Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 9

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Keiju80., 21.08.2008.

1. Säde-82 Vierailija

No koirien määräki osu ihan nappiin, sekin kattoo BB:tä.. ;) No, jos sinä olisit SE, niin toki tietäisit missä me asutaan.. Ellet huijaa minua, etten tunnistais sinua.. ;) *tulee vainoharhaiseksi*

Oispa oikeesti "kiva" kun joku lähipiirissä kärsis samasta, sais vertaistukea ihan eri tavalla, vaikka on nettiystävätki tärkeitä.. :) Vaikka en siis tietenkään kenellekään kaverille tätä samaa tod halua.

Mie kävin jo kattoon vähän BB nettisivuilta mitä on odotettavissa. Mutta illalla kyllä katon nuo lähetykset.. Minna väitti painavansa 65kg ja saman mittanen mun kanssa, ei todellakaan voi olla mahdollista, en mie nyt noin pläski oo.. varmaankaan.. Kai..?? Vai näenköhän mie itteni jotenki laihempana peilistä vaikka oonki oikeesti paljon paksumpi.. :)

2. pimmu. Vierailija

Eikö neilikalla ollut tänään se ultra? Kuulumisia odotellen.

Täälläkin alkaa kohta bb, ei oo mulle mikään must. Ne tyypit tuntuu aina olevan jotenkin hirveän junttejä. Tytsyt semmosia vahanaamaisia kanoja ja kundit semmosia öljyttyjä, sopivasti ruskettuneita ja treenattuja. Aika shittiä.

Onko teistä kukaan Adam Sandler fani? Mä niin haluan nähdä sen uuden leffan!!

Meillä on tänään koiravauva viimeistä päivää.. Sniif. Se on niiiiiin syötävän ihana!!

3. Lumis Vierailija

Mies lähti atk-hommiin, vaikka meillä oli BB-treffit... Tylsää!

Onko Espanjassa oma BB? Adam Sandler on ihan jees, aion katsoa sen uuden leffan. Little Nicky tuli katsottua ihan vasta.

Säde, mulle tulee kyllä mieleen yksi -82 syntynyt tuttava, joka asustaa pääkaupunkiseudulla, mutta on ennemminkin kaverin kaveri.

4. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Säde ja Lumis, laittakaa toisillenne vaikka meiliä että selviää ootteko tuttuja. Aika hassua :) Oishan se varmasti kiva jos livenäkin ois kohtalotovereita.

Tänne ei kuulu mitään. Tiputteluvuoto alko eilen, ja odottelen siis menkkoja alkaviks.Ois kiva jos ne ehtis jo mennä pois ennen ens torstain ultraa ja stimuloinnin aloitusta. Nyt kp 29. Mulla on ollut vähän hanlakuuksia ton Synarelan kanssa, kun en tiedä saanko sieltä aina kunnon suihkausta. Siis ihan kun se ois niin vaikeeta... No, toivottavasti mä saan ne tarvittavat hormonit.

Mä kerroin eilen mun äitille että meillä on hoito päällä. Tästä ei tiedä muut kun mun vanhemmat, miehen vanhemmat, mun 3 kaveria ja miehen pomo. Muille oon sanonut että jonotellaan vielä hoitoon pääsyä. Mä en vaan kestäis sitä jos kaikki pommittais mua kysymyksillä "no miten meni" jos tää sit menee huonosti. Tottakai kertoisin epäonnistumisista läheisille ihmisille, mutta sitten omaan tahtiin.

5. Säde-82 Vierailija

Eipä me taideta tuttuja olla, jos kerta lumiksella ei ketään kaveria täälläpäin suomea asu. Sillä mun kaverilla ei taida ketään muuta kaveria taas asua näin kaukana kun itekki oon sieltäpäin kotosin ja meidän tuttavatki lähinnä siellä asuu. Mun toive onkin, että ens vuoden aikana päästäisiin muuttamaan pohjoiseen. Mutta se riippuu lähinnä töistä kuinka pian niitä sieltä saadaan. Täällä kuitenkin on vähän eri tavalla tarjontaa.

