Ajatuksissa kakkonen =)

  • Viestiketjun aloittaja -Vanilla-
  • Ensimmäinen viesti
-Vanilla-
No niin.. täällä yksi entinen Ajatuksissa-ketjulainen aloittelee uutta ketjua. Toinen lapsi mielessä ja ihan vakavissaan olemme sitä yrittämässä. Tulee jos on tullakseen - toivottavasti on. Tervetuloa mukaan vanhat tutut ihanat ketjulaiset ja myös uudet toisesta lapsesta haaveilevat ja sitä yrittävät.

-Vanilla- 27+26 Y01/08 (poika 02/07)
 
Jellybean
-Vanilla- 27+26 Y01/08 (poika 02/07)
Jellybean 25+26 Y12/07 (tyttö 08/07)

Tässä sitten toinen entinen Ajatuksissa-ketjulainen. Yritetään siis sitä pikkukakkosta. Esikoisemme, Ihana Irene, syntyi kahden vuoden yrittämisen tuloksena. Toivottavasti emme joudu tätä seuraavaa yrittämään ihan niin kauaa.
 
-Vanilla-
No niin Jellybean, kuinkakohan kauaa saamme olla täällä kahestaan =) ?

Joop, eli minä raskauduin jo toisesta kierrosta, joten hyvin nopealla temmolla edettiin. Nähtäväksi siis jää, että kuinka nyt käy.. Viikonloppuna oli ovis ja yritys oli sen mukaista.. muutaman viikon päästä jännätään.
 
anskuli74
Hei... Liityn mukaan. Meille syntyi tyttö juhannuksena 2007. Hän sai alkunsa myös ekalla yrittämällä.... Mulla oli ovis viime perjantaina ja mies oli juuri silloin pois kotoa ja tuli vasta lauantai iltana, joten voipi olla, että ei onnistunut. Sen näkee parin viikon kuluttua...
 
Jellybean
Tervetuloa Anskuli! Mulla on menossa kp 2, eli jännäilyt jää jonnekin ensi kuun alkuun. Pahoittelija varmaankin viittaa siihen, kuinka Vanilla ja minä emme kelvanneet Ajatuksista yritykseen -ketjuun..
 
Jellybean
Tilasin jo neljä raskaustestiäkin valmiiksi kevään varalle. Olisi pitänyt tajuta tilata samalla ovistestejäkin. Taas vein Lirkun nukkumaan ulos niin on vähän omaa aikaa. Pitäisi kaupassakin lähteä käymään, mut jotenkin tähän neljän seinän sisällä oloon on jo niin tottunut että itsensä saaminen siihen kuntoon et ilkeää talosta poistua tuntuu ylitsepääsemättömältä.
 
-Vanilla-
Niin, meidän (ja varsinkin minun) yritykseen liittyä kyseiseen ketjuun reagoitiin aika negatiivisesti. Siellä kaikki yrittävät esikoista ja suurin osa ovat yrittäneet jo pitkään. Meidän kakkoskierros aiheutti hieman pahaamieltä ja katkeruutta toisissa. Meillä kun jo ennestään on lapsi ja kaikki eivät välttämättä olisi kestäneet lukea ainoatakaan kommenttia kakkavaipoista yms. lastenhoidosta yleensä.. Katsoin siis parhaaksi perustaa uuden ketjun, ettei kenenkään tarvitse pahoittaa turhaan mieltään. Eikä itse tarvitse punnita kirjoittamisiaan.

Nyt on meilläkii napero päikkäreillä.. tai yrittää ainakii saada unta, äänistä päätellen. Oon yrittäny vaiks kuin monet kerrat lähteä päikkäriaikaan ulos rattailemaan, että nukkuisi välillä ulkonakii, mutta napero ei vain nuku vaiks tunnin kävelisi.. Ja jos joskus vahingossa sattuisi nukahtamaan, niin herää heti kun rattaat pysähtyy. Sisällä sit nukkuu ihan hyvin, vien pojan vain sänkyyn, niin sinne itekseen nukahtaa..

Jännittääkö teitä ollenkaan, että jos (ja toivottavasti kun) tässä raskaudutaan, että miten kahden pienen kanssa oikein mahtaa pärjätä ? Mua vähän jänskää.. mä en ollenkaan epäile ettenkö pärjäisi, mutta kyllä se arki saattaa välillä rankkaa olla. Riippuu tietysti aivan täysin vauvastakin. Meillä mies on töidensä lisäksi paljon harrastuksissaan, joten kyllä tuo lastenhoito lähinnä mun harteille jää. Mutta joka tapauksessa mä olen aina ajatellut saavani lapset pienellä ikäerolla. Oli rankkaa tai ei, eiköhän se jossakin vaiheessa helpotu.

Nähtäväksi vain jää kuinka kauan tätä kakkosta joudumme odottelemaan. Asiat kun yleensä ei tapahdu siten kuin itse suunnittelee.. Me tosiaan alotettiin varsinainen yritys tässä kuussa, mutta ehkäisyä emme ole käyttäneet ollenkaan. Ainoastaan ihan synnytyksen jälkeisinä kuukausina.
 
Jellybean
Jotkut siinä ketjussa toivotti tervetulleeksi ja sitten myöhemmin selvisi, ettei se toisille ollutkaan ok. Toisia on ikävä ja toisia ei..

Oon myös miettinyt, että millaista sirkusta olisi kahden kanssa. Nyt vaikeina öinä tämän esikoisen kanssa käy mielessä että mihin on oikein ryhtymässä ja että onko ihan viisasta. Mut kun niitä hankalia aikoja on kuitenkin vain murto-osa, niin uskaltaa toivoa ja yrittää. Alkuaikoina Irenen kanssa ajattelin myös sillälailla, että haluan ensin nauttia Irenestä ennenkuin haluan lisää lapsia. Luulin, etten halua lisää lapsia ainakaan pariin vuoteen. Mut kun alunperinkin oli ajatus, että ainakin kolmea lasta yritetään. Sitten älysin senkin että pystyn kyllä olemaan Irenelle ihan yhtä hyvä ja rakastava äiti, vaikka lapsia tulisi enemmänkin. Meillä kun Irene syntyi rv 31+0 niin pelkäsin alussa lähteä uutta lasta yrittämään toisen ennenaikaisen syntymän takia. Lääkärien kanssa juttelin asiasta ja minulle sanottiin että mahdollisuus toiseen samanlaiseen ei ole sen suurempi kuin kenellä tahansa muullakaan, mutta jos haluan riskiä pienentää niin pitäisi odottaa siihen saakka kunnes Irene on sen verran iso ettei tarvitse enää kanniskella. Mutta pohdittiin asiaa ja tultiin siihen tulokseen että ehkäisy jätetään pois, se kun muutenkin aiheutti vuotohäiriöitä, ja aletaan jo yrittämään vauvaa. Kun ei tuota Ireneäkään saatu alulle ihan kädenkäänteessä, niin parempi aloittaa yritys ajoissa kuin liian myöhään..

Uskon että arkeen kahden pienen lapsen kanssa sopeutuu. Eräs lokakuulainen joka sai kaksoset, vaikka esikoinenkin on vielä melko pieni, sanoi että ihmeesti sitä vaan venyy. Ja luotan siihen, että vaikka alussa saattaa olla hankalaa niin kyllä päiviin saa rutiinin ja asiat pyörimään melko nopeaan.
 
