Ajatuksista yritykseen 14

  • Viestiketjun aloittaja Minni80
  • Ensimmäinen viesti
Amilda79
Kiitos Minni tsemppauksista!
Joo, mä haluun kunnolla puhdistaa mun kropan ja valmistaa sen vauvalle ennen raskautumista. Tarkotus olsi lisätä vielä liikuntaakin ja vahvistaa ennen kaikkea selkä- ja vatsalihaksia, et jatksaa sen 9 kk sit ;) (Pikkusen ennakointia tulevalle). Eikä olis väliksi vaikka noita kesällä tulleita kilojakin sais tässä samalla pois...
Toi Lumikukan 4 kiloa on jo tosi hyvä saavutus!!! Onnea vaan Lumikukalle ja tsemppiä jatkoon! Paljonkos olis tarkoitus painoa pudottaa?
Ei kun Pumppiin tänään!
 
sade81
Maijuliinille halitukset negasta! mun tekisi niin mieli tehdä uusi testi mutta aion nyt odottaa loppuviikkoon ja jos/kun nega niin sitten soitto lääkärille.

Saana, mä testasin nyt ihan huvikseni, mulla on jotain fastTest-merkkisiä, tilasin verkkoapteekista..tuskin kuitenkaan koskaan rupean mitään ovista bongailemaan kun en jaksa tota kuppirumbaa..Silloin joskus nuorena kun ostin kerran raskaustestin niin oli sellainen että suoraan sai pissiä, nyt taitaa melkein kaikki olla kuppimalleja..niin raskaus- kuin ovistestitkin..Käytän siis noita samoja raskaustestejäkin, 5kpl maksoi 4e että mahtaakohan olla edes toimivia..kontrolliviivat kyllä aina näkyy heti..hmm..

Meillä on taas tänään pitkästä aikaa lavatanssikurssi. pari kertaa meni ohi kun oltiin kipeinä mutta nyt taas uudella innolla =)
 
Lumikukka''
Painosta... Oon aika pitkä, joten niitä kilojakin on suhteessa enemmän mitä tiputtaa... Joku kymmenen kiloa olisi jo ihan mieletön saavutus, johon saisi olla tyytyväinen, mutta sekään ei vielä ihan riitä normaalipainoon BMI:llä mitattuna. Että alkutaipaleella vielä, mutta usko on vahva. Ei oikeastaan uskalla edes ajatella niitä kilomääriä mitä on vielä edessä, vaan mieluummin keskittyy siihen mitä on jo saavutettu :)
 
Saana...
Tuota Lumikukka... Ootko ihan varma, että olet laskenut BMI:n oikein? Kun eikös me olla saman pituisia, noin suunnilleen. Ja BMI on sama? Ainakin silloin joskus oli kun asiasta juteltiin? Mä menisin kyllä 10kg:sta aika ruipeloksi...
 
Lumikukka''
Hmm jomman kumman muisti pätkii. En muista että oltais vertailtu BMI:tä. Pituus 178 cm ja eihän sitä bmi:tä tietenkään nyt voi sanoa. ;) Ylipainon puolella kuitenkin ja reilusti.
 
Lumikukka''
Ja vastattu on.

Aloitin lintujen talviruokinnan viime viikolla, ja nyt ovat linnut oikein todenteolla löytäneet ruokapaikan. Hirveä vilske käy koko ajan eivätkä yhtään pelkää, vaikka kissan kanssa nenä lasissa tuijotetaan niitä alle puolen metrin päästä.
 
sade81
Lumikukka, kuulostaa ihanalta, jotenkin niin kotoisalta tuollainen että voisi omasta ikkunasta katsella kun linnut syövät..en nyt muista asuitko maalla tms, mulle tulee vaan mieleen sellainen punainen tupa ja perunamaa ;)

Me saatiin viikonloppuna aikaiseksi laittaa kanervia pihalle, aivan ihana väripilkku!

Mulla on kyllä kroppa ihan sekaisin (tosin eiköhän ole jo tullut selväksi nyt parin viikon aikana), nyt sitten alkoi tulla valkovuotoa..ihan kirkasta ja normaalia..siis päättikö mun menkat oikeasti vaan jäädä välistä ja aloittaa uuden kierron?!? en tajua..mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa selviä.
 
Amilda79
Sade... Kyllä se sun tuhruttelus on nyt ollu kiinnitys- tai kuukautisvuotoa. Toivottavasti tietty kiinnitysvuotoa! ;)
Nyt varaat itsellesi lekurin ja selvität, mistä noissa sun vuodoissa on kyse. Mä olisin kyllä aivan stressissä tollasesta...
 
Maijuliini81
On kyllä aika ihmeellistä tuo vuoto Sade! Meinasin vähän aikaa sit kirjoittaa, et tee testi niin saadaan plussakin taas!! Aika vasta minä pompannut tähän ketjuun ja en tunne teidän historiaa vielä kovin hyvin, mut kertaisitko laiskalle, onko sulla ollu aina tuollainen pitkä kierto vai oletko lopettanut pillerit, ja se sit singuttaa kiertoa vai mikähän siinä on??

Ja vaikka näin itse äiti olen, niin en tiedä noista testeistä. Ja sit tästä mun kierrosta.. Eli yleensä mulla ollut kierto 28 päivää. Synnytyksen jälkeen se sitten heitellyt muutamallaa päivällä. Viimeksihän mulla alkoi menkat kp 31. Siis nyt teoriaa.. (vaikka täysin menkkaoireet) niin olisinkohan voinut vähän hätäillä tuon testin kanssa? En nyt osaa enää yhtään sanoa et milloin mulla yleensä nuo menkat alkaa, joskus alkanut kp 29 ja joskus useamman päivän myöhemmin. Imetyksen lopetuksesta tulee 2 kk, sekin tietenki voi heittää mut en tiedä. Nyt kyllä ajattelin et otan ihan rennosti vaan.. Tuskin pystyn mut ainahan voi yrittää. Saakutin saakutti!!
 
Rosa78
Hellurei ja hellät tunteet!!! On ihanaa olla vaimo. Rouvashenkilö, hih.

Pääsinpäs käymään koneella. Aivan ihanaa tuo kun meidän ketjun alussa on aina tuo PLUSSANNEET ja siellä jo kaksi nimeä. Ihanaa!

Mulla taitaa olla ovistestit loppu tai sitten olen siivonnut ne kadoksiin. Anyway. Neuvokaahan mitä testejä suosittelette? Tilaan netistä siis. Olen ostanut vaan kerran ISON pakkauksen Mammaksin liuskoja joita pitää kupittaa. Ne oli tosi halpoja. Mutta en pidä siitä arvailusta milloin on plussa. Eli onko ne kalliimmat selkeämpi/parempia??

Tupakoinnista. Mä poltan. En ole lopettanut kertaakaan, toisaalta en ole montaa vuotta polttanutkaan. Kun/jos plussa tulee, lopetan siihen, tietenkin. Ennen en. Se menkkojen alku on aina niin vittumainen hetki ja pilaa päivän, että menen aina tupakalle tädin tullessa ja ajattelen tosi naiivisti, että poltetaan nyt sitten p*rkele kun voi polttaa. Typerää, itseänihän mä siinä saastutan.
 
sade81
Sehän tässä onkin niin outoa kun yleensä olen tosi tarkka ja hermona terveyteeni liittyvistä jutuista, mutta nyt on jotenkin niin älyttömän rento ja huoleton olo..enkä millään haluaisi pilata sitä menemällä lääkäriin..odotan nyt vielä pari päivää kun tänä vuonna mun pisin kierto on ollut 43pv, niin jos ei torstaina ala menkat niin sitten soitan samantien lekurille.

Maijuliini, lopetin siis pillerit helmikuussa ja sen jälkeen kierto ollut 37-43, ja häiden jälkeen luovuttiin ehkäsystä kokonaan..on siis tosi epäsäännöllisen säännöllinen kierto, 5 menkat tulleet, kolmen kohdalla kierto 37pv ja toinen oli 43 ja häästressi ym kierto 50pv (käytin silloin tosin siirtopillereitäkin, siksi varmaan venyi).

Haluan nyt nauttia tästä "mukamas raskaana" olosta, tykkään uusista rinnoistani, eivät nytkään mitkään superisot mutta paljon täyteläisemmät kuin mun omat pienet :) no enää 2 päivää ja sitten on vaan pakko mennä lekurille.

Amilda, tuskin nyt menkkavuotoa ainakaan, kun alkoi 2vkon päästä menkoista..tai no mistäs sitä tietää vaikka ois ollutkin.

maijuliini, mikäs kp sulla siis nyt menossa? onko minkäänlaisia oireita, menkka tai muita? odottele nyt pari päivää ja jos ei ala niin sitten vaan uutta testiä kehiin..

Mä lähden nyt nauttimaan ihanan lämpimästä syysilmasta ja illalla sitten tanssimaan =) Toivottavasti Angsteri saisi nettiyhteyden jo kohta kuntoon, olisi kiva kuulla miten siellä menee..
 
sade81
Tervetuloa Rouva-Rosalle takaisin =) mä en noista ovistesteistä tiedä, mutta muistaakseni joku kertoi että on sellaisia digitaalisia testejä ,mutta kai aika arvokkaita..

Kerro häistänne, jännittikö jne?!?

Ymmärrän kyllä ton tupakka-vitutus jutun..mä en ole koskaan polttanut, en edes kokeillut ja tiedän lähipiiristä muutaman joista toinen kuoli keuhkosyöpään ja toinen sai sydärin kun olivat polttaneet yli 30v..ei siis kannata..mutta ymmärrän siis kun itse en paljoa edes juo, mutta kun täti tulee niin pakko saada jotta ei ottaisi ihan niin paljoa päähän..
 
Maijuliini81
No nyt kp 29. Eli voi siis alkaa milloin hyvänsä. Niitä nyt odotellessa. Vatsakipu on oireena, kylmä, viime viikolla oli pahoinvointia, pääkipua, extra-väsymys, eli oireet sellaisia et ois voinnut luulla, et raskaana. Nyt ootellaan vain sitä tätiä. Mut nuo sun oireet Sade.. Annan sulle plussan! Tissitkin isontuneet, se minusta aika hyvä oire, koska rinnat ei menkkojen alkaessa isone! Ainakaan täällä. Nyt taidan lähteä herättään tuota päivieni valoa tuolta ulkoa. Palataan taas daamit!! Tervetuloa kehiin taas, rouva Rosa :)!!
 
iipi..
Työpäivät on olleet melkoista rumbaa *puuh* Jos jotain positiivista hakee, on liukumissa sisällä jo viikon tunnit :-D Jos vaikka jossain vaiheessa pitäis vähän lomaa... (paino sanoilla "jossain vaiheessa" *huokaus*)

Alkuperäinen kirjoittaja Maijuliini81:
Täällä kp 29 ja täti ei vielä ole tullut mutta tulee varmasti. Tein nimiitäin testin ja negahan se oli kuten odottaa saattoi. Sen päätin et ensi oviksen aikaan sitä asutaan tuolla makkarissa. Aina mies alkanut sitten vonkaan, kun tiennyt et milloin ovis ohi.
Heh, otapa käyttöön mun keino: heti kun ovistikkuun tulee 2 viivaa, tepastelen siipan tykö ja työnnän tikun sen nenän alle. Tätä tehostaa vielä suora (miehille sopiva) ilmaus: "Sulle olis töitä! Älä rasita itteäs huomenna töissä..." Hihihii! Saattaa muuten hyvinkin olla, että testasit liian aikaisin, niin kuin itsekin pohdit.

Täällä menossa...hmmm *laskee tiukasti* kp 20/26-30. Viimeksi kun o-testiin tuli selvät viivat, menkat alkoi 12 pv oviksen jälkeen. Eli kaipa tädin ETA on sitten 10.10.
 
Amilda79
Rosa, tota mäkin jännään, et sit kun tulee pettymyksiä ja muuta, niin kuinka mun tupakanpolton lopetuksen sit käy. Mä oon kuitenkin ihan teinivuosista saakka polttanut. Mut ainakin nyt tää kaks päivää on mennyt ihan OK. Mut eipä tässä ole vielä mitään pettymyksiä tai vastoinkäymisiä tullutkaan... Täytyy yritää varaútua kaikkeen. Ja toivoo, et pää pysyy kylmänä. Mä toivoin niin, et vihdoin pääsisin tästä kiusauksesta eroon. Ja varsinkin nyt olis siihen loistava tilaisuus, kun motivaatiot on korkeammalla kuin koskaan ennen jo pelkästään ajattelemalla sitä tulevaa raskautta ym.

Hulluja noi ihmisten anopit! (Saanan linkki) Toivottavsti täällä kukaan ei ole joutunut vastaavien anoppien kynsiin...
 
minisun..
Tervehdys!Taaseen oli kiireinen työpäivä ja opiskelija oli vielä osan päivästä mun kanssa joten ei paljon näillä sivuilla tai ylipäätään muillakaan sivuilla käyty;)Noista ovistesteistä en osaa mitään sanoa,ei ole vielä tullut niihin perehdyttyä enkä kyllä heti aiokaan alkaa perehtyy,ehkä...Tupakkaa en ole myöskään koskaan edes kokeillut ja varsinkin nyt terv.hoitoalan työntekijänä en siinä näe oikein mitään hyvää mutta jokaisen oma asiahan se on..Väsyttää ja tarvis kohta lähtee jumppaileen..
 
mi-iu
Äh, kirjotin eka tonne vanhaan... kopioin siis suoraan tänne...

Mä en ehtiny itteäni lisätä edes jännäyslistaan... oon nyt käyny ahkeraan vyöhyketerapiassa ja kierto lyheni 37:stä 30:n.. eli lähemmäs normaalia.. ja tänään kp1..

Olin kyllä varautunut mutta paha mieli on silti.. ei sille vaan mitään voi.. en stressannut enkä miettinyt paljoakaan vauvajuttuja enkä raskautunut... seksiä oli ahkeraan joka toinen pv, eikä tulosta... No eiköhän tämä tästä.. tämän illan voi mököttää mutta huomenna suljen taas vauva-asiat taka-alalle ja toivon että tärppää pian..

Ei me sitten miehen kanssa saatu synttärilahjaks sitä mitä toivottiin... plussaa tikkuun.. :(
 
iipi..
Voi harmi, mi-iu :-/ Mutta toi kierron lyheneminen on varmasti hyvä juttu!

Ovistesteistä sen verran, että itse olen tilannut niitä mammaksi:n liuskatestejä. Ne on just niitä "pissaa-kuppiin"-testejä, mutta ei se mun mielestä niin hankalaa ole. Jossain vaiheessa meinasi mennä usko niiden luotettavuuteen, mutta kai se kuitenkin oli kiinni omasta epäjärjestelmällisyydestä - ja siitä että tikuttaminen tuntui jossain vaiheessa turhalta panikoinnilta... Ja voihan olla etten joka kierrossa edes ole ovuloinut. Nyt tässä kierrossa bongasin tosiaan "pitkään aikaan" vahvan plussan, joten nyt on taas toivo laitettu siihen ja oikeaan ajoitukseen :-D
 
Minni80
Halittelut mi-iulle tädin tulon johdosta! *rutistaa läppäriä* Toivottavasti sait/saat sitten muita kivoja synttärilahjoja...

Mä olen kans tilannut ensin mammaksilta testeja ja nyt toisen kerran kotitesti.fi-sivulta, ja ne oli itseasiassa halvempia siellä kun silloin oli joku tarjous. Mutta aika samoissa hinnoissa taitavat olla ja samoja testejä ne vissiin on.
 

Yhteistyössä