Ajatuksissa kakkonen =)

  • Viestiketjun aloittaja -Vanilla-
  • Ensimmäinen viesti
Pinja
Mun pahin painajainen toteutu nyt sitten ja kysyisinkin teidän kokemuksista vastaavanlaisessa tilanteessa. Poika onnistui sitten kaatumaan kunnolla ja lyömään päänsä laatta lattiaan. Nousi tuolia pitkin ylös ja tuoli mukanaan kaatui takaraivolleen lattiaan kun tuoli ei pysynytkään pystyssä. Hirveä huuto. Oli varmaan äiti yhtä hädissään kuin poika. Itkua oli vaikeaa saada loppumaan, eli arvelin tuosta, että nyt sattui ja kunnolla. Kanniskelin varmaan 15min. ympäri kämppää ja nukahti lopulta. Nyt olen juossut varmaan 10min. välein katsomassa hengittääkö. Takaraivoon nousi lähestulkoon heti patti. Mietinkin, että milloin tietää pitääkö lähteä käymään lääkärissä. On telonut itseään ennenkin, mutta nyt kolaus oli jo munkin mielestä aika kova.
Onko muille sattunut havereita ja kuika toimitte? Olenko vaan hysteerinen äiti?

Jellybean, kuulostaa kovin tutulta. Mä luulen, että kaikki miehet on samanlaisia. Jos ovat kipeänä tekevät lähestulkoon kuolemaa ja kaipaavat huomiota ja huolenpitoa. Mutta odotas kun itse olet kipeä ei sitä apua sitten vastaavasti saakkaan kun ethän sinä nyt niin kipeä ole ettet pysty lasta hoitamaan tai koiraa ulkoiluttamaan tai mitä tahansa.

Nyt vetäydyn vklopun viettoon ja lähden mummon luokse pojan kanssa ellei sitten tule lähtö lääkäriin..
 
Jellybean kirjautumatta
Entä jos soitat neuvolaan, tai päivystävälle sairaanhoitajalle (täällä Kainuussa on ainakin sellainen palvelu 24/7) ja kysyt et onko aihetta käydä näyttämässä? Luultavasti käskevät vaan tarkkailla, mut ei ainakaan jäisi vaivaamaan.
 
-Vanilla-
Pinja.. Meillä napero kaatui myös tuolin kanssa kun oli oppinut nousemaan tukea vasten. Ja samaisen viikon aikana kahteen eri otteeseen. Ja huuto oli aivan hysteeristä - aivan kamalaa. Uskon, että kaatuminen sattui, mutta luulen huudon johtuneen enemmänkin säikähdyksestä. Ei viety lääkäriin, tarkkailtiin vain itse kotona. Ja ihan normaalilta hän säikähdyksestä päästyään vaikutti. Ei ollut sen rutusempi eikä väsyneempi kuin muulloinkaan. Eikä jälkikäteenkään tullut mitään. Mutta soita ihmeessä neuvolaan ja kysy jos asia kovasti vaivaa.

Myös meillä on pientä flunssaa havaittavissa. Pojalla nenä vuotaa ja itellä samoin. Pahimmasta sairastelusta olemme nyt onneksi päässeet.

Edelleenkään ei päiväkotipaikkaa pojalle. Oon koko aamun yrittänyt soittaa päiväkotiin, mutta en pääse läpi. Ensi viikko aikaa paikka löytyä. Pelottaa, että mitäs tehdään jos mitään ei löydy..
 
Pinja
Soitin neuvolan tädille ja käski tarkkailla tilannetta. no, nyt helpottaa mun mieltä ja uskaltaa lähteä yö kyläilemään mummille kun pojalla ei ainakaan toistaiseksi ole mitään oireita.

hyvää vkloppua kaikille tasapuolisesti.
 
misai82
Pinja, jos poika on väsynyt ja pahoinvoiva, on yleensä mahdollista että on aivotärähdys... Mut toivotaan et selvisitte säikähdyksellä. Piene lapsen kalloluut ovat vielä joustavampia kasvun takia. Itse olin ea-koulutuksessa juuri, jossa vetäjä sanoi et känniset ja lapset on niitä jotka selviävät yleensä säikähdyksellä. Mutta sanoi myös, et kun lapselle sattuu jotain todella pahasti, silloin on tosi kyseessä ja silloin mennään ja lujaa!

Tässä tarkkailee itseään, et alkaisko löytyyn mitään raskausoireita...=)
Meillä isäntä lähtee huomenna kaverin varpajaisiin, joten sunnuntai menee kans passatessa kahta "vaavia." =)

Mut nyt kaffihammasta jo kolottaa!=)
 
Pinja
Soitin neuvolan tädille ja käski tarkkailla tilannetta. no, nyt helpottaa mun mieltä ja uskaltaa lähteä yö kyläilemään mummille kun pojalla ei ainakaan toistaiseksi ole mitään oireita.

hyvää vkloppua kaikille tasapuolisesti.
 