Neilikka..
Moikka tänne! Olen tosi pahoillani, jos koette että teitä ei kohdeltu reilusti.
Mutta eikö teistä ole kiva jutella täällä hyvällä omalla tunnolla tunteista ja toiveista ja peloista kun yritätte nimenomaan toista lasta, ja yksi onnistunut tapaus on jo olemassa? Minusta on kiva lukea teidän tilanteesta sivusta, mutta tasavertaisempaa vertaistukea saamme puolin ja toisin samassa tilanteessa olevilta. Minua ihmetyttää kovasti, miksi jotkut, erityisesti sivusta kommentoijat, haluaisivat että kaikki ovat yhdessä valtavassa ketjussa, jossa ei sitten enää muistaisikaan kaikkien tilanteita selvästi...
Mutta iloista mieltä teille, toivottavasti hampaankoloissa ei ole mitään.
Ja äh, nyt kun kirjoitin tämän tänne, minusta tuntuu ihan että kaikki ajattelevat automaattisesti että minä olin se nimetön häätäjä, vaikken ollut. Mutta näitäpä ei millään todisteta.
- Niin ja vielä niitä nopeita onnistumisia toivon kaikille!
 
-Vanilla-
Älä Neilikka huoli. En ole ollenkaan pahoillaan. Kyllähän mä teitäkin ymmärrän. Jotenkin tuo teidän ketjunne tuntui vain niin luonnolliselta siirtymältä, kun kuitenkin vauvasta alamme taas haaveilemaan ja sitä yrittämään. Mutta näin tarkemmin ajateltuna tämä on parempi näin.

Mutta täytyy sanoa, että ihan samalla tavalla toiveet ja ajatukset pyörivät tässä yrityksessä kuin ensimmäisessäkin. Onhan raskaus yritys ja raskaus aina kuitenkin omanlaisensa, vaikka lapsia olisi jo ennestäänkin.
 
Jellybean
Kyllä mä ymmärrän, mutta REILUA olisi että ketjulaiset päättäisivät halutaanko sinne uusia ja millä ehdoilla. Ja että pyrkijöille tehtäisiin jo alkuun selväksi jos sinne ei oteta. Kun itsekin luulin olevani ihan tervetullut, mut ei se sit ollutkaan ihan niin.
 
Neilikka..
No eiväthän nämä ole millään tavalla suljettuja ryhmiä, ja yhdessäkään ketjussa ei ole hallitusta/diktaattoria, joka voisi päättää kuka kirjoittaa ja kuka ei.
Ja kyllä JB (samoin kuin Vanilla) olitte ainakin minusta oikeasti tervetulleita, mutta ongelmaksi tuli, että teitä olikin yhtäkkiä kaksi, ja lisää kynnyksellä, eli sitten vauvajutut olisivat kyllä vallanneet koko ketjun... Tai niin me hedelmättömät mahot pelättiin. (Oikeasti voin tietenkin puhua vain omasta puolestani.)
Ja kyllä minä ainakin JB sanoin sinulle kun aluksi kyselit voitko tulla, että voit, mutta en osaa sympatisoida liiemmin yövalvomisia yms, enkö sanonutkin? Ja käytännössä sun yleiset jutut on tosi kivoja, ja jos ei itseä pahemmin vituttanut, niin luin myös ne vauvaosiot. :) Saa jatkaa mun kritisoimista, jos siltä tuntuu, vastailen parhaani mukaan...
 
Hedelmätön maho
No ei voi kuin ihmetellä Neilikan asennatta. Ihan kuin se elämä ei olisi muuta kuin kiertopäiviä ja yritystä. Missä on kyky ymmärtää erilaisia elämäntilanteita? Miksi on niin laput silmillä, että halutaan jutella vain täysin samassa tilanteissa olevien kanssa? Kyllähän tuo ketju on hylkinyt vaikka kuinka monia henkilöitä, kuka ei ole yrittänyt tarpeeksi kauan - onpa muuten hirveä ero 5 tai 7 kk:n yrittämisellä - ja kuka yrittää kakkosta. Huh huh, suvaitsemattomuutta tosiaan.

Itse olen täysin hedelmätön maho, mutta luen mieluusti toisten kokemuksia. Vaikka toki kukin tavallaan, mutta aika lyhytnäköistä toimintaa tyyliin "mä en leiki sun kanssa". Kasvakaa hyvät naiset ennen kuin oikeasti alatte haaveilemaan lisääntymisestä jos olette parin kuukauden jälkeen jo noin katkeria ja muutoinkin rajoittuneita persoonallisuuksia.
 