Tilasin äsken mammaksilta 24 ovistestiä.. :) katsotaan saanko tässä kierrossa plussan edes siihen testiin.. Aikaisemmin oon kyllä saanut, mutta viime kierto oli muutenkin niin kummallinen, et sillon ei tullut. Ja nyt kun aloin miettimään niin on pari muutakin kiertoa, millon en oo kunnon viivaa saanut.. Kyllä mulla koko kierron se toinen viiva näyttää ihan haaleaa ja sit tummenee siitä. Eiks endossa testit yleensä näytä koko ajan plussaa vaiko vaan tuota haaleaa, jostain oon tuosta lukenu? (Oon alkanu nyt tällä kertaa pelkäämään et mulla on se..)

Aika jännää tää on, kun ensin on kuin maansa myynyt kun menkat alkaa ja toiveet karisee ja sitten VIELÄKIN yli vuoden jälkeen sitä jotenkin uskoo, että vois onnistuakin tässä luomusti, vaikka aika epätodennäköistä on.. Mutta kaipa se on hyvä, et uskoa vielä löytyy edes pieni tippa.. :) Muutenkin fiilikset on ollut paljon positiivisemmat nyt lomalla ja voi melkeen sanoa, että odotan maanantaita ja uuden työn alkua. Toivottavasti en töppää siellä hirveesti, kun uutta pitää kuitenkin opetella..

6. Lumis Vierailija

Minni, en saanut linkkiä auki!

Säde, pco:n kohdalla olen kuullut, että ovistestit näyttävät väärin. Meidän ketjun pco-laiset on kaikki plussanneet, mutta jos siellä joku on taustalla, niin voinee ehkä valaista.

7. pimmu. Vierailija

Mäkään en saanut linkkiä auki..

Juu on täällä ihan oma BB, aika huono sellainen. Viime vuonna siitä tuli järkky kohu, kun yks niistä naisista olikin oikeasti mies, ja sillä oli joku fling yhden italialaisen miehen kanssa. Siis siellä talossa. Ja se mies ei tiennyt, että tällä mimmillä olikin kikkeli.

Meillä meni eilen koko päivä riitelyks. Ja vieläkään ei olla oikein sovittu. Mua vituttaa niin kovin tämmönen typerä tappelu. Mut joskus mun mies on niiiiiiiiin juntti kun olla vaan voi. Ja pirun itsekeskeinen. Kaikki alko ihan tyhmästä jutusta, mä autoin sitä korjaa jotain auton moottorin osaa. Se sulatti jotain tinaa (jotain hopeeta tinan näköistä jutskaa..) ja sitä tippu sulana mun sormelle. Mä aloin huutaa ja heitin jonkun työkalun seinään. No mun mies ei edes pyytänyt anteeks, josta mä aloin huutaa ja se vaan sano "miks mun pitäis pyytää anteeks, ku se oli vahinko?!" Siis mitä?!?! Ja siitä se riemu ratkes. Sille on vaan joskus vaikea puhua (huutaa), ku se ei näe kuin yhden puolen. AAAAAAAAAARGGGGGGHHHHHH! Noh, eiköhän tää tästä.. Ja tänään se herätti mut puol tuntia ennen, ku piti lähteä töihin. Ihana päivä tästäkin tulee.

Semmosta.

8. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Lumis ja Pimmu, sen linkin minkä lähetin teille on näköjään kahdella rivillä, ottakaa molemmat rivit mukaan (mä en tiedä miks se pilkkoutuu mun meilissä kahteen riviin) niin pääsette sivulle.

No onpa kans jääräpää tuo Pimmun mies, ymmärrän että hikeennyit. Mä oon kans huomannu että yhtä juntteja nää tanskalaismiehetkin osaa olla kuin suomalaiset. Mun mies on tällä hetkellä sellanen että jos vähänkin kurtistan kulmia, niin se rupee vihjailemaan hormonien sivuvaikutuksiin.

Gallup: Onks teillä muuten mitään lomasuunnitelmia talven varalle? Mun tekis hirveesti mieli suunnitella joku viikko etelän lämpöön, mutta kun ei tiedä miten nää hoidot ajoittuu, niin ei uskalla varata mitään. Pimmuhan lähtee oikein hulahula-matkalle, mut mites muut? Mullahan oli loma jo kesäkuussa, ja taas tekis mieli lähteä jonnekin. Mulla on nyt 11-19. syyskuuta lomaa, jolloin oon kotosalla. Saan sitten ihan rauhassa levätä muniksien poiston ennen ja jälkeen.

9. pimmu. Vierailija

Me ajateltiin, et oltais lähdetty joulukuussa 20 pväks New Yorkiin, mut taitaa jäädä. Haluisin olla tulevan joulun ihan rauhassa kotona. Ja ens vuoden alussa tullaan Suomeen pariks kolmeks viikoks, ni eiköhän loailut oo siinä. Ja ens kuussa lähdetään tosiaan lomalle viikoks. Mua on se lento alkanut jännittää, jännitin sitä jo ennestään, ja nyt kaikki nää onnettomuudet.

10. Keiju80. Vierailija

Me ollaan mietitty jotain pientä reissua syyslomalle. Ehkä joku pitkä viikonloppu jossain päin Eurooppaa, tai sitten jos sais jonkun halvan äkkilähdön jonnekin lämpimään. Mut vähän sama juttu ku Minnillä, ei oikein uskalla varata vielä ku ei tiedä mmiten hoitokuviot menee. Johonkin reissuun olis vaan pakko päästä kun kesälläkään ei sit käyty missään Hesaa kauempana!

Säde, kyllä niitä toivonrippeitä on jäljellä vielä kahdenkin vuoden jälkeen. Tai no, oikeastaan en enää jaksa uskoa luomuihmeeseen, mutta kyllä sitä kummasti vain yrittää ajoittaa sekstailuja ovisaikaan ja miettii "entä jos..". Edelleen... Vaikka taitaa se aika turhaa jo olla :/

Minni, siis täh, miten sulla nyt tulee menkat?!? Mä jotenkin kuvittelin, että kun tuo hoitorumba alkaa sniffailuineen kaikkineen, niin sitten seuraavat menkat tulee vasta hoidon lopuksi (jos ei siis ole tärpännyt). Nythän sä aloitit ne suihkeet vissiin oviksen aikoihin? On se kiva, kun joku "tuttu" käy läpi tän ennen mua, niin omalla vuorolla osaa jo varautua kaikkeen :)

Olipahan BB eilen... Hirveet paljastelut ja kähminnät porealtaassa ;) Tuntuu, että se uus talo on oikein suunniteltu sellaiseksi, että tulis paljon suhdesäpinöitä, kun on se yläkerran "sviitti" takkoineen ja poreallas. Kaikkee hömppää sitä taas pitääkin tuijottaa...

11. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Keiju, joo menkkojen on tarkoituskin tulla tässä välissä kun on pitkän kaavan hoito. Mä kuvailen tähän mun rumban että pysytte kärryillä.

- Kp 1 menkat alkaa
    - Kp 23 alkaa oman hormonitoiminnan alasajo, mulla Synarelan sniffailu. Mulle tehdään siis keinotekoisesti vaihdevuodet kahdessa viikossa
    - Jossain vaiheessa alkaa menkat
    - (kp 35) Jos menkat on tullu, aloitetaan 14 pvän Sniffailun jälkeen munisten stimulointi piikeillä (mä tulen piikittämään Gonal F:ää vatsamakkaraan), Sniffailu jatkuu taustalla mutta ei niin paljon kuin ekat 14 pvää
    - Munisten kasvua seurataan ultrassa, ja sit kun ne on tarpeeks isoja otetaan irroituspiikki, yleensä muniksia kasvatellaan 10-15 pvää
    - vajaa 2 vuorokautta siitä otetaan munikset ulos, se on se kivuliain vaihe. Täällä annetaan morfiinia ja kipulääkkeitä, ja seuraavakin päivä on yleensä sairaslomaa.
    - sitten munikset ja simpat laitetaan samaan koeputkeen, mulla tehdään myös mikroinseminaatio, ja odotellaan 2 pvää
    - jos munikset jakautuu alkioiks, laitetaan 1 hyvälaatuinen alkio (tai 2 huonolaatuista) kohtuun. jos on ylimääräisiä, pakastetaan (jotta voidaan tehdä PAS myöhemmin(
    - sitten jännätään paniikissa 12 päivää ja otetaan progesteronia

12. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Näppäilin väärin, kp 21 aloitin synarelan, ei 23.
    Ja olen nyt siis "vaihdevuosien" puolessavälissä, viikko jäljellä skannaukseen ja siihen kun stimulointi alkaa

13. Säde-82 Vierailija

Johonki reissuun olis kyllä kiva päästä.. Mutta toisaalta oon kyllä sellanen kotihiiri, ettei se mikään must juttu ole koskaan ollu. :) Kivaa silti päästä pois aina välillä normaaleista ympyröistä. Pääasiassa me ollaan kyllä ajettu tätä suomea ylös-alas lomilla.

Onks teistä kukaan hairahtanu ostamaan tuota 24/7 BB:tä? Mies sitä nettiversioita ehdotteli mulle, kun kuulemma se ei sit saa koskaan kattoa mitään telkusta kun niin orjallisesti seuraan sitä BB:tä.. Mut ei mulla kyllä koko rahan eestä oo aikaa sitä netistä tiirailla.. Mielummin kattois sit parhaat palat aina päivän päätteeksi.. Aika erikoiselta vaikutti tän vuotinen sakki, olisin toivonut ehkä vähän vanhempaaki porukkaa sinne, mutta voihan toi ihan värikäs porukka olla. Eikä se minna enää näyttäny niin läskiltä kuin nettikuvissa, eli ehkä mie sit uskonkin sen painon olevan samaa mitä mulla, paitsi et mulla on sen rintavarustuksen osuus sijoittunut mahan korkeudelle.. ;)

Asuuko Pimmukin jossain ulkomailla?

14. pimmu. Vierailija

Juu mä asun Etelä-Espanjassa.

Me saatiin vihdoinkin sovittua. Tai no, ei me siitä itse riidasta enää puhuttu, mut nyt siis ollaan taas ihan jees.

Me aloitettiin muuten uusiks frendit ekasta tuotantokaudesta, nyt ollaan nelosessa. Aina ne jaksaa naurattaa..

15. ultravee Vierailija

Minni.. selkiyttävä kuvaus kyllä :S Huh,.. mä niin toivosin ettei mulla tarvis tehä pitkällä kaavalla(?) .. tosin se pisempi on kai yleisempi käytäntö endossa :/ kyllä rupes taas hirvittää kaikki :( kuinka maltan olla niin kärsivällinen-...(no ei taida olla vaihtoehtoja jos siihen päädytään..)

Mä aattelin vasta tänään kattoo sitä BBtä. Tosin siihen aikaan tulee muistaakseni muutakin hyvää ohjelmaa. Viime vuonnakohan se oli kun innostus BBn seuraamiseen tyssäs siihen kun se yks paljastu olevan paksuna.. :|

Reissaaminen ois kivaa (en oo 13 vuoteen ollu Ruotsinlaivaa pisemmällä..) mutta taitaa kaikki liikenevä mennä lähivuosina sairaanhoitopiirille ym. klinikoille. Epäreilua että monet voi tehä niillä ylimääräsillä säästöillä kaikkee kivempaa! :mad:

16. Keiju80. Vierailija

Minniltä tulikin taas selkeää infoa *kiittää ja kumartaa*. Muuten mä olinkin hahmottanut tuon hoidon suurin piirtein noin, mutta ajattelin, että ne "vaihdevuosihormonit" pitää menkat poissa. Toivotaan, että nää olis sun vikat menkat sit reiluun 9 kk:een :)

Pimmu, mun mies on kans just tollanen välillä. Samanlaisia jääräpäitä taitavat tosiaan olla kaikki miekkoset välillä. Meilläkin oli just aikamoinen rähinä, kun mies on lähdössä pikku vkl-reissulle kavereiden kanssa. Mä sit motkotin, ku sillä ei oo ikinä muka varaa yhteisiin reissuihin, mutta tuollaiseen aina löytyy. Ja nyt jos päästään pian hoitoihin, niin taas on lisämenoja odotettavissa. Argh.

Säde, ei oo BB:n 24/7 hommattu eikä hommata. Riittää ihan ne koosteet, tuskin jaksaisin/ ehtisin enempää seurata. Mä kanssa luulin ja toivoin, että siellä olisi ollut enemmän vanhempaa väkeä. Viime vuonnakin se myöhemmin taloon tullut täti oli niin hauska.

17. Säde-82 Vierailija

Joo, se vanhempi tätskä oli viime vuonna hauska. Mutta eikös viime vuonna just tullu ihan hirveesti uusia tyyppejä sinne..? Et eipä tuo välttämättä se yks ja ainoa kokoonpano ole, aikansa toilailevat ja ku alkaa käymään tylsäksi niin ne ottaa uudet innokkaat sekoilijat taloon, jotka haluaa pistää vielä paremmaksi.

Jännä seurailla tuota minnin hoitoa, se on vähän niinku koekaniinina, kukas on seuraava hoitoon lähtijä muuten?

18. Keiju80. Vierailija

Tein hedelmällisyystestin, jonka linkin Minni laittoi joskus aiemmin.

Kun vastasin KYLLÄ kysymykseen "onko merkkejä endometrioosista", raskauden todennäköisyydenbprosesntit on nämä:
    3 kuukautta: 5.4%
    6 kuukautta: 10.3%
    12 kuukautta: 18.2%
    24 kuukautta: 27%
    36 kuukautta: 32.1%

Kun taas vastasin EI, nousi mahikset näin:
    3 kuukautta: 10.7%
    6 kuukautta: 20.7%
    12 kuukautta: 36.5%
    24 kuukautta: 54.1%
    36 kuukautta: 64.3%

Eli pian pitäis päästä selvittämään lekurille että onko sitä endoa vai ei!

http://www.hedelmallisyys.fi/finland/application_popup/fertilitycalculator2.jsp

19. Anna.. Vierailija

Vinkiksi: Yleltä alkaa lauantaina HBO:n sarja nimeltä Sano että rakastat. Se kertoo kolmesta pariskunnasta, jotka käy samalla terapeutilla ja yksi pariskunnista kärsii lapsettomuudesta. Pitää katsoa ainakin eka jakso..
    http://www.yle.fi/kampanjat/hbo/

Ja kun nyt telkkuasioihin päästiin niin, täällä ilmoittautuu BB-fani, olen kaikki kaudet katsonut, siihen jää niin koukkuun. Oikea syysiltojen ilo. :)

20. - - - Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

ipi 33+36 Y02/07 M alentunut sp. laatu
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07
    Anna 27+26 Y04/07, +05/08, km 06/08
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, 1 ICSI käynnissä
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS-> nega TAUKOA TAUKOA!! hoidot jatkuu marraskuussa
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä
    Lumikukka Y10/07
    lulllaby 30+31 Y04/06 endo, iui piikeillä (enskuussa ilmeisesti..)
    Säde-82 26+33 Y05/07 Eka aika tutkimuksiin varattu lokakuulle
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, yksityiselle aika syyskuussa(nyt käytössä diformin retard ja terolut)
    mminttu 22+23 y 10/07 Eka aika tutkimuksiin 29.8.
    Wilma, 28/mies 28, Y09/07
    [email protected]
    Sara

~~~~
    Jos nyt alkas käyttää rekisteröityä niin se ois toi vähä eri sit..
    ex. ultravee >>> lulllaby ;)

On muute masentavia noi endon raskaakstuloprosenit :( eipä ihmekään ettei oo mitään tapahtunu..meen siis jossain tuolla 24-36kk välillä.

21. Wilma80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei tyttäret!
    Minni:Tehän olette jo hyvää vauhtia menossa kohti maalia...:)Hyvähyvä!!Mikä on siis ISCI:n ja IVF:n ero??Onnea kauheesti hoitoihin!

Lainasin kirjastosta tänään Linda P.Salzerin kirjan "Lapsettomuus kriisinä". Se on tosi paksu ja siinä käsitellään lapsettomuusproblematiikkaa ihan kaikista näkökulmista, itseäni kiinnostaa juuri tämä kriisivaihe kun diagnoosia ei vielä ole. En tiiä onko jotenkin hullua lukea kirjaa jossa puhutaan aika paljon siitä miten pitäisi asennoitua kun ei saa lasta, kun kuitenkin 80% hoidoista onnistuu. Mä ajattelen jotenkin et on paras tiedostaa kaikki...vaikka teito lisääkin tuskaa. Lukekaapa kirja/osia kirjsta jos kiinnostaa. Se tosin on vuodelta 1986 (uusintapainos 19949, joten se hoitotieto ei todellakaan oo up to date, mutta kriisiteoria osuus varmaankin on (kirjoittaja on lapseton terapeutti ja sos.työntekijä).

Lomagallupista: Me ollaan miehen kanssa, sen äiti+isä, pikkusisko+avomies+niiden 5kk tytär lähdössä jouluksi&uudeksi vuodeksi Fuerteventuraan, Kanarialle. Siellä voi surffata yms....(ellei sitten ole paksuna...hih...)

Olin tänään ultrassa taas ja oikealla puolella oli kolme isoa munarakkulaa joista yksi tod.näk. on irtoamassa ma-ti akselilla. Sain ohjeeksi testata digitaalisella ovistestillä ma asti (tai kunnes tulee +)jolloin uusi ultra. Lääkäri haluaa selvittää ovuloinko oikeaan aikaan vaiko ennenaikaisesti. Sit otetaan miehen spermatesti ens viikolla, oviksen jälk. ja ne verikokeet ens kierron alussa. Kotiläksyksi kehotti pupuilemaan ainakin pe ja su, joten huomenna lemmitään!:)

Wilma kp12/30
    http://wilma.blogit.fi

22. Wilma80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ipi 33+36 Y02/07 M alentunut sp. laatu
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07
    Anna 27+26 Y04/07, +05/08, km 06/08
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, 1 ICSI käynnissä
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS-> nega TAUKOA TAUKOA!! hoidot jatkuu marraskuussa
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä
    Lumikukka Y10/07
    lulllaby 30+31 Y04/06 endo, iui piikeillä (enskuussa ilmeisesti..)
    Säde-82 26+33 Y05/07 Eka aika tutkimuksiin varattu lokakuulle
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, yksityiselle aika syyskuussa(nyt käytössä diformin retard ja terolut)
    mminttu 22+23 y 10/07 Eka aika tutkimuksiin 29.8.
    Wilma, 28+28, Y09/07, tutkimukset aloitettu 08/08
    [email protected]
    Sara

23. Wilma80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin ja uusintapainos ei suinkaan ole tulevaisuudesta, vuodelta 19949, niinkuin kirjoitin vaan vuodelta 1992...:)

24. Hanna28 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei tytöt!

Tervetuloa Wilma80! Kyllä tää 1980 vuosikerta on hyvä vuosi vai mitä? :) Meitä saman ikäisiä taitaa olla aika monta täällä ;o)

Mites Minni80 on lähtenyt hoidot käyntiin?

Itellä nyt takana eka terolout kuuri. Ma otin viimeisin pillerin ja tänään alkoi menkat. Tosin jo pelkäsin,että tädit ei meinaa tulla terojenkaa avulla, mutta alkoi kuitenki. Siis tää mahakipu on niin sanonko mistä... ;o)
    Vielä pitäs jaksaa odottaa noin 2 vkoa,että päästään avalle ;o)

Mitäs kaikille muille, mminttu,Säde-82, Lumis ultravee, [email protected]? Öö tulikohan nyt kaikki? :)

25. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei sullakin on blogi, Wilma! Thanks for the tip :) Muuten Kanarialla voi olla iltaisin aika viileetä, eli kannattaa ottaa pitkähihaistakin mukaan.

ICSI on muuten sama kuin IVF (itseasiassa naiselle ihan sama prosessi), mutta siinä "tungetaan" yksittäinen siittiö munasolun sisään sen sijaan että simpat saisi itse uida munasoluun koeputkessa. ICSI tehdään jos miehen spermanlaatu on niin huonoa, ettei siittiöt osaa uida munasoluun itse.

Toivottavasti teidän tutkimukset menee hyvin!

Hanna, hoidot on lähtenyt hyvin käyntiin, kiitos kysymästä :) Reilu viikko oon nyt sumutellu, ja oon toistaseksi selvinny suuremmilta sivuoireilta. Tää on ihan tuhtia tavaraa, ja ärsyttää vähän limakalvoja, mutta tänään on taas parempi. Vähän on sellanen "tunkkainen olo", ei varsinaista päänsärkyä tai että oon kipeenä, mutta joko on kylmä tai sitten hikoiluttaa. Mä käyn akupunktiossa tässä samalla, voi olla että se vähentää oireita.

Anna, kiitti sarjavinkistä! Täytyy yrittää bongata sitä ylen nettiteeveestä, jospa sitä näytettäis siellä. Tosi monessa sarjassa käsitellään kyllä lapsettomuutta: Frendit, Sinkkuelämää, King og Queens, Rimakauhua ja Rakkautta... Niitä sarjoja/kohtauksia kattoo jotenkin ihan eri mielenkiinnolla nyt, ja jos tästä kamalasta lapsettomuudesta voi jotain huumoria repiä, niin sehän on nähtävä. Mun suosikki on kyllä se kun Chandler ja Monica on tutkimuksissa, ja Janice on vahingossa samassa paikassa. Hihi.
    Pimmu knows what I mean, näin frendien ikuisenä fanina.

Puss&kram kaikille,
    Minni
    haikaranpelatin.worpress.fi

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy