Hae Anna.fi-sivustolta

Ajatuksissa 9

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Keiju80., 21.08.2008.

1. Säde-82 Vierailija

Lueskelin Wilma sun blogia ja huomasin, et sinäki oot väestöliitolla?

Mimmonen paikka ja minkälainen (kuka) lääkäri sulla on? Kerro mielellään kaikki mahdollinen! =) Meilläki on aika tuonne, mutta sinne on vielä niin monta viikkoa..

2. mminttu' Vierailija

moroo!
    ARgh! Täällä me vaan sängynpohjalla sairastellaan flunssaa :( Eilen onneks sain itteeni niskasta kiinni ja pesin koko kämpän laittiasta kattoon! Olikin jo aika :D

About tunnin päästä olis sitten se lääkäri. Vähän kyllä jänniittää mutta toivon että siellä olis kivoja hoitsuja niin kyllähän se siitä menee...ainoo harmi on se ku ne sano et kestää about tunnin ja yksityisellä 20 min maksaa jotain 60e! Että ihan kivan kallis reissu!!!!! mutta mitäpä sitä ei tekis lapsensa eteen ;)

Tulen sitten kertomaan miten kävi.

3. Säde-82 Vierailija

Tsemppiä lääkäriin ja heti sit kertomaan miten meni! :)

Väestöliiton hinnasto kertoo et 20-60min on 32-63€ omavastuuosuus. Mutta te taiatte olla jossain kalliimmassa putiikissa?

4. Lumis Vierailija

Gallupiin: EHKÄ lähdetään reissuun syksyn päälle. Mun työ on sellainen, että tammikuusta huhtikuulle ei ole mitään toivoa, että pystyisi pitämään vapaata, mutta näin syksyllä saa lomailla niin paljon kuin lystää. Useammankin porukan kanssa on ollut puhetta yhteisestä reissusta - jospa edes yksi toteutuisi.

5. -kaisa-. Vierailija

noihin hintoihinhan tulee päälle ultra ym. kulut. Usein käynnin osuus on pienin osuus laskun loppusummasta.

6. Säde-82 Vierailija

Kaisa: toi kommentti oli tuolle mmintulle, joka puhu noista lääkäriaikamaksuista.

7. Säde-82 : Ei käydä Väestöliitolla, lainasin vaan niiden lapsettomuusoppaan kirjastosta. Me käydään Felicitaksella ja lääkäri on Tuija Foudila, ihana tyyppi. En tiiä olisko V:liitolle päässyt nopeasti myös, mutta mä en jaksa odottaa yhtään enempää kun on tarvis. Ensikäynti (gyn+ultra) on 170€ ja sitten siihen päälle vielä eilinen ultra ja jos ma mulla on se seuraava. Et kylhän nämä tutkimukset mun osalta tulevat maksamaan monta sataa euroa, mutta minkäs teet...Sitten mietitään uudelleen jos jotain hoitoja tarvitaan. Tänä aamuna näytti digitaalinen ovistesti miinusta eli ovis ei oo ainakaan tänään tai huomenna, su-ti akselilla on siis luvassa toimintaa!!!Jännää!!!

8. Keiju80. Vierailija

Kiitos Annalle ohjelmavinkistä! Täytyy katsoa. On totta, että nyt sitä katsoo lapsettomuudesta kertovia juttuja ihan toisella silmällä kuin ennen ja yrittää saada niistä jotain tsemppimieltä itselleen.

Wilma, eikös ma-ti olisi aivan ihanteellinen kp ovikselle eikä yhtään liian aikaisin? Minkä kokoisia munarakkulat oli nyt ultrassa? Niiden kokohan kertoo enemmän kuin pelkkä kp, että irtoavatko "raakoina" vai riittävästi kypsyneenä. Toivotaan siis, että ovistesti näyttää plussaa vasta parin päivän päästä!

Mitäs suunnitelmia leideillä on viikonlopuksi? Täällä ei mitään ihmeempiä. Tosin mun on tehnyt koko viikon mieli punaviiniä, joten ehkä sellainen täytyy korkata ;) Ja sehän on vain hyväksi näin kierron loppupuolella!
    Viikonloppuja!

9. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei muuta kun kippis vaan Keijulle :) Voi olla että pienen punkkulasin otan itsekin illemmalla.

Ollaan ihan kotosalla viikonlopun, ja käydään varmaan auto-ostoksilla. Toistaiseks paras vaihtoehto on se Kia Ceed, mutta täytyy koeajaa muitakin saman hintaluokan farmareita.

Nyt on kp 30 ja juilii menkkamaisesti, sais mun puolesta tullakin että ois ens torstain ultrassa "puhtaat paikat". Vaikka kai ne on tottunut ultraamaan menkkojenkin aikana.

10. [email protected] Vierailija

Ootte taas heivannu mut ulos tuosta "esittelystä" mutta silti meinaan kirjoitella...
    Tykkäsitte tai noup...
    Ihanaa viikonloppu alkamassa ja ruhtinaalliset 3 vapata. Ajattelin lähteä Selloon ostoksille ja meinaan tuhlata ihan huolella. Mun ihana mies on taas laittanut mun tilille "hemmottelu" rahaa, kiva ostella syksyn ja talven vaatteita ilman huonoa omaatuntoa.

Kiitos Minni tuosta hoitokuvauksesta, tuli tarpeeseen. Luin sen moneen kertaan että sen ymmärsin sillain että siitä jäi jonkunlainen käsitys mieleen.

Rentouttavaa viikonvaihdetta
    Illalla tulee aivan hurjan hyvä elokuva Silmä silmästä, tarvii laittaa levylle kun tulee niin myöhään

11. Säde-82 Vierailija

Onhan sun nimi mary siellä esittelyssä?

Missäs se mminttu on, kun sen piti tulla kertoilemaan miten meni?

Meillä ei mitään ihmeempiä vl suunnitelmia, korkkasin samppanja pullon minkä sain lahjaksi ja sen ja telkkarin parissa menee tää ilta. ;)

12. pimmu. Vierailija

Mulla on varmaan ovis, tuli yht'äkkiä semmonen fiilis, et tekis mieli huutaa "mä haluuuuun vauvan!!!!", ja tätä fiilaria mulla ei enää oikein ole. Siis oikein kunnon vauvakuumetta. Vaan enemmänkin semmonen kaipuu.. Vaikea selittää.

Blaah. Mulla on niin kuumakin. Ja meinas taas mennä matsiks. Mun mies oli korjaa auton ovea, ja pyys mut avuks. Ikkuna oli sillain irti, et mä jouduin sitä kannattelee käsillä, ettei se tipu oven sisään. Noh, hän paätti rytkästä sen ikkunan ihan ylös ja mulla jäi nahka oven ja ikkunan väliin. Kirkasin siinä komeasti ja hän pyyteli anteeks, MUTTA lisäs "miten sä onnistut itses satuttaa joka kerta?" Mä olin sillain anteeks mitä?! Johon se "eiku anteeks se oli mun vika" ja alko pussailee mun kättä. Olisikin uskaltanut laittaa sen mun syyks. Se pirun ovi olis toiminut hänen peittona ensi yönä..

Meillä tulee olemaan lyhyt viikonloppu, huomiseks on jo kiitettäväsi töitä. Eli sunnuntaina vaan ollaan. Toivottavasti.

Hyvää viikonloppua teille ihanaiset!!

13. pimmu taas Vierailija

Juu on maryn nimi siellä, mut siitä puuttuu kaikki informaatio. Mut laitetaan se oikein uuteen ketjuun, ni siitä kun se sit myöhemmin kopsataan, ni menee oikein. Ens maanantainako olis uuden ketjun paikka, vai miten me sovittiin? Vai sovittiinko mitään?

14. Lumis Vierailija

Juu pistetään maanantaina ja pistetään jotenkin otsikkoon se syyskuu, jos kaikille kerran passaapi.

Täällä riehuu vesijohtoverkossa kolibakteeri... Minä, mies ja elukat ollaan kaikki juotu sitä vettä. Kiva.

15. pimmu. Vierailija

Hyii apua lumis! Tarttuuko se ihan pakosti vai huonolla mäihällä? Voi toivottavasti ei tartu..

