Ajatuksissa4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vilkku

Vieras
Voihan nenä!
En huomannut et mentiin taas yli sata. Eli aloitan tän NELJÄNNEN ketjun nyt!!!!
Eli vanhat ja uudet vauvasta vielä vaan haaveilevat, sitä jo yrittävät ja jo raskautuneetkin ->TÄLLÄ OLLAAN!

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, Y7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06
Vanilla 26 + 24, Y3/06 -> + 28.5.06
Sella 23 + 23
Annemaria 23 + 28

Täällä haaveissa oma pieni nyytti..kirjoittelinkin tonne aikaismpaan ketjuun jo ja kyselin onko muita joita itkettää mietintä ettei saakkaan omaan pienokaista.
tilanne siis meillä että mies ei ole varma haluaako koskaan isäksi.. ja minä itken sitä joka ilta tämä on jo kauheaa :(

Heips,
tervetuloa Hennis joukkoomme! Olet oikeassa paikassa ja täällä on mukava käydä purkamassa sydäntään välillä, kuulla kohtalontovereita ja saada tukea. En tiedä oliko kukaan täällä sanonut et mies ei koskaan halua lasta, enemmänkin sitä yrityksen alkua täällä ollaan odoteltu jotkut pidempään kuin toiset. Mutta tunteet varmasti samankaltaisia sulla kuin meillä muilla toisinaan. Kerropa vähän taustojasi.
Nyt öitä,
Vilkku

vielä Hennikselle,
piti kysyä et onkos miehes siis sanonu ettei halua lapsia koskaan vai?
Voihan se olla et mies on sen sanonu vaik jos oot paljon asiasta puhunut ja se on sille semmonen puolustusmekanismi. Uskon et aika harva mies osaa ihan varmasti sanoa ettei koskaan halua lapsia enemmänkin se ajankohta voi olla se mikä jarruttaa ja elämänmuutos pelottaa... Jatketaan keskustelua. Vilkku

Me ollaan oltu naimisissa reilu vuosi, ja nyt olis mun mielestä aika yrittää lapsen saamista. Mies on kai samaa mieltä, mutta kovasti sitä tuntuu asia pelottavan. Tottakai se muakin jännittää, mutta en jaksais kyllä odottaa enää. Ei tässä nuoremmiksikaan enää tulla... Ollaan puhuttu, että "kesän jälkeen" aletaan yrittämään. Toivottavasti heti elokuussa! :) Niin, ja ollaan molemmat 28-vuotiaita.

Heips vaan..
Eli itse olen vm.87 eli nuori,mutta olen aina tuntenut itseni vanhemmaksi mitä olen ns."varhasiaikuinen" tj..mies on vm.84
Puhuimme juuri eilen ja asiasta ja kysyin häneltä mitä hän pelkää ei osannut sanoa.
Sanoin minulle tässä yksi ilta että "Et säkään varmaan oo valmis jämähtää paikalleen" kauhistuin kommenttia eihän siinä jäädä paikalleen ei se elämä siihen lopu..
Vaikka hän ei sanonut luulen että hän pelkää menettävänsä oman aikansa,mutta eihän se niinkään ole,emme käy paljoakaan bailaamassa ettei se sitäkään voi olla että hän pelkäisi ettei pääsisi enään mihinkään. Omasta mielestäni vauva ei ole este millekkään ehkä hiidaste muttei ESTE. En oiken tiedä mitä tehdä eilinenkin ilta meni taas itkua vääntäessä :(
Tämä on jotenkin niin puuduttavaa ja raastavaa etten tiedä mitä tehdä ollolleni..
Ja eilenkun sanoin että entäs jos tulisin vaan raskaaksi vaikka syön pillereitä (en siis todellakaan hankkituisi tahallisesti salassa raskaaksi) niin mites sitten niin hän sanoin että kyllähän silloin pitäisi olla valmis.
Yritin selittää myös että voihan se olla että hän nyt pelkää eikä uskalla näyttää vihreää valoa,mutta jos jättäisin ja siemenet alakaisi "itämään" niin se olisikin oiken ihana ja toivottu asia, hän ei sitten sanonu mitään.. AARG tää on niin hankalaa..
Kiitoksia vaan kaikille että saan purkaa oloani tänne.

Lisäten vielä että itselläni on ammatti muttei töitä,miehellä vakituinen työ ja oma asunto. Taloudellisesti kaikki on kunnossa joka ei ole este vauvan tulolle.