Stinde79
Uteliaisuuttani kyselen: oletteko miten pitkään imettäneet ensimmäistä? milloin alkoi menkat? Meilläkin toista jo kuumeillaan, mutta menkkoja ei näy, vaikka synnytyksestä jo pian 10 kk. Ollaan imetystä pikkuhiljaa vähennetty, mutta menkkoja vaan ei näy vaikka niitä kerrankin oikein odottaa... raskaana en ole - muutama testikin on tullut tehtyä, kun mielikuvitus on tehnyt tepposiaan =)
tsemppiä kovasti yritykseen!
 
eipä ollut mikään yllätys
tuo suhtautuminen tuolla ajatuksista yritykseen ketjussa. Uskomatonta!
(Vaikka ei kyllä pidä leimata koko ketjua, eihän siihen nytkään tarvittu kun yksi...)

Paljon plussaonnea ihka uuteen ketjuun!!!
 
Hedelmätön maho
Onhan siellä ketjussa enemmänkin samankaltaisen ajatuksen jakajia, mutta myös suvaitsevaisempia. Kyllä se ketju mielestäni ansaitsee jonkinlaisen "kunnia"maininnan nihkeydestä. Tosiaan tsemppiä tähän ketjuun!
 
Jellybean
Valitettavasti en saanut imetettyä esikoistani oikeastaan ollenkaan. Hän syntyi keskosena ja vietti ensimmäiset puolitoista kuukautta teholla ja keskolassa. Imetysohjausta sain sekä sairaalassa että kotona, mutta vauva hylki rintaa siihen malliin ettei imetystä saatu toimimaan. Kolmen kuukauden ikään saakka sai pumpattua rintamaitoa, mutta sitten en enää jaksanut pumpata. Menkat alkoivat kuuden viikon päästä synnytyksestä. Tsemppiä Stindelle kovasti, jospa menkat sieltä tulisivat! Tai sitten jo suorilta plussa!

En ainakaan tajunnut kritisoivani erityisesti ketään, yritin vaan sanoa että selventäkää sääntöjä ja tehkää ne kaikkien tiettäväksi niin ei tule väärinkäsityksiä. Plussia sinnekin ketjuun ja hyvää jatkoa!
 
Jellybean
Nyt tekee taas suklaata mieli. Kiva lähteä kauppaan nyt, kun taatusti ostan kärrykaupalla herkkuja. Pitää kattoa McLeodin tyttäret tässä välissä niin jospa suklaanhimo talttuisi.
 
Taustailija nro23
kyllä on selitetty aika tarkkaan ja selvennetty moneen kertaan tuolla ryhmien kuvauksessa kenelle Ajatuksista yritykseen ketju on tarkoitettu. Vaikkei toisen yrittämistä mainittakaan esteenä, sen pitäisi tuosta jo tulla selville kun puhutaan lapsettomuuspuolelle siirtymisestä. Vaikken itse vketjuun kuuliu vaan taustailen vain niin ymmärrän täysin heidän ajatuksensa. on ihmeellistä jos se ei mene teille perille.

Tässä yksikin lainaus:

Ajatuksista yritykseen
Ajatuksista yritykseen- ketju on tarkoitettu jonkin aikaa vauvaa yrittäneille, eli kellä on jo kovin ruusunpunaiset lasit tipahtaneet silmiltä. Joille tädin tulo on aina pettymys, joille vauvan yrittäminen on ajatuksissa jo stressaavastikin. Joille on ovistikut, greipit ja ovulaatiot tulleet jokseenkin selväksi, mutta jotka eivät vielä lapsettomuuspuolellekaan voi siirtyä, koska yritystä niin vähän kuitenkin vasta takana. Tervetuloa mukaan tsemppaamaan toisia ja saamaan vertaistukea.

Jos et ole vielä täysillä mukana yrittämässä, tai teet sitä mieheltäsi salaa, tämä ei ole oikea ketju.
 

Yhteistyössä