Kirsikka.
Mui, kyllä meilläkin monta näitä tapaturmia, putoamisia, monesti olen neuvolaan soittanut ja ensimmäiset 12h ovat ratkasevat, aina kuitenkin kaikki mennyt hyvin. Lasta täytyy vaan tarkkailla ettei oksenna ja mene tajuttomaksi. Systeri sanoi kerran että hänen yksi lapsista oli kaatunut pesuhuoneessa selälleen ja jääny laatan kuva takaraivoon! eikä tullut mitään, lapsen pää on tosiaan suunniteltu kestämään niinkuin joku kirjoitti. Minä kans toivotan hyvät vkl ja kaikille hyvää kevään odotusta!!
 
Tuutikki81.
Pinja, tulee ihan mieleen, kun itse olin aivan hysteerinen, kun meidän neiti putosi pari kk sitten meidän portaista. Luulin, että väliovi olisi ollut kiinni ja menin vessaan käymään (olin poissa vajaan minuutin), kuului hirvee huuto.. Siinä jäi pissi melkein pyyhkimättä, kun juoksin tuulispäänä eteiseen. Siellä se neiti makasi selällään, naarmu silmäkulmassa (en tajua mistä sekin siihen tuli) ja takaraivo punaisena. Itki ja itki, kunnes rauhoittui sylissä. Mun sydän hakkas ihan hulluna, ku mietin jos hän olisi ehtinyt portaiden yläpäähän, en tiedä monennelta portaalta putosi, mutta oletan että tuossa ajassa ehti vain tokalle - kolmannelle portaalle.
Soitin neuvolaan ja lääkärille, sain myös ohjeet tarkkailuun 1h välein ja yöllä 3 h välein. Illalla hän yökkäsi 2 kertaa ja soitin taas lekuriin, käskivät vain tarkkailla. Hitto, että sitä säihkähtää, kun ei koskaan tiedä mitä tuolla pään sisällä voi tuommoisesta tärähdyksestä sattua. Siitä sitä sitten otti taas opiksi, että kaikki voi tapahtua ihan sekunnissa, kun selän kääntää.
Onneksi loppuhyvin kaikki hyvin =)
 
tytsykkä86
hei.
huolitteko mitut mukaan? minä kuumeilen kovasti toisesta lapsesta mutta mies taas on vielä vähän asiasta vastaan.. mutta kyllä tämä tästä laitetaan että nyt on yk1 ja menossa kp11/28 niin ja mun ikä on 21 ja mies 23 ja ennestää on tyttö 2/07
 
Karvakuono
Tervetuloa uusille haaveilijoille!

Mökkireissu takana ja tuli heiluteltua peittoa oikeestaan joka toinen päivä. Kyllähän se mies arvasi mitä aikaa kuusta nyt eletän mutta kun en asiasta puhunu niin hyvin onnistui ja kivaa oli ;0)

Nyt odotellaan ja toivotaan parasta...


Huomenna olis pojan neuvola ja täytyis pariin työpaikkaan soitella. Kauhee netti addikti, puoli tuntia oltu kotona ja jo mä oon täällä! Poika nukku matkan ja siirrettiin sänkyyn suoraan autosta eikä unikeko heränny vaikka haalari riisuttiin. Hyvä niin.

Öitä!
 
Pinja
Ihana keväinen ilma.

Huh, pelkällä säikähdyksellä ja parilla kuhmulla onneksi selvittiin, mutta niin paljon säikähdin, että nyt pojalle laitettiin "suoja kypärä" päähän: Suojaa vähän isommilta kolhuilta. Täytyy ottaa sit pois kun toi liikkuminen on pikkusen varmempaa. On se kyllä semmonen koheltaja. Meille tai hänelle ei varmaankaan suostuttais myöntämään tapaturma vakuutusta sen verran "päätöntä" toi meno on:)

Nyt nauttimaan auringosta.
 
Kirsikka.
Moi, moi, mulla kp25/20-30? , rinnat todella arat ollu koko viikonlopun, alamaha kipeä, ihan kuin alkaisi muttei alakkaan. Ajattelin testin hakea tässä piakkoin jossei menkkoja ala kuulumaan. Kiertopäivästä kun niin vaikea sanoa mitään sekä näistä oireista, saattaa johtua pillerien pois jättämisestä...
Meillä tytöllä uhma päällä, oli raskas viikonloppu. Kirjoitelkaahan kuulumisia...
 
misai82
Meille anoppi toi myös konttauskypärän aikoinaan, mutta eihän neiti sitä huolinut lainkaan ja nyt se jossain kaapin nurkassa on piilossa.
Tuntuupi siltä että täällä siirretään ensi kuuhun taas unelmointia kakkosesta, alaselkää juimii ja on semmonen menkkaolo, et ne sieltä taitaa olla nyt tulossa.