Hennis, sinuna yrittäisin vähän aikaa ajatella ihan muita asioita, ja antaisin miehelle ajatteluaikaa. Painostuksella ja jatkuvalla asiasta puhumisella et varmasti saa mitään muuta aikaa kuin sen, että mies laittaa totaalisesti jarrut pohjaan. Etkä varmaan halua sitäkään, että mies suostuu lapsen hankkimiseen, vaikkei vielä olekaan valmis? Siitä ei mitään hyvää seuraa... Kovin nuoriahan te vielä olette, vaikket sitä ehkä haluakaan kuulla. Useimmat tuntemani miehet ovat 22-vuotiaina olleet vielä ihan kakaroita, ja ovat sitä vielä nyt lähempänä kolmeakymmentäkin... :)

Tiedän että olemme nuoria sen olen kuullut monesti :) Kun ajutus on vaan pyöriny jo kauan mielessä..
En todellakaan meinaa painostaa miestäni väkisin suostumaan. Ehkä kohta alkaa vihreä valopalamaan,kun kysyi juuri äsken monta pilleriä mulla on jälellä..

Pikainen omanapa..

Kävi vähän samalla lailla, miten Erica epäili ittellään käyvän.. Ei mennyt montaa tuntia kun täällä äitini kanssa istuttiin kun aloin kertoileen, että yritys on oikeastaan päällä.. Ja kun tarkoitus oli olla hiiren hiljaa. Oi elämä, mikä lörppö. :)

Kieltämättä koomista nyt kun ois jotain viikko menkkojen alkuun niin tässä on ollu jos jonkinmoista oiretta. Tai no oireet kyllä on ihan oikeita, mutta syy niihin jokaiseen löytyy kyllä ihan muualta ko vauvasta. Nytkin on aivan karmea olo ja hirveä väsymys, mutta johtuu siitä kun ollaan koko päivä hypitty kaupungilla ja tuo ruoka- ja juomapuoli jäänyt vähemmälle. Eilen illalla särki alavattaa, mutta todennäkösesti olin syönyt jotain sopimatonta. Mitähän muita niitä taas oli..

Tervetuloa vaan uusille minunki puolesta.

Nyt takaisin viihdyttämään tulevaa mummoa.

Heipä hei kaikille tasapuolisesti..

Ja tervetuloa uudet !! Itse olen ollut todella laiska ja saamaton viime aikoina pitämään yhteyttä mihinkään/kehenkään. Mutta nyt siis täällä..

Hennikselle.. mä tiedän omasta kokemuksestani sun tuntemuksesi aivan täysin. Paitsi että mies ei koskaan sanonut ettei tahtoisi koskaan lapsia, mutta tuon kaiken muun tunnemyrskyn. N. 2-3 vuotta taaksepäin mä olin miehelleni aivan kamala - siis tämän vauvakuumeiluni vuoksi. Niin, normaalistihan mä olen aina niin rakastettava - naat. Mä olin saanut päähäni, että MÄ tahdon vauvan. MUN on saatava vauva. Miksen MÄ saa vauvaa ? Miks, miks, miks ? Miks muut mutten MINÄ ? Sekä mies että minä olimme aivan riekaleina. Mä itkustelin lähes joka ilta "päähänpinttymäni" vuoksi ja miehellä oli paha olla, koska ei voinut antaa mulle noin tärkeässä asiassa periksi ja tiesi loukkaavansa mun tunteitani. Luovuttaminen kun olisi sotinut hänen omaa tahtoaan vastaan. Hän tahtoi käydä ensin koulunsa loppuun sekä saada työpaikan. Itse olen ollut runsaan 5 vuotta vakituisessa työsuhteessa. Hän tahtoi, että taloudellisesti pärjäisimme edes jotenkin sitten kun vauva-asia olisi ajankohtainen. Mä en ymmärtänyt, että miksi asioita pitää niin hirveästi suunnitella.. eihän tämä niin mene. Mutta vastaus oli aina, että "ei vielä". Ja musta tuntui niin pahalta.. Aikaa myöten mun kuumeiluni hieman laimeni ja parisuhde muuttui suhteellisen normaaliksi, kun vauvoista ei riidelty enää joka päivä. Vauvoista ei oikeastaan keskusteltu paljoakaan. Asia jätettiin ja annettiin olla. Kunnes mies valmistui koulustaan.. ehkäisyä ei enää käytetty (eli keskeytetyt loppui ja annettiin mennä..), asiasta ei tehty kovinkaan suurta numeroa (paitsi minä täällä), eikä mennyt aikaakaan kun huomasin olevani raskaana. Ja mies oli asiasta kuultuaan aivan totaalisen onnellinen. Eikä tällä hetkellä muusta puhuisikkaan kuin vauvoista.. tai meidän omasta massuasukista lähinnä. Ja nyt mä ymmärrän. Ei vauvahaaveilu ole vain MUN juttu, se kuuluu olla MEIDÄN yhteinen juttu. Siinä pitää olla molemmat yhtä isolla sydämellä mukana. Ja mä olen äärettömän onnellinen kun jaksoin asian olla ja odottaa. Mutta tämä vain mun mielipide. Jokainen tyylillään ja on vaikea mennä sanomaan mikä tapa on oikein. Te olette kuitenkin vielä niin nuoria ja muutaman vuoden odottamisen jälkeen sitä on aina montaa elämänkokemusta rikkaampi. Eikö ? Teillä on kuitenkin toisenne ja aikaa nauttia yhdessäolosta. Mäkään en tunne olevani vielä kovinkaan vanha saamaan ensimmäistäni. Ja vauvan syntyessä täytän 27 vuotta.

Omaa napaa.. ekaa ultraa odotellessa. Sairaalalta pitäisi pian saapua kutsu, kahden viikon sisällä (luulisin). Kaikki mennyt ihan ok, edelleen heikottaa ja väsyttää, muttei enää ihan niin paljoa kuin ennen. Ehkä se tästä alkaa helpottaas =)

Anttulille plussatuulia =) Toivottavasti oireet ovat juuri niitä joita toivotkin olevan..

Tiedän Hennis, miltä sinusta tuntuu. Olen reilu kakskymppinen ja tavallaan halunnut jälkasvua jo jonkin aikaa. Edellisessä suhteessa tilanne oli jokseenkin sama kuin sinulla. Kenties puoliso olisi jossain vaiheessa halunnut vauvaa, mutta ei ainakaan ennen 27 vuoden ikää, eikä voinut varmaksi sanoa, että silloinkaan -eihän sitä koskaan tiedä miltä silloin 27 vuotiaana sitten tuntuu.

Sitä sitten itkeskelin jonkun aikaa, mutta onnekseni löysin uuden, kaikin puolin paremman ja välittävämmän miehen, jonka kanssa jaamme samat näkemykset yhteisestä tulevaisuudesta, olen niin onnellinen, että miehenikin oikeasti haluaa lapsen jo näinkin nuorena, puhelee aina, miten sitten hoivaa ja hellii, kun olen raskaana. Tiedän miltä tuntuu se, että joutuisi tavallaan toista suostuttelemaan. Itse en olisi koskaan halunnut lasta sillä keinolla. Jotenkin olisi vain tuntunut siltä, ettei lapsi ole haluttu, jos toisen olisi painostuksella saanut mukaan.

Nyt, kun kaikki muu on melkeinpä täydellistä, murehdittaa vain se, että yli puoli vuotta yritetty eikä mitään ole tapahtunut. Hidasteena kenties se, että ukko on armeijassa ja on siellä vielä puoli vuotta. Mutta siltikin olisi useitakin kertoja pitänyt osua ihan ovulaation läheisyyteen (jos minulla nyt sellaisia esiintyy) joten jotain olisi kaiken järjen mukaan pitänyt tapahtua, jos mitään vikaa ei kummassakaan ole. Hieman elättelen toiveita, että josko ensivuoden puolella sitten pääsisi tutkimuksiin, että onko jotain vikaa. Jossei ole, niin sitten täytyy vaan jatkaa yrittämistä.Jos taas vikaa löytyy niin tyydytään siihen, että meille ei lapsia tule. Olemme keskustelleet asiasta ja päättäneet siinä tapauksessa tyytyä näihin karvaisiin, joita meillä jaloissa kiitettävä määrä jo nytkin pyörii. Yhdessä haluamme joka tapauksessa olla. Välillä vain tekee pahaa ajatella, että mitä jos minussa onkin vikaa ja kihlattuni voisi jonkun toisen kanssa saadakin kaipaamiaan omia jälkeläisiä. Sanoo, ettei halua ketään muuta, mutta tiedän, että murheet murehdittuaan ja löydettyään uuden vähintäänkin yhtä hyvän kumppanin, hän olisi kenties yhtä onnellinen kuin nytkin minun kanssani. Tosin ero sen takia, ettei yhteistä lasta saada, halusta antaa toiselle mahdollisuus omiin jälkeläisiin on hieman eri kuin ns. normaali ero, suonette anteeksi huonon termin. Tunteet olisivat vielä liian voimakkaat ja kenties sellaisina pysyisivätkin.

Huomenta päivää!

Täällähän syvällisiä puhutaan. Mä en nyt oikein kykene samaistumaan Henniksen elämään. Ja syynä taitaa olla suuri ikä ero ja se, että halusin toisenlaisia asioita tuon ikäisenä. Samaistuminen taitaa olla väärä sana, mutta jotenkin tuli outo olo Henniksen kirjotuksesta enkä kyllä pysty nyt oikeen kirjottamalla kertomaan mitä mun päässä liikkuu. Kun en oikeen hahmota sitä muutenkaan. Tarkoitus ei ole loukata Hennis suo. Ja sinulla on varmasti yhtä paha olo kuin muillakin meistä lapsia haluavista. mutta...
Siirin neuvot olivat hyvät. Ja suosittelen hankkimaan jotain mielekästä tekemistä niin ne vauva asiat ei pyöri koko aikaa päässä. Saa miehesi ja parisuhteesi pienen hengähdys tauon ja mistä sitä tietää vaikka se miehesi kohta lapsia jo haluaisi.

Ihanaa kuulla susta Vanilla. Mahtaa olla ikimuistoinen kokemus nähdä oma lapsensa ultrassa ekaa kertaa.
Näinhän se taitaa olla lähestulkoon kaikkien miesten kanssa, että niistä lapsista tai niiden tekemisestä ei varsinaisesti sovita, että nyt aletaan yrittämään lasta vaan se jotenkin pikku hiljaa rupeaa menemään siihen suuntaan ja kohta sitten ei enään käytetä mitään ehkäisyä. Onkohan se miehille niin pelottava asia myöntää ääneen, että NYT me yritetään lasta. Vaan onko se muka helpompaa kun se tulee jos on tullakseen. Vähän sillain huolimattomaan tyyliin. Ota noista sitten selvää...

Huomenna alkaa työt. Ja itseasiassa , vaikka olinkin loman alussa korvia myöden täynnä sitä paikkaa, nyt on ihan mukavaa mennä takasin. Kauankohan sitä onnea kestää. Talo projekti kyllä syö nyt niin paljon aikaa ja enerkiaa, että työnteko on ennemminkin harrastus.Eilenkin meni koko päivä netissä. Pitäisi tietää niin paljon. Mutta on tämä kyllä aika mukavaakin. Pikku hiljaa rupeaa hahmottumaan sisustus. Mutta se minusta.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

Kieltämättä itsekin mietin, millainen olin parikymppisenä (ihan kuin olisin nyt niiin vanha muka..). Silloin oli silloisen kaverin kanssa myös pieni vauvakuume ja olenkin jälkeenpäin kiittänyt, ettei sillä toisella ollut. Näin jälkeenpäin ajateltuna en olisi halunnut lapsia niin nuorina. Toisaalta eihän se ikää kato, milloin on valmis, mutta ei siitä nyt vielä kannata mitään ressiä ottaa.

Tosi kiva kuulla Vanillasta. Tuossa joku aika mietinkin, että mitä kuuluu. Oi kun itsekkin pääsis kohta massuasukin kanssa eleleen, vaikka toisaalta ajatus kauhistuttaa.

Pinjalle pahoittelut töitten alkamisesta. Ei varmaan kauaa mene kun jo alkaa maustumaan puulta. Vaikka ite oon huomannu, ettei milloinkaan ole hyvä. Jos on töissä/koulussa niin haluais lomalle ja jos taas on lomalla/työtön niin haluais töihin.

Vaan takas liikenteeseen ja odottelemaan iltaa ja sitä, onko jälleen 'syönyt jotain sopimatonta' jos alavattaa alkaa särkemään kuten kahtena edellisenä iltana..

Kiitoksia vaan kaikille.. saitte toisaaltaan mut ajattelemaan.. Kyllä olen nuori,mutta niinkun jo aikaisemmin kirjoitin olen aina ollut ns.varhaisnuori..ym.. vauva puheet heitetty nyt nurkkaan ja annan miehen hautoa asiaa aivan rauhassa. Kummipoika tuli lievittää vauva huumaan :) tuolla se nukkuu niin suloisesti..taidan vaan mennä viereen makoilemaan..

Oikein hauskaa kesää kaikille ja plussa onnea kaikille yrittäjille!
Te olette ihania saitte auringon paistamaan risukasaan <3

MÄKIN TAHDON JO KUNNON KESÄLOMALLE.. Olin viime viikon "harjoittelemassa" lomailua, varsinainen loma on vasta syyskuussa (3 vkoa). Ja nämä pari päivää töissä pienen hengähdykseni jälkeen on olleet olevinaan niiiiiin pitkiä ja uuvuttavia. Mä kun en oikein kovasti muutenkaan viihdy työssäni. Mutta elääkseen on tehtävä jotakin, tykkäsi tai ei. Noh, muutaman kuukauden vielä kun jaksaisi, niin pääsee hieman pidemmälle "lomalle" =)

Hennikselle kovasti halauksia ja kärsivällisyyttä. Asioilla on taipumus järjestyä, ennemmin tai myöhemmin.. Ja hyvää kannattaa odottaa - voin koko sydämestäni sanoa, että minä kyllä tiedän =)

Pinja on mielestäni oikeassa siinä, että miehiä taitaa pelottaa koko asian myöntäminen ja "sanallisen" päätöksen tekeminen näissä vauvajutuissa. Meillä ei mies ainakaan osannut kertoa milloin hän mahdollisesti tahtoisi perustaa perhettä ja että mikä häntä isäksi tulemisessa niin kovasti pelottaa. Hän vain kertoi pelkäävänsä eikä tuntenut vielä olevansa valmis. Ja toisessa hetkessä sitä jo oltiinkin stressittömiä heikki huolettomia ja kuinkas onnellisesti sitä sitten kävikään..

Me ollaan miehen kanssa suurella mielenkiinnolla seurailtu rivitalo asuntojen/talopakettien/tonttien hintoja ja huh huh.. Kunhan tuo äijänköriläs löytäisi vihdoin ja viimein ihan vakituisen työpaikan, niin voisi ihan tosissaan harkita oman asunnon/talon ostoa. Yritystä työnhaussa on ainakii ollut. Kyllä on siihen tahtiin hakemuksia lennellyt ympäri Suomea, että olen oikein ylpeä rakkaani oma-aloitteisuudesta.. Nykyisessä työpaikassaan syksyn jälkeen mahdollisesti saattaisi olla jatkoa, mutta heillä palkkaus on TODELLA HUONO !! Ja se hiukan mietityttää..

Niin missäs vaiheessa sun kierto tällä hetkellä Anttuli on ?? Josko siellä olisi vauvansiemen itämässä, etkä vain tiedä sitä vielä.. toivotaan kovasti että teillä olisi tärpännyt ! Olisi mukava saada seuraa tänne hieman "pelottavalle puolelle".. Täytyy sanoa, että hiukan jänskättää ja pelottaa ja mietityttää, että tuleeko musta hyvä äiti.. tai osaanko tehdä kaiken oikein.. Mutta se on kait ihan normaalia. Eikä nuo ajatukset kuitenkaan ole jokapäiväisiä. Mutta on se vaan niin iso muutos elämässä, että pakkostikkii kaikenlaista pyörii päässä.

Mä olen taas höpöttänyt ihan liiaksi itsestäni, että lopettelenkii tähän..

Aurinkoisia päiviä teille "kaverit" !! Palataan..

-Vanilla-

Vanilla, pelkotilat ovat varmasti ihan normaaleja. Ja on ihan normaalia pelätä, että tekee jotain väärin. Minusta olisi tosi epänormaalia olla pelkäämättä tai huolehtimatta ja ihan varmasti kukaan meistä ei ensimmäisellä kerralla osaa tehdä kaikkea ihan oikein. Eikä välttämättä toisellakaan tai ...

Hennis, on kenties ihan hyvä odottaa, hyvä että löysit täältä hieman lohtua. Ja mitä tulee nuorena jälkikasvun hankkimiseen, niin se on tietenkin jokaisen oma asia. Itse vain olen ollut aina sitä mieltä, että nuorena haluan lapset. Ja tavallaan on pelottanutkin, että mitä sitten, jos vasta reilu kolmekymppisenä alkaisi yrittämään eikä mitään tapahtuisikaan? Puolisoni vanhemmat olivat saaneet ensimmäisen alle parikymppisinä, pitivät siinä sitten reilun kymmenen vuoden tauon ja kun alkoivat uudestaan yrittämään pikkukakkosta, siihen menikin 7 vuotta. Olivat jo tuudittautuneet siihen, että toista ei tule, kunnes sitten tärppäsi. Eikä yhtään liian aikaisin tai myöhään - muutenhan me ei oltaisi tavattu.

Saa nyt nähdä meneekö meilläkin se seitsemän vuotta edes sen pikkuykkösen tekemiseen.

Heippa vaan kaikille,

ja tervetuloa mukaan munkin puolesta kaikille uusille :) Kiva kuulla Vanillasta, oon ihan kateellinen kun pääset ekaan ultraan. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja ei yökötä liikaa :)

Hennikselle... olen muiden kanssa samaa mieltä että kannattaa ottaa ihan rauhassa, sä olet vielä todella nuori ja harva mieskään tossa iässä on vielä valmis vauvoihin. Tiedän todella tarkkaan millainen tunne se on kun haluaa niin kamalasti vauvan! Mutta ainakin olen oppinut että painostamalla miestä ja järjestämällä itkukohtauksia asiasta mennään vain alamäkeä ja jos pystyy olla mainitsematta niin menee paremmin. Mutta ymmärrän että välillä on vaan vaikea pitää tunteet sisällä!

Ainakin itse olen huomannut että kun liikun aktiivisesti (mulla se on tosi on off, joko 4 kertaa viikossa salilla tai sitten yli kuukauden paussi...) niin voin muutenkin paremmin ja on muutakin mietityttävää. Välillä käyn motivoimassa itseäni katsomassa erilaisia matkoja eksoottisiin paikkoihin, mikä olisi haaveina. Thaimaankiertelyt sun muut kannattaa varmasti tehdä ennen vauvaa. Ja meillä on onneks ens kesänä häät niin siihenkin hössötykseen on kiva purkaa energiaa välillä. Mut silti aina joskus rupean valittamaan... "milloin sä oot valmis.....mitä sä luulet".

Joskus mä mietin että mistä se näin voimakas vauvakuume tulee...
Että onkohan se aika biologinen juttu naisille, jossain vaiheessa "hormonit vain hyrrää" ja luonto aiheuttaa vauvakuumeen. Toisaalta vauva on siirtyminen elämässä askel eteenpäin seuraavaan elämänvaiheeseen, ja se on kai luonnollista että aina haluaa eteenpäin. Mutta sitten on varmaan joitakin jotka haluavat vauvan paikkaamaan parisuhdetta(tuomaan jotain yhteistä, sitomaan miestä tms) , auttamaan ehkä yksinäisyyteen tai muuten vaan kun kaikilla kavereillakin on.

Mä muuten lopetin pillerit viime viikolla. Ei vauvayrityksen takia tosin. Oon syöny kohta 10 vuotta Diane Novaa (tosin on ollu joitain pausseja välissä) mut mulla oli pari viikkoa sellanen tunne että vasen käsi, ranteen ja kyynärpään välissä, on jotenkin puutunut. Varmaan saattoi johtua pyöräilyasennosta, näppäimistöstä tai jopa jännittyneestä niskasta mutta kauhistuin sen verran kaikenmaailman tromboosista ja veritulpasta, mistä varoitellaan D. Novan pakkauksessa. Eli lopetin pillerit samantien, vaikken ollut ees päässy läpyskän loppuun. Toivon nyt sitten kamalasti ettei finnit hyökkäisi takaisin niinkuin muilla "pausseilla". Mutta toisaalta saa keho puhdistua hormoneista, niin on "vehkeet" sitten kunnossa ja ovuloi täysillä kun mies vihdoin on valmis vauvaan :) :) :)

Minni, saattaa olla myös oire orastavasta tenniskyynärpäästä. Itselläni alkoi ranteen ja kyynärpään välin (kyynärvarsi) puutumisella, samalla puutuivat peukalo, etu- ja keskisormi. En ymmärtänyt löysentää käden käyttöä vaan paahdoin täysillä ja sitten tuli kauheat kiputilat lisäksi. Diagnoosi tenniskyynärpää. Nyt alkaa taas olla paremmassa kunnossa, pientä puutumista silloin tällöin vieläkin.

Heips pitkästä aikaa! Lomareissu tuli heitettyä ja nyt ois vielä parisen viikkoa lomailua kotioloissa ennen töihin paluuta. Sais olla kyllä enemmänkin.

Täällä on keskusteltu tosi ahkerasti ja uuttakin porukkaa on ilmestynyt, tervetuloa minunkin puolesta vaan kaikille!

Reissussa ei puhuttu vauvoista eikä muutenkaan paljon hempeilty. Olin tosi kipeenä alkuloman (lähdettiin kp 2 matkalle...) ja vasta ihan pari viimistä päivää oli silleen ihan normaali olo. Yritin särkylääkkeitten avulla tulla toimeen ja pystyä katselemaan paikkoja ja nähtävyyksiä, mut illat meni kyllä hyvin pitkälti hotellihuoneessa, kun oli vaan niin kauheet kivut ja turvotus. Lääkkeitä meni reippaasti yli sallitun määrän, mutta kun oli pakko olla reissussa just sillon eikä muutenkaan menkat sais normaalia elämää haitata.

Lueskelin noita mun poissaolon aikana käytyjä keskusteluja ja mietin vaan ton Henniksen kohdalla, että kuin kauan ootte olleet yhdessä? Sä puhut vaan siitä, että ootte nuoria ja mikä on teidän ikäero, mutta siitä ei ollut mainintaa, että kuinka sitoutuneita te ootte toisiinne ja mitä te noin muuten ajattelette tulevaisuudesta. Mä en todellakaan voi sanoa sun ikäsenä olleeni kovin kypsä enkä varmasti ois halunnut lapsia vielä silloin, mutta niin kypsä olin jo silloin, että tiesin milloin niitä lapsia haluan ja millaisen ihmisen kanssa.

Pinja totes ton saman kun mäkin oon aatellut moneen kertaan, että ehkä se on sitten miehelle sitä yrityksen alkamista, kun ehkäisy tietoisesti jätetään pois, vaikkei se sitä ääneen myönnäkään. Mut jotenkin mä taas ajattelen niin, että kun sitä ei ääneen sanota, niin sitten se ei oo yrittämistä =)

Minni - lykkyä, ettei finnejä pukkais. Mua vähän huolestuttaa nää mun finnit, pitäsköhän mun ottaa nää gynellä (vai millä lääkärillä?) puheeksi? Kun koskaan mulla ei oo finnejä juuri ollut, mutta nyt sitten kun jätin pillerit reilut 1,5 vuotta sitten, niin edelleen ne tulee joka kierrossa ja tuntuu, että vaan pahenee koko ajan. Lähinnä niitä tulee leukaan ja poskiin.

Mukava kuulla Vanillankin ajatuksia pitkästä aikaa. Mä niin toivoisin, että voisin olla tossa tilanteessa pian. Niinkun me kaikki täällä toivotaan. Kirjottele lisää, kun tapahtuu jotain jännittäviä juttuja! Ootko sä muuten osallistunut jo odottajien keskusteluihin myös?

Jaaha, taitaa olla aika mennä nukkumaan pois reissurasitukset. Ja huomenna ois aamusta gynekäyntikin (taas!). Minkähänlaisen kohtauksen mä tällä kertaa siellä saan...

Terkut myös mun puolesta pitkästä aikaa! Ja tervetulotoivotukset uusille!
Minnille, mähän lopetin kans puolitoista kuukautta sitten Diane Novat 8 ja puolen vuoden syömisen jälkeen, vaikka yritys ei vielä olekaan alkanut ja mulle tuli heti alkuun sellaisia pikkupikkufinnejä otsaan ja rintaan, mitä mulla ei koskaan ole ollut. Mutta eipä nuo haittaa, jos ei tämän kummempaa tule, kun tuli mulle pillereiden syönninkin aikana finnejä joka kuukausi. Mulla on kans mukava olo siitä, että "vapaudun" hormooneista. Katsotaan, josko tässä oppis tuntemaan omaa kiertoaan ja sit vois olla ilmankin kortsua "varmoina päivinä". Silti vielä joka päivä tulee sellainen olo, että aha pitäis ottaa pilleri, koskahan tää unohtuu..
Meillä on nyt tuo rakentaminen niin täysipäiväistä, että ei tule paljon mitään vauvahaaveiltua, tosin nyt haaveilen niistä häistä, joiden olis siis tarkoitus olla ensi kesänä. Olen niitä miettinyt ja pähkäillyt ja paikankin varannut, mutta kihlausta tässä vielä odottelen ja välillä tietysti hermostunkin, kunnei sitä kuulu. Ja joka toinen päivä ajattelen, että jos menis vasta viikkoa ennen häitä kihloihin.. Nyt joku sanoo, että väärinpäin menee kuviot, mutta tämä sopii meille hyvin ja mitä sitä kovin pitkää kihlausta.. Missä kuussa Minni teillä on häät? Meillä on siis ensi vuoden kesäkuussa. Toivottavasti silloin olis yhtä hienot ilmat kuin nyt on ollut kesäkuussa.
Katriinalle, toivottavasti gynekäyntisi meni hyvin. Kerropa kuulumiset!
Vanilla, me haluamme kuulla juuri sinun voinnistasi, joten kirjoita vaan niin paljon tuntemuksista, kuin jaksat. :))

Hei,

joo eihän sitä tiedä vaikka olis tenniskyynärpää. Varmaan ei ollu mikään ihmeempi, musta oli vaan kamala nähdä itsessaän niitä "oireita" joista D. Novan pakkauksessa varotetaan. Tai siis ainakin olin näkevinäni.

Katriina, voi harmi että olit kipeä lomalla, varsinkin matkustaminen on inhottavaa kipeenä. Toivottavasti sait rentouduttua ainakin "psyykkisesti" eli ajatukset oli pois arjesta :)

Anna, mä toivon kanssa et mun mahdolliset tulevat finnit olis vaan pikkufinnejä. Kaikilla pausseilla mitä mulla on ollu on tullu ihan kunnolla, poskiinkin, ja olen aina kauhuissani aloittanu taas pillerit. Eli jos tilanne menee taas ihan kamalaks, alotan vaikka toista merkkiä. Mulla ihon kunto vaikuttaa itsetuntoon, sillon kun mulla oli iho pahimmassa kunnossa, niin halusin vaan olla mahdollisimman pimeessä huoneessa, ja ravintolassakaan en halunnu mennä ikkunan viereen :)

Mutta pillereiden lopetuksen seurauksena tuli ilmeisesti hiivatulehdus. Oon nyt Canesten-kuurilla, ja yritän välttää mahdollisimman paljon hiivaa ja sokeria. (mikä on meikäläisellä vaikeaa mutta ainakin vähentää:)

Oon nyt ruvennu pyöräilemään töihin (mulla on sellanen kamala melkeen vartin mittanen ylämatka töihin mennessä) kun muu kuntoilu ei kiinnosta kun on ollu niin kuumaa ja salilla ei ole ilmastointia. Oon lihonu viime vuoden joulukuusta 3,5 kg, ja se tarkoittaa sitä ettei joulun alla ostettu hääpuku mahdu päälle! Noloa! Anna, meillä on häät pari kuukautta teidän jälkeen eli elokuun puolessavälissä. Onneks on vielä aikaa hoikentua.... Jospa toi pillereiden lopetus veis pari kiloa! :) :)

Tervetuloa takaisin, Katriina! Toivottavasti ilmat olivat hyviä ja pystyit nauttimaan kunnolla ainakin loppumatkasta.

Hih, aika hassua ajatella tuota Annan kuviota, että hääpäivän ja paikan varannu, mutta ei ole vielä kihloissa. Mie kun olen aina luullut, että sitte ko kositaan niin päätetään se päivä vasta ja ollaan kihloissa. Toisaalta minäkin paras sanomaan kun kihloissa ollaan ja mies haaveili vielä erikseen kosivansa kun yhteisestä päätöksestä kihloihin mentiin.. Varsinkin kun päivä on täälläkin päätetty (tai.. minä sanonu, että tuolloin, eikä sulhasella ilmeisesti mitään sitä vastaan ollu.. harmittelee vaan ettei pääse enää kosimaan.. :P)

Täällä sitä on kierto menossa päivässä numero 26. Yritän jaksaa tuon viikonlopun yli odottaa kun en ole varma tämän kierron pituudesta. Ennen pillereitä se oli sen 29-32. Viikonloppuna kun taas lähdemme reissuun niin luultavasti menis aika nopeaan siellä, että kun tuon perjantain vain jotenkin selviäisin. Rakas äitini kun lähtee perjantaiaamuna niin siinä on koko päivä aikaa olla yksin kotona ja pähkäillä ennen kuin avokki tulee töistä. Toisaalta sitten ois vasta menossa päivä 28 niin se voi olla aivan liian aikaista.

Vaan takaisin viihdyttämään vierastani.

Tervehdys taas naikkoset!

Olen elänyt täällä hiljaiseloa, kun yritän asennoitua siihen, että vauvahaaveet saavat hetkeksi jäädä.. Tänään jouduin puna-armeijan hyökkäyksen kohteeksi (mikä olikin odotettavissa, kun vain keskeytettyä yhdyntää harjoitettiin.. ainoan toivonkipinän loi se, että se tapahtui ovispäivänä).. Hurja on naisen mieli, kun täällä itkua silti joudun nieleskelemään.. Vaikka sitä kuinka yritti olla haaveilematta turhaan, niin ajatukset väkisinkin kääntyivät vauvahaaveisiin ja jos sittenkin..Mutta nyt siis vetäydyn miettimään syksyn alkua ja koulua ja yritän olla savustamasta miestäni näillä haaveillani.. Ehkä sitten vuoden vaihteen jälkeen pääsen taas haaveilemaan.. :)

Mutta plussaonnea kaikille!!!