Ajatuksista yritykseen 14

  • Viestiketjun aloittaja Minni80
  • Ensimmäinen viesti
angsteri
Tervehdys!! Jes, vihdoinkin pääsin nettiin!! Koitin pikaisesti silmäillä teidän tän ketjun viestejä. Olen nimittäin netti kahvilassa ja mulla ei ole paljon aikaa. Ilokseni huomasin, että Ballerinakin on plussannut!!! Onnea!!!

Ja Rosalle onnittelut vaimoke-tittelin muuttumisesta vaimoksi!!

En nyt kysy teiltä mitään, kun en tiedä, koska pääsen taas nettiin. Meidän pikku-kylässä ei ole nettiä ja täytyi lähteä isompaan metsästämään sitä. Nyt ollaan lähellä Minniä!! Vain silta välissä...;) .

Sit vauvahaaveista. Kirjoittelin viimeksi kropan palautumisesta ja nyt viikko menkoista havaitsin ovislimat. Tosin ei pystytty kunnolla hyödyntämään. Tein eilen ovistestin ja ei ainakaan hormonit olleet koholla, joten tuskin tärppäsi. No, kai täytyy olla tyytyväinen, että edes kroppa ja limat on normalisoituneet. sain muuten plussan ovis testiin jo kp 11. Silloin rupesi limat loppumaan. Nyt ne on taas lisääntymään päin, minkä uskoisin viittaavan menkkoihin. Inhottavaa kirjoittaa kiireessä... No, joka tapauksessa tällaiset pikakuuluiset täältä! On ollut ikävä teitä! Plussatuulia kaikille!!
 
sade81
Olipa ihana kuulla Angsterin kuulumisia edes noin pikaisesti =)! meilläkin on kova ikävä sua!

menenkin jo tänään sinne labraan, saa edes vähän nopeammin tuota tietoa. Tuntuu siltä että tuhruilu nyt jo välillä vuotaa pöksyihinkin, eihän sitä tiedä vaikka täti tulisikin..
 
Amilda79
Voi harmi noita sun hormoneja, Sade! Toivottavsti saat nyt selvyyden, miksi hormonit on niin sekasin ja siihen tarvittavaa hoitoa. Ei tollanen oo yhtään kivaa, et kokoajan tuhruilee ja on vaikka mitä tuntemuksia... Paitsi tietty jos ne johtuu siitä yhdestä asiasta! Tsemppiä tutkimuksiin!

Mulla alkaa varmaan ekat luomu hormonijutut kanssa vaivaan - iho on rasvottunut meinaan ihan hirmusti verrattuna pilleriaikaan... Mä oon puhjennut kukkaan - ainakin naamasta! No, minkä näille mahtaa.... Pikkujuttuhan tää on verrattuna noihin Saden vaivoihin, mut silti harmittaa, kun ei oo tottunut. Mites muuten, vaihdoitteko ihonhoitotuotteita (pesuainetta, rasvaa yms.) hormonien lopetuksen jälkeen? Nyt käytän melko rasvaista apteekin peruvoidetta naamaan, mutta nyt kun oma iho onkin rasvaisempi, niin tuntuu jotenkin hullulta laittaa kunnon rasvaa naamaan...
 
sade81
Amilda, mä en vaihtanut..olen tosin käyttänyt pillereidenkin aikana suht kevyitä tuotteita, niin ei ollut tota ongelmaa mikä sulla. Kyllä varmaan kannattaa vaihtaa, vaikka tosin nyt kun on talvi tulossa niin ehkei kannata tota rasvaisempaakaan voidetta täysin hylätä?!? Mä yritin/yritän ajatella positiivisesti että toi kun naama kukkii niin ehkä se on merkki siitä että ne pillereiden hormonit poistuu elimistöstä, eli onkin ihan positiivinen juttu?!? ;)
 
mi-iu
Alkuperäinen kirjoittaja sade81:
Mi-iulle rutistukset! yritä tosiaan ajatella positiivisesti että kierto ainakin lyheni, se on jo paljon se. Siis mitä sulle siellä akupunktiossa/vyöhyketerapiassa tehtiin että saatiin lyhyemmäksi?!? jos mulla nyt menkat joka päivä ihan oikeasti alkaa tämän ainaisen tuhruttelun sijaan, niin pitäisi varmaan harkita noita vaihtoehtoisia hoitomuotoja.

Kiitti.. kyllä tämä tästä...
Vyöhyketerapiassa se terapeutti hieroo jalkapohjia, sieltä eri pisteitä.. käy siis kaikki jalkapohjan pisteet läpi.. huomaa jos on jotain mikä ei toimi niinkuin pitäisi.. esim suoliston toiminnasta, stressaamisesta jne... googleta jos haluat lisää tietoa.. mut mulla vyöhyketerapeutti stimuloi just noita kohdun ja munasarjojen pisteitä.. ja tietää vauvahaaveista, eli ei vahigoita vahingossakaan.. :)

Aluksi käsitellään varoen, eka kerta kokonaan siis.. tokasta rupeaa sitten olemaan jo enemmän hyötyä kun saadaan niitä pisteitä enemmän esille jne.
Ja vaikkei kokisikaan että vt:stä on yhtään mitään hyötyä niin ainakin se rentouttaa.. ei kiristä jalkapohjia ja saattaa olokin parantua...

Omakohtaisesti olen huomannut että kyllä se jonkin verran vaikuttaa, just tämä menkkakierron tasaaminen normaalimmaksi, ja itseasias mun menkat on nyt samanlaiset mitä ennen pillereitä, aikasemmat pillerien lopettamisen jälkeen olleet menkat on ollut niukemmat jne.. nyt on niinku normaalimpi olo näiden menkkojen suhteen :)
Mulla oli tos pari viikkoo sitte alaselkä tosi kipee, vähän jumissa ja samalla jalkaa pisteli ja sattu tietystä kohdasta.. ja päättelin sitten että siinä on sen selän piste-kohta.. ja kysyin sitten vt:ltä että mikä siinä on niin sehän se just oli..

Mutta kannattaa ihan muodostaa oma ajatuksensa omasta vyöhyketerapiastaan, eikä kannata tietenkään kaikkea purematta niellä jne. kyllä mäkin moneen kertaan mietin että rupeanko edes kokeilemaan, mutta hyväksi olen todennut ja jatkan edelleen...

Tässä tämmönen pieni tarina ;) sori!

Menkkanipistelyä... :/

Toivon niin kovasti että ens kierrossa raskautuisin.. olis maailman ihaninta <3

 
sade81
tulin juuri labrasta..siis ihan turhaa. Otettiin raskaustesti (virtsasta, ei veri) ja lisäksi hiiva ja klamydia! en tajua miksi?? ei mitään oireita jotka viittaisivat hiivaan, ei kutise, ei haise, ei kirvele, ja klamydiaan joo voisi osa mun oireista sopia, mutta ei selittäisi loppuja oireita kuitenkaan ja ennenkaikkea kun ei kai se yli6v voi piilossa olla? ja kun 6v sitten olen käynyt testeissä ja tiedän 1000% että meistä ei kumpikaan petä, joten..mutta saapa lekuri sitten ainakin mielenrauhan.

Täytyy nyt vaan hyväksyä että raskaana en ole, vaan jostain muusta on kyse..en vaan tiedä mihin sopii 3vkon jatkuva tuhruilu, välillä vatsakipeä, sekä menkkamaisesti,että ilman, ummetusta, rintojen turpoaminen ja pieni kuvotus silloin tällöin..voiko joku hormoni aiheuttaa kaikkea tuota!? no se selviää ensi viikolla..tää mun tarina on nyt tällainen jännittävä jatkokertomus ;) niin ja ei siis tule meille nyt juhannusvauvaakaan kun ei päästä yrittämään kun ei menkkoja tule..ehkä sitten syksyvauva -08...
täytyy myöntää että masentaa kyllä aika rankasti, mutta ehkä ensi viikolla kun selviääkin jotain niin parempi olo..

Kovasti peukkuja kaikille jännäilijöille!!
 
Minni80
Heippa, toivottavasti sieltä lekurista selviää jotain tai ainakin menkat tulisivat sitten. Ootko miettiny niitä Terolutteja vai mitä ne on mitä syödään pitkiin kiertoihin hieman tasapainottamaan..? Toi mi-iun vyöhyketerapia kuulostaa kans aika jänskältä jos sil voi tosiaan vaikuttaa noin kiertoon!

äh, joku viikko-puoltoista viikkoa pitäis vielä kärvistellä ennen ku selviää et onko tässäkään kierrossa tärpänny.

Helistimen sivuilla on erilaisia ketjuja, tyyliin greippimehuilijat, oviksen tikuttajat, ja sitten on punaviinin litkijät! Hehe, mä oon nyt ottanu pienen lasin punkkua iltasella parina iltana, kaikkea voi kokeilla. Greipit jäi vähiin tässä kierrossa, mutta eipä se oo ennenkään tehonnu :( Hmph, kun KAIKKI niksit on varmaan käytössä, jään aina makaamaan tyyny pepun alle seksin jälkeen ja tikuttelen ja kaikkea. Mut kun ei niin ei.


Hehe, vai että sillan toisella puolella angsteri, jasså :)
 
iipi..
Huh, tulipa oltua töissä tänään enemmän kuin riittävästi, huoh. Tuollaisen reilun 10 tunnin työpäivän jälkeen kierrokset jää jotenkin päälle eikä osaa rauhoittua. Huomenna sama rumba edessä...

Toivottavasti tosiaan toi kummallinen oireilu selviää pian, Sade. Multa olis mennyt hermot jo moneen kertaan :-/

Mulla on jääneet greippimehut sekä punaviinit juomatta viime kierroissa. Tai punaviiniä on juotu silloin tällöin, muttei mitenkään suunnitelmallisesti. Kaipa sekin pitäis tehdä jotenkin harkitusti ja ennakoiden, jos sillä loppupelissä on jotain vaikutusta... Mä olen vähän huono tuollaisissa. Muistan suunnitelmani tyyliin pari päivää ja unohdan sitten :S

Mulla on eilen ja tänään ollut sellaisia pieniä repäisykipuja alavatsassa. Ensin en kiinnittänyt niihin mitään huomiota, mutta sitten rupesin laskemaan, että oviksesta on 5-6 päivää... Sattuis aika hyvin pirtaan, mutta parempi vielä pitää matalaa profiilia ja jalat maassa. Niin just, Minni: viikon verran pitäis munkin vielä kärvistellä ennen kuin tietää...
 
Lydia_
moi taas! mäkin ajattelin taas ilmoittautua, tänään oli nimittäin viimeinen ehkäisypäivä!! tästä se sitten lähtee, jännittää vähän kylläkin. pari kiertoa aateltiin mennä varovaisemmin ja sit joulukuussa varsinaisesti aloittaa. ainakin tää on tän hetkinen mielipide :)

mulla tulee kyllä luettua teidän tekstejä parin päivän välein, itse vaan oon välillä laiska kirjoittelemaan.

Rosalle paljon onnea vaimoutumisesta! mulla on sama kohtalo muutaman viikon päästä :) lähdetään kohta reissuun ja tullaankin vasta marraskuun puolella pois. mä kans ehkä pelkään, samoin kun amilda, et mun iho rupee kukkimaan just nyt ennen häitä kun jätän ehkäsyn pois. toivottavasti ei!

mulle kans aina tehdään noin samat tutkimukset sade- mä kärsin hiivasta tosi usein. se taitaa olla ihan perussetti. sit ne aina lupaa soittaa tuloksista, jos ne on positiivisia, ei oo vielä kertaakaan soittoa kuulunut. joskus meidän seurustelun alkuaikoina aattelin et entä jos joku klamydia löytyykin.. onneks ei oo löytynyt.

hyvät yöt kaikille :)
 
sade81
Lydia taas tervetuloa =)! siitä se sitten lähtee..toivottavasti tulosta syntyy jo pian ;)

Mulla ei ole koskaan elämässäni ollut hiivatulehdusta, eikä siis ikinä edes mitään oireita jotka viittaisivat siihen niin siksi ihmettelin tosi paljon tota. Varasin juuri ajan sille omalle gynelleni (tosin eka vapaa vasta 2vkon päästä), maksan nyt sitten ihan omilla rahoilla että saisi jotain selvyyttä. Täytyy tietty toivoa että ennen tota jo tietäisi koska 2vkoa on piiitkä aika yrittää.

Tosin näyttäisi siltä ett menkat vaan jääneet välistä/olleet tuhrua, koska nyt on tosiaan alkanut taas runsas valkovuotokin..yölläkin heräsin kun tuntui niin märältä ja luulin että menkat alkaneet mutta olikin vaan valkovuotoa..ja siis ihan normaalia, ei mitään tulehdukseen viittaavaa vuotoa. Eikä nyt ole edes pyyhkiessä enää tuhrunnut..saa nyt nähdä jos tilanne taas muuttuu..Täytyy varmaan vaan jatkaa puuhastelua makkarissa niin kai se joskus voi tärpätäkin ;)
 
Amilda79
Huomenta vaan kaikille!

Onpahan taas ollut aamu... Ajelin työmatkalla suoraan poliisin tutkaan ajattelematta tietenkään yhtään nopeusrajoituksia saati omia nopeuksiani. Ja kuponkihan sieltä kouraan tuli. Saakeli, et ottaa päähän!!! Ihan kun heittäis rahaa roskiin. niin turhia tollaset sakot!!! Tietääpähän taas, miksi täällä töissä käydään...

Nyt meen nautiskeleen rauhassa saavillisen kahvia. Kattellaan, jahka tästä aruhotun---
 
Amilda79
Huomenta vaan kaikille!

Onpahan taas ollut aamu... Ajelin työmatkalla suoraan poliisin tutkaan ajattelematta tietenkään yhtään nopeusrajoituksia saati omia nopeuksiani. Ja kuponkihan sieltä kouraan tuli. Saakeli, et ottaa päähän!!! Ihan kun heittäis rahaa roskiin. niin turhia tollaset sakot!!! Tietääpähän taas, miksi täällä töissä käydään...

Nyt meen nautiskeleen rauhassa saavillisen kahvia. Kattellaan, jahka tästä aruhotun---
 
sade81
Amildalle tsemppihali! meillä mies sai sakot häiden jälkeisenä aamuna kun oltiin menossa hakemaan juhlapaikalta tavaroita..ei auttanut vaikka kuinka poliisisedälle selitti että juuri mentiin naimisiin jne..lappu tuli, onneksi vaan lappu eikä sen enempää..itse en ole vielä koskaan saanut sakkoja, täytyy toivoa että en saakaan.

Vielä taas omaa napaa sen verran, että nyt olo tuntuu niiiiin hyvältä kun ei tuhrua, siis heti paljon positiivisempi.mutta jotenkin vaan luulen että tuhru jatkuu vielä myöhemmin, peukuttelen tietty sille että ei jatku vaan loppui 4 good.
 
sade81
`` ´`
________ _________ _______ _______í__
-I_o___o_I-I_o___o_I-I_o___o_I-I_o___o_II


kävin lainaamassa tuolta toisesta ketjusta plussajunan meillekin, kun siellä näyttää toimivan niin hyvin ;) eli nyt kaikki vaan hypätään kyytiin...(hmph..toivottavasti on piiitkä juna niin että minäkin ehdin mukaan..)
 
Endolainen
Sade, mulla endo alkoi juuri noin. Ensin vähän pidemmät kierrot, sitten yks megapitkä-kierto, kipuja alavatsassa, lantiossa jne. Jatkuvia tuhruja. Tuli käytyä usealla gynellä, jotka eivät löytäneet mitään. Vasta kun löysin tosi hyvän spesialistin, niin endo löytyi.

Sekin, tuon jonkun muun mainitseman pco:n lisäksi, kannattaa ottaa huomioon. Vaikka gynesi olisi kuinka hyvä, niin joskus hommia menee heiltäkin ohi.

Myös ihan perushormonihäiriö (ovulaation puuttuminen) aiheuttaa noita mainitsemiasi tuntemuksia kuten kuvotusta, rintojen turvotus jne. Toivottavasti saat kuitenkin pian selvyyden, epätietoisuudessa ei ole kiva elää.
 
Endolainen
No sepä se, kun muita oireita ei juurikaan ollut. Joillain on endossa vaikka mitä, itsellä ei oikestaan mitään. Tai sen suurempia. Kävin lapassa, jonka jälkeen kaikki välivuodot, tuhrut ja muut sellaiset ovat jääneet pois, samoin alaruumis-/lantio tuntemukset/kivut. Kiertokin säännöllistyi. Vuoto ei ollut ennenkään mitään tulvaa,mutta väheni lapan jälkeen erittäin kohtuulliseksi. Ennen meni menkkojen aikaan ehkä särkylääke tai pari, enää ei mitään. Että kaipa niitä endosta johtuvia juttuja kuitenkin oli. Rakastellessa yks tietty asento tuntui epämukavalta, lähes kivulta.

Onkos sulla muita endoon mahdollisesti viittaavia oireita?
 
sade81
ei mitään, menkat on lähes kivuttomat, ekana päivänä ihan vähän tuntuu, mutta en ole ottanut särkylääkkeitä menkkojen takia moneen vuoteen. Lisäksi mulla on aina olleet tosi niukat menkat (paitsi ihan teini-iässä) eikä ole ikinä ennen tätä kiertoa tullut mitään tuhrua, välivuotoa tms....

Tietty toikin mahdollisuus on hyvä ottaa huomioon jos ei mitään muuta selitystä löydy ja jos kivut jatkuvat, mutta itse epäilen vahvasti että on vaan joku hormonihäiriö. Toi kipu saattaa johtua vaikka virtsatiekivistä, kun sellaisiakin on joskus ollut ja kipu ihan samassa kohdassa, silloin vaan paljon pahempana.

Tosi kiva kun taustailijat tulevat kommentoimaan ja kertomaan omista kokemuksistaan, opitaan kaikki säännöllisesti ketjuilevatkin paljon lisää =) Kiitos!
 
Minni80
Voi Amilda, sakot on aina raivostuttavia, oli sitten parkki- tai ylinopeussakkoja. Mun mies on erikoistunut hankkimaan parkkisakkoja (onneks meillä oo enää autoa), jos se ei sekunnin vilkaisulla näe mitään kylttiä tai automaattia, niin se olettaa et tietenkin saa sitten parkkeerata ilmakseks.
 
Endolainen
Ei endoa kannata pitää ekana vaihtoehtona. Mullekin se tuli vastaan, kun olin ravannut eri gyneillä, kun syytä omituisille tuntemuksille ei vaan löytynyt. Kyllä sun tapauksessa varmaan kaikkein todennäköisin on hormonihäiriö eli ovuloimattomuus, kun kierrotkin ovat olleet aika pitkiä. Toivotaan kuitenkin, että selviää pian. Elimistö on kova tekemään omia kepposiaan, kun hormoneista luopuu ja osa tulee vasta viiveellä.
 
Minni80
Muuten entisellä ketjulaisella, Katriinalla, joka nyt on siirtynyt vauvapuolelle, oli se endometrioosi, ja nyt siis onnellisesti äiti :) Muistaakseni Katriinallekin tehtiin joku laparoskopia ja sit nappas.
 
sade81
Mua ei ole edes muuten puhalletettu kun kerran elämäni aikana..ja silläkin kertaa melkein väkisin ajoin sille kaistalle että pyytävät puhallukseen ;)

Päivätestiä..luin jostain nettisivuilta tissitestistä..testatkaapas..eli pitää hyppiä vaikka 5sekuntia niin että rinnat hölskyvät kunnolla ja sitten lopettaa. Kuulostella tuntuuko rinnoissa mitään, nänneissä etenkin, tai tuntuuko rinnat täyteläisiltä tai ihan kipeiltä. Ja lisäksi tuleeko suuhun raudan maku. Kuulemma jos tulee ja tuntuu niin saattaa olla raskaana :)

Mä eilen pompin ja tuli ja tuntui mutta en siis raskaana. Haluisin kuulla kokemuksia että tuntuuko ja tuleeko toi maku kaikilla ihan sama missä vaiheessa kiertoa menee..joten nyt tytöt vaan pomppimaan vaikka vessakoppiin ;)
 

Yhteistyössä