Ajatuksissa4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi tytsyt.

Kyselitte muiden perään ja ajattelin kirjoittaa pari riviä. On meinaan meillä tilanne muuttunut viime kierrosta sen verran, että ei se mies missään pienimmissäkään vauvanhankintapuuhissa ole, vaan todella pitää huolen ettei kuun keskellä tulla sisään. Oli hurja tunne kun olin jo jotenkin ajatellut että tästä tämä pikkuhiljaa lähtee ja ehkei se kauan kaivattu äitiys olekaan niin hurjan etäinen asia, niin toinen kysyy, että onko kierron keskellä? Seksin jälkeen hyvä etten itkua tuhrustanut. No, äkkiä se paha mieli meni ohi ja ajattelin vaan vahvana tyttönä, ettei sitä kannata murehtia ja ihanampaa se lastensaanti ja -teko on sitten kun molemmat on täysillä mukana.

Hirmuisen pahoillani olen muuten Katriinan puolesta. Toivottavasti se nyt tulee hoidettua ja saat sitten pian oman vauvelin.

Noh, tsemppiä, plussia ja hyvää kesän lopetteluja teille kaikille. Mä yritän nyt keskittyä elämän muihin asioihin ja jättää vauvahaaveilut taka-alalle, vaikka se tuskin onnistuu. Lueskelen teitä ja tulen linjoille jos on jotain tähdellistä.

Heip,
kiva kun Vanilla ja Sellakin kävivät ilmoittautumassa!
Sella, pahoittelut yrityksen jäihin-asettamisesta=( Muistan niin hyvin tuon viiltävän ja masentavan tunteen kun mies aina loppuhuipennusta kohti ei päästänytkään simppoja sisään vaan asia hoidettin muilla tavoilla. Ja vaik joskus ehdottiki et eiks vois päästää sisään jo niin mies seisoi sanojensa takana. Mutta niin kuin järkevästi ajattelet niin on ihan varmasti oikein odottaa myös miehen lypsymistä ajatukseen omasta vauvasta. Vieläkin muistan oliko se Vanilla vai kuka kun sanoi asian niin hyvin; ettei vauva saa olla vaan MINUN juttuni vaan MEIDÄN yhteinen juttumme miehen kanssa. Ja nyt jälkikäteen voin sanoa että kyllä kannatti odottaa!!! Tämä jännittäminenkin ja negojen testaus/kuukautisten alku olisi aika rankkaa yksin ilman tuota miehen tukea ja mukanaoloa.
Mutta älä karkaa mihinkään! Alunperinhän täällä alkoi keskustelu meidän kesken keillä ei ollut yritystä vielä alulla. Tietty edistystähän pitää tapahtua pikkuhiljaa kaikilla johonkin suuntaan ja olkaamme toistemme kannustajina ja tukena näissä asioissa! Mutta, joskus voi tehdä ihan hyvääkin ajatella jotain ihan muuta ja saada taukoa näistäkin ajatuksista.
Voi että mikä saarna taas....sori...;)

Vanilla, eikö oo ihanaa et olet jo suurimman keskenmeno-riskiajan ohittanut?! Onnittelut! Ja ultraan toivotaan myös onnea ja tunteikkaita hetkiä=) Miten ootkaan malttanut olla käymättä muualla aikaisemmin ultrassa? Mä varmaan meen heti ku mahollista,heh. Voi niitä lääkäriraukkoja jotka saavat mut asiakkaakseen.....

Viikonloppu jäljellä ennen töihin paluuta. Huh! Jo stressaa. Mulla työ on todella vastuullista ja töitä on paljon. Ja lisää vaaditaan koko ajan. Ja vaikka mäkin toimin parhaiten pienessä stressissä niin mulla tahtoo sisäinen pikajuna alkaa jyskyttää aina vaan kovempaa ja kovempaa kunnes huomaan olevani aivan puhki... Kunpa oppis ottamaan asioita rennommin ja rauhallisemmin...

Vilkku

Moi!

Täällähän sitä ollaan. Taustaillut tosin enemmän kuin ottanut osaa keskusteluun, mutta en ole hävinnyt minnekkään.
Uni ei nyt meinaa tulla millään ja mieskin on viettämässä ystävänsä varpajaisia joten ajattelin tulla moikkaamaan teitä.
Sella, tuttu tunne. Itseasiassa mulle kävi ihan samalla lailla. Koko tämän kierron ei olla käytetty mitään ehkäsyä, mutta keskellä kiertoa mies hannasi ja harrastettiin keskeytettyä. No, mutta olen jo asennoitunut asiaan niin, että antaa miehen nyt pikku hiljaa totutella asiaan vaikka sitten näin jos se häntä jotenkin auttaa. Kyllä mekin vielä yrittämään päästään. :) Hiljaa hyvä tulee ;)

Mekin ollaan miehen kanssa tavattu klassisesti baarissa. Ensin en ollut kovin kiinnostunut, mutta onneksi mies oli niin sitkeä ja itse annoin hänelle mahdollisuuden tehdä itseeni vaikutuksen. Ja onneksi näin tein vaikka mies ei ollutkaan oikein mun tyyppiä. Tai semmonen mies kehen olen yleensä rakastunut. (eli siis renttuihin)Mutta nyt olen iki onnellinen että tartuin tilaisuuteen. Koska tapasi oman prinssini.

Nyt täytyy mennä kokeilemaan josko nukkumatti saapuisi mun luo.
ÖITÄ!

Pahoitteluni Sellalle ja Pinjalle. Toivottavasti teän miehet alkaisivat hiljalleen tottumaan vauva-ajatukseen. Itse kyllä vieläkin ihmettelen, että miten ihmeessä kaikki lopulta tapahtui niin kivuttomasti. Kun sain luvan jättää pillerit pois niin vastuu ehkäisystä siirtyi periaatteessa miehelle. Sen pari kertaa olikin keinot mukana, mutta sen jälkeen on kyllä heitetty kaikki keinot nurkkaan. Ja nyt kun on todistettu, ettei se välittömästi tapahdu tuo raskautuminen, niin tuntuu, että tuolla sulhasellani olisi myös pienoinen vauvakuume :)

Tuossa tutkin noita perhesuunnittelusivuja ja niissä oli sitten jokin taulukko, miten prosentuaalisesti raskautuu. Näytti siltä, että ei ole toivoakaan vielä tästä kierrosta saaha vauvaa. Mutta harjotusta harjotusta.. :)

Mutta se tästä höpöttämisestä tällä kertaa.

Howdy leidit!!

Ja terveisiä suuresta muailmasta ;). Reissu tuli ja meni, oli kyllä ihanan rentouttavaa päästä viettämään yhteistä aikaa rakkaan kanssa poissa koti ympyröistä. Shoppailtua tuli sen verran, että visa lasku soi vielä korvissa pitkään...Mutta onpahan nyt syys vaatteita (ja laukkuja) tullut ostettua. Historiallinen reissu, varmaan eka kerta kun en yhden ainoatakaan kenkä paria ostanut, huh, käsittämätöntä! :)

Niinhän siinä sitten kävi kun täällä uumoilinkin ennen reissua, menkat alko heti seuraavana aamuna kun päästiin perille. Nykissä oli vielä joku ihme helle-aalto, kuuminta tyyliin ikinä (+40) ja meikä siellä kamalissa menkka kivuissa... Kiva yhdistelmä nuo menkkakivut ja älytön hiki-kuumuus-kosteus, uh. Pisteenä iin päälle meikä vielä sairastui kunnon flunssaan johtuen korkeista lämpötila vaihdoksista eli ilmastoiduista tiloista. Siellä siis tarvottiin kattomassa nähtävyyksiä helteessä, kivuissa ja tukkoisena että kuumeisena... Kyllä- tämä ei ole vitsi!! Kotimatkalle vedin roppeja siihen malliin että limat kyllä katos- onneksi, sillä lentäminen voi olla tosi vaarallista nuhaisena. Nyt tällä aivastelen ja rukoilen, että tää ei enää tästä pahenis, huomenna meinaa alkaa se uusi työ! Jänskää!

Muuten reissu oli kyllä aivan ihana. Meillä oli jälleen kerran reisussa tosi hauskaa yhdessä. Juteltiin jopa lapsista ja hieman naimisiin menosta. Kovasti sain sen käsityksen että naimisiin mentäis talvella ennen kuin yritys alkaa- tai siis heti sen jälkeen. Mutta kosintaa ei vielä kuulunut. Käytiin Tiffanyllä kuolamaassa (siis minä kuolasin ;) ) ihania koruja ja mies siinä sivussa sitten kyseli, että minkäs laisesta sormuksesta minä tykkäisin... Kyseli vielä jälkeenpäin kun kuljettiin yhden kultaliikken ohi, että "tuon tyylisestäkö sinä pitäisit" ja osoitti muutamaa sormusta. :) Vähän vaan jänskään, että millos se meinaa kosia ja onko hän oikeesti ajatellut ensi talvea. Lapsista kun puhuttiin niin totesin ääneen, että enää ei ole kauaa yrityksen alkamiseen ja mies siihen että, "mutta mä haluaisin olla naimisissa ennen sitä" Mä siihen että, joo, mutta talvi on kohta ja oletko nyt sitten tullut toisiin aatoksiin tuon yrityksen aloittamisesta (kun ei vielä olla sovittu siitä naimisiin menemisestä-tätä en viitsinyt sanoa ääneen)? Mies siihen että, saattaa se vähän heittää se ajankohta mutta lähi main kuitenkin, eli talvella.
Hankalaa, kun en itse halua ottaa puheeksi sitä, että ei tässä vielä olla sovittu hääpäivästä- ja se talvi oikeesti on kohta. Jos naimisiin meinataan mennä nyt talvella, olisi kyllä kiva pikkuhiljaa alkaa sitten suunnittelemaan ja järkkäämään niitä...Ei tässä enää paljoa aikaa ole. Mutta toisaalta, ei häiden järkäämiseen tarvii niin tolkuttomasti aikaa ellei halua jotain tosi speciaalia, kuten esim. jokin tietty juhla paikka ja aika jne. Mutta ihanaa kuitenkin oli huomata, että ihan tosissaan tuo murunen on nyt ton lapsen hankinta ja naimisiinmenon kanssa!

Vilkku kyseli miten ollaan tavattu miehiämme, tääs meidän tarina: Eli myös mekin tapasimme baarissa :) Mulla oli sellainen tilanne, etä oli juuri eronnut ja odotin kuumeisesti tulevaa sinkkukesää. Olin ollut yhdessä 10 vuotta exäni kansssa. Ja tässä teille jymy-juttu, naimisissa. Kyllä, näin pääsi käymään... Jollain tasolla tunnen suuren suurta epäonnistumista elämässäni, sillä aina olin ajatellut (niinkuin varmaan kaikki muutkin) että naimisiin mennään kerran elämässään. Ero ei ollut vaikea vaan ihan sovussa erottiin. Meistä tuli kavereita vuosien myötä, rakkautta ei enää ollut, oltiin kämppiksiä, en halunnut jatkaa sillä tavalla ja lopulta päädyttiin eroon. Ollaan vieläkin tosi hyvissä väleissä ja ihan yhteisiä illanviettojakin meillä on kaveriporukassa ollut, siis silleen että sekä nykyinen mieheni ja exäni uusi puoliso on mukana illanvietossa. Ero oli oikea ratkaisu sillä, exäni löysi myös heti uuden rakkauden ja on nyt kihloissa ja saa jouluna vauvan! Olen ihan mielettömän iloinen heidän puolestaan. Ja olen tosi iloinen kun hän löysi niin mukavan rakkaan vierelleen!

Noh takaisin siihen miten me kultani tavattiin, eli baarissa. Niin kuin sanoin, oli juuri eronnut ja miehet eivät voineet vähempää kiinnostaa. Olin kaverin kanssa tuulettumassa ja alla oli tuima annos punaviiniä. Kaveri alkoi juttemaan jonkun puolitutun kanssa ja tämän puolitutun seurassa oli tämä kultani. Juteltiin niitä näitä ja en missään vaiheessa ajatellut "sillai" tästä miehestä. Noh, jäin miehen mieleen ja myöhemmin törmättiin vielä rappusisssa kun olin lähdöös pois. Mies kyseli, että mistä minua tavoittaa ja mä siihen vaan tyyliin että, "mestoilta" ja jatkoin matkaa. :)

Viikkoa myöhemmin nähtiin taas samassa baarissa. Mies nykäisi minua hihasta ja moikkasi. Mä olin ihan, että kuka toi on? Tutun näköinen? Ja siinä kun jatkettiin juttua, muistin, et ai niin, toihan on se jonka kanssa taisin viime viikolla jutella. Sinä iltana juteltiin enemmän ja syvemmin, en kuitenkaan vieläkään ajatellut miestä iskemismielessä. Kerroin erostani ja juteltiin suhteista ja siitä mitä suhteessa kukin kaipaa. Kerroin kaiken täysin avoimesti ja rehellisesti, sillä enhän ajatellut miestä romanttisella tavalla. Loppuillasta tämä symppistyyppi kuitenkin kiinnitti minun huomioni ja tajusin pitäväni miehen tyylistä puhua asioistsa ja suhtautumisesta elämään. Taisi mies hieman pelästyä eroani ja ajatella onkohan viisasta sekaantua eronneesen. Niin suuren vaikutuksen kuitenkin tein, että mies sinnikkäästi "piiritti" minua ja jätti pelot omaan arvoonsa. Minä kuitenkin hannasin vähän vastaan, olinhan juuri eronnut.Tapasimme kolamannen kerran baarissa ja tällä välin olin jo ajtellut miestä kotona. Olin iloinen kun taas törmättin samassa paikassa (kohtaloa?) ja taas juteltiin ja vietettiin ilta yhdessä. Lopulta annoin miehen heittää minut kotiin taksilla ja siinä nojatessani hänen rintaansa vasten (tässä vaiheessa ei vielä mitään pusssailu juttuja) tajusin kuinka hyvä olla siinä oli. Tuli jotenkin sellainen käsittämättömän rauhallinen ja levollinen olo. Semmonen että, tämä on mun paikka... Siitä se ajatus sitten lähti, mies soitti minulle myöhemmin ja käytiin treffeillä ja kas, huomasimme seurustelevamme päätä pahkaa rakastuneena. Ja nyt täytyy kyllä sanoa, että tällaista tunnetta en ole koskaan ennen kokenut, vaikka naimississa olenkin ollut ja tietysti myös joskus rakastanut exääni. Tämä juttu nyt, on joatin ihan muuta. Tunne vain voimistuu ja syvenee entisestään vaikka alkuhuuma onkin jo mennyt ohi aikaa sitten! Olen NIIN kiitollinen että olen tavannut tällaisen miehen! Ihana on! *sydämiä silmissä* :)

Vilkku, ihana kulla tuosta tikutuksen onnistumisesta, ja molemminpuolisesta ilosta jä jännityksestä yrityksessä, ihanaa! :) Just noin sen pitääkin olla, että molemmat on innoissaan ja tosissaan mukana jutussa! (Mua nauratti oikeesti tuo "liika kostuminen"-juttu, se on hyvä että ollaan innoissaan ;) )

Ja tsemiä Vilkku huomiseen, on tosi rankkaa ja jotenkin masentavaa palata töihin loman jälkeen... Mutta ei mene aikaakaan kun sitä on jo kiinni rutiineisssa ja aika menee vinhaa vauhtia eteenpäin. Sitten kohta onkin jo jouluvalmistelut käsillä jne jne... :)

Voih, harmitukset Anttulille negasta sekä Pinjalle ja Sellalle kanssa takapakeista. Nyt taas häntä pystyyn uudestaan ja kohti uusia tuulia!Tärekintä on olla positiivisin mielin :)

Vanillalle onnea ultraan, varmaaan ihan mieletön kokemus nähdä oman vauvan sydämmen lyönnit...oih! Tule sitten kertomaan heti kaikki!!! :)

Katriina, noin sun kivut kyllä kuulostaa tosi kamalilta..huoh, tsemiä sulle ja toivotaan että pian helpottaa kun pääset sinne leikkaukseen! *tsemihali*

Daisylle ja Vilkulle plussa onnea, täällä pidetään peukkuja pystyssä taas ihan tosissaan!! :)

Nyt täytyy lopettaa tältä erää, muuten tulee ihan liaan piiiiitkä teksti, eikä kukkaan jaksa lukea.... ;)

Aurinkoa kaikkien sunnuntaihin!

Erica

Heippa,
voi vitsi kun Erican matka kuulosti ihanalta ja kiva kun jaksoit kirjoitella noin paljon!=) Eikös ole mukava kun onni joskus potkaisee oikein kunnolla! Näitä onnellisia hetkiä meidän pitää muistella sit kun elämä potkii päähän. Ja en voi olla ajattelematta kohtaloa luettuani tarinasi exästäsi ja miten sitten niin nopeasti löysitkin elämäsi rakkauden! Kyllä niillä asioilla vaan on tapana selvitä... Nyt vaan sit odotellaan sitä kosintaa (ihan kun miehes kosisi meitä kaikkia, heh). Ja kyllä noilla mieheillä näyttää olevan aikataulu vähän rempallaan muissakin asioissa kuin raskautumisella... Ei miehen päähän varmaan saa mahtumaan sitä tosiasiaa et tosiaankin häidenkin eteen pitää jtk tehdä; tiloja varata, lähettää kutsuja jne.jne....=)

Täällä kp.28/29-34 (huomasin just et laskupääni on heittäny häränpyllyy noiden kuukautisten alkamispäivien laskennassa,nyt pitäis olla oikein). Eilen illal oli tosi huono olo ja yöllä kun mies tuli baarista. Tänäänkin ollu vähä huono olo mut oon kyl ollu auringossa viimesen lomapäivän verran... Hedarinkin siitä sain. Mut tuleval viikol siis jännäillään. Koko ajan kun olen tuntevani jonkin "oireen" taon päähäni et "MENKAT ALKAA KYLLÄ VIELÄ!" Tiedän et tuun viel korkealta ja kovaa vaik miten yritän ajatella et menkat alkaa. No, vielä ei ole peliä menetetty..

Mites Daisyn jännäilyt?

Huomenna siis töihin joten koneelle kerkeen taasen vast illemmalla.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Vilkku

Kiva kuulla, että Erican loma meni loistavasti kipuilusta huolimatta. Aivan ihanaa tuo miehen häistä puhuminen. :) Vilkun sanoin, nyt vaan ootellaan sitä kosintaa täällä porukalla. :)

Ja peukut ja pottuvarpaat pystyyn Vilkulle, että nyt tulis se kaivattu plussa.

Täällä aletaan hiljalleen odottamaan ovista sattuvaksi loppuviikosta. :)

Tunnen olevani iloisella tuulella. :)

Taas töissä ... huolestuttavaa neljän työtunnin jälkeen et tuntuu ettei ois poissa ollutkaan. Mä jo niitä jouluvalmisteluita oottelenkin. Toivottavasti sais valmistella kasvavan masun kanssa.

Eilen pihalla olin pyykkejä laittamassa kuivumaan ja samaan aikaan naapuri omiaan, niin katselin että hänen masunsa oli aika mukavasti pyöristynyt. En kehdannut siitä sitten mainita, mutta melkoisen varma olen, että kohta seinänaapurissa on kahden sijaan kolme. Sekin sai mut surulliseksi, vaikka tavallaan tietenkin onnelliseksi heidän puolestaan. Naapurin rouva on mun kanssa samanikäinen ja ollaan oltu samalla yläasteella ja lukiossakin, mutta ei koskaan olla sen enempää oltu tekemisissä, moikkaillaan, jos nähdään, muttei muuta. Ehkä meidän vauvoista tulee sitten kavereita keskenään...

Ihana tarina Ericalla. Mulla kaikki tarinat on niin tavallisia. Mulla muuten on kokemus siitä, että nuhaisena oikeesti on vaarallista lentää. Viime kesänä sain nimittäin huoneilmastoinnista flunssan ja sen seurauksena jouduin nuhassa lentämään ja laskun aikana tärykalvo puhkesi. Mikään ei ole koskaan tehnyt niin kipeää.

Kiva kuulla, että alkaa muillakin noi "aloitusaikataulut" selkiytyä ja miehet "pehmitä". Meillä puhuttiin viikonloppuna ihan asiallisesti näistä aloituksesta ja mahdollisuudesta siihen, ettei sitten luonnonmenetelmin tulekaan lasta. Vaikuttaisi siltä, että aloitus ois ehkä alkamassa myös yhdellä tuttavapariskunnalla. Katsotaanpas kuka ehtii ensiksi... Se vaan ois ihan kauhee kohtaloa mielestäni, että kaikki muut vaan tosta noin vaan tulis raskaaksi ja itse oottaa ja oottaa ja joutuu sen vuoksi käymään läpi rankkoja hoitoja. Parempi olla pessimisti niin sitten voi yllättyä positiivisesti, jos pääseekin helpommalla kuin mihin on varautunut.

Kuinkas Vilkun työpäivä meni? Meillä on edelleen hiljaista, mutta kun porukkaa on lomalla niin menettelee, on edes jotain tekemistä. Mun projektit on siirtyneet aikaan, jolloin itse oon sairauslomalla todennäköisesti... ei kiva.

Missäs vaiheessa muuten toi Vilkun kierto meni mun ohi noin kovasti...? Mulla nyt kp 23 (eikä vuotoja!!!) ja Vilkulla kohta jo jännät paikat. Mitään tuntemuksia vielä? Niinkun mahdollisesta raskaudesta tietty.

Anttulille ja muillekin kovasti tsemiä oviksen bongaamiseen. Multa ne leikit nyt jäi väliin, vaikka piti tässä kierrossa kokeilla, mutta luulen, että ovis saattoi tapahtua. Eikös ovulaatio usein oo todennäköisempää jos on säännölliset kierrot? Ja endohan helposti sotkee kiertoa, mutta mulla se ei oo sitä (vielä) tehnyt.

Ja kiitokset kaikille tsemppauksista, tänään on taas vähän parempi päivä niin kipujen kanssa kuin muutenkin.

Päivänjatkoja,
-Katriina-

Heippatirallaa,
eka työpäivä siis takana loman jälkeen ja kiirusta piti. Vessassa käyntiä sai oikeen taas suunnitella ja käydä siellä rakettina eikä murun puheluihin kerenneyt vastaamaan ollenkaan=( Eli tuttu kiire jatkuu..plääh... Oonkin jo miettinyt et sit kun raskaudun (jos stressistä huolimatta siis onnistun) niin mitenköhän sit jaksaa ja kun pitäis välttää stressiä.... Kun vielä kohonneesta verenpaineesta saattaa mulle tulla ongelmia niin pahoin enteilen et sairaslomaa joudun viettämään enemmän. Ja se on kyl tosi huono työkavereitteni kannalta. Hoitoalalle kun ei sijaisia niin helpolla saada ja vielä esimiestehtäviin... No kaikki aikanaan. Spekuloinnit sikseen.
Kp.29/29-34 mennään. Kuviteltua tai oikeaa pahaa oloa oli taas aamupäivällä ja aina välil ois tehny mieli istuu alas ja lipsauttaa siitä työkavereille mutten onneks sanonu mitään koska en halua heidän viel tietävän yrityksestä (tai no yksi tietää mut osaa olla hiljaa). Sit mun mielest joka puolel on haissu pesutupa! Mut sitäkin pähkäilin et kun muut puhuivat savun hajusta ( Venäjän metsäpalojen savua) niin mun pää sai sen tuoksumaan/haisemaan pesutuvalta...Hohhoijakkaa.. Viikonloppua siis kovasti odotellaan... En halua testata aikaisemmin; mielummin näen kuukautisten alkavan kuin nega-testin.

Katriina, hienoa ettei tiputtelu oo vielä alkanut ja et säryt on vähä antaneet periksi! Kohta se leikkaus koittaa ja sit pääsette aloittaa puhtaalta pöydältä! Mites muuten sun miehes noihin lapsettomuusjuttuihin suhtautu? Mä en o miehen kaa viel semmosist puhunut (ja toivon ettei tarvikaan) mut uskon kyl jotenkin senkin haluavan yrittää lasta kaikin keinoin. Adoptiosta sen sijaan oon suuni avannut ja sanonu vaan joskus et jollei me mitenkään saada sitä lasta niin sit adoptoidaan ja siihen mies on vaa nyökänny. Mut sinne asti ei viel tarvi miettiä.

Anttuli taitaa siis pupuilla samoihin aikoihin kun mä jännäilen muuta=)
Eikun pilkettä silmään ja sänkyyn!

Nyt taidan mennä partsille aurinkotuoliin lötköttelee varjoon, avata kirjan ja luultavasti torkahtaa siihen! Ensimmäisen työpäivän, ja työmatka-fillaroinnin, jälkeen olen kyllä sen ansainnut!

Vilkku

Tervehdys!

Mulla kp 28/30-34 ja mä oon niin turvoksissa, että eipä meinannu mekko mennä iltapäivällä kiinni kun olin töistä kotiin lähdössä. Todella tukala olo. Menkkojen pitäis alkaa perjantaina ja taas huomaan miettiväni, että mitä jos sittenkin olen pieniin päin. Voi hemmetti. Minkä takia sitä pitää joka kerta kiusata itseään.
Panimpa taas merkille, että meillä monella kierto menee aika käsikädessä.

Asiasta kymmenenteen, te jotka rakennatte niin kuinka olette turvanneet selustanne jos jotain ikävää sattuu. Esim jää työttömäksi, tai sattuu tapaturma tai pahimmillaan kumppani kuolee. Ikävää ajatella näitä asioita, mutta mun mielestä jokseenkin pakollista. Meillä ollaan mietitty eri vaihtoehtoja, mutta ei olla tultu vielä mihinkään päätökseen.
Sitten kysymys naimisiin menijöille. Aiotteko tehdä avioehdon ja perustelkaa miksi aioitte tai ette. Ihan vaan kysyn uteliaisuuttani ja saadaan taas uutta jutusteltavaa. :)
Mukavaa illan jatkoa!

Minkälainen pino tää on? Millaisia ihmisiä kirjoittelee? Eli onko yritystä vai vastako haaveillaan yrityksestä? Mä käyn huomenna poistattamassa kierukan ja siitä sitten alkaa yritys. Tosin ei kovin vakava, sillä mun opiskelujen kannalta ei haittaisi vaikkei heti tärppäisikään. Meillä on jo poika 11/04 syntynyt. Tässä sitä etsiskelen että mikäköhän on mulle se oikea pino, sillä edellisestä haaveilusta on jo aikaa.

Heippuli,

Kirjoittelin pitkät pätkät minäkin tässä taannoin, mutta eikös tämä ...keleen masiina heittänyt minut pihalle juuri ennen kuin ehdin painaa vastaa nappulaa, murrrhhhhh!!!!

Kiva ollut taas lukea teidän kuulumisia, varsinkin ensitapaamiset rakkaittenne kanssa on ollut mielenkiintoista luettavaa. Harmitus Pinjan ja Sellan takapakkien. Yrittäkää kuitenkin ajatella positiivisesti (tiedän, ei se aina ole niin helppoa…) mutta teillä kuitenkin on ne miehet, joita pehmittää. Olin nimittäin tuossa käymässä sinkkuystäväni luona, joka kovin haluaisi myöskin lapsia, mutta hänellä tosiaan, kun ei ole edes sitä miestä, joten ensin pitäisi ensin löytää se ja sitten vasta voisi siirtyä pikku hiljaa eteenpäin. Oli kovin onneton, kyseessä siis yli kolmekymppinen nainen.

Mulla ei ole mitään oireita, paitsi että olen ollut pirun huonolla tuulella, joka siis todennäköisesti pms-oireita!

Kopsasin tähän Mii83:lle tietoa meistä. Ollaan aika sekalaista seurakuntaa; sillä osa meistä haaveilee vasta yrityksen aloittamista (miehen lämpenemistä), osalla yritys ei ole vielä muista syistä alkanut (työ, häät...), osalla taas yritys on alkanut aika hiljattain ja yksi plussannutkin mahtuu joukkoon. Kaikki haaveilee kuitenkin esikoisesta vasta, korjatkaa jos olen väärässä.

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, Y7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06
Vanilla 26 + 24, Y3/06 -> + 28.5.06
Sella 23 + 23
Annemaria 23 + 28

Täällä vaan yksi epäonninen taas kirjottaa. Ilman ehkäsyä on olut helmikuusta asti ja ei ainakaan voi yrityksen puutteesta moittia. Tuli auttamatta mieleen, että jos minussa onkin joku vika.Miehellä nimittäin on 2 lasta edellisestä liitosta, joten vika jos ilmenee, on ilmeisemmin minussa. nyt alko ihme tiputtelua, menkkojen ei pitäisi alkaa, kun vastaa viikon päästä, vuoto sinällään on aika niukkaa. Aamulla ei kyllä kahvia haluta, mikä on todella outoa meikäläiselle. Onnea kaikille ja paljon plussatuulia.

unohtui laittaa,
Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, Y7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06
Vanilla 26 + 24, Y3/06 -> + 28.5.06
Sella 23 + 23
Annemaria 23 + 28
minna78 29 + 40

Tervehdys!
Ensin tuo tapaamisasia. Me olemme tavanneet ystävien kautta, minun ystäväni seurusteli ensin avokin ystävän kanssa ja sitä kautta tutustuimme.
Pinjalle, otimme korkokaton asuntolainaan ja sitten tietysti tapaturma- ja henkivakuutukset. Eikä olla ottamassa avioehtoa, olen vakaasti sitä mieltä, että aiomme olla loppuelämän yhdessä, eikä sitä tulla tarvitsemaan. Toiseksi meillä kummallakaan ei ole mitään erityistä omaisuutta, joten senkin vuoksi on alusta asti ollut selviö, että avioehtoa ei ole tulossa.

Tsemppiä kaikille tikuttelijoille ja plussaa odottaville!

Hipsan,

Piti minunkin vastata Pinjan kyssäreihin. Meillä on tapaturma -ja henkivakuutukset ja sitten kun taloa aletaan rakentaa pitää vielä tehdä keskinäiset testamentit. Tai sitten mennä naimisiin... jos siihen päädytään, niin me kyllä tehdään avioehto. Olen itse avioeroperheestä ja noita sotkuja katsonut lähipiirissä ja osin työssänikin niin paljon, että sitä vaan haluaa turvata selustansa kaiken varalta. Ei ehkä siksi, että meilläkään sitä omaisuutta nyt niin kauheasti olisi, vaan ettei mahdollisen avioeron sattuessa se vähäinenkin mene lakimiesten palkkioihin.

Hyvä ystäväni kertoi tässä hiljattain olevansa raskaana! Voin kyllä vilpittömästi sanoa olevani iloinen heidän puolestaan. En jotenkaan osaa kadehtia tällaisessa tilanteessa, kun lapsi on tosi toivottu molempien taholta ja ns."tekemällä tehty". Aiemmin kun toinen ystäväni kertoi heille sattuneesta vahingosta, niin tuli vähän kurja olo, että miksi vauvoja annetaan niille, ketkä niitä ei halua ja me kun niitä haluttaisiin ei saada. No ehkä kaikella on tarkoituksensa...ja kaikki aikanaan, toivottavasti :)

Daisy kp. 20/28

Peukkuja myös Pinjalle monin kappalein. :)

Tervetuloa uusille. Minullakin on se käsitys, että esikoista täällä enemmän tai vähemmän yritetään ja haaveillaan, mutta se nyt ei ole mikään este, vaikka jo lapsi onkin. Haaveilut kun varmaan pysyvät samoina, vaikka lapsia olisi se kymmenen..

Avioehtoa olen sen verran miettinyt, että omalta kannaltani sillä ei ole merkitystä, mutta jos mies sen haluaa, niin se sopii minulle.

Kp 11/28. :) Mutta ovista en ala tikkuilemaan.

Heipsan taas,

Eilisen puuduttavan tylsän työpäivän vastapainoksi sitten tällainen vähän päinvastainen hetki. Työaikaa seitsemän tuntia takana ja nyt eka hengähdystauko... Ei tunnu enää yhtään siltä et ois ollut neljä viikkoa lomalla =).

Kaikille uusille muuten jälleen tervetulotoivotukset! Kiva, kun saadaan vähän vipinää tähän ketjuun. Ja lisää plussia!!!

Vilkku: Noista savunhajuista... Meillä ei toimistossa oikein aamulla eteensä nähnyt, kun oli savu niin sakeaa. Ilmanlaatukin todettiin uutisissa erittäin huonoksi. Kaikilla kirveli silmiä ja päätä särki, minua myös oksetti (minkä tietenkin toivoin johtuvan jostain ihan muusta kuin savusta, mutta koska muitakin oksetti niin tuskinpa vaan...) Nyt on vähän jo helpottanut. Niin ja niistä lapsettomuusjutuista mies oli ihan ymmärtäväinen, mutta luottavainen kumminkin siihen, että onnistutaan luonnollisesti.

Daisy, toi on NIIN ärsyttävää, kun kirjottaa pitkän viestin ja sit koneella tapahtuu "jotain" niin kaikki katoaa. Mä yleensä pyrin kopioimaan leikepöydälle aika ajoin, mut unohtuu toisinaan ja sit ottaa päähän.

Niinhän se usein on, että jos ois oikein lapsen kaipuu, niin ei ole miestä tai sitten lasta ei vaan tule. Ja sitten niin monet saa lapsen jostain yhden illan sekoilusta tai huolimattomuudesta ja lapsi ei synny onnelliseen perheeseen. Mä en henkilökohtaisesti ole koskaan voinut käsittää ihmisiä, joilla on lapsia yhden sun toisen miehen kanssa ja lapsilla kaikilla enemmän tai vähemmän kurjat oltavat. Äiti pyörii uuden miehen kanssa jonkun aikaa ja sitten on taas uusi mies kuvioissa ja uusi lapsi. Miten ihmiset voi olla niin vastuuttomia? En siis sano, etteivätkö he saisi lapsia saada, mutta järkeäkin saa käyttää. Omalla kohdallani lähtökohdat ovat onneksi olleet kohtalaiset, vanhempani ovat edelleen naimisissa keskenään ja lapsia meitä oli yhteensä kaksi.

Minna ikävä kuulla sinun epäonnisesta yrityksestä, mutta eihän tosta nyt niin kovin kauan ole? Minä jos kuka tässä ketjussa olen pelkoineni saattanut muut varmaan hermoromahduksen partaalle, joten mukaan vaan haaveilemaan ja kertomaan pahoistakin tuntemuksista.

Avioehdosta.. Jos joku päivä mennään uudelleen kihloihin ja naimisiin, niin en haluaisi avioehtoa. Musta se on epäluottamuslause tulevaa puolisoa kohtaan, niin puolin jos toisinkin. Mut tää on vaan yks mielipide ja muiden eriävät sellaiset on ihan yhtä oikeita. En tosin tiedä millä kannalla mies nykyisin tästä on, ennen oltiin samoilla linjoilla.

Mun kierrosta: Nyt menossa kp 24. Ei tiputtelua tai muuta vuotoa vieläkään. (Kopkop). Väsyttää ja paleltaa. Tiiä mikä tässä nyt sitten taas on. Eilen oli niin kammottava raivokohtaus, ettei se voi olla muuta kuin sitä kuuluisaa PMS:ää. Mulla tulee ihan järkyttävä tarve SIIVOTA kotona ja riehun siitä miehelleni, joka sillä hetkellä mun mielestä ei tee kotona tarpeeksi ja minä hoidan kaiken yksin. Ja yritäpä sitten miehelle niiden raivokohtausten todellisia hormonaalisia syitä selvittää..

Mutta illanjatkoja! Alkaa olla monella taas jännät paikat.

Iltaa tytsyt,

Aaah, kaksi ensimmäistä työpäivää takana ja olen IHAN PUHKI! Huh, kylläpä on raskasta aloittaan uusi työ. Sitä on koko ajan niin skarppina että! Ja uutta infoa tulee tuutin täydeltä.. Kivaa on ollut, porukka työpaikalla on ihan huippua. On oikeesti sellainen olo että on sydämellisesti tervetullut, se on super ihanaa! :) Tää viikko menee varmasti toimiston ja työtehtävien rutiniien opettelussa ja ensi viikolla pääsenen tosi toimiin..kivaa!

Mä taas niin jännään täällä teille, jotka lähentelette kiertonne loppua, toivotaan nyt oikein olan takaa, että sieltä niitä plussia tulisi!!!! *pitää peukkuja 24/7 pysyssä* :)

Daisy, mullle on kans käynyt toi sama juttu pari kertaa...Ärsyttävää, meinaa oikeesti napsahtaa kun on nähnyt vaivaa ja laittanut aikaa pitkän tekstin kirjoittamniseen...*murr* Mutta vahingoista viisastuneena myös minä varmistelen nykyään ettei tuotos enää pääse häviäämään!

minna78:lle lähetän positiivisia ajatuksia ja plussan tuulia!! Ei tuo vielä mahdottoman pitkä aika ole, meillä lähipiirissä useampi pariskunta joka on "vasta" vajaan vuoden yrittämisen jälkeen onnistunut raskautumaan.

Avioehdosta, kun joskus asia tuli puheeksi avokki oli ehdottomasti sitä mieltä että ei avioehtoa. Hänestä se olisi "kummallista". Mulle käy tämä ratkaisu ihan hyvin. Ja olen tietyllä tasolla samaa mieltä, että kyllä se jonkinasteinen epäluottamus teko olisi.

Nyt nukkumaan, että jaksaa taas olla skarppi huomenna :)

(Peukut on pystyssä plussille!!)

Öitä girls, Erica

Heippa !

Ja munkii puolesta isosti tervetuloa uusille !! On mukavaa kun meitä on moneen lähtöön.. on eri ikäisiä, erilaisissa elämäntilanteissa olevia mielenkiintoisia ihmisiä. Ja ajatukset monessa suhteessa kuitenkii niin kovin samanlaisia - tai niin kovin erilaisia ja se jos mikä pitää ketjun hengissä =)

Ja multa joku jo aikaa sitten kysyi, etä olenko jo siirtynyt mihinkään ketjuun tuolla odottajien puolella, niin vastaukseni hänelle (ja toki teille muillekkii) on, etten ole - lukemassa toki silloin tällöin olen käynyt, mutten ole tuntenut tarvetta kirjoittaa. Viihdyn täällä, joten yrittäkää kestää =)

Kävimme siis mieheni kanssa tänä aamuna siellä ultrassa.. Voi ihanuus, siellä se meidän ikioma vauveli mellasti MUN MASUSSA ja mä olen ollut aivan autuaan tietämätön hänen joka päiväisistä "jumppatuokioistaan" - ja tulen vielä jonkun aikaa olemaankin. Kätilö sanoi, että "hänpäs näyttää olevan kovin vilkas yksilö". Yllätys sinänsä, tulee vanhempiinsa =) Ja sydämenlyöntien perusteella hän oli kovin hengästynyt omasta urheilusuorituksestaan.. Vauveli on nyt sitten kokonaismitaltaan n. 10-11 cm ja hedelmöittyminen on tapahtunut aiemmin kuin neuvolassa on arvioitu (n. 1 vko aiemmin). Vielä laskettua aikaa ei kuitenkaan aikaistettu. Kätilö sanoi, että "en mie hänestä mitään moittimista löydä" ja se jos mikä sai kiven putoamaan harteilta. Niskaturvotuskin oli alle keskiarvon. Jäi oikein hyvä olo käynnistä, kätilö oli todella perusteellinen ja selitti tarkasti mitä näkyy missäkin ja että "röörit on kunnossa", kun vaavin masussa ja virtsarakossa näytti olevan nestettä. Pään koosta kätilö aavisteli, että raskaus saattaa olla vieläkin pidemmällä kuin vain 6 päivää, mutta pää-perämitta tässä vaiheessa on kuulemma luotettavampi. Lapsivettä kohdussa on n. pienen limsapullon verran ja kohtu on suunnilleen miehen nyrkin kokoinen. Vauvalla on jo nenä ja suu ja varvas sekä sormirivistö ja aivolohkotkin näyttivät juuri siltä miltä kuuluukin. Ultra muuten suoritettiin vatsapeitteiden päältä ja kotiin saimme tuliaisiksi 6 kuvaa. Mies skannasi ne samantien jo koneelle =)

Oli todella miellyttävä ja tunnerikas kokemus ja olen onnellinen siittä, että jaksoin odottaa näin kauan ensimmäistä ultraa. Vauva liikkui ja kääntyili ja oli ihan oikea pikkuihminen.. Varsinkin miehelle tilanne oli todella liikuttava, hän puristi käsivarttani niin kovin, että kävi hymyilyttämään. Kyllä tuo uusi elämä kummasti herkistää isommankin miehen =)

Kauniita unia teille siskoseni ! Tästä on hyvä jatkaa..

-Vanilla-
Rv 13+0 (kätilön mukaan 13+6)

Hellurei,
Erican sanoin; IHAN PUHKI tääläkin ollaan! Hohhoh.. Mul oli taas tänää niin kauhee hedari ktiin päästyäni et oli pakko mennä nukkumaan sitä pois. Sit olikin ihan kuin joku ois puulla päähän lyönyt! Tupluurien jälkeen pakotin itseni kaverin kanssa ekaa kertaa Pilatekseen. En mä ihan kaikkee oikein viel hiffannu mut tykkäsin. Ens sunnuntaina taas!

Vielä omaa napaa; kp.30/29-34 eikä vielä menkkoja. Pahaa oloa ei ole ollut mut siis toi hedari, menkkamaista vatsakipua ja samanlainen bitch-meininki kuin eräillä muillakin täällä näyttää olevan! Eli nyt on aikalailla varma tunne, taas vaihteeks, et menkat sielt alkaa.. Nyt vast huomasin et Pinjakin menee aika samoissa Katriinan, Daisyn ja mun kanssa! Jännää!!!
Puhalletaan ++++++tuulet liikkeelle!

Niin noista talon vakuutushommista. Muistaakseni pankkimme josta lainaa nostimme niin vaati jonkinnäköistä vakuutusta. Meillä oli siis talolle jonkinnäköinen vakuutus ja itsellemme tais olla tapaturma-, kuoleman varalta-, työttömyyden- (miehellä), ja oikeusturvavakuutus. Onneksi mitään ei tapahtunut. Noilla urakoitsijoillahan on useimmiten omat vakuutukset.

Avioehdosta; ei olla puhuttu aiheesta enkä oikein tiedä mitä teemme sen suhteen sitten. Osaksi olen Katriinan kanssa samaa mieltä siitä että se tuntuu jotenkin epäluottamuslauseelta toista kohtaan. Toisaalta jos esim. ero tulee niin aina ei erot mene niin sopuisasti joten vaikka miettisi tulevaisuutta miten ruusuisten lasien läpi tahansa niin vois olla hyvä katsoa ettei jää puille paljaille. Kaverini kertoi miten tylysti hänen appivanhempansa oli vaatineet häntä ja miestä tekemään avioehdon. Hän sanoi et jos heille tulisi ero hän olisi varmaan jäänyt puille paljaille (hänen omaisuus aika minimaalista ja appivanhemmat edunsaajina). Nyt kun heillä kuitenkin on lapsi niin "omaisuus" ei menisi appivanhemmille vaan lapselle.

Juu, niskaa särkee vieläkin... pitäis mennä nukkumaan et jaksaa taas yhden päivän töissä. Mä kun niin ajattelin ottaa rennosti mut ei se oo mahollista tuolla!!!! Hoh.

Öitä...
Vilkku

Kylläpä tässä herkisty ko luki tuon Vanillan kirjoituksen. Onneksi kaikki on hyvin ja pieni temmeltää pienen sydämensä kyllyydestä. Voi kun sitä pääsisi itsekin pian ultraamaan omaa vaavia. Sitä ennen pitään vaan peukkuja kaikille meille muille.

Tuosta avioehdosta vielä sen verran, että tiedän pari perhettä (miehen puolelta), joilla on avioehto ja kuulemma nyt parin kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen elämä ei ole mitään ruusuilla tanssimista. Erota eivät kuitenkaan voi, koska silloin toinen jäisi täysin puille paljaille. Ei tuokaan kyllä mitään viisasta ole. Kärsivät vaan ko eivät voi erota. Eli mieluiten ei ehtoa.

Plussia, plussia!!

Itku pitkästä ilosta. Vuodot alkoi aamulla (kp 25) rankempana kuin koskaan ennen. Kunnon verta, ei mitään ruskeaa tuhruttelua. Menkoista ei kuitenkaan ole kyse, koska kivut on niihin verrattuna pienet, tosin mun menkkakivutkin oli ennen joskus vaan pelkästään tällaista kipua. Alaselkää särkee niinkun "ennenvanhaan" menkkojen aikaan. Nykyisin vatsakipu peittää normaalit menkkakivut alleen mennen tullen. Kuinkahan paljon sitä ibuprofeenia oikein uskaltaa syödä, kun maha ei toimi muutenkaan kunnolla? Että mitä ne lääkkeet siihen vaikuttaa. Mä heitän taas kerran mun plussahaaveet nurkkaan ja oottelen menkkoja reilun viikon päähän.

Vilkku: Mä kanssa joskus kokeilin Pilatesta (kotioloissa videon avulla), mutta se ei oikein oo mun juttu. Mä tykkään lenkkeillä ja nykyisin juostakin ja lasketteluun hurahdin viime talvena. Uinnistakin tykkäisin, mutta näiden mun sekalaisten vuotojen kanssa on vähän hankalaa, kun ei viitsisi tamponia näiden extravuotojen aikaan käyttää, vaikkakin joskus on niin runsasta, että on pakko. Mä siis inhoan siteitä yli kaiken, vaikkei mun vuoto ookaan kovin runsasta (mikä taas on yks endon oire, jota mulla ei oo).

Tänään on taas vähän masennuspäivä. Ei saa mitään aikaiseksi. Mä mietin, että mitä mä oikeen oon tehnyt elämässä niin paljon pahaa, että mua rankaistaan tällaisilla vaivoilla, kahdella kroonisella sairaudella?? Joku tässä ketjussa sanoi, et ihmiselle annetaan vaan se määrä kärsimystä, minkä se pystyy kestämään. Mä oon sitten vaan ilmeisen vahva ihminen.

Olipas taas valitusta, suonette anteeksi. Tsemppiä muille plussatesteihin!

Heip,
voi Katriina! Taas sua piinataan! Nyt kun täs ollaan jo pidempään kirjoiteltu niin huomaankin miten tuntuu et koko ajan sul tosiaankin jos jonkinmoista vuotoa tai särkyä! Mut ehkä sulle on säästössä sit kovien kokemusten jälkeen jotain ainutlaatuista!....

Kp.31/29-34 eikä vielä menkkoja. Päänsärkyä sitä vastoin TAAS! Töissä oli vähä rauhallisempi päivä mut jostain se päänsärky taas vaan ilmeni. Sitä Venäjän metsäpalo-savua oli taas tosi paljon ilmassa. Meilläkin töissä oli ihan harmaata ja hais taas pahalle. Pahaa oloa ollut hetkellisesti mut tuntuu et tänään ollut kyl niin kuuma et näköö haittaa! Eli vielä jännäillään...
Yks mun vanhoista frendeistä joka sai ekan pojan pari viikko sit kerto yhest toisest vanhast kaverista että sillä oli ollut keskenmeno hiljattain. Raskaus oli ollut vahinko (muistelinkin et hänen mies on aina ollut naimisiinmenoa vastaan eikä kyl hirveesti kai haluis lapsiakaan kun taas tää mun kaveri haluis kaiken tuon. Ja sit kun hän oli vahingosta tullutkin raskaaksi niin hän oli ollut niin onnellinen, mut kesken oli mennyt 8 vkol. Oli ollut vähän vaikeaa täl mun toisel kaveril ku oli jutellut hänen kanssaan kun itse juuri ikionnellinen esikoisestaan. Kyllä elämä on ihmeellinen...

Mitäs kivaa sitä keksis tänään? Hmmm....
Later.... Vilkku
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++tuulia