Ajatuksista yritykseen 14

  • Viestiketjun aloittaja Minni80
  • Ensimmäinen viesti
Amilda79
Voi tsiisus noita teidän tissitestejä! (hyppii ihmeissään...) Mulla on kyllä muutenkin aina välillä tissit ihan sairaan kipeet ja niin arat että liivitkin sattuu, ihan siis ollut jo pillerikierroissakin. Eli mulla toi tissien arkuus ei oo merkki varmaan mistään ihmeellisestä. En sitä oo kyllä kovinkaan paljon miettinyt... Just joku pari kuukautta sit oli tissit niin kipeät koko kierron ettei mitään rajaa. Ajattelin, et taitavat kasvaa vaan, kun muutenkin pari lisäkiloa on kesältä tullut tai sit ne johtui vaan pillereistä - tiedä niistä nyt sit... Mut nyttemmin olen miettinyt et onkohan se ihan normaalia, et välillä ovat pari viikkoa tosi kipeät? Onko kellään muulla ollut vastaavaa?
Mut siis, jos raskaana on tämä sama oire, niin kuinkahan kipeet ne sit on kun raskautuu, kun nyt jo ovat välillä niin kipeet ettei koskea voi...

Mua on puhallutettu kymmeniä kertoja. Mut ajankin kyllä melko paljon (about. 100 km/päivä) ja ainakin kaiken maailman festareilta ja juhannusriennoilta kun on lähtenyt kotiin päin ajeleen, on aina puhallutettu.
Nää tän aamuiset oli mun ekat ylinopeussakot, et oon kyllä vähällä päässyt verrattuna mun ajokilsoihin ja siihen, et aina sitä on joku kilsa ylinopeutta lasissa kun ajelee... Mut kerta se on ensimmäinenkin ja kai tässä nyt pikku opetuksen sai ja yrittää vähän himmata tota ajeluaan. Ainakin pari viikkoa jos muistais...
 
VilmaAurora
Mua ei ole ikinä poliisi pysäyttänyt, edes puhallutettavaksi... Tosin en ihan hirmuisesti ajakaan, kun työmatkat kuljen bussilla ja yleensä reissuilla mies ajaa enemmän kuin minä.

Nyt sitten vähän omaan napaa...

En tiedä voinko olla jännättävien listalla...? Nyt kp22 ja menkkamaiset kivut vähän hellittäneet ja kuvotus lisääntynyt. Pillerien lopettamisen jälkeen oli vähän tuota kuvotusta, mutta se poistui ja nyt eilen ja tänään ollut taas. Illalla en oikein voinut syödä mitään kun tuntui et oksennus tulee ja nyt tässä lounasta odotellessa taas. Ei ole jatkuva tunne, mutta välillä. Muutenkin maha vähän oudon tuntoinen ja päätä särkenyt monta päivää, mutta toki saattaa olla pms-kipujakin. Muistaakseni ennen aikaan ei ollut vaan mitään ennakkotuntemuksia ennen menkkojen alkamista, mutta se toki voi muuttuakin.

Mut eiköhän sen tässä viikon-parin sisällä näe tuleeko menkat vai ei... Toisaalta en kyllä yhtään usko siihen et ois voinut ekasta kierrosta tärpätä, mut eihän sitä koskaan tiedä. Yritän olla ajattelematta asiaa ja toivomatta liikaa, ettei tarvitse pettyä kun kyllä ne menkat varmasti kuitenkin alkavat.

Mut hei, tissitestiä en vielä kokeillut, täytyypä mennä kohta vessaan pomppimaan...
;-)
 
Maijuliini81
Saana 4.10. (toivorikkaana, jospa kuitenkin)
iipi 9.-13.10. (synttärilahjaa odotellen ;-)
Minni 13-14.10 (juhannusvauva haaveissa)

Pullautin itseni pois tältä erää, mut parin viikon päästä lisään taas :) Ja nyt taidan vaihtaa tuon TJOT:in YRITYKSEEN. Jos se siis osuisi sitten kohdalle plussa, ja saisi oikeasti jopa jännätä, et tuleeko vai ei. Voi sanoa et ensi kierrossa voikin vitutus olla suunnaton, jos olen oikeasti saanut tuon ukon petiin juuri niinä päivinä ja tärppiä ei kuulu. Mut se sikseen hetkeksi. Täällä on tosi runsain joukoin täti kylässä. Äkkiä pois, inhoan niitä niin kauheasti!!!!

Tsemppiä kaikille ja Saana, tuleppas heti kertoon kun tulet linjoille et pääsetko tuonne toiselle puolelle :))) KAikille hirmuisesti bd bd bd bd bd bd bd!!!
 
VilmaAurora
Saana 4.10. (toivorikkaana, jospa kuitenkin)
iipi 9.-13.10. (synttärilahjaa odotellen ;-)
Minni 13-14.10 (juhannusvauva haaveissa)
VilmaAurora 13-14.10?? (esikoista toivoen)
 
sade81
mua kyllä ihmetyttää toi raudan maku suussani, ei nyt ihan koko aikaa ole mutta aika usein..en ole mielestäni ennen tuota huomannut paitsi jos suussa ollut verta..ja nyt ei kyllä ole mitään haavoja tms suussa niin en tajua. Juttelin lääkärin kanssa niin jos ne eiliset testit ovat puhtaita (kuten luulen) niin antaa sitten lähetteen gynelle ja ultraan..varasin jo ensi tiistaille ajan niin silloin viimeistään saa sitten lisätietoa.

VilmaAurora, taisi täällä kesäkuussa käydä joku joka oli juuri lopettanut pillerit ja tuli raskaaksi samantien, joten peukutellaan että olisi heti tärpännyt!
 
sade81
hiivan ja klamydian saa viimeistään maanantaina, en vaan siis vieläkään ymmärrä miten noita voisi olla kun ei ole mitään niihin viittaavia oireita. Noh, enpä olekaan lääkäri joten varmaan heillä on parempaa tietoa.

Odottelen nyt vaan tiistaita että pääsisi sinne gynelle, onneksi oli noinkin äkkiä vapaa aika naisgynelle, en halua jostian syystä miehelle mennä.

Missäs neilikka vallan on? ei kai säikähtänyt niitä sivullisten juttuja??!
 
minisun..
Täällä on kans tehty töitä hiki hatussa koko viikko,onneks huomenna on perjantai:) Päivällä en tienny oisinko itkeny vai nauranut kun oli jotenkin niin katastrofaalinen päivä,ihmiset voi sitten olla ikäviä välillä..Tai onhan se totta että jos sairaus iskee niin lääkäriin on päästävä mutta jos lääkärinaikaa ei ole saatavissa niin ei sitä taikomaankaan voi alkaa..Ja tällainen nuori hoitsu on sitten hyvä purkautumiskohde..Anteeksi purkautuminen mutta on savu noussut päästä koko päivän..Mutta nyt helpotti..:)
Sade:Toi klamydia on aika yleinen tutkimus jos on jotakin vähänkin siihen liittyvää vaivaa mutta hiivatutkimus on kyllä aika erikoinen mut ehkä lääkärillä on tosiaan enemmän tietoa..
 
Eppu!
Sade: Naisille klamydia voi aiheuttaa epänormaalia valkovuotoa, kuukautishäiriöitä, yhdynnän jälkeistä veristä vuotoa, tihentynyttä virtaamistarvetta, virtsakirvelyä sekä alavatsakipuja. Eikös sulla ollut ainakin jotain näistä oireista? Joten ei kai se ihme ole, jos lääkäri klamydiatestin sinulle tekee?
 
Minni80
Jaa kai se on hyvä loppujen lopuks testata ja sulkea kaikki vaihtoehdot pois, jos vaikka ois muutama oire monen listasta. Kai noi klamydia ja hiiva on niin yleiset riesat että ne testaa ne varmaan aika usein jos on jotain alavatsakipuja. Ja oishan se hyvä jos se oiskin jompikumpi niistä kun ne voidaan hoitaa antibiooteilla, endometrioosi tarttee vissiin sen laparoskopian tai mikä lienee onkin.
 
Saana...
Enhän mä täältä kyennyt olemaan paria päivää pois.. Kauheat vieroitusoireet ;)

Pikaisesti vaan silmäilin ketjua, paljon varmaan jäi välistä. Maijuliinille rutistukset menkoista. Ja voih, Saden labrareissulla ei selvinnyt mitään.

Heh, tissitesti... Jäi multa kyllä yhteen pomppaukseen. Että raudan mausta en tiedä ;) Juilii sen verran hyvin, että menkat alkaa varmaan yöllä tai huomenna. Pöh.
Heh, vähän nukuttavia nämä syksyt. Eilen otin parin tunnin päikkärit ja kävin ennen ykkösen uutisia yöunille. Ja vielä väsyttää! Tai siis taas. Olisin voinut tänäänkin vetäistä kevyesti ne pari tuntia. Ihanaa, huomenna on perjantai! Viikonloppu lähestyy! Ja voi nukkua ;D
 
sade81
tutkin taas omana omalääkärinäni netistä oireitani ja mietin että jospa mulla onkin virtsatietulehdus?? ei tosin ole kirvelyä, eikä pidä käydä useammin vessassa, mutta tuo alavatsakipu/ajoittainen selkä/kylkikipu ja lisäksi kuulemma voi olla vilunväristyksiäkin (eilen oli sekä päivällä sinne labraan kun jonotin ja illalla sohvalla) ja kuulemma voi olla pahoinvointiakin..eli siis melkein kuin raskaudessa. Ei tietty välivuotoja,mutta kai mulla voi olla hormonitkin sekaisin??! täytyy nyt odottaa noi testien tulokset ja kysyä sitten tosta lääkäriltä, että pitäisikö aina kirvellä tai pissin olla jotenkin oudon näköistä..niin ja siis noi muut oireet liittyy jos on edennyt munuaisaltaaseen, mutta koska mulla on tosiaan niitä virtsatiekiviäkin ollut niin kaipa nyt joku tulehduskin voisi olla vaikka ei perusoireita olekaan..plaah..ei vaan haluaisi että mikään etenee liian pahaksi ainakaan.toivottavasti jo huomenna saisi tietoa.

nämä mun jutut ei nyt ole kauhean vauvakeskeisiä, menee ehkä vähän tän palstan ohi, mutta toisaalta vaikuttaa kyllä kovastikin raskautumiseen. Ja joo, kaipa ne ottaa tuon klamydian nykyään aina..vaikka ei olekaan muuta kuin tuota alavatsakipua.

Saana, on tosiaan nukuttavaa tällainen samea syysilma..olen nukkunut kuin tukki monta yötä ja silti vaan väsy..tulisipa lunta jo pian =)
 
Minni80
Joo tää syksy on keljua aikaa, rupee tulemaan kylmä ja tekis vaan mieli olla peiton alla. Mäki oon ihan jäässä koko ajan, tosin nyt oon kipeenäkin. Mulla on varmaan joku tulehdus kurkussa, ajattelin et jos ei maanantaihin mennessä lähe niin meen lekurille pyytelemään jos sais antibiootteja. En vaan mielellään söis mitään vahvoja lääkekuureja JOS tässä kierrossa oiskin nyt tärpännyt, tyyliin jos se vaikuttais kiinnittymiseen.

Mulla ei onneks oo muita töitä huomenna, paitsi ensiapukurssi. Olin siellä ja maanantaina, ja saan huomisen jälkeen jonkun sertifikaatin. Onhan se ihan fiksua olla sellanen, ei sitä tiedä jos vaikka joskus omalla lapsella tarttuis joku ruoka henkitorveen tai joutuis elvyttämään jotain.
 
sade81
minnille vähän kade viikonloppusuunnitelmistanne...meillä mies on koko viikonlopun aamusta yöhön töissä joten olen siis viikonloppuleski..

Itsekin olen käynyt noita ensiapukursseja, on kyllä hyvä jos jotain sattuu niin tietää ja uskaltaa ehkä paremmin toimia.

Juteltiin juuri miehen kanssa että miten meillä voikin kaikki olla näin hankalaa..siis ei ole onneksi ollut mitään suurta vastoinkäymistä elämässä (ja toivottavasti ei tulekaan) mutta on tällaiset suht pienetkin tosi rankkoja jos niitä on paljon. Joudun nyt olemaan epätietoisuudessa siis ainakin tiistaihin asti, eli koko viikonlopun..ei hyvä. Mutta taitaa mennä nyt vaan niin että tämän vuoden puolella ei meidän raskautumistoiveet vielä toteudu..jos nyt on joku tulehdus niin siihen ensin antibiootit ja sitten pitäisi varmaan kiertoakin saada normalisoitua niin äkkiä nämä pari kuukautta menevät.
 
Saana...
Huomenta ketjuun!

Oli aivan kauhea sumu aamulla! Alkumatkasta tietä näkyi kolme metriä, loppumatkasta jo kaksi reunatolppaa. Koskaan ei ole työmatka kestänyt noin kauan! Ikinä ei ole muuten edes pelottanut lähteä ajamaan niin paljon kuin tänään. Ihan vakavasti jo harkitsin lähdön siirtämistä parilla tunnilla.

Voi Sade! Toivottavasti nuo sun juttusi selviävät! Jos epäilet virtsatietulehdusta, niin käy heti aamulla labrassa. Joskus kuulee, että labratuloksia pitää odottaa päivä tai pari, mutta ohjeiden mukaan lääkitys pitäisi saada heti. Näin ainakin mulle on kerrottu. Tai jos et tänään ehdi labraan, niin luonnon antibiootteja ja happamia juttuja nassuun :)
Ja Minnille paljon valkosipulia! :)

Hmph, menkkajuilinnat hävisivät yön aikana. Mä olin jo ihan varma jossain vaiheessa yöllä, että olen saikulla tämän päivän. Paleli ja hikoilutti vuoronperään. Ja aamulla oli ihan krapulainen olo. Ne mahahermot... Hmph.

Ihanaa, raahasin kirkasvalolamppuni töihin. Paistattelen nyt sen valossa 8)
 
Lumikukka''
Huomenia! Olenkin tänään yksin töissä. Hyvä puoli on se, että voin seurata teidän juttuja koko päivän. Huono puoli on se, että voin seurata teidän juttuja koko päivän... ;)

Kyllä kait täällä saapi puhua muistakin kuin vauva-jutuista... Ei ole palstanatseja. Jalostamassa täydellistä palstailijoiden lajia, jotka puhuvat vain punaviinistä ja ovistikuista.

Ai hitto, onpa mulla mahtavia vitsejä tänään. Sumua oli täälläkin, mutta eilen oli kyllä vielä pahempi. Inhoittavaa, kun pitää vähän arvaamalla ajella.
 
Lumikukka''
Tuosta Paosta piti vielä sanomani... Minusta se on oikeastaan paremman näköinen se vanhempi veli... Vaikka en potkisi sängystä sitä nuorempaakaan, kuten tapana lienee sanoa. :)
 
Minni80
Hehe, et potkisi sängystä pois, en ole kuullut tollasta sanontaa :) hihihi! Joo se isoveli on vähän sellanen koviksempi, mutta se Scofield on kyllä kans niin namu. *läähätystä* Mä oon muuten huomannut että Suomessa annetaan aina kaikille sarjoille ja leffoille suomalaiset nimet, tanskassa käytetään paljon alkuperäisiä nimiä. Maailman huonoin käännös on varmaan se Paris Hiltonin leffa -Vannomatta Paris.

Saana, mikä kiertopäivä sulla on? Täällä kp 23, eli joku viikko vielä piinaviikkoja. Aika matelee...

 
Saana...
Ah, mun työteho on ollut tänä aamuna omituisen hyvä. Mitähän mä teen loppupäivän?? Heh, taidan tietää vastauksen ;) Tulkaapa linjoille!

Heh, joo Lumikukka, ei niitä Paon miehiä kyllä pois sängystä potkisi :D

Onko kukaan nähnyt yhtä PMSää? Taitaa olla eksynyt. Hmph. Alkais nyt tai alkaisi vuoden päästä. Mun tuurilla mun menkat alkaa just heti paikalla kun oikaisen ruotoni ihanalle hiekkarannalle :(
 

Yhteistyössä