta buranakaan... Kerran tosin sain migreenin lähtemään särkylääkekoktaililla - muutama panadol ja pari buranaa päälle. Mutta se burana voi auttaa jos ottaa ennen kuin päänsärky ehtii kehittyä migreeniksi.

20. ultravee Vierailija

Tervetuloa Wilmalle! :) Itsekin täällä vielä melko uutena oon kirjotellu..

En uskaltas mennä ennustajalle, mitä jos sanoski jotain hirveetä :S parempi ku ei tiä mistään mitään! :D
    Akupunktiokin tuntuu arveluttavalta sikäli että eikö siinä valu kauheesti verta niistä imupaikoista? Mulla ei muutenkaan hemoglobiini oo mitään huippuluokkaa..

Joo, mulla tosiaan jo ensviikon loppupuolella se lääkärin "piinaaminen" paperiarkillisella kysymyksiä! Ja aion myös vaatia laittaan jonoon laparoskopiaan ja ivf.ään.

Mulle tyrkytettiin viime syksynä heti toisella tutkimuskäynnillä clomi+luge -resepti kouraan, mutta en alottanu, kun itellä oli jo endoepäilys ja en uskaltanu ottaa riskiä pahenemisesta.. ja tuntu kans ettei oo järkee kun limakalvo vaikutti muutenki niukalta ja ovulaatio on näkyny itestäänki toimivan.
    Mulla huonot lääkärikokemusket (julkisella) on sitä kun ei oteta vakavasti ja hoitoja joutuu vaatimalla vaatiin! :mad: Kun oltiin yritetty 7kk niin menin valitteleen kipuja ym. oireitani ja endoepäiltynä kyllä pitäs päästä eteenpäin jo puolen vuoden jälkeen. No eipä kuulostanu ilmeisesti riittävän pahoilta, ja nyt tauti on saanu levitä ja mellastaa siellä jo yli 2 vuotta.. (tästäkin aattelin mainita/valittaa seuraavalla käynnillä! ;D)

Raskausaika tulee/tulis oleen kaiken tälläsen jälkeen paljo pelottavampaa ja yhtä ressiä, jos nyt helponkin raskaakstulon jälkeen varmaan pieni km-pelko voi olla :S

Oon lukenu myös että pitkiä matkoja auotolla ajaminen voi hautoo miehen kasseja..tuli vaan heti mieleen että mun ukko joutuu ajaan viikonloppusin, joskus viikollakin yli 100km töihin :/ Oon kehottanu sitä omaksuun jalat mahdollisimman levällään ajotyylin, jos se yhtään tuulettas niitä.. :D

Saana ja Säde; mulla myös oli m-sarjat aina ennen normaalit (yhtä pientä tavallista kystaa lukuun ottamatta, joka hävis ittekseen..) ja vielä tammikuussa ei näkyny mitään, mutta toukokuussa jo 2cm endometriooma!! :(

Minni; mullekin on tehty joskus semmonen perstähystys, tosin läpinäkyvällä putkella.. se meni ihan ok, yritin vaan rentouttaa parhaani mukaan, mutta voi kuvitella mitä on jos yllättäen kylmiltään joku tunkee sinne kättä :O :S

21. Säde-82 Vierailija

Toi lumis kuulostaa yhä enenevässä määrin mun yhdeltä kaverilta.. Välillä kirjoitustyyli ja asioiden ilmaisu osuu niin yksiin. Tuon paistinpannu-jutun olisin niin hyvin voinut kuvitella tulevan kaverin suusta.. Asuinpaikka ja nyt migreeniki täsmää ja eiks lumiksellakin niitä koiria ollut..

Lapsista meilä tais ollakki viime syksynä puhetta, mut sillon se kaveri sano, ettei ehkä ainakaan vielä, eli ei se nyt ehkä kuitenkaan ole sit Lumis.. (paitsi et yhtä ympäripyöreää mieki sille sanoin, vaikka totuus oliki toinen..) Hassusti vaan muuten täsmää.. :)

Täytyy muistaa noista särkylääkkeistä kysyä sit.. Mun on vaan pakko aina ottaa buranaa esim. menkkakipuihin tai sitten pahemmanlaatuiseen päänsärkyyn. En nyt kuitenkaan jaksa loppupeleissä uskoa siihen, että se olis se ratkaiseva asia.

22. Säde-82 Vierailija

Toi lumis kuulostaa yhä enenevässä määrin mun yhdeltä kaverilta.. Välillä kirjoitustyyli ja asioiden ilmaisu osuu niin yksiin. Tuon paistinpannu-jutun olisin niin hyvin voinut kuvitella tulevan kaverin suusta.. Asuinpaikka ja nyt migreeniki täsmää ja eiks lumiksellakin niitä koiria ollut..

Lapsista meilä tais ollakki viime syksynä puhetta, mut sillon se kaveri sano, ettei ehkä ainakaan vielä, eli ei se nyt ehkä kuitenkaan ole sit Lumis.. (paitsi et yhtä ympäripyöreää mieki sille sanoin, vaikka totuus oliki toinen..) Hassusti vaan muuten täsmää.. :)

Täytyy muistaa noista särkylääkkeistä kysyä sit.. Mun on vaan pakko aina ottaa buranaa esim. menkkakipuihin tai sitten pahemmanlaatuiseen päänsärkyyn. En nyt kuitenkaan jaksa loppupeleissä uskoa siihen, että se olis se ratkaiseva asia.

23. [email protected] Vierailija

Panacod on särkylääke, vaikuttavana aineena paracetamoolin lisäksi myös kodeiinia joka on keskushermostoa lamauttava aine (opiaatti), paljon tehokkaampi on tuo panacod kivun lievityksessä kun taas panadol joka on tosi mieto.

Kyllä on addiktoiva tuo big brother....

24. Keiju80. Vierailija

Panacod taitaa olla myös kolmiolääke, joten sen takia ei välttämättä kovin hyvä, jos pitää autoilla esim. töihin. Mulle siitä ainakin tulee pikkuisen pöhnäinen olo ;)

Joo, tuo takakautta tutkiminen on kyllä aika inhaa.. :/ Mulla gyne kyllä varoitti siitä ennen kuin kätensä sinne työnsi, mutta että varoittamatta.. no thanks. Kivat puheenaiheet meillä taas, heh ;) Noh, etten nyt tule pelotelleeksi ketään, niin täytyy sanoa ettei se kipeetä tehnyt tai silleen ollut paha, mutta eihän tuo mukavaltakaan tuntunut. Exit only, please...

Onpas teillä ollut ikäviä kokemuksia julkisen lääkäreistä. Mulle on osunut aina ihan ok palvelu ja lääkärit, mutta onhan se sellaista pelaamista aikojen saamisen kanssa yms. Tällä budjetilla pitää vaan kestää! Säästetään ne rahat siihen kun julkisen puolen hoidot on käytetty ja jos halutaan vielä jatkaa yksityisellä.

Lumis, oot oikeessa tuossa, että ajatukset varmasti selkiintyy pitkän yrityksen aikana. Mua kauhistutti yrityksen alussa esim. synnytykseen liittyvät jutut, mutta jotenkin kummasti ne pelot on nyt haalistuneet. Voi olla että palaavat, jos se plussa joskus tulee, mutta se on sitten sen ajan murhe.

Hei, joko BB muka alkoi? Mä luulin, et eka jakso tulee vasta tänään! Vai alkoiko se aiemmin jollain maksukanavalla?

Jotain muutakin kommetoitavaa muka oli mielessä, mutta hävis... *hmm*

25. Lumis Vierailija

BB alkaa vasta tänään! Mutta eilen ovat jo marssineet taloon sisään. Joten tänään on pitänyt aktiivisesti vältellä kaikenlaisia paljastuksia.

Heh Säde, jospa tunnetaan sittenkin. Koiria on juu kaksi kappaletta... Mutta ei oikein tuo asuinpaikkasi sovi tähän kuvaan. Viime syksynä ja edelleen sanon kyselijöille, ettei ole vielä lasten aika :) Aika monellehan tuota on tullut kerrottua, mutta aikeissa ei ole enää piiriä laajentaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri