Ajatuksissa5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sella: Mä en ole kertonut töissä, miksi olen menossa leikkaukseen, mutta sen sijaan olen kertonut milloin se on ja että sairauslomaa tulee arviolta viikko tai enemmän. En voi enää sanoa, että aika peruuntui, koska se kertaalleen jo peruuntui oikeasti ja kerroin tämän silloin. Sanoin myös töissä silloin, että lääkäri lupasi, ettei aika enää uudemmin peruunnut. Edes mun äitille en halua vielä kertoa ja sekin tietää mun leikkauksesta, joten nyt on hyvät neuvot tarpeen. Eli nyt valheita keksimään!

Muuten, mulle oli ihan uutta tietoa, että positiivisen kotiraskaustestin jälkeen EI tarvi mennä enää labrakokeisiin. Näin mulle se täti siellä puhelimessa sanoi. Eli mä siis todella todella olen raskaana.

Sori tytöt, kun tää mun kirjoittelu tässä päivänä muutamana on ollut "vähän" itsekeskeistä. Mä tarkkailen mun kroppaa ihan hulluna ja kun kenellekään muulle ei oikein voi kertoa, niin kerron sitten teille.

KATRIINA : Sä todellakin saat ja on aivan älyttömän ihanaa, että kerrot meille tuntemuksiasi. Kukaan tuskin laittaa pahakseen. Ja on aivan ymmärrettävää, että ajatukset pyörii nyt tuossa pienessä ihmeessä joka sun sisälläsi kasvaa. Mulla oli/on aivan sama juttu, puhe kääntyy aina jossain vaiheessa vauvoihin ja raskauteeni..olen vain todella huono laittamaan ajatuksiani kirjalliseen muotoon, joten on hyvä että joku osaa =) Voin sitten vain yhtyä samaan..

Joop, eli siittä alkuraskauden ultrasta vielä.. silloin ekalla lääkärikäynnillä (rv 8+2) mulle kirjoitettiin ultralähete äitiyspolille. Ja äitiyspolilta lähettivät kutsun suoraan kotiin, johon oli jo valmiiksi varattu aika ultraan. Joten mun ei tarvinnut asian eteen tehdä mitään (tai olisi pitänyt, meillä matkaan tuli mutkia, mutta näin sen olisi oikeasti pitänyt mennä). Kaiken siis pitäisi hoitua kuin itsestään ! Käytäntöjä voi tosin olla monia erilaisia.

Mulla eka ultra oli rv 13+0 (ultran tehneen kätilön mukaan raskaus on +6 pvää edellä =)) ja ultra suoritettiin kaupunkimme keskussairaalan äitiyspolilla, vatsanpeitteiden läpi, hinta 22 €. Ja ota mies mukaan, jos vain mahdollista !! Viimeistään tuolloin asia konkretisoituu hänelle =)

Meillä mies on heti alusta saakka ollut aivan innoissaan tästä vauvasta ja raskaudestani =) Ja pitänyt hyvänä aivan eri tavalla kuin ennen. Aika suloista. Enkä olisi koskaan uskonut. Mutta meitä on niin kovin erilaisia. Voisin kuvitella, että harva mies käyttäytyy sillä tavalla kuin oma mieheni. Mun anoppikii kysyi tuossa taannoin, että kumpis teistä nyt olikaan raskaana ?! Eli muutkii ovat saman huomanneet. Mieheni osaa jopa selittää ja muistaa neuvolakäynneillä ja ultrassa läpi käytyjä asioita paljon paremmin kuin minä !! Mutta älä sure, Sellan teksti osui ja upposi. Näinhän ne miehet varmasti yleensä käyttäytyvät/ajattelevat. Ovat ensin hämillään ja tarvitsevat "sulattelu" aikaa. Onhan tässä isosta asiasta kuitenkii kyse.

PINJA: Mikäs tilanne teillä ? Onko oireet lisääntyneet ? Ja mitä muutenkii kuuluu ?

VILKKU: Tsemppiä gynekäynnille ja kovasti yritystä ja plussatuulahduksia teille ! Pidähän lippu korkealla =)

Anteeksi, kun en ehtinyt (taaskaan) keskittymään muihin, mutta mies on laittanut ruuan valmiiksi (ja kattanut pöydän) ja mun on nyt mentävä.. moips !!

-Vanilla-