Jos ihan vaan "Ajatuksissa 0908" vai..?

16. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo laitetaan ihan vaan niin, "Ajatuksissa syyskuu" kuulostaa masentavalta... En halua ajatella että nyt on kohta syksy.

Pimmu, meilläkin tulee aina kähinää miehen kanssa tontyyppisissä hommissa. Siis "miesten" hommissa. Jos joudun pitämään jotain pystyssä (yleensä raskasta) jos miehen pitää porata joku reikä, niin aina se rupee raivoamaan. Ja sitten mäkään en halua auttaa sitä. Yritän välttää noihin miesten töihin sekaantumista.

Voi ei Lumppari, toivottavasti ette oo saanu bakteeria! Ootteko nyt ostanu pullovettä?

17. Anna.. Vierailija

Iltaa ladys, eiks vois laittaa aina Syyskuun ajatukset, lokakuun ajatukset, marraskuun ajatukset jne.

18. mminttu* Vierailija

noniin pitkä reissu takana ja nyt vasta pääsen netin ääreen!

Elikkäs lääkäri meni näin:
    Keskusteltiin ja ultrattiin ja hyvinkin selkeä pco sieltä näkyi. Tosin vasemmalta puolelta löyty aikasta iso (17mm) munarakkula ja hyvin tod. näk. tässä kierrossa siis ovuloisin. Petipuuhia se suositteli ja sit pitää testeillä varmistaa että tuleeko se ovis millon. Viikon päästä maanantaina sitten verikokeisiin josta pitäs näkyä et tuliko ovulaatiota.
    Se anto myös clomi reseptin joka alotellaan ensi kierrosta. Sitä syödään max 2 kk ja jos raskautta ei ole alkanut niin katotaan nostetaanko annosta vai seurataanko ultralla vai miten. Mies anto samalla spermanäytteen ja ilman naurua ei sieltä klinikalta päästy ulos ku mies kerto millanen huone siellä oli :D Laatikosto keskellä huonetta jossa ekassa laatikossa vhs:siä vuodelta -88. Sperminator2! Sitten tokassa oli lehtiä jossa naiset oli karvasempia ku miehet ja alimmaisessa laatikossa naisten "seksikkäitä" hepeniä :D Eli aika peruskamaa siis jokaille miehelle :D:D:D

Noh nyt on toisaalta helpottunut ja toisaalta jännittynyt olo. "Vika" löydettiin ja raskaumahdollisuudet siis pitäisi olla hyvät mutta eihän sitä koskaan tiedä! Mutta onpahan ees toiveita raskautua!!

Eilen sitten hemmoteltiin itteämme ja lääkärin lisäks tuhlattiin sellaset 300€ uusiin vaatteisiin :D Oli pitkästä aikaa ihanaa mutta toisaalta siihen tuhlautu koko päivä. Hullujen hommaa. Lääkäri siis ilman kela-korvauksia oli 230€ (käynti, ultra, spermanäyte) josta kelan pitäs korvata about 40%. Aika tyyristä hommaa! Mutta toisaalta mitähän sitä ei kuluttais oman lapsen puolesta.

G:Me tässä kans suunnitellaan syyslomaa. Haluttas kovasti ulkomaille mutta taitaa rahat vaan riittää Ruotsi-Viro akselilla. Ajateltiin kerätä kunnon porukka ja lähtee pitään hauskaa jompaan kumpaan kaupunkiin.

19. mminttu* Vierailija

ipi 33+36 Y02/07 M alentunut sp. laatu
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07
    Anna 27+26 Y04/07, +05/08, km 06/08
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, 1 ICSI käynnissä
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS-> nega TAUKOA TAUKOA!! hoidot jatkuu marraskuussa
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä
    Lumikukka Y10/07
    lulllaby 30+31 Y04/06 endo, iui piikeillä (enskuussa ilmeisesti..)
    Säde-82 26+33 Y05/07 Eka aika tutkimuksiin varattu lokakuulle
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, yksityiselle aika syyskuussa(nyt käytössä diformin retard ja terolut)
    mminttu 22+23 y 10/07 pco, clomi resepti taskussa
    Wilma, 28+28, Y09/07, tutkimukset aloitettu 08/08
    [email protected]
    Sara

kirjotappa mary tohon sun tiedot uudelleen!