Meikä aloitti eilen kevätsiivot, järkkäsin olkkarin uuteen uskoon sillä aikaa kun isäntä makoili niitä varpajaiskrapuloita. Ihmetteli vain noustessaan et miten oon saanut telkkarinkin yksin siirrettyä.=)

Meikä lähtee naisporukassa tampereelle parin viikon päästä teatterireissulle, joten on hyvä toisaalta kun menkatkin alkaa, niin ei tarvitse ihan kuivin suin olla. Ihanaa päästä viikonlopuksi pois ja olla vain itseään varten.=)

Oi että, alkaa ramaista, työt alko jo seitsemän maissa ja viiteen saakka pyörii reilusti viisi tenavaa jaloissa, kun on tää hiihtoloma viikko menossa. Ei muuta kuin tervetuloa uusillekin!
 
Karvakuono
Hyvä ettei Pinja selvisi säikähdyksellä! Anoppi juuri kertoili vkonloppuna säikähdyksiään kun hällä on kaksi poikaa ja yksi tyttö niin pojat(eli mun mies ja hänen veljensä)olivat kuulema terveyskeskuksen vakioasiakkaita kun aina oli jotain paikattavaa hurjien leikkien jäljiltä... Mutta nyt pienenä on musta jotenkin vielä pelottavampaa kun toinen ei osaa vielä sanoa jos jonnekkin sattuu.

Poika oli tänään 8kk neuvolassa ja terkkari kehui niitä taitoja joita jo on, tuntui hyvältä kun se fysioterapia käynti oli niin kaoottinen kun siellä keskityttiin vain puutteisiin. Hyvään väliin sattui käynti, poika ei ollu nälkäinen eikä uninen vaan näytti kaikki temppunsa!

misai82:eek:otko kenties perhepäivähoitaja ammatiltasi? Tekstistäsi vaan päättelin...

Mitäs ammatteja muilla ketjulaisilla on?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja PLUSSAtuulia jännääjille!
 
Jellybean
Mies on viimeinkin hoideltu kuntoon ja se on poissa jaloista kun pääsee taas töihin. Irkun kanssa päästään taas omiin rutiineihin kiinni. Kummasti se nyppii kun asioita on sekoittamassa joku joka ei tiedä kuinka hommat hoidetaan. Kun yleensähän se ei ole täällä päivisin ja mulla on sitten oma tapa ja järjestys asioiden hoidolle.

Täällä on kirjanpitäjä/assistentti/paperinpyörittäjä/vtj. Toisin sanoen juoksupoika. Yritetään minua huijata koneiden siirtäjäksikin, mutta siihen lankaan en mene.

Toivottavasti tauti ei ole tulossa mulle, kun vuoroin palelee ja hikoaa ja oon vähän pahoinvoiva koko ajan. Olisi tosi inhottavaa sairaana hoitaa vauvaa ja vielä sitäkin inhottavampaa olisi katsella sairasta pikkuvauva-ressukkaa. Oon jo viikon ajan hoitanut vauvaa yksinäni, mies on nukkunut eri huoneessa, käsiä pestään ja desinfioidaan koko ajan eikä mies saa tulla lähellekään vauvaa että jos voitaisiin flunssan tarttuminen välttää.

 
-Vanilla-
Pinja, olipas kiva kuulla että selvisitte pelkällä säikähdyksellä. Kyllähän noita tapauksia aina kovasti pelästyy.. ja niitä kun sattuu useammin kuin kerran. Myös meillä on jossain tuollainen pehmeä konttauskypärä, muttei koskaan olla sitä käytetty. Oppi poika hiukan enempi varomaan muutaman kaatumisen jälkeen. Meillä tosin napero oppi nousemaan vasta 9 kk iässä.

Pojalle on nyt sitten päiväkotipaikka varmistettu. Mennään huomeen ekalle tutustumiselle heti aamusella. Ja toinen käynti on joskus loppuviikosta päivällä. Sovimme siittä sit huomeen. Jänskättää hirmuisesti =) Ja viikon päästä maanantaina alkaakin sitten työt ja jätkä lähtee hoitoon.. apua. Viikko menee liian nopeasti..

Mä olen töissä optisella alalla. Ei mikään unelma-ammatti, mutta onpahan ainakii töitä.

Ai nii, tärkein meinasi unohtua. Poika oppi tänään kävelemään. Tai no, meno on hieman huteraa ja vähän väliä muksahtaa pempalleen kulkiessaan, mutta koko päivän pääasiassa edennyt kävellen. Hassun ja hellyyttävän näköistä kun noin pieni mies jo kävelee =)
 
Kirsikka.
Moi, ei ole vieläkään menkat alkanu..jännittää ja tuntuu epätodelliselta. Teen tänään testin..muistaako kukaan oliko niissä testeissä tarkkaa tehtiinkö se aamupissasta?
Mulla kun jo yli 3v kun viimeksi tehnyt testiä.
 
Jellybean
Kovasti nyt jännään Kirsikan puolesta!

Aamupissasta suositellaan tehtäväksi, kun silloin hormonia on virtsassa eniten (muistaakseni..) Mutta jos muulloin päivän aikana tekee niin virtsan tulisi olla vähintään tunti rakossa ennen testin tekoa.
 
Erica.
Piipahdus täällä tuolta naapuriketjusta.

Iso halaus Jellybeanille! Huomasin vasta nyt että kurjasti kävi :( *rutistaa*

Vanilla, onnea pojan kävelystä (jos näin voi sanoa :) )!! Varmaan uskomattoman liikuttavaa nähdä kun oma lapsi kasvaa ja kehittyy :)!

Pinja, ihanaa että alatte yritämään kakkosta! Pidetään peukkuja että pian tärppäisi!
 
TaaperonÄiti
Minä olen tehnyt nyt ovistestejä elämäni ekan kerran. Nyt on jo kierron 16. päivä menossa, eikä ovistestiin ole tullut plussaa kertaakaan. Yleensä mun kierto on 28 päivää, joten kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt jo tulla jos on tullakseen tässä kierrossa. Enpä ole koskaan ajatellut etten ovuloisi, kun eka raskaus alkoi heti ekasta yrittämästä, ja menkat on aina olleet säännölliset. Joko testissä on vika tai sitten en todella ovuloinut tässä kierrossa. Voi tietty olla että kierto on jostain syystä pidempi ja ovuloinkin vasta myöhemmin?? Who knows.

Onko muilla kokemuksia ovulaatiotesteistä ja siitä siitä että ovulaatiota ei silloin tällöin tapahdukaan?
 
Pinja
kiitos Erica! Kakkostahan rupeamme yrittämään vasta huhtikuussa ja tjot meiningillä. Nyt on asiat ihan eri lailla kuin esikoisen kanssa. Silloin sai vuosia puhua haaveustaan ukolle ja nyt on niin ihanaa kun kakkosen yritys pv. on yhteisymmärryksessä sovittu. Ei tarvii stressata, että koska ja nyt voi nauttia olostaa esikoisen kanssa. Toivottavasti teidänkin tilanne selviää tässä lähi tulevaisuudessa. Eikös teillä ollut lääkäri ihan kohta?

TaaperonÄidille en osaa sanoa mitään kun en ole koskaan käyttänyt ovis testejä ja toivottavasti en tarvitsekkaan, mutta jos olen ymmärtänyt oikein ja muisti pelaa niin välttämättä ei aina joka kierrossa ovuloi vaikka kierto olis säännöllinen. Se on ymmärtääkseni aika tavallista ja normaalia. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
misai82
Jep, pph:na tässä kotona ollaan. Alkaa muakin jännittää, tätä kuuta enää pari päivää jäljellä, eikä ne menkat sittenkään alkaneet. Tänään tulee tasan 4 viikkoa kun edelliset menkat alkoivat. Eli nyt on menossa kp 29/28, mut eipä täs vielä voi oikein muuta kuin odottaa. Kuinka monta päivää ootte odotelleet ennenkö ootte tehneet testin? Esikoisen aikana tein heti päivän parin jälkeen testin, kun oli satavarma positiivisesta tuloksesta.=)

Pientä kipuilua oikeassa nivusessa ja jos teen äkkinäisiä liikkeitä, sattuu alavatsaa...
No mitä tässä arvuuttelemaan, kuin ei voi muuta kuin odottaa.

Meilläkin neiti 2v teki sit eilen akrobaattiset temput. Meillä kun on pirtin penkki niin sillä keikahti ja jäi siihen penkin reunaan, joka kaatui tietysti sivuttain, niin roikkumaan vatsastaan. Ei se varmaan muuten ois sattunut, mut kun oli hieman vauhtiakin mukana.

Nyt mennään kaffille, toivottavasti Kirsikka kertois meille positiivisia uutisia!=)

 

Yhteistyössä