Nyt on hieman tässä miehen kanssa vääntöä että ostetaanko clomit heti kaappiin "tuomaan onnea" vai sitten vasta kun menkat alkaa. Valaisisiko joku paljon se 4kk aski maksaa?

20. Anna.. Vierailija

Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07
    Anna 27+26 Y04/07, +05/08, km 06/08
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, ICSI syksyllä
    Pimmu 22+25 Y05/07 01/08 1 ivf, 1. PAS-> nega, 2.->nega, 3. PAS-> nega TAUKOA TAUKOA!! hoidot jatkuu marraskuussa
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä
    Lumikukka Y10/07 tutkimusprosessi polkaistu käyntiin
    [email protected] 30+29 Y05/04 M erittäin huono sp.laatu, ICSI loppu vuodesta
    lulllaby 30+31 Y04/06 endo, iui piikeillä (enskuussa ilmeisesti..)
    Säde-82 26+33 Y05/07 Eka aika tutkimuksiin varattu lokakuulle
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, yksityiselle aika syyskuussa(nyt käytössä diformin retard ja terolut)
    mminttu 22+23 y 10/07 pco, clomi resepti taskussa
    Wilma, 28+28, Y09/07, tutkimukset aloitettu 08/08

Plussat:
    Neilikka 27+26 Y01/07 PCO, metut+tamut sitten auttoi, + 07/2008

Mun piti nyt palstapoliisin ominaisuudessa päivittää tämä lista.. Otin iipin ja Saran pois, kun mä en ole ainakaan iipistä kuullut yli puoleen vuoteen mitään niin en usko, että hän enää tänne haluaa kirjoittaa. Mutta siis listalle pääsee ihan kyllä takaisin hetimiten, kun haluaa, mutta nyt on listassa ne, jotka tänne kirjoittelee. :)

21. - - - Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on tiistaina hammasoperaatio nukutuksineen, ja kun loppukiertoa mennään niin käskettiin testaamaan kotona se nega ja maanantaina varmistus hcg vielä verikokeella. Samalla pvk ja kilpirauhasjutut. No, sikäli turha oli toi kotitesti un rfsu.n liuska ja siinä sanotaan että aikasintaan sillon kun menkkojen pitäs alkaa (vielä jonku 3 päivää..) joten olihan omituinen aika testata eikä sillain osannu pettyäkään kun tulos oli niin todennäkönen.. hassu viivanpaikka siihen kyl tuli mtta sekin hävis kun testi kuivu. Mutta tietääpä ettei ne ihmeen etomiset mitä on ollu edellismenkkojen jälkeen ainakaan mistään "valemenkoista" yms. johdu :p

22. Hanna28(eikirj) Vierailija

Mun mielestä tuo on hyvä :) ^

Täälä niin menkkainen akka, oikein tulivuoren purkaus päivä, hoh. Kyllä nää ns keinotekoisesti tulevat menkat on vielä kahta kivuliaampia kun normit :)

Minni80 kiva kuulla, että hoidot on lähtenyt hyvin käyntiin, kyllä se siitä ;o)
    Niin ja lomalle tahtois syksyllä, mutta kun on tämä remonttiprojekti niin saas nähdä...

mminttu kuis meni lääkärillä?

Hanna ja kp3

23. Hanna28(eikir) Vierailija

Joo mulla on vissiin kiireinen lukihäiriö, heh..
    Olithan sä jo mminttu kirjoittanut kuulumisesi lääkärireissun suhteen :eek:)

24. Lumis vielä elossa Vierailija

Minttu: kauanko niissä simppatestien tulosten saannissa menee? Ikävä kuulla, että pco löytyi! Toisaalta hyvä, että löydettiin se syy niin pääsee syömään passeleita lääkkeitä.

25. Lumis Vierailija

Jee! Pissasin tässä kierrossa tasan yhteen tikkuun ja ovisplussahan sieltä tuli. Alkaa olla oman kropan tunteminen hyvin hanskassa